Skocz do zawartości

Rower w przedziale cenowym 2000-3000zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Potrzebuje pomocy, ponieważ planuje zmienić swój obecny rower (Kross level r2 z 2015-2016 roku dokładnie nie pamiętam, rama S, koła 27,5cala). Rower mam już 7-8 lat i niestety pomału czuje, że jego żywotność się kończy. Mam 176cm wzrostu, 82kg wagi. Na rowerze jeżdżę przeważnie sezonowo (od kwietnia do października), raczej unikam zimowych wypadów, jednak zdarzyło się, że przez dwa lata jeździłem również w śniegu, deszczu, błocie. Jednorazowe dystanse które pokonuje to trasy na 30-60km, jednak nie powiem że zdarzają się też dłuższe, ale nie przekraczające 100km na jeden wypad. Tygodniowo robię między dwoma, a trzema takimi wypadami - zależy jak pogoda dopisze, jak z samopoczuciem i wolnym czasem. Tereny po jakich się poruszam są przeróżne - asfalt, ścieżki rowerowe, delikatny żwirek z kamieniami, leśne ścieżki, trawa, piasek, korzenie, duże kamienie, z górki i pod górkę. Czasami podczas jednej trasy poruszam się po wszystkich wcześniej wymienionych terenach. 

Zamierzam kupić rower w przedziale cenowym 2000-3000, żeby posłużył mi zarówno do jazdy po asfalcie, jak i jazdy po piaszczystych, leśnych terenach, ale żeby również nie miał problemu z pokonaniem kilkuset metrów po korzeniach lub kamieniach na jednej trasie. Planuje robić nim 50-150km tygodniowo. Zamierzam przerzucić się teraz na ramę w rozmiarze M oraz koła 29'', ponieważ mam wrażenie, że mój obecny rower na którym jeżdżę już tyle czasu jest dla mnie delikatnie za mały (chociaż w sklepie rowerowym zapewniali, że idealnie pasuje pod mój wzrost...)

Czy jesteście mi w stanie polecić coś godnego uwagi? Jestem zielony w tym temacie i tak na prawdę zostaje mi jedynie zaufać "znawcom" (celowo użyty cudzysłów). Kolega polecał mi wybierać pomiędzy Krossem, a Specjalized, jednak w dalszym ciągu kompletnie nic mi to nie pomogło, ponieważ dla mnie to czarna magia jeśli chodzi o komponenty, z jakich zbudowany jest rower.

Z góry dziękuje wszystkim, którzy udzielą się w temacie oraz naświetlą mi chociaż w małym stopniu, na co powinienem zwrócić uwagę przy wyborze.

Odnośnik do komentarza
33 minuty temu, Nimia napisał(a):

Dużo jest tutaj postów z takim zapytaniem, przejrzyj je. Przedział 2-3 tys.to taki ni przypiął ni przyłatał.

Przejrzałem na prawdę sporo tematów zanim postanowiłem założyć swój własny. W większości tematów nie są opisane tak dokładnie trasy jak ja opisałem je tutaj, dodatkowo zapytałem o zmianę wielkości ramy i kół, z nadzieją, że ktoś pomoże mi dopasować rower pode mnie. W tym przedziale cenowym jest mnóstwo rowerów, dlatego też moje pytanie - który najlepiej wybrać, żeby później nie żałować. 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, TooMii0 napisał(a):

Przejrzałem na prawdę sporo tematów zanim postanowiłem założyć swój własny. W większości tematów nie są opisane tak dokładnie trasy jak ja opisałem je tutaj, dodatkowo zapytałem o zmianę wielkości ramy i kół, z nadzieją, że ktoś pomoże mi dopasować rower pode mnie. W tym przedziale cenowym jest mnóstwo rowerów, dlatego też moje pytanie - który najlepiej wybrać, żeby później nie żałować. 

