Skocz do zawartości

Gravel do 4000 zł (Romet Boreas 1 Lite 2023 czy Kross Esker 2.0 MS 2023)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tak jak w tytule. Szukam jak najlepszego gravela do 4000 złotych. 

Moją uwagę zwrócił Romet Boreas Lite 2023 na grupie Apexa 1x10. Samego Apexa znam, prawie kupiłem Ridleya Kanzo A na tym groupsecie tyle że 1x11, ale musiałem zrezygnować bo przesyłka przyszła uszkodzona. 

Rower będzie używany głównie na utwardzonych powierzchniach, ścieżkach, czasem zjazdy na szuter. Domyślam, się że do takiego zastosowania lepszy mógłby być rower crossowy, ale szczerze mówiąc im mniej przełożeń tym lepiej ? Nogi słabej nie mam, a i nie planuję jeździć po żadnych znaczących podjazdach. Jazda typowo rekreacyjna w okolicy 30km/h. Czasem jakieś przyspieszenia na krótkich odcinkach i tyle.

Drugi i chyba ostatni z kandydatów, to Kross Esker 2.0 MS. Tutaj obawiam się trochę o samą grupę Microshifta. Mamy za to sztywne osie. 

Oba rowery podobają mi się wizualnie, w Romecie z tego co widziałem geometria bardziej sportowa. 

Cenowo praktycznie tak samo. 3700 za Rometa i Krossa. Romet dodaje dodatkowo 400 zł na akcesoria z ich strony i jest to jakiś argument, bo pogoniłbym to na OLX, obniżając cenę samego roweru o 2-2,5 stówki. Co myślicie? 

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 18.06.2023 o 06:57, carrygun napisał(a):

Witam,

Tak jak w tytule. Szukam jak najlepszego gravela do 4000 złotych. 

Moją uwagę zwrócił Romet Boreas Lite 2023 na grupie Apexa 1x10. Samego Apexa znam, prawie kupiłem Ridleya Kanzo A na tym groupsecie tyle że 1x11, ale musiałem zrezygnować bo przesyłka przyszła uszkodzona. 

Rower będzie używany głównie na utwardzonych powierzchniach, ścieżkach, czasem zjazdy na szuter. Domyślam, się że do takiego zastosowania lepszy mógłby być rower crossowy, ale szczerze mówiąc im mniej przełożeń tym lepiej ? Nogi słabej nie mam, a i nie planuję jeździć po żadnych znaczących podjazdach. Jazda typowo rekreacyjna w okolicy 30km/h. Czasem jakieś przyspieszenia na krótkich odcinkach i tyle.

Drugi i chyba ostatni z kandydatów, to Kross Esker 2.0 MS. Tutaj obawiam się trochę o samą grupę Microshifta. Mamy za to sztywne osie. 

Oba rowery podobają mi się wizualnie, w Romecie z tego co widziałem geometria bardziej sportowa. 

Cenowo praktycznie tak samo. 3700 za Rometa i Krossa. Romet dodaje dodatkowo 400 zł na akcesoria z ich strony i jest to jakiś argument, bo pogoniłbym to na OLX, obniżając cenę samego roweru o 2-2,5 stówki. Co myślicie? 

 

Pytanie zasadnicze - czy robiłeś jazdy próbne na każdym z nich ? Czy jeździłeś wcześniej na rowerze z barankiem ? Jeżeli nie jeździłeś z barankiem to raczej Kross Esker, ale mimo wszystko polecam jazdy próbne lub jeszcze lepiej wypożyczenie gravela np z Decathlonu. Sztywne osie w Eskerze to plus, korba szosowa w gravelu to minus w zasadzie od razu do zmiany po zakupie.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Pepe75 napisał(a):

Pytanie zasadnicze - czy robiłeś jazdy próbne na każdym z nich ? Czy jeździłeś wcześniej na rowerze z barankiem ? Jeżeli nie jeździłeś z barankiem to raczej Kross Esker, ale mimo wszystko polecam jazdy próbne lub jeszcze lepiej wypożyczenie gravela np z Decathlonu. Sztywne osie w Eskerze to plus, korba szosowa w gravelu to minus w zasadzie od razu do zmiany po zakupie.

