Skocz do zawartości

mike21

Użytkownicy
  • Postów

    1 098
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mike21

Wytrawny forumowicz

Wytrawny forumowicz (4/4)

  1. Zobacz takiego: Rower MTB marki STEVENS Devil´s Trail - Biostern W stosunku do torpado znacznie lepszy i trwalszy amortzator, napęd 1x12. Reszta to praktycznie ta sama zgnilizna. Za to masz rozpoznawalną markę w znacznie lepszej cenie.
  2. Jeśli masz z przodu koło montowane na szybkozamykacz to wejdzie. Kwestia docięcia sterówki, zamontowania "gwiazdki" i serwisu zerowego. Zakładam, że masz koło 29" i wspominasz o podlinkowanych powyżej konkretnych modelach judy gold (nie generalnie o judy gold).
  3. Te amortyzatory powyżej sobie odpuść - golenie stalowe, bez tłumików kompresji. Szkoda kasy. Zapoluj na Gold. https://www.bike24.com/p2374905.html https://www.bike-discount.de/en/rockshox-judy-gold-rl-29-solo-air-100-qr
  4. Z nowych amortyzatorów w tej cenie raczej nie. Szukaj ew. po wyprzedażach (obecnie nie ma) głównie w sklepach niemieckich albo hiszpańskich np. Judy Gold z prostą sterówkę i osią 100x5 (qr). Na dzisiaj to koszt w okolicy 300EUR ale zdarzają się po 100-120 na wyprzedażach. To jest absolutne minimum jesli chodzi o jakąś zmianę na plus. Niestety masz standard ramy i kół z ubiegłego stulecia dlatego ciężko o coś sensownego w dobrej cenie. Do tego roweru lepsza przerzytką z tyłu będzie rd-m6000.
  5. Jeśli tylko przednia przerzutka jest 2x i jest kompatybilna z takim uzębieniem to będzie pasować.
  6. SRAM leje DOT4 lub DOT5.1 (zależnie od miejsca produkcji), a w niektórych modelach już się nawrócili na olej mineralny. I tak spojrzałem do tabelki i wychodzi, że DOT4 ma punkt wrzenia 230 stopni, DOT5.1 260 stopni, ale... Zawilgocony DOT4 już tylko 150 stopni i DOT5.1 180 stopni. Po prostu trzeba zmieniać okresowo bo wychwytuje wodę z powietrza nawet stojąc na półce w niedokręconej butelce. Dla porównania temp wrzenia oleju Shimano to 260-270 sotpni, dodatkowo nie wchłania wody więc nawet z czasem niewiele się zmienia. W przypadku oleju shimano znam przypadki 15 letnich hamulców, które nigdy nie były przelewane i są w ciągłym użyciu 😉
  7. Tak samo w przyp. MTB. Ale zauważyłem, że fabrycznie nadal montowane są stare modele klocków. Czyli kupujesz nowy zacisk (hamulec) dajmy na to MT200 i siedzi tam B03S pomimo tego, że dawno jako część eksploatacyjna został zastąpiony przez B05S.
  8. Też trzeba się trochę postarać żeby tak zrobić, ale znacznie łatwiej niż zarżnąć tarczę IceTech. W dwutłoczkowych deore i niższych modelach tłoczki są ze stopu alu - szybko przekazują ciepło na płyn, który się nieco rozszerza cieplnie. Szczęśliwie w przypadku shimano to olej, który nie jest higroskopijny (nie wchłania wody) i efekt puchnięcia hamulców jest znacznie mniejszy niż w przypadku tych pracujących na płynie DOT (np. SRAM, Formula).
  9. No i żeby ciekawiej się zrobiło 🙂 Shimano stosuje różne okładziny żywiczne na różnych modelach klocków. Rzecz jasna między B05S a B03S jest b. duża różnica w działaniu, ale jeszcze większa jest między np. B05 a M05 (które pasują mechanicznie do zacisków gdzie są stosowane B). No i tak samo różne okładziny są między np. B05S (niskie modele zacisków) vs G05S (deore i wyższe modele dwutłoczkowców), a te z kolei różnią się od K05S. Do tego klocki do wyższych modeli występują z "pleckami" wykonanymi z