To co napisałeś o wielkości ramy i kół wygląda raczej na stwierdzenie niż pytanie ? Jestem podobnego wzrostu (175cm) i mam przekrok 84cm. Często w rozmiarówce wielu firm jestem na pograniczu M i L. Wybieram mniejsze czyli krótsze ramy ze względu na krótszy korpus. Nikt Ci w ciemno nie powie: bierz taki rozmiar. To, że raz trafiłeś na niekompetentnego sprzedawcę nie znaczy że tak jest w każdym sklepie. Powinieneś się przymierzyć do dwóch rozmiarów i zobaczysz na którym Ci wygodniej. Opisane trasy można przejechać: na gravelu, trekkingu, mtb turystycznym i mtb sportowym. Przejedź się kilkoma rowerami i zobacz jaki typ roweru Ci najbardziej leży. Prawdopodobnie bezpiecznym wyborem byłby polecany Cube AIM / Attention - czyli mtb turystyczny. https://www.bike-discount.de/en/search?sSearch=Cube+aim Jeżeli podasz linki do dwóch/trzech rowerów to ktoś Ci napisze - np ten jest najlepszy z tych trzech. Poza tym - rower ma się Tobie podobać. 

Odnośnik do komentarza

Zobacz wspomniany powyżej Cube Aim / Attention, zobacz Indianę np. X-Pulser 5.9 albo 6.9, zobacz Torpado (czyli dawną Indianę) Storm X6, zobacz Rockridera Expl 540 albo po prostu wpisz w neta "rower mtb" zobacz co Ci wyskoczy, zrób pierwszą selekcję wizualną i wklej linki to Cię nakierujemy, powiemy co jest do bani a co o.k. Tak jak radzi kolega powyżej, przejdź się do kilku sklepów rowerowych i przejedź się na różnych typach rowerów. Na "asfalt, ścieżki rowerowe, delikatny żwirek z kamieniami, leśne ścieżki, trawa" wystarczy cross albo grawel ale na "piasek, korzenie, duże kamienie" to już raczej mtb

Odnośnik do komentarza

W tym przedziale cenowym może zobacz coś z Rometu. Jeśli masz blisko jakiś sklep z sieci Prorowery (Romet wykupił te firmę i są bezpośrednim dystrybutorem), to się przejdź, zobacz co mają, przymierz, przejedź. Teraz Romet ma różne przeceny.

Z crossa np. 

Model z 2022 https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Crossowy-ROMET-ORKAN-5-M-2022/982959 

Model z 2023 https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Crossowy-ROMET-ORKAN-5-M-2023/992675

Przerzutki Altus/Alivio, amortyzator z blokadą i plus dla mnie, regulowany mostek, jak w trekkingu.

 

Z MTB, biorąc pod uwagę większe korzenie ;-), może takie

https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gorski-MTB-ROMET-MUSTANG-M2-2022/983045

Przerzutki Altus/Alivio, blokada amortyzatora, kaseta 9 rzędowa, 27 biegów

 

https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gorski-MTB-ROMET-RAMBLER-R9.4-2023/992392

Przerzutki Altus/Alivio, blokada amortyzatora, kaseta 8 rzędowa, 24 biegi.

 

lub ciut tańszy, ale z Tourneyem z przodu, Alivio z tyłu, blokada amortyzatora, kaseta 8 rzędowa, 24 biegi.

https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gorski-MTB-ROMET-RAMBLER-R9.3-2023-/992473

 

Nie widzę za bardzo jaka jest różnica pomiędzy Mustangiem, a Ramblerem. Oba są górskie.

Kwestia dostępności  i wielkości ramy, np. damski cross Orkan 5, 20 cali jest dobry dla osoby ok 168/170.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Zastanawiam się jaka jest zasadnicza różnica pomiędzy cross a MTB. Mój wybór bardziej kierowałbym w stronę MTB, ale gdzieś doczytałem, że MTB strasznie ciężko radzi sobie na asfalcie, a ja jednak dużo jeżdżę takimi drogami, gdzie jest asfalt i ścieżki rowerowe. Jednak są też trasy mieszane, gdzie jadę pół godziny przez lasy, trawy, kamyczki, piasek, a tu już doczytałem że w MTB będzie znacznie lepiej. Pytanie tylko czy w przedziale do 3000zł odczuje aż taką dużą różnicę? I czy faktycznie MTB absolutnie nie radzi sobie na asfalcie (mówie tutaj jakbym miał wybrać trasę typowo asfalt 50km)?

Czytałem również o Rometach Mustangach M2-M4. Byłby to dobry wybór na moje trasy, które opisywałem wyżej? Jedyne co mi się w nim nie podoba to rama, która jest strasznie wyciągnięta pod górę... Chyba wolałbym ramy delikatnie ścięte pod skosem, jednak może jest mi w stanie ktoś wytłumaczyć jakie są zasadnicze różnice między taką ramą jak ma romet mustang a np wspomniana wyżej Merida Big nine 300.? 