Dzięki za rady. W sumie 3 h po założeniu posta wpadła promka na hejtowanego tutaj górala, ale że był taniej niż zwykle to go wziąłem. Wiem, że to inny typ roweru, no ale to był impuls ?  Odpowiadając na Twoje pytania, jeździłem na Romecie. Nie przeszkadza mi jego geometria. Esker wiem, że wygodniejszy, ale raczej brałbym Boreasa za Apexa.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, carrygun napisał(a):

Dzięki za rady. W sumie 3 h po założeniu posta wpadła promka na hejtowanego tutaj górala, ale że był taniej niż zwykle to go wziąłem. Wiem, że to inny typ roweru, no ale to był impuls ?  Odpowiadając na Twoje pytania, jeździłem na Romecie. Nie przeszkadza mi jego geometria. Esker wiem, że wygodniejszy, ale raczej brałbym Boreasa za Apexa.

Absolutnie nie mówię, że Boreas jest zły. Chodziło mi o to, że dla wielu osób które nie jeździły z barankiem taka pozycja może być zbyt wymagająca i zrażają się do graveli. 

Odnośnik do komentarza
  • 6 miesięcy temu...

Witam, wszystkich. Nie mam doświadczenia. Kupiłem przez internet pierwszy nowy rower(romet boreas 1), dostałem [uszkodzony], a konkretnie wózek [tylnej przezutki] (sram apex 1x10) zawadza o szprychy koła.  Chciałbym wiedzieć czy uszkodzona sama przezutka czy może hak na którym zamocowana. (Hak delikatnie jest wygięty).20240110_221808_202612.thumb.jpg.e3dbb87d03d1f3a7c336bd7a5708dedb.jpg

Odnośnik do komentarza

To przykre, pierwszy zakup i pechowo.  Twoje zdjęcie (zresztą słabe) pokazuje skutek, nie przyczynę. Myślę że pierwotnie przerzutka była zmontowana prawidłowo, wygięta później przez uderzenie, np. w transporcie. Hak jest na końcu, uderzenie poszło na przerzutkę i czy coś jeszcze nie jest uszkodzone?  To na pewno kwalifikuje się do reklamacji albo zwrotu. Gdy przez internet to możesz zwrócić nawet dobry rower. 

Gdzie kupiłeś (od kogo) ten rower? Warto znać. Może wynegocjujesz upust jako rekompensatę, gdy podejmiesz się samodzielnej naprawy. Na Allegro miałem taki przypadek. 

Odnośnik do komentarza
31 minut temu, Turysta05 napisał(a):

To przykre, pierwszy zakup i pechowo.  Twoje zdjęcie (zresztą słabe) pokazuje skutek, nie przyczynę. Myślę że pierwotnie przerzutka była zmontowana prawidłowo, wygięta później przez uderzenie, np. w transporcie. Hak jest na końcu, uderzenie poszło na przerzutkę i czy coś jeszcze nie jest uszkodzone?  To na pewno kwalifikuje się do reklamacji albo zwrotu. Gdy przez internet to możesz zwrócić nawet dobry rower. 

Gdzie kupiłeś (od kogo) ten rower? Warto znać. Może wynegocjujesz upust jako rekompensatę, gdy podejmiesz się samodzielnej naprawy. Na Allegro miałem taki przypadek. 

Kupiłem w prorowery.pl.  Moim zdaniem  uszkodzenia nastąpiło w transporcie. Nic oprócz haka i przezutki nie jest uszkodzono

Odnośnik do komentarza

Mam na myśli niewidoczne uszkodzenia samej przerzutki po uderzeniu, jakieś duże luzy, wykrzywienia na sworzniach itp. Zrzuć łańcuch z przedniego blatu i gdy wszystko będzie luźne sprawdź w różnych położeniach czy przerzutka nie ma nadmiernych luzów i czy układa się jednakowo prosto na przełożeniach. Może być skrzywiony sam wózek z kółkami. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...