Skocz do zawartości

GT Avalanche expert


Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, jajacek napisał(a):

Rekreacyjna rama bez sztywnej osi
Przyzwoity amor powietrzny ale w podstawowej wersji, ze sztywną osią w ginącym standardzie 15x100 (pewnie tańsze na wyprzedaży niż standardowy obecnie 15x110)
Rekreacyjny podstawowy napęd
Atrapa hamulców
Jako takie koła, podłe opony.

Bardzo dziękuję za opinię?.

Czy Trek Merlin 8 byłby w tym wypadku lepszym wyborem?

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, jajacek napisał(a):

podłe opony

Ale, że w ogóle opony Vittoria Barzo sa do "d" czy tylko te a wyższe modele typu jakieś TNT czy G2.0 są już o.k.? Sorry za offtopic ale pytam się bo już powoli kończą sie moje obecne i zacząłem rozglądać się za nowymi oponami do mtb i te Barzo w komplecie z Mezcalami są bardzo często wymieniane w necie i polecane. Wiem, że akurat Ty Jacku masz w swoim mtb opony Specialized Fast Track z tego co pamiętam chyba na tyle, nie pamiętam jaką drugą i polecasz je jako fajne szybkie opony - i mi zależy na tym, żeby mieć fajne i szybkie opony bo nie jeżdżę w jakimś ciężkim terenie

Odnośnik do komentarza

Wszelkie drutowe opony są do d. jeśli chodzi o jazdę w terenie.
Jeżeli chcemy żeby opona spełniała swoją rolę to powinna mieć nieco twardszy bieżnik na środku i miększy, uginający się, przyczepny po bokach. Drutówki oprócz tego że są ciężkie, są zawsze z jednolitej, najtwardszej mieszanki. Nadają się na asfalt do parku czy na szutry ale w teren niekoniecznie.

Na Vittoriach terenowych się nie znam. Ogólnie Vittoria jest świetną firma, produkującą świetnie opony szosowe. Ale nie orientuję się w ich produktach do MTB.

Co do innych to wśród moich znajomych jeżdżących na MTB dominują produkty firm Specialized, Continental, Wolfpack (ludzie co odeszli z Conti) i Schwalbe.

Schwalbe te z wyższej półki są drogie, z bardzo miękkiej mieszanki, są szybkie ale niestety ze względu na mieszankę mało trwałe.
Conti Race King są cholernie szybkie, mało przyczepne, dość wytrzymałe jeśli chodzi o bieżnik. Wersja Race King RaceSport miała beznadziejne ścianki boczne, szybko ulegające uszkodzeniu. Słabo też się przez to uszczelniała pod tubeless. Stąd ludzie przesiedli się na Race King Protection.

Spec ma teraz kilka rodzajów Fast Traków i uważam że wstrzelili się w potrzeby. Mają np. oponę S-Works Fast Trak T5/T7. Opona jest lekka i stosunkowo szybka, ma na środku bardziej wytrzymałą, szybką mieszankę T5 a po bokach bardziej przyczepną mieszankę T7.  Można kupić tańszą wersję całą  jednej mieszanki T5 lub T7. Można też kupić wersję T7 GRID z bardzo odporną wkładką antyprzebiciową.

W moim przypadku wagi 90 kg miałem kłopoty z przyczepnością na Race Kingach. Lekki, ścigający się kolega, ważący 65 kg ich nie miał. Ale już mój młody co waży zwykle 72-74 też narzekał że mu koło ucieka na podjazdach. Używaliśmy tylko na tył.

Ten ścigający się kolega zmienił teraz zestaw Race King Protection + Schwalbe Rocket Ron Evolution na Wolfpack Race + Wolpack Race + Wolfpack Cross i bardzo chwali.

Jeździłem też na Schwalbe Thunder Burt. Bardzo szybkie ale bardzo słaba przyczepność.

Jest jeszcze inny temat czyli rzeczywista szerokość opony. Dla mnie ma to znaczenie. Wiem że Vittoria nie trzyma rozmiaru. Jest węższa niż podają. Tak samo było ze Specialized. Opony 2,3 cala miały 2,1 a w porywach 2,2 cala na obręczy 25 mm. Conti zawsze trzymało rozmiar. Zależy to oczywiście również od szerokości obręczy. Jeśli masz węższe niż 25 mm to szukaj jak najszerszych w teren. Większa objętość powietrza daje większy komfort, opona lepiej się układa i daje lepszą przyczepność

Odnośnik do komentarza

Mój młodszy brat ma teraz Vittorie barzo / mezcal. Fajnie przyczepne, trzymają rozmiar, opory gorsze niż moje racing ray/ralph. Na technicznych singlach mnie odstawia na parę sekund, ale go doganiam na prostych. Fajnie duży balon. Jeszcze nie zalane mlekiem więc nie wiem jak się wtedy zachowają. Schwalbe poprawiło trochę jakość opon, na obecnym komplecie racing ray/ralph mam coś koło 2kkm i bieżnik wygląda prawie jak nowy, 2 lata temu po 3kkm identyczny komplet był do wyrzucenia. U mnie znajomi również do ścigania używają wolfpacków, są dość agresywne i wolniejsze niż racing ray/ralph ale ponownie, na mało przyczepnym podjeździe kolega na wolfpackach podjechał, ja na schwalbach nie podjechałem. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...