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, TooMii0 napisał(a):

Zastanawiam się jaka jest zasadnicza różnica pomiędzy cross a MTB. Mój wybór bardziej kierowałbym w stronę MTB, ale gdzieś doczytałem, że MTB strasznie ciężko radzi sobie na asfalcie, a ja jednak dużo jeżdżę takimi drogami, gdzie jest asfalt i ścieżki rowerowe. Jednak są też trasy mieszane, gdzie jadę pół godziny przez lasy, trawy, kamyczki, piasek, a tu już doczytałem że w MTB będzie znacznie lepiej. Pytanie tylko czy w przedziale do 3000zł odczuje aż taką dużą różnicę? I czy faktycznie MTB absolutnie nie radzi sobie na asfalcie (mówie tutaj jakbym miał wybrać trasę typowo asfalt 50km)?

Czytałem również o Rometach Mustangach M2-M4. Byłby to dobry wybór na moje trasy, które opisywałem wyżej? Jedyne co mi się w nim nie podoba to rama, która jest strasznie wyciągnięta pod górę... Chyba wolałbym ramy delikatnie ścięte pod skosem, jednak może jest mi w stanie ktoś wytłumaczyć jakie są zasadnicze różnice między taką ramą jak ma romet mustang a np wspomniana wyżej Merida Big nine 300.? 

Nie ma idealnego roweru na wszystkie trasy. Chcesz szybciej na asfalcie to trekking/cross, jeszcze szybciej to gravel. Jeżeli założysz szybkie opony (np continental race king) to mtb też będzie dawał radę na asfalcie. Do wielu crossów założysz oponę 2” - będzie prawie mtb - tyle, że z mniejszym skokiem amortyzatora. Co do ramy - to różne firmy mają różny koncept na geometrię/wygląd ramy. Często bywa tak, że jedna firma ma zdjęcie rozmiaru M inna L i już to inaczej wygląda. Jeżeli rama Mustanga Ci się nie podoba to wybierz inny - taki co Ci się podoba. Porównaj w tabelach geometrii - dłuższa rura podsiodłowa to zazwyczaj mniejszy sloping (”ścięcie pod skosem“)

Odnośnik do komentarza

Obecnie jeżdżę na Kross Level R2 z 2015 roku:
Kross level r2 2015rok na ramie S, co według specyfikacji tej strony jest to rozmiar 17". Chciałbym teraz przerzucić się na pewno na opony 29 i czy mam dalej celować w ramę 17" czy może jednak w 19"? Mam 176cm wzrostu i doczytałem, że jest to pogranicze między rozmiarami ramy, jednak wydaje mi się, że ten rower na którym jeżdżę teraz jest delikatnie za mały jak na mnie...

Czy coś jeszcze oprócz Romet Mustang M2 jesteście w stanie mi polecić? Myślę, że jednak będę szedł w kupno roweru MTB. Nie muszę mieć tegorocznego modelu, może być i rok, a nawet dwa lata wstecz, byle był dobry i wart swojej ceny.

Ewentualnie czy ktoś mógłby powiedzieć jakie zasadnicze różnice są między Romet Mustang a Romet Rambler?

I jeszcze jedno pytanie - czy jedna przerzutka z przodu to nie jest problem? Teraz mam trzy, nigdy nie jeździłem na rowerze z jedną i nie wiem jak taki rower sobie radzi w normalnej jeździe, jak pod górkę, jak z górki itp

Odnośnik do komentarza
W dniu 1.07.2023 o 19:41, Greg29 napisał(a):

Zobacz wspomniany powyżej Cube Aim / Attention, zobacz Indianę np. X-Pulser 5.9 albo 6.9, zobacz Torpado (czyli dawną Indianę) Storm X6, zobacz Rockridera Expl 540 albo po prostu wpisz w neta "rower mtb" zobacz co Ci wyskoczy, zrób pierwszą selekcję wizualną i wklej linki to Cię nakierujemy, powiemy co jest do bani a co o.k. Tak jak radzi kolega powyżej, przejdź się do kilku sklepów rowerowych i przejedź się na różnych typach rowerów. Na "asfalt, ścieżki rowerowe, delikatny żwirek z kamieniami, leśne ścieżki, trawa" wystarczy cross albo grawel ale na "piasek, korzenie, duże kamienie" to już raczej mtb

Podałeś rowery znacznie droższe niż mój budżet. Jeśli możesz to podlinkuj coś, co jest godnego uwagi, ponieważ po wpisaniu nazwy wyskakuje mi mnóstwo stron/modeli i tak dalej i nie wiem na co konkretnie mam patrzeć...

