tmax Opublikowano 16 Listopada Udostępnij Opublikowano 16 Listopada W dniu 28.10.2024 o 08:42, Oskarr napisał(a): Rower spoko, nie zgadzam się tylko ze stwierdzeniem, że mt 200 nadają się do amatorskiego XC. Nie nadają. do turystyki po płaskim ok, ale do XC nie. Ja bym tak nie demonizował, może do ścigania nie ale pojeździć po lesie na nich można. W każdym razie ja sobie trochę hamowanie w Almie poprawiłem i na przód wrzuciłem Mt 420 z czterotłoczkowym zaciskiem. Z tyłu nie zmieniałem:) Odnośnik do komentarza
Tomcio83 Opublikowano 24 Listopada Udostępnij Opublikowano 24 Listopada @tmax bardzo fajna ta Orbea. Mam też inny rower Orbei (rise h10) i rama jest niesamowicie dobrze zrobiona. A napisz proszę czy próbowałeś może wrzucić jakąś większą zębatkę do przodu? Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 24 Listopada Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2 godziny temu, Tomcio83 napisał(a): A napisz proszę czy próbowałeś może wrzucić jakąś większą zębatkę do przodu? Nie próbowałem, na razie nie czuję takiej potrzeby:) Wrzuciłem lepszy hebel na przód i miałem przez chwilę wizję na wymianę amora bo znalazłem promocje na RS Judy. Dałem sobie jednak spokój. Może w sezonie wrzucę coś lepszego od Raidona ale to musi być przynajmniej RS Recon Gold:) Wystawiłem wstępnie Raidona na OLX i zdecydowanych chętnych brak (mimo dobrej ceny) więc chyba sobie odpuszczę i nie będę nikomu na siłę robił prezentu tym bardziej, iż po kilku testowych, leśnych rundkach czuję, że Raidon daje radę:) Napęd nie wymaga zmian, siodło jest ok, koła i opony też są na dobrym poziomie, chwyty mi pasują. Nie widzę też potrzeby wymiany tylnego hamulca do tego, co aktualnie jeżdżę. Rower do aktywnej rekreacji po leśnych ścieżkach jest świetny:) Odnośnik do komentarza
Tomcio83 Opublikowano 24 Listopada Udostępnij Opublikowano 24 Listopada Dzięki wielkie, dokładnie tak z tym rowerem celuję, tyle że miałem zamiar wymienić od razu hamulce, amora i zębatkę. Może też tym razem pohamuję trochę zapędy, bo rower ma być taki właśnie rekreacyjny... Odnośnik do komentarza
Tomcio83 Opublikowano 24 Listopada Udostępnij Opublikowano 24 Listopada A tak na oko 36T wejdzie? Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 24 Listopada Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 7 minut temu, Tomcio83 napisał(a): A tak na oko 36T wejdzie? 34 wejdzie ale 36 to bym raczej najpierw przymierzył 🙂 Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 24 Listopada Udostępnij Opublikowano 24 Listopada W dniu 28.10.2024 o 08:42, Oskarr napisał(a): Problem z suntourem to działanie w zimę oraz brak serwisu. Suntour ma nie rozbieralne tłumiki, więc w razie potrzeby, nie wymienisz sam uszczelek - dla zwykłego kowalskiego, który i tak nie serwisuje amora, nie ma to żadnego znaczenia 😄 W Raidonie wymienia się cały cartrige, co dla "Zwykłego Kowalskiego", który jednak serwisuje amor ułatwia ten proces. Cartrige w Raidonie jest bardziej zaawansowany i trwały niż w XCT, XCM czy XCR i starczy na kilka sezonów. Serwis komory powietrznej, sprężyny negatywnej, wymiana uszczelek kurzowych i gąbek olejowych oraz czyszczenie i smarowanie smarem stałym (niewielką ilość oleju wymienia się tylko w komorze powietrznej) w Raidonie są czynnościami wykonywalnymi dla kogoś sprawnego manualnie i technicznie. Zadbany Raidon w niczym nie ustępuje Reconowi Silver TK, ma regulację tłumienia odbicia, blokadę skoku czy regulację kompresji i możliwość dostosowania sprężyny powietrznej