różnych materiałów (stal, alu, tytan, niklowana miedź). Przeliczyłem się, nie mam żadnej "starej" manetki prawej i żadnej "nowej" lewej 😞 więc nie pokażę jak to się ma względem siebie. W każdym razie na trzecim foto widać, że obejmy w starych są znacznie "szersze" i trochę przesunięte względem "nowych". Na drugim zdjęciu klamki "nowa" (BL-M8100) i "stara" (wspomniana BL-MT501) założone tak, żeby sama dźwignia względem gripa była usytuowana identycznie - widać wyraźnie jak przesunięte są obejmy, dodatkowo "nowe" mają podpórkę (na foto dotyka do obejmy gripa). No i do brzegu - "stare" manetki ze "starymi" klamkami montuje się po wewnętrznej stronie obejmy klamki, natomiast taki montaż odpada w przypadku "nowej" klamki i "starej" manetki bo dźwignie manetki wypadną poza zasięgiem kciuka. Do "nowej" klamki manetki montuje się pomiędzy obejmą a podpórką (czyli po przeciwnej str. obejmy). I tu zaczynają się pewne schody w przypadku "starych" manetek: te z monitorkami nie pasują mechanicznie wcale, pozostałe pasują ale swoboda regulacji jest mocno ograniczona - kilka lat temu miałem tak pozakładane i nie potrafiłem znaleźć takiego ustawienia przesunięcia klamki względem manetki żeby na dłuższą metę nie dostać zwyrodnienia stawów dłoni.
  10. Jutro poszukam jakichś szpejów co by zilustrować temat.
  11. Panowie, to są dokładnie klamki BL-M6000 ze zmienionym napisem na zbiorniczku - czyli jest to stare Deore. W stosunku do współczesnych BL-M6100 różnica polega na innym designie obejmy i kompatybilności z manetkami z montażem bezpośrednim (stare - martwy i-spec II, nowe - i-spec EV, który daje szerszy zakres regulacji manetki w stosunku do klamki niż w przypadku obejmy). Ale też współczesne manetki na obejmę lepiej dogadują się ze współczesnymi klamkami bo również mają przesuniętą obejmę w stosunku do starych manetek. Jesli więc tylko mamy manetkę nową (druga cyfra.w oznaczeniu 1 lub 2) to korzystniej wychodzą klamki współczesne. Cena praktycznie ta sama.
  12. Magura jest wymagająca (upierdliwe i okresowo konieczne odpowietrzanie). IMHO nie ma sensu. Budżetowo Deore M6100 + tarcze RT-MT800 (chyba są jeszcze tylko japońskie). Jak chcesz drożej (niekoniecznie lepiej) to SLX lub XT + te same tarcze. Owszem, ale etyka raczej nakazuje unikać polecania niekompatybilnych elementów (klocek Wide + tarcza Narrow), szczególnie w przypadku układu hamulcowego. Unikniemy wtedy tego: lub tego: ...co może implikować bolesne konsekwencje. Właściwie wszystkie testy hamulców jakie znam były przeprowadzane na komplecie - tzn. hamulce XTR + tarcze XTR itd. Kiedyś podpytywałem jednego człeka, który robił testy dla BikeMagazin.de i twierdził, że gdyby robić testy różnych hamulców Deore, SLX i XT na tych samych, każdorazowo świeżych tarczach i tych samych klockach to różnice wynikałyby jedynie z błędu pomiarowego i ew. ustawieniu samej klamki (bo ServoWave działa nieliniowo więc odległość klamki od gripa i punkt dotknięcia klocków do tarczy jest istotny).
  13. Ale po co takie stare klamki jak można nowsze (M6100)? XTRy tylko 4-tłoczkowe mają SW.
  14. Bo żeby rozezłazić tarczę to trzeba umieć 😉 Standardem jest kupowanie różnych rzeczy na wyrost. Te przypadki rozlezienia się tarcz IceTech to tylko w przypadku braku umiejętności hamowania i/lub jazdy w naprawdę ekstremalnych warunkach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...