Odnośnik do komentarza

Dodam jeszcze, że nie poszukuje roweru do jakichkolwiek wyczynowych zjazdów górskich, czy ścigania się. Jeżdżę rekreacyjnie po wyżej wymienionych trasach, średnia prędkość to 18-20km/h, a największe pokonywane dystanse to 100km w ciągu całego dnia. Nie potrzebuje roweru za miliony monet, którego trzeba serwisować co ileś przejechanych godzin czy po przejechaniu ileś km.
Określenie "jazda po bułki do sklepu czy do parku" nie jest określeniem moich tras, jednak tak jak zaznaczam, nie będzie rower wykorzystywany do wyczynowej jazdy, jednak ma sobie poradzić zarówno na trasach leśnych, gdzie są korzenie i kamienie oraz na trasach asfaltowych jak i ścieżkach rowerowych. Nie zamierzam się również nim rozpędzać do nie wiadomo jakich prędkości, max co chciałbym osiągnąć to 25-30km/h w zupełności by mnie satysfakcjonowało. Nie chce wydać za rower 4tys i nie wykorzystywać jego potencjału, którym są wyczynowe zjazdy po górach, bo w życiu na taką jazdę się nie wybiorę. Na rowerze przede wszystkim ma się dobrze jeździć i mam czerpać przyjemność z tej jazdy po mieszanych terenach. 

Przeczytałem na prawdę sporo tematów na tym forum i głównymi rowerami jakie są tu polecane to Rockrider Explore 540 oraz indiana x-pulser 5.9. Jednak czy przy mojej jeździe jest potrzebny aż tak dobry sprzęt i czy nie będzie to przesada jeżdżenie takim sprzętem nie po górach i wyczynowych szlakach? Pytam całkiem poważnie, bo o ile ta Indiana jeszcze by się mieściła w moim budżecie do 2500zł, to RR znacznie przewyższa mój budżet i jak doczytałem na forum, że takie części trzeba często serwisować, co jest kosztowne, a niestety nie jest to na moją kieszeń. 

Co powinienem brać pod uwagę, w wyborze roweru dla mnie? Jaki rodzaj napędu byłby najlepszy? Czytałem, że całkiem dobrą opcją byłoby 2x10, jednak chciałbym, żeby ktoś się wypowiedział w tym temacie i czy przy 1x10 odczułbym dużą różnicę, skoro teraz w rowerze mam 3x8? Jakie podzespoły nie będą wymagały przeglądu serwisowego po "każdej" dłuższej trasie albo inaczej mówiąc - po tygodniu mojej jazdy? Chciałbym kupić rower, na który wsiądę i będzie mi służył tyle co mój obecny, bez żadnych większych serwisów i tak dalej. Co jeszcze powinienem opisać, żeby dobrze trafić z rowerem?

Odnośnik do komentarza

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-5-9-m19-czarny-grafit-r21?gclid=Cj0KCQjw5f2lBhCkARIsAHeTvljxtAfqTWMa-VSpJusafcgII66IBNaL7aKS29Fv8jmovXM3g4aAPXYaAnTuEALw_wcB

https://www.focus-bikes.com/pl_en/1091704-whistler-3-8

https://sklepmartes.pl/meski-rower-hardtail-svart-radsvrt-blk-radvik?gclid=Cj0KCQjw5f2lBhCkARIsAHeTvljASoTfO1c3KFFMfcmWL3JV48Ao7SBaWs_1WKCMyehvXXo4O1n2VYkaAv5zEALw_wcB

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-edge-7-9-pd30089/

Napęd 2x jest bardziej uniwersalny, daje lepsze, ciaśniejsze stopniowanie przy szybszej jeździe po szosie. Napęd 1x idzie na pewne kompromisy, są większe dziury w napędzie ale w Twoim rekreacyjnym zastosowaniu jest to bez znaczenia a napęd 1x jest prostszy w obsłudze, serwisowaniu, konserwacji więc dla Ciebie może być lepszy. W tego typu rowerach nie musisz nic robić co jazdę, raz na jakiś czas czyszczenie i smarowanie napędu. Amor raz na rok albo i co dwa

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...