Skocz do zawartości

Czy potrzebna wymiana kasety? Łańcuch Campagnolo? Czy usuwać fabryczny smar z łańcucha?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Po ok 4500 km zauważyłem, ze przy mocniejszym depnięciu łańcuch zaczyna czasem szarpać i przeskakiwać (przymiar pokazuje już 1%) . Tak więc trzeba zmienić łańcuch. Jak sądzicie czy potrzebna jest też wymiana kasety, czy spróbować założyć nowy na starą kasetę (w sumie to dla kasety 4500 km to chyba niedużo)? Wiem, że na początku może trochę przeskakiwać, ale potem się może ułoży. I czy warto dopłacić do łańcucha Campagnolo czy zostać przy tym co był czyli KCM X10? No i jak to jest w końcu z tym smarem fabrycznym na łańcuchu? Usuwać go czy nie? Większość mówi, żeby usunąć, ponoć sam KCM to zaleca. Inni mówią, żeby jeździć.

Odnośnik do komentarza

Usuwanie smaru nie jest niezbędne. Usuwa się go jeśli chce się nałożyć dobrze inny. Ja nie usuwam. Nadmiar przetrzeć szmatka i jeździć.
Załóż nowy łańcuch i zobacz jak będzie. Kaseta powinna wytrzymać chociaż 3 łańcuchy. U nas na Ultegrze średnie przebiegi to ok. 6000 km.
Najlepszy stosunek jakości do ceny z łańcuchów Campagnolo ma Chorus. Wytrzyma dwa razy dłużej niż Shimano 105 ale kosztuje też dwa razy drożej.

Odnośnik do komentarza

Jakim przymiarem mierzyłeś? Jeśli jednym z trójcy świętej to 1% z całą pewnością kwalifikuje kasetę na śmietnik. Przy innych przymiarach jest jeszcze dla niej szansa.

Odnośnie smaru fabrycznego - nie usuwaj go z wnętrza łańcucha. Łańcuch dłużej przeżyje.

Co do łańcuchów - lepiej wziąć 2 szt. KMC X10 niż jedną 2x droższą Campę. Podmieniając łańcuchy co 400/500km sumarycznie na napędzie przejedziesz znacznie więcej.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...