Skocz do zawartości

Ulepszenie Trek Dual Sport 1


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich.

Posiadam treka dual sport 1 2022, ostatnio chodzi mi po głowie aby go troszkę ulepszyć, chciałbym zejść z wagi roweru i polepszyć właściwości jezdne ? Co warto byłoby konkretnie zmienić, prosiłbym o konkretne rozwiązania bo się na tym nie znam. 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, QubaKpl napisał(a):

Witam serdecznie wszystkich.

Posiadam treka dual sport 1 2022, ostatnio chodzi mi po głowie aby go troszkę ulepszyć, chciałbym zejść z wagi roweru i polepszyć właściwości jezdne ? Co warto byłoby konkretnie zmienić, prosiłbym o konkretne rozwiązania bo się na tym nie znam. 

Możesz wymienić amortyzator na Rock shox paragon gold - może być zejście z wagi ok 700g - cena ~1000zł

Można wymienić koła na lżejsze, ale to może być 1000-2000zł

 

Napisz jaki masz budżet.

Odnośnik do komentarza
34 minuty temu, Pepe75 napisał(a):

Możesz wymienić amortyzator na Rock shox paragon gold - może być zejście z wagi ok 700g - cena ~1000zł

Można wymienić koła na lżejsze, ale to może być 1000-2000zł

 

Napisz jaki masz budżet.

Dzięki,  mam tak 1500zł ? chciałbym o ile to możliwe przerobić go bardziej na gravela niż crossa ale nie wiem czy jest sens ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli nie masz jakiegoś dużego sentymentu do tego roweru to lepiej jest go sprzedać, dołożyć to co masz do zainwestowania i kupienia docelowego roweru. Można się bawić we włożenie kierownicy typu baranek, dokupienie klamek tiagra hydraulicznych, zmianę napędu, na 2x10 tiagry ale już tutaj mamy 1500 zł. Do tego dodanie karbonowego widelca to kolejne 500-700 zł. Łatwiej sprzedać za 1500-2000 zł (nie wiem po ile ten rower chodzi) I kupić jakiegoś nowego tribana za 3k ewentualnie jakąś świeżą używkę

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Oskarr napisał(a):

Jeśli nie masz jakiegoś dużego sentymentu do tego roweru to lepiej jest go sprzedać, dołożyć to co masz do zainwestowania i kupienia docelowego roweru. Można się bawić we włożenie kierownicy typu baranek, dokupienie klamek tiagra hydraulicznych, zmianę napędu, na 2x10 tiagry ale już tutaj mamy 1500 zł. Do tego dodanie karbonowego widelca to kolejne 500-700 zł. Łatwiej sprzedać za 1500-2000 zł (nie wiem po ile ten rower chodzi) I kupić jakiegoś nowego tribana za 3k ewentualnie jakąś świeżą używkę

a jakiego gravela byś polecił, używke tak do 4500zł, aby był wygodny, miał bardziej wyprostowaną postawę niż leżącą jak na szosie. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, QubaKpl napisał(a):

chciałbym o ile to możliwe przerobić go bardziej na gravela niż crossa ale nie wiem czy jest sens

Zawsze lepiej sprzedać i kupić coś już gotowego bo po takiej przeróbce efekt może nie spełniać oczekiwań. Problemem może być niedostosowana geometria takiego grawela, ale powiedzmy, że można to wyregulować odpowiednim mostkiem i kierownicą (kierownice szosowe/grawelowe też są różne, z różnymi głębokościami, stackami, reachami, itp.). Hamulce tam są mechaniczne i napęd 3x8, tak? Można kupić klamkomanetki 3x8 Shimano Claris albo taniej jakieś MicroShifty czy Sensah z Aliexpress ale nie pamiętam czy hamulce mtb mają taki sam ciąg linki jak szosowe. Sztywny widelec można dać stalowy (firma Accent robi niedrogie widelce stalowe, aluminiowe i karbonowe) lub karbon, karbon na Ali też można już za 300 zł kupić. Chociaż nie wiem czy klamkomanetki szosowe będą współgrać z tylną przerzutką mtb - bo tam jest chyba Alivio, tak? Wydaje mi się, że to będzie działać bo bodajże Fuji robi grawele i przełajówki na mieszanych grupach z klamkomanetkami szosowymi i przerzutkami mtb

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, QubaKpl napisał(a):

a jakiego gravela byś polecił, używke tak do 4500zł, aby był wygodny

Coś na Sorze 2x9 na pewno by się znalazło, może nawet Tiagra 2x10 - tylną przerzutkę można wymienić na GRX żeby się nie obijała o ramę. Albo Marin Four Corners - ten oferuje wyjątkowo wyprostowaną pozycję

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, QubaKpl napisał(a):

a jakiego gravela byś polecił, używke tak do 4500zł, aby był wygodny, miał bardziej wyprostowaną postawę niż leżącą jak na szosie. 

klauzura sumienia nie pozwala mi polecać graweli, w moim sercu tylko mtb, no i czasem szosa ? Są inni koledzy na forum lubiący gravele to Ci doradzą

Odnośnik do komentarza

Pojeździłem trochę gravelem z zaprzyjaźnionego sklepu, jednak to nie dla mnie, pozycja prawie jak na szosie, zaraz by mnie kark i plecy bolały. Zdecydowałem że zostaje przy swoim treku i teraz pytanie coś można by lepszego założyć (lżejszego nie tracąc dużoz komfortu) tak aby konkretnie do tego modelu pasowało bez przeróbek. 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, QubaKpl napisał(a):

Pojeździłem trochę gravelem z zaprzyjaźnionego sklepu, jednak to nie dla mnie, pozycja prawie jak na szosie, zaraz by mnie kark i plecy bolały. Zdecydowałem że zostaje przy swoim treku i teraz pytanie coś można by lepszego założyć (lżejszego nie tracąc dużoz komfortu) tak aby konkretnie do tego modelu pasowało bez przeróbek. 

To, że ten jeden konkretny gravel miał bardziej sportową pozycje, nie oznacza, że inne też takie mają. Możesz wypożyczyć z deca na jeden dzień jeden z ich modeli szos/graveli w geometri endurance, za 50 zł na dzień sprawdzisz, czy Ci to leży. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...