Skocz do zawartości

[3000-4000] Rower do jazdy rekreacyjnej, czasem las, zjazdy (początkujący)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Sezon się zaczyna, więc szukam roweru - do czego będzie przeznaczony?

Głównie wyjazdy gdzie trasą będzie asfalt/szuter/ścieżki leśne, natomiast chciałbym też spróbować swoich sił w zjazdach górskich, zaciekawił mnie ten sport.

Na czym mi zależy, ale nie wiem czy słusznie? Amortyzator powietrzny. Testowałem u znajomego i działa zauważalnie "lepiej" od sprężynowego, natomiast nie wiem czy to nie kwestia tego, że do tej pory miałem do czynienia z takimi badziewnej/średniej jakości, jestem laikiem w tym temacie.

Fajnie by było również jakby wyglądowo wyróżniał się również na tle innych, natomiast to już taki dodatek, wiadomo - na rowerze się jeździ.

Jaki Typ do tej pory znalazłem? 

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-325317

 

Jedyne czego boje się w powyższym to kwestia przerzutek, czy 10 nie braknie na jazdę rekreacyjną?

 

Dzięki wielkie za pomoc!

Miłego dnia czytającym :)

Odnośnik do komentarza

Nie kupisz roweru do wszystkiego.
Jeśli chcesz rower do jazdy na asfalt, ale chcesz trochę poszwędać się po lepszej jakości poboczach, powinieneś szukać roweru crossowego, lub gravela, ale ten z kolei raczej jest mało rekreacyjny. Ale poza tym nie będzie to rower do zjazdów, No chyba że lubisz ekstremalne doznania ?
Zostaje więc jakiś solidny rower crossowy.

Znaleziony przez Ciebie rower, to MTB, na asfalt czy na ścieżki rowerowe się nie nada, na szuter już lepiej, no i ewentualnie na te zjazdy.
Coś za coś.

 

Odnośnik do komentarza

Rower MTB jest najbardziej uniwersalnym rowerem. Robi wszystko to co cross tylko zwykle lepiej. Zjazdy w lesie i gravel się wykluczają. Na zjeździe w lesie gravelem zero kontroli, zero amortyzacji. Kompletnie się w urozmaicony teren leśny nie nadaje.

W MTB na asfalt wystarczy założyć opony z niskimi oporami toczenia i jedzie podobnie jak cross. 

540 EXPL dobry wybór.