cristians84 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Witam serdecznie https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/cube/45481/attention Chciałbym wymienić Cube Attention 2016 na nowy rower. Nie schodząc z poziomu. Posiadam go od 2016 r. Rower swoje już przeszedł a ja zawsze marzyłem o nowym. Jedyny warunek, Max 5k zł. Marka, kolor, rama nie ma dla mnie znaczenia. Jeżdżę głównie po lesie oraz 3 razy w roku na single trackach Glacensis i Świeradów. Mam 180cm i 80kg. Nie celowałem w Treka jednak ta promocja wydaje się ciekawa. https://strefasportu.pl/pl/p/Rower-TREK-X-Caliber-8-Crystal-White/15602 Proszę o opinie oraz ewentualne polecenie innego sprzętu. THX Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Ten trek to kupa. Bardzo slaba rama. Do takiego użytkowania xc 100 z decathlonu Odnośnik do komentarza
cristians84 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Co w tych Rockriderach jest takiego że tyle osób je tutaj poleca? Bo w serwisach mówią o nich "ścierwo" ? Dodam, że jestem tego typu użytkownikiem któremu rower służy do... jazdy. Nie spędzam przy nim godzin na warsztacie wymieniając części na lepsze i nowsze? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 A co ma inny sklep powiedzieć na konkurencję która zabija im sprzedaż? Większość producentów ma swojej gamie produkty od klasy "ścierwo", przez niezłe i dobre, część robi też bardzo dobre. Co jakiś czas pojawiają się jakieś hity sprzedażowe. Z 5 lat temu był to Kellys Gate, ze 2 lata temu Indiana Storm i mniej więcej od tego czasu Decathlon ma rower na dobrej, lekkiej ramie, ze sztywną osią i z dobrym osprzętem. Właśnie serię XC 100/120. Za 5k to się niestety za dużo nie rozwiniesz. Z niezłych rowerów z dobrym amorem masz Rockrider XC 100, Rockrider 540 EXPL i Indiana Storm X8. Pytanie natomiast brzmi co Ci nie pasuje w twoim rowerze? Bo mój kolega ma Attention SL z bodajże tego samego roku i po wymianie spowalniaczy na hamulce Deore i kół na DT Swiss jest nim zachwycony. Zmieniając rower zyskasz nowocześniejszą ramę i lepszy amor. Pytanie brzmi natomiast czy to co masz Ci nie pasuje? I dlaczego? Od pewnego poziomu nie ma złych rowerów i nie siedzi się w warsztacie. Ale rower ma części które się zużywają, które trzeba serwisować. Amortyzator który masz nie wymaga niemal żadnego serwisu i jeść nie woła. A amor powietrzny go wymaga i kosztuje to np. 300 zł rocznie. Odnośnik do komentarza
cristians84 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Nie pasuje mi to że gdy wsiadłem na kolegi nowego Cube Analog(model niżej) to miałem wrażenie że frunę - w porównaniu z moim chwilę po serwisie. Widzę że ceny nowych rowerów są kosmiczne dlatego upgrade też biorę pod uwagę. Na pewno muszę wymienić mechanizm korbowy bo gołym okiem widać że jest zjechany. Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę aby tym rowerem jechało się przyjemniej? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Jak to mówią suma wszystkich grzechów :) Korbę 3x bym zostawił bo nie ma bardziej elastycznego napędu na wszelkie nawierzchnie. Masz na kołach 27,5? Na rowerze kolegi pewnie jechałeś na 29 cali? Taki rower jest szybszy bo ma większe koło i bardziej komfortowy bo ma większą objętość powietrza. Z tym nic nie zrobisz. Jakie masz opony? Bo to ma duże znaczenie. Co do kół to jeśli chcesz w nie inwestować to tylko używki w bardzo dobrym stanie za ok. 500-600 zł z OLX. Coś niezbyt ciężkiego na dobrych piastach. Jakiś czas temu wyhaczyłem bardzo dobre koła Fulcrum Red Zone 5 za 500 zł. W sklepie 1500-1800 zł. Sprężynę w amorze masz pod swoją wagę? Ile ważysz wraz z rynsztunkiem? Bo sprężyna w komplecie była Medium pod 72-81 kg. Odnośnik do komentarza
cristians84 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Oba rowery były na 29 calowych kołach. Nie chcę się pozbywać napędu x3 tylko go wymienić na nowy. Wrócę do tematu jak będę na wsi(gdzie trzymam rower) i będę mógł odpowiedzieć na pozostałe pytania ? Odnośnik do komentarza