do wagi kolarza, co dla większości amatorów jest wystarczające. Dużą jego zaletą są aluminiowe, anodowane górne lagi, które w polączeniu z teflonowymi ślizgami dają ich lepszą pracę niż lagi STKM w XCR, Judy i Recon Silver, które są niklowane na srebrny kolor lub czarny a ta powłoka ma słabość do zachowania trwałości i czy się serwisuje takie amory czy nie to i tak po sezonie aktywnej jazdy zaczyna się ścierać znacznie szybciej od twardej anody na goleniach aluminiowych:) Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 8 Grudnia Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia Wymieniłem sobie w Orbei amorek na RS Judy z większym skokiem 120 mm i przy okazji wyszła na jaw dziwna praktyka producenta, który w swojej specyfikacji podaje, że w ramie są stery zintegrowane, maszynowe Acros a w rowerze były zapakowane FSA z tych tańszych na łożyskach z kulkowym wianuszkiem i półzintegrowane. W jakiś sposób ich miska pasuje do ramy, która jest przystosowana do sterów zintegrowanych? W każdym razie posiłkowałem się usługą doświadczonego Serwisanta, który to zauważył i zaproponował mi wymianę sterów na maszynowe - zintegrowane i takie wraz z nowym amorem zamontował w rowerze. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 Grudnia Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia Jesteś pewien, że łożysko się nie rozpadło? Serwisant powinien wiedzieć, że w łożysku maszynowych też jest coś co przypomina wianek, ale ma tylko za zadanie separację kulek. Jak porządnie dasz w kość łożyskom, to mogą się rozpaść na pół, wzdłuż. Wyjąłeś ze sterów górną część łożyska i kulki na separatorze, a dolna została. Ta dolną serwisant musiał wybić by założyć nowe łożysko. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 8 Grudnia Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia Z dolnej miski łożyska przy wyciąganiu amora wypadł mi wianek z kulkami i jak go wziąłem w ręce by włożyć go na miejsce to wypadła mi jedna kuleczka, chciałem ją wsadzić na miejsce i jak zacząłem przy tym gmyrać to posypała się reszta. Jest przy tym domieszka winy mojej niewiedzy bowiem RS, który kupiłem to OEM z montowni z przycięta rurą, nabitą gwiazdka i bieżnią. Ja nieopatrznie nie sprawdziłem, iż bieżnia w Raidonie różniła się od tej w Judy i skręciłem stery na złej bieżni. Kapłem się gdy za ciężko chodziło. może być i tak, że pomogłem wiankowi z kulkami się posypać:) Potem zamieniłem bieżnie ale kuleczek do wianka już ni chusteczki nie dało się powkładać:))) Poszedłem więc z tym fantem i czerwoną twarzą ze wstydu do serwisu. Pożałowałem cztery dychy za wymianę i musiałem dołożyć 150 na nowe stery. Suma sumarum teraz mam lepsze i kokpit chodzi jak marzenie:) W każdym razie serwisant był zdziwiony, iż do ramy przystosowanej do sterów zintegrowanych producent montuje półzintegrowane z wciskaną w ramę miską. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 Grudnia Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia Czyli tak czy inaczej, dałeś popalić łożyskom 🙂 150 dobra cena za czesci i robocizne bo samo dolne łożysko kosztuje z 5 dych. I jeszcze wysyłka, ryzyko, że zamówisz złe. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 11 Grudnia Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia W dniu 8.12.2024 o 16:51, Veriv napisał(a): Czyli tak czy inaczej, dałeś popalić łożyskom 🙂 150 dobra cena za czesci i robocizne 150 same stery i 40 za wymianę:) I rowerek po małym pomotaniu: Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się