Skocz do zawartości

Rower fitness/gravel do 4700


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

potrzebuję pomocy w wyborze rowera do krótkich tras (max. 30km). Głównie asfalt, czasem utwardzone leśne ścieżki i miasto. Zależy mi na prostej kierownicy, w miarę komfortowej jeździe i tym, żeby rower wizualnie się "jakoś" prezentował. Budżet jaki chcę przeznaczyć to max 4700 zł Wolałbym sprzęt nowy, aczkolwiek nie jest to mus. 188cm wzrostu ~70kg

Odnośnik do komentarza
42 minuty temu, Greg29 napisał(a):

A wpisałeś sobie w googla hasło "rower fitness" żeby jakieś wstępne typy wizualnie sobie znaleźć czy liczysz, że dostaniesz na tacy podany model roweru i po prostu pójdziesz i kupisz?

Zrób sobie wstępną selekcję: https://katalog.bikeworld.pl/2023/web/produkty/rowery_szosowe/fitness

Wizualnie podobają mi się np. Merida Speeder 200/300, ale ta trochę wykracza poza budżet, rowery Canyona Roadlite 5/6, Marin DSX 1. Na osprzęcie się totalnie nie znam i liczę na to, że ktoś doradzi mi wybrać możliwie najlepszą opcję w tym budżecie. 

Odnośnik do komentarza

Szukałbym czegoś z hydraulicznymi hamulcami i napędem minimum 2x10 Tiagra. Nie wiem czy nowy w tym budżecie da się kupić. Jeśli nie boisz się używek, znasz się na rowerach lub masz kogoś kto się zna to kup używkę. Ja kupiłem używanego, a raczej prawie nieużywanego, w stanie niemalże fabrycznym, fitnessa Cube SL Road - co prawda w tej najniższej wersji na Clarisie 2x8 ale za połowę ceny nowego, czyli za 1500 zł. Claris też na upartego daje radę choć są opinie, że ma bardzo miękką sprężynę w tylnej przerzutce przez co często spada łańcuch (mi już kilka razy spadł na wybojach), robię nim traski po 50-60 km i spoko daje radę. Myślę, że takie przyzwoite minimum to Sora 2x9 ale szukałbym minimum 2x20. Specjalnie nie podaję żadnych napędów 1xx bo uważam, że na asfalt i inne twarde nawierzchnie napędy 2-rzędowe są bardziej uniwersalne (w tańszych modelach ciągle można spotkać napędy 3-rzędowe, np. 3x9 - i jeśli miałby to być rower wyprawowy to taki napęd też byłby polecany). Są zwolennicy napędów 1-rzędowych, że są proste w obsłudze, nieskomplikowane, że i tak mało kto używa przednich przerzutek, itd. Może mają oni rację, może do miasta jest to wystarczające, takie minimum 1x9 albo 1x10, ale mają one przednią tarczę od 38 do 42 zębów i jak masz mocną nogę to może Ci brakować żeby szybciej jechać albo dokręcać z górki (będziesz kręcił nogami jak chomik w kołowrotku a i tak będzie za wolno) albo inne mają większe tarcze typu 44 lub nawet 48 zębów i wtedy na płaskim jest o.k. ale ciężko podjechać nawet niewielkie górki, wiadukty na przykład. Napędy 1-rzędowe wymuszają po prostu pewne kompromisy i wg mnie napęd 2-rzędowy jest lepszy

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, Greg29 napisał(a):

Szukałbym czegoś z hydraulicznymi hamulcami i napędem minimum 2x10 Tiagra. Nie wiem czy nowy w tym budżecie da się kupić. Jeśli nie boisz się używek, znasz się na rowerach lub masz kogoś kto się zna to kup używkę. Ja kupiłem używanego, a raczej prawie nieużywanego, w stanie niemalże fabrycznym, fitnessa Cube SL Road - co prawda w tej najniższej wersji na Clarisie 2x8 ale za połowę ceny nowego, czyli za 1500 zł. Claris też na upartego daje radę choć są opinie, że ma bardzo miękką sprężynę w tylnej przerzutce przez co często spada łańcuch (mi już kilka razy spadł na wybojach), robię nim traski po 50-60 km i spoko daje radę. Myślę, że takie przyzwoite minimum to Sora 2x9 ale szukałbym minimum 2x20. Specjalnie nie podaję żadnych napędów 1xx bo uważam, że na asfalt i inne twarde nawierzchnie napędy 2-rzędowe są bardziej uniwersalne (w tańszych modelach ciągle można spotkać napędy 3-rzędowe, np. 3x9 - i jeśli miałby to być rower wyprawowy to taki napęd też byłby polecany). Są zwolennicy napędów 1-rzędowych, że są proste w obsłudze, nieskomplikowane, że i tak mało kto używa przednich przerzutek, itd. Może mają oni rację, może do miasta jest to wystarczające, takie minimum 1x9 albo 1x10, ale mają one przednią tarczę od 38 do 42 zębów i jak masz mocną nogę to może Ci brakować żeby szybciej jechać albo dokręcać z górki (będziesz kręcił nogami jak chomik w kołowrotku a i tak będzie za wolno) albo inne mają większe tarcze typu 44 lub nawet 48 zębów i wtedy na płaskim jest o.k. ale ciężko podjechać nawet niewielkie górki, wiadukty na przykład. Napędy 1-rzędowe wymuszają po prostu pewne kompromisy i wg mnie napęd 2-rzędowy jest lepszy

