Skocz do zawartości

Zagubiony w rowerowym świecie.


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, jestem laikiem w tej kwestii, szukam roweru do codziennej jazdy 50 km (dojazd do pracy) po terenie miejskim (ścieżki rowerowe, chodniki, ulice, krawężniki) z elementami drogi leśnej do dojazdu korzenie dziury itd) + wypady rodzinne rekreacyjne do lasu z możliwością podłączenia przyczepki do transportu dzieci.  Podsumowując teren bardzo zróżnicowany, bez elementów skrajnych jak góry czy taki totalny teren.

Chciałbym aby rower był komfortowy rozpędzał się do możliwie wysokich prędkości no i tyle nie mam porównania. Przerażają mnie te wszystkie nazwy, specyfikacje, osprzęt na którym, nie mam pojęcia. 

Odnośnik do komentarza

Nie doradzamy ich na dojazdy do pracy. Tylko jako najbardziej uniwersalne rowery pod warunkiem że jeździ się również poza asfaltem. Jak widać autor wątku wspomniał o jeździe po korzeniach i lesie i komforcie. Więc tu nic nie może konkurować z rekreacyjnym rowerem MTB.

Najbardziej optymalnym rowerem na dojazdy do pracy po asfalcie jest rower typu fitness/hybrid/trekking sprzed paru lat, z hamulcami v-brake, pełnymi błotnikami i oświetleniem, bez żadnej hydrauliki, więc generujący minimalne koszty. Tyle że w lesie nie będzie komfortowy.

Nie ma roweru dobrego do wszystkiego. Aczkolwiek najbardziej uniwersalnym jest właśnie rower MTB.

Odnośnik do komentarza

Dziękuje za porady, jeśli jednak nie będzie danego modelu na miejscu ale przykładowo przymierze pod siebie inny model marki Rockrider albo Cube, to powinno mieć odzwierciedlenie do każdego innego modelu i mogę w ciemno zamawiać z internetu? Czy sugerujecie przymiarkę do konkretnego modelu bo spotkaliście się już z jakimiś różnicami np pomiędzy Rockrider 120 a 100.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się