Skocz do zawartości

expl 540, xc100,xc 120 czy am100? warto dopłacić?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ?

Chciałbym się poradzić obeznanych w temacie osób który z tych rowerów najbardziej opłaca się kupić? Preferuję jazdę bardziej w terenie długie zjazdy podjazdy ale mam też zamiar z żoną jezdzić po asfalcie tripy około 30km dlatego oczekuję też pewnej uniwersalności.

początkowo miałem brać expl 540 ale doszedłem do wniosku że skoro i tak trzeba bedzie do niego trochę dołożyć to odrazu można kupić jakąś lepszą "bazę" do ew rozbudowy w pozniejszym czasie

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414?mc=8607120

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore-1x11/_/R-p-330066?mc=8616937

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrder-am-100-hardtail/_/R-p-331946?mc=8641876

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-120-nx-eagle-aluminiowa-rama/_/R-p-330101?mc=8616936

No chyba że są jeszcze jakieś inne propozycje do ok 5, 6k aczkolwiek po rozeznaniu mam wrazenie ze tutaj jest najlepszy stosunek  cena jakość 

Odnośnik do komentarza

@chomiks o jakich późniejszych rozbudowaniach piszesz? Najlepiej kupić taki, którego już nie będziesz rozbudowywał bo jest kompletny. Taki jest XC 120. Ma najlepszy napęd 1x12, dobry amortyzator powietrzny który starcza nawet na ściganie się w XC, ma dobre choć trochę ciężkie koła, za to są pancerne i przyzwoite hamulce. Ale to wszystko zależy od Twojego budżetu, jeśli nie będziesz musiał się przerzucić na kradnięcie kaczkom chleba kup xc 120, jeśli żona Cię wyrzuci z mieszkania po XC 120 kup xc 100, jeśli dalej trochę za dużo to expl 540.

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, chomiks napisał(a):

@Oskarr

Z tego co wiem to expl i xc100 mają słabe hamulce, chociaż ja mało ważę ok 65kg 

Nie ukrywam że najbardziej mnie przekonuje xc120 ale mam jedno pytanie obawę. Jak jest z eksploatacja tego eagle nx? Dla początkującego nie bedzie problemu? 

Nx jest spoko, dobrze to działa w tym rowerze. Słabo hamują szczególnie przed dotarciem, później jako tako. Ja polecam kupić od razu xc 120

Odnośnik do komentarza

Ja ważę 63 kg i dla mnie hamulce w xc100 są wystarczające/przetestowane na dość ostrych zjazdach w lesie/. 

A dziś sporo po asfalcie zjeżdżone i jestem pod wielkim wrażeniem, jaki ten rower jest uniwersalny. Wszędzie daje radę i nic nie męczy. Jedynie kierownicę muszę skrócić, bo bolą mnie barki.

Odnośnik do komentarza

Ja nie mam jak, ale do porównania mam 1. Stary trekking Folta na kołach 28 2. ROMET Gambler 9.2 3. INDIANĘ X pulser na kołach 26 z ramą dla dziewczynki. XC100 jest odczuwalnie lżejszy od nich wszystkich, jedynie Riverside 900 mojej corki jest lżejszy, no ma chyba 10,5 kg, ale XC100 w ręku ma niewiele wiecej.

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, WojtekWawa napisał(a):

Z 4 lampkami, bidonem (ale pustym), mlekiem i kilkoma narzędziami w podsiidłówce, używając wagi na której stawałem, to było około 13.3-13.5 kg w rozmiarze L.

Żaden to pomiar, ale jest to wyraźnie lżejszy rower niż mój cross Author Horizon 28" z 1999 ?

Super! Dzięki! A jaki masz rozmiar? M?

1 godzinę temu, Oskarr napisał(a):

Mój tata wczoraj zważył swojego XC 120, z dętkami, pedałami spd m520, dwoma koszykami na bidon i uchwytem na telefon wyszło mu 12,5 kg w rozmiarze M. 

Bardzo Wam dziękuję!

Czyli mogę przyjąć że XC120 waży około 12,5kg, a XC100 gdzieś w okolicach 13kg

Mój Cube Analog rozmiar M w specyfikacji miał 14,2kg, a na prawdę waży 14,5kg. To jednak 2kg więcej niż XC120... Nie mała różnica!

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...