Na rowerach ani ja ani znajomi raczej się niestety nie znają więc trochę mam obawy kupować używkę, ale możliwe że zaryzykuję. Natrafiłem na taką ofertę  https://www.olx.pl/d/oferta/rower-cube-sl-road-race-CID767-IDUP7mu.html warto się zainteresować?

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, Greg29 napisał(a):

Niestety ostatnio go nie ma w ofercie, został tylko RC120 FB

Ten Triban wygląda jak normalny cross. ? Dla komfortu ew. można zmienić opony na ciut szersze, np 700c40 lub itp,  siodełko na jakieś wygodniejsze i większe,  mostek na regulowany, dorzucić błotniki i można śmigać. ?  Cena, w porównaniu z typowymi szosówkami za "milion monet" jest też atrakcyjna. ?

Odnośnik do komentarza
W dniu 19.06.2023 o 19:33, Kamykulator napisał(a):

Wizualnie podobają mi się np. Merida Speeder 200/300, ale ta trochę wykracza poza budżet, 

Przerabiałam podobny temat niedawno. Najchętniej w tej kategorii kupiłabym używkę Cube SL Road Race (ze względu na możliwość założenia trochę szerszej opony niż w Speederze), ale trzeba trafić na rower w bardzo dobrym stanie i odpowiednim rozmiarze, a sezon mija... 

Nie wiem skąd jesteś, w Krakowie jest sklep który ma  Speedera 200 z 2022 za 4k w promocji. Przymierzałam się do niego, ale ostatecznie wybrałam inny. Te opony max. 35-37mm w tym modelu Meridy do zastosowań jakie opisałeś przy sztywnym widelcu może być niezbyt komfortowe, ale to już raczej kwestia subiektywnych odczuć.

Chciałam Triban RC520, ale nigdzie nie mogłam znaleźć dostępnego w sprzedaży. 

Jeszcze hasłowo podsunę polski budżetowy Lazaro Aero V3, szału może nie ma, ale jest sztywny widelec i waży 13kg. Hamulce v-break co jest sporym minusem wg wielu osób, są też tacy którzy doceniają że proste i tanie w serwisowaniu, przy przy myciu roweru nie ma problemu że zachlapią się wodą z drobinkami smaru (jak przy tarczowych), a miejska jazda to nie downhill, raczej szałowych prędkości się nie rozwija. Kwestia tych hamulców dyskusyjna (czy ten model jest skreślony jeśli nie ma tarczowych), natomiast cena to 2k. 

Całkiem przyzwoity inny polski produkt Unibike Viper, tyle że to cross. Ma słabej jakości amortyzator, przez który rower waży trochę więcej (15kg), za to trochę bardziej komfortowo powinno być na dziurawych ścieżkach. W trudniejszy teren napisałeś że raczej nie planujesz jeździć. Cena 4k. 

Są tu dużo bardziej doświadczone osoby niż ja, więc tylko podrzucam te kilka modeli hasłowo i zachęcam, żebyś przejechał się nawet te kilka kółek przed sklepem. W pewnym momencie "na papierze" Spec Sirrus wydawał mi się idealny, a okazał się najbardziej niewygodny (w odpowiednim rozmiarze ramy, jakiś taki niski "przykurczony"), nawiasem mówiąc cena nowych Sirrusów do oferowanego osprzętu jest żenująca... 


 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, KrakowiAnka napisał(a):

Przerabiałam podobny temat niedawno. Najchętniej w tej kategorii kupiłabym używkę Cube SL Road Race (ze względu na możliwość założenia trochę szerszej opony niż w Speederze), ale trzeba trafić na rower w bardzo dobrym stanie i odpowiednim rozmiarze, a sezon mija... 

Nie wiem skąd jesteś, w Krakowie jest sklep który ma  Speedera 200 z 2022 za 4k w promocji. Przymierzałam się do niego, ale ostatecznie wybrałam inny. Te opony max. 35-37mm w tym modelu Meridy do zastosowań jakie opisałeś przy sztywnym widelcu może być niezbyt komfortowe, ale to już raczej kwestia subiektywnych odczuć.

Chciałam Triban RC520, ale nigdzie nie mogłam znaleźć dostępnego w sprzedaży. 

Jeszcze hasłowo podsunę polski budżetowy Lazaro Aero V3, szału może nie ma, ale jest sztywny widelec i waży 13kg. Hamulce v-break co jest sporym minusem wg wielu osób, są też tacy którzy doceniają że proste i tanie w serwisowaniu, przy przy myciu roweru nie ma problemu że zachlapią się wodą z drobinkami smaru (jak przy tarczowych), a miejska jazda to nie downhill, raczej szałowych prędkości się nie rozwija. Kwestia tych hamulców dyskusyjna (czy ten model jest skreślony jeśli nie ma tarczowych), natomiast cena to 2k. 

