Skocz do zawartości

Cross do 3,5-4000


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ? Szukam babskiego roweru do jazdy po mieście, ewentualnie jakiejś krótkiej wycieczki za miasto (szutrowe drogi/ścieżki rowerowe). Nie zależy mi żeby pędzić na nim jak strzała, nie planuje tez wycieczek na setki kilometrów, bardziej żeby był w miarę lekki i nie psuł się co chwila, posłużył mi minimum 3 lata, no i musi być ładniutki. Zastanawiam się nad specialized sirrus albo CANNONDALE QUICK DISC 5 z pobudek czysto estetycznych, ale przeczytałam w paru wątkach ze to straszny crap. Biorąc pod uwagę docelowe zastosowanie, ujdzie czy nie bardzo? Będę bardzo wdzięczna za pomoc 

Odnośnik do komentarza

Sirrus do lasu się słabo nadaje. Do parku owszem. Miałem taki. To jest rower głównie na asfalt i gładkie szutry. Moja kumpela ma teraz cztery różne do podobnych zastosowań. Na asfalt ma Specialized Vita. Nie wiem czy taki jeszcze robią. Widzę że Sirrus jest też w damskiej wersji z niską ramą, bardzo podobny. Ma też przedpotopowy ze sztywnym widelcem i gravela. A do wszelkiej jazdy terenowej MTB. Jak chcesz jeden do wszystkiego to może taki?
 https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-329787

Ten Cannondale teksańska masakra piłą łańcuchową :)

Odnośnik do komentarza

Fairfax w czarnym malowaniu występuje tylko w wersji st1 a osprzęt tam zastosowany jest porównywalny z tym Cannondale czyli przerzutki 3x7 Shimano Tourney i hamulce tarczowe mechaniczne. Z drugiej strony Sirrus (np. 2) jest sprzedawany na oponach 38c i szerokość ta jest wystarczjąca na w miarę twarde, czyli te główniejsze drogi polne i leśne. Sirrus X jest już na oponach 42c a to jest nawet więcej niż potrzeba do opisywanych zastosowań. Marin Fairfax z tego co widziałem jest na oponach 35c (nie wiem ile maksymalnie tam wejdzie) i mam w jednym ze swoich rowerów, którego właśnie wykorzystuję do takich zastosowań czyli commuter (dojazdy do pracy) + jakieś dłuższe przejażdżki za miasto po pracy (głównie ścieżki rowerowe, lepsze lub gorsze asfalty, ale i jakieś skróty drogami polnymi i leśnym (oczywiście tymi główniejszymi bez zagłębiania się w las), właśnie opony grawelowe 700x35c Hutchitson Overide, takie z gładszym paskiem po środku niby żeby były szybsze na asfalcie i radzą sobie wyśmienicie. A, i mam też w tym commuterze napęd oparty na Shimano Tourney, 2x7, i nic się z nim nie dzieje - ale rower ten był z założenia kupowany taki, żeby nie kusił złodzieja i żeby nie było szkoda jak stoi cały dzień pod pracą czy to lato czy to zima, czy to słońce czy to śnieg ?

Odnośnik do komentarza

https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-marin-fairfax-st-1-2023?gclid=EAIaIQobChMIwuqtgI_8_gIVBf2yCh3QtQQvEAQYByABEgJ4C_D_BwE  chodzi mi dokładnie o ten model, bo bardzo mi się wizualnie podoba, dopuszczam opcje wymiany jakiś części po zakupie na lepsze jeśli te fabryczne bardzo kuleją? Pytanie czy na właśnie taka opcje jazdy pare razy w tygodniu (na pewno nie codziennie) i krótkie wycieczki emeryckie ujdzie :P? 

Odnośnik do komentarza

Jak ma być damska rama i na szutrowe drogi/ścieżki rowerowe to może taki https://bybikes.pl/pl/p/Rower-miejski-KONA-COCO-2022-S16/8134 

Sirrus jest świetny ale w wersji x 4.0 https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-x-4-0/p/200213?color=322032-200213 z amortyzatorem futureshock - tylko to trzeba by budżet zwiększyć

Jest też Liv od Gianta z powietrznym amortyzatorem, fajnym osprzętem i wagą ok 12kg https://www.bikeman.pl/rove-1-disc-m-2022,3,17760,44692

Odnośnik do komentarza

Jak już napisałem wcześniej w rowerze tym jest napęd Shimano Tourney 3x7, jest najniższa grupa w ofercie Shimano. Jego niewątpliwą zaletą jest że np. taka przerzutka tylna jest bardzo tania i jak coś się zepsuje to można bezboleśnie wymienić. Jak się już zużyje i trzeba będzie wymienić to wtedy będzie można myśleć o ulepszaniu. Można będzie wymienić na napęd jednorzędowy, np. 1x9, który będzie też w miarę tani i w mieście jak najbardziej się sprawdzi - i tak pewnie będziesz jeździć tylko na środkowej tarczy z przodu. Jak napisałem wcześniej, mam w swoim commuterze napęd opart na Tourneyu 2x7 i mogę powiedzieć, że działa. W innych swoich rowerach mam lepsze napędy, choć nie najlepsze jakie są, powiedzmy taka średnia półka, i tam czuć, że to jakoś lepiej działa. Ale z tym Torneyem tragedii jakiejś nie ma, przerzutka tylna naprawdę zadziwiająco precyzyjnie zmienia biegi, nie rozregulowuje się i nie muszę jej co chwila regulować. Przednia tak samo. Ten łańcuch co tam jest, KMC Z7, podobno się szybko wyciąga ale z tego co piszesz nie zamierzasz robić kilku tysięcy kilometrów rocznie więc pewnie to "szybko" zajmie w Twoim przypadku kilka lat. Ja wymieniłem na KMC X8, podobno dużo lepszy. Hamulce tam są mechaniczne, które szału nie robią ale pewnie ni ważysz dużo i prędkości naddźwiękowych też nie będziesz rozwijać więc dadzą radę. Oczywiście, że lepiej mieć rower na jakimś dobrym osprzęcie i z hamulcami hydraulicznymi ale taki rower będzie kosztował dużo więcej, przynajmniej dwa razy więcej.

Edit. Jakbyś jednak chciała hamulce hydrauliczne to na olx komplet nowych mt200 zdemontowanych z nowego roweru kosxtuje 150-200 zł, więc niewielkim kosztem można zrobić naprawdę niezły upgrade 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...