Bonnum Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 W dniu 13.04.2023 o 14:59, cristians84 napisał(a): Nie pasuje mi to że gdy wsiadłem na kolegi nowego Cube Analog(model niżej) to miałem wrażenie że frunę - w porównaniu z moim chwilę po serwisie. Z którego roku był ten analog kolegi? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Xc 120 właśnie jest w promocji za 5200. Odnośnik do komentarza
cristians84 Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 W dniu 14.04.2023 o 19:50, Bonnum napisał(a): Z którego roku był ten analog kolegi? 2022 W dniu 15.04.2023 o 08:10, Oskarr napisał(a): Xc 120 właśnie jest w promocji za 5200. Dzięki za info. W dniu 13.04.2023 o 17:38, jajacek napisał(a): Jak to mówią suma wszystkich grzechów ? Korbę 3x bym zostawił bo nie ma bardziej elastycznego napędu na wszelkie nawierzchnie. Masz na kołach 27,5? Na rowerze kolegi pewnie jechałeś na 29 cali? Taki rower jest szybszy bo ma większe koło i bardziej komfortowy bo ma większą objętość powietrza. Z tym nic nie zrobisz. Jakie masz opony? Bo to ma duże znaczenie. Co do kół to jeśli chcesz w nie inwestować to tylko używki w bardzo dobrym stanie za ok. 500-600 zł z OLX. Coś niezbyt ciężkiego na dobrych piastach. Jakiś czas temu wyhaczyłem bardzo dobre koła Fulcrum Red Zone 5 za 500 zł. W sklepie 1500-1800 zł. Sprężynę w amorze masz pod swoją wagę? Ile ważysz wraz z rynsztunkiem? Bo sprężyna w komplecie była Medium pod 72-81 kg. Osprzęt mam taki jak w linku w pierwszym poście. Nic w nim nie zmieniałem. W jakim jest to wszystko stanie pokazuję na zdjęciach(sorry ale przed czyszczeniem żeby robić zdjęcia za dnia:) Ten rockrider XC 120 ma lepszy osprzęt? Za 300 zł mogę mieć nowy łańcuch i Korbę FC-M600-C. Wkładać w niego kasę czy brać XC 120? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 ten xc 120 to klasa wyżej niż Twój obecny, obecnie najlepszy rower na rynku do jakiś 6,5-7 k pln. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Mocno zaniedbany i wyeksploatowany ten rower. XC 120 będzie znacząco lepszy. Jak masz taką możliwość to z tego wyjdzie idealny rower zimowy typu low cost, do miasta i po bułki. Odnośnik do komentarza
cristians84 Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 26 minut temu, jajacek napisał(a): Mocno zaniedbany i wyeksploatowany ten rower. XC 120 będzie znacząco lepszy. Nagle w ciągu jednej zimy wyszła na nim rdza. Dzisiaj zauważyłem :-( A każdą zimę spędzał w tym samym miejscu. Odnośnik do komentarza
Bonnum Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Ile Ty na nim przejechałeś? Ja jeżdżę cały rok, także w zimie i nie wygląda na tak zajechany, mimo że wyznaję zasadę, że to rower ma dbać o mnie, a nie ja o rower i zimą rzadko go myję. Tyle że stoi w ganku, więc temperatury tam nie spadają poniżej zera. Zacznij może od sprawdzenia piast, postaw rower na plecy zakręć kołem i zobacz jak długo będzie się kręcić - powinno długo. Ale faktycznie zostaw go sobie na zimę i kup coś za 5 tys. Za tą cenę to chyba faktycznie wygrywa ten xc 120, o ile nie przeszkadza Ci bardziej agresywna pozycja i kolor ? Odnośnik do komentarza
cristians84 Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 53 minuty temu, Bonnum napisał(a): Ile Ty na nim przejechałeś? Ja jeżdżę cały rok, także w zimie i nie wygląda na tak zajechany, mimo że wyznaję zasadę, że to rower ma dbać o mnie, a nie ja o rower i zimą rzadko go myję. Tyle że stoi w ganku, więc temperatury tam nie spadają poniżej zera. Zacznij może od sprawdzenia piast, postaw rower na plecy zakręć kołem i zobacz jak długo będzie się kręcić - powinno długo. Ale faktycznie zostaw go sobie na zimę i kup coś za 5 tys. Za tą cenę to chyba faktycznie wygrywa ten xc 120, o ile nie przeszkadza Ci bardziej agresywna pozycja i kolor ? Ja około 4 tyś km + poprzedni właściciel 2 lata, nie wiem ile km. W zimie nie jeździłem. Ale garażowi w którym go trzymałem bliżej do wiary i to był błąd Ale ile to długo? ? :-) Przednie koło do całkowitego zatrzymanie kręciło się 5 min. a tylne 2 min. Kolor mi nie przeszkadza, brudny i tak nabiera charakteru :-P Ale o pozycję się boję bo mam problem z mobilnością nadgarstków więc gripy i tak bym wymienił. Byłem go obejrzeć i okolice suportu zwróciły moją uwagę, średnio szczelnie to wygląda, wręcz jakby czegoś brakowało. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się