Całkiem przyzwoity inny polski produkt Unibike Viper, tyle że to cross. Ma słabej jakości amortyzator, przez który rower waży trochę więcej (15kg), za to trochę bardziej komfortowo powinno być na dziurawych ścieżkach. W trudniejszy teren napisałeś że raczej nie planujesz jeździć. Cena 4k. 

Są tu dużo bardziej doświadczone osoby niż ja, więc tylko podrzucam te kilka modeli hasłowo i zachęcam, żebyś przejechał się nawet te kilka kółek przed sklepem. W pewnym momencie "na papierze" Spec Sirrus wydawał mi się idealny, a okazał się najbardziej niewygodny (w odpowiednim rozmiarze ramy, jakiś taki niski "przykurczony"), nawiasem mówiąc cena nowych Sirrusów do oferowanego osprzętu jest żenująca... 


 

A o jakim sklepie mowa? Możliwe, że w najbliższym czasie będę w Krakowie i chętnie bym sprawdził. 

Używanego rowera kupować nie chcę, bo zarówno kolega wyżej jak i przejrzenie kilku wątków skutecznie mnie przestraszyło a nie chcę się wpakować na minę. 

Ewentualnie miałbym możliwość przeznaczenia pieniędzy na odnowienie rowera Kona Dew Plus, którego co prawda nie jestem właścicielem, ale mam możliwość przejęcia go za darmo, a sam sprzęt jest raczej jak na moje oko w kiepskim stanie. 

Odnośnik do komentarza

A ten Kona Dew Plus to na jakim osprzęcie i kołach bo w necie są dwie wersje: jedna na napędzie 3x9 i oponach 700x35c, czyli 28 cali, a druga wersja na napędzie 1x10 i oponach 27,5 cali. Ramy też wyglądają inaczej i jeśli to jest ta wersja z kołami 27,5 cala to miej świadomość, że jest znacznie mniejszy wybór ogumienia w tym rozmiarze.

Godzinę temu, Kamykulator napisał(a):

Używanego rowera kupować nie chcę, bo zarówno kolega wyżej jak i przejrzenie kilku wątków skutecznie mnie przestraszyło a nie chcę się wpakować na minę. 

Nie wiem kto Cię straszył, na pewno nie ja - sam kupiłem 3 rowery używane, w dobrych cenach w bardzo dobrym stanie i jestem mega zadowolony bo zaoszczędziłem kilka tysięcy złotych w ten sposób. Napisałem, że akurat ten Cube co linkowałeś jest trochę za stary jak na tą cenę. Nie wolno się zniechęcać, trzeba po prostu trochę czasu żeby coś trafić

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Greg29 napisał(a):

A ten Kona Dew Plus to na jakim osprzęcie i kołach bo w necie są dwie wersje: jedna na napędzie 3x9 i oponach 700x35c, czyli 28 cali, a druga wersja na napędzie 1x10 i oponach 27,5 cali. Ramy też wyglądają inaczej i jeśli to jest ta wersja z kołami 27,5 cala to miej świadomość, że jest znacznie mniejszy wybór ogumienia w tym rozmiarze.

Jest to wersja z napędem 3x9. Później postaram się sprawdzić co tam dokładnie jest założone. 

 

3 godziny temu, Greg29 napisał(a):

 

Nie wiem kto Cię straszył, na pewno nie ja - sam kupiłem 3 rowery używane, w dobrych cenach w bardzo dobrym stanie i jestem mega zadowolony bo zaoszczędziłem kilka tysięcy złotych w ten sposób. Napisałem, że akurat ten Cube co linkowałeś jest trochę za stary jak na tą cenę. Nie wolno się zniechęcać, trzeba po prostu trochę czasu żeby coś trafić

Myślałem, że kupno używanego rowera nie wiąże się z jakimś dużym ryzykiem, im bardziej się zagłębiam w temat to widzę, że jest całkowicie odwrotnie i wypadałoby posiadać jakąś wiedzę, a niestety na ten moment takową pochwalić się nie mogę ;d 

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Greg29 napisał(a):

A ten Kona Dew Plus to na jakim osprzęcie i kołach bo w necie są dwie wersje: jedna na napędzie 3x9 i oponach 700x35c, czyli 28 cali, a druga wersja na napędzie 1x10 i oponach 27,5 cali. Ramy też wyglądają inaczej i jeśli to jest ta wersja z kołami 27,5 cala to miej świadomość, że jest znacznie mniejszy wybór ogumienia w tym rozmiarze.

Nastąpiła mała pomyłka, rower to Kona Dew Deluxe, przerzutka z tyłu Shimano Alivio, przerzutka przód Shimano Acera, koła WTB SX17, korba jak na zdjęciu 

PXL_20230622_141807256.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...