
mike21
Użytkownicy-
Postów
994 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia mike21

Wytrawny forumowicz (4/4)
-
[~6000] MTB, Singletrack, Hardtail, pierwszy "poważny" rower
mike21 odpowiedział(a) na Zerkoluk temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Odnośnie GC6 to tam jest amortyzator (judy gold 120mm), który do żadnego trailu się nie nadaje. Tak więc poza hmulcami, dropperem dochodzi jeszcze wymiana widelca. Niby recon gold kosztuje 130-150EUR ale rekomendowałbym iść w coś faktycznie trailowego (revel ~220EUR). -
Judy silver (generalnie wszystkie silvery) to bardzo kiepski pod względem pracy i nietrwały amortyzator jest. Może nie jest taką totalna imitacją amortyzatora jak wskazany powyżej, ale cierpi na pewne przypadłości wynikające z max cięcia kosztów. Stalowe golenie górne pokryte czymś co nazywane jest czarny chrom - złazi to od patrzenia, poniźej uszczlek szybko pojawiają się przetarcia upośledzające i tak słabą pracę, nieserwisowany przynajmniej raz na sezon potrafi zardzewieć w środku, wyrównanie ciśnień między komorami neg i poz poprzez konstrukcję tłoka sprężyny - zapycha się i zacina. Tłumik tylko odbicia. Najniższy model od rochshoxa warty wydania pieniędzy to judy gold (chociaż wiotki i ciężki), ew. nieco droższa reba (sztywny i stosunkowo lekki).
-
Koła bez boost amortyzator boost
mike21 odpowiedział(a) na szynas222 temat w Części i akcesoria rowerowe
To się sprawdza: https://pl.aliexpress.com/item/1005006132173150.html Jako takie fabryczne adaptery do boost nie istnieją. -
Gotowanie w wosku, czasami z dodatkiem oleju grafitowego, uprawiało się 40 lat temu. I raczej z braku alternatywy (pamietam wtedy talony na wszystko, rowerowych smarowideł mie było w ogóle, a np. żeby kupić olej silnikowy trzeba było zdać stary). Tak więc niektórzy gotowali a niektórzy stosowali (z powodzeniem) olej jadalny (gdyby wtedy istniał powszechny dostęp do mediów społecznościowych pewnie byłyby dyskusje o wyższości rzepakowego nad słonecznikowym). U mnie w robocie, koledzy szosowcy chwalą sobie SqiurtLube i MucOff C3 Dry. Z zaznaczeniem, że aplikacja musi być zgodnie z tymi wszystkimi modłami, o których pisze producent oraz tylko jazda w warunkach suchych i po asfalcie.
-
Kierownica, mostek, sztyca z chińskiego karbonu - czy warto?
mike21 odpowiedział(a) na michal82 temat w Części i akcesoria rowerowe
No risk = no fun 😉 Swoją drogą czy poszedłbyś na tajlandzkie, mocno zużyte panienki z chińskimi kondomami? Czy ten element garderoby 😉 ratujący w takim przypadku życie jest wart jakichkolwiek oszczędności? -
Bezpośrednio w Rose przy dzisiejszym kursie wyjdzie 14700 i jest GW (Rose jak wiele innych daje GW tylko pierwotnemu właścicielowi). W każdym razie dzisiaj HT w XC (w sensie dyscypliny) nie istnieje.
-
Mały serwis 100h, duży 300h, co 50h powinno się też wykonać ManualRsset (listwa z łożyskami igiełkowymi podczas ostrzejszej jazdy przesuwa się tam gdzie nie powinna). Koszty w znanym mi 😉 serwisie to odpowiednio 120EUR za 100h i 250EUR za 300h. Środki smarne w cenie, części eksploatacyjne nie.
-
Lefciaki to egzotyka wieksza niż DVO, Ohlins a nawet DTSwiss razem wzięte. Obczajcie sobie na YT jak wygląda full serwis lefciaka i np. SIDa. Dodatkowo nikt specjalnie nie pali się żeby to brać w łapy. Tak zaczęliście liczyć koszty utrzymania rowerów, że jak się chwilę zastanowiłem to doszedłem do wniosku, że per km wychodzi to kilkanaście razy drożej niż niemieckiego suva a silnikiem 4,7l. A opony rowerowe w przeliczeniu na masę czy przebieg to nawet jakieś czeskie mitasy wychodzą drożej niż do cayenne. Serio, gdybym się tym przejmował to zabrałoby mi to praktycznie całą radość z jazdy rowerem.
-
Jeśli to nie do wyścigów to nawet poleciłbym downcountry - dzieki tym 20% skoku zawieszenia więcej rower staje się mnie toporny. Przy czym masa zwiększa się zwykle tylko o tyle co ważą szersze opony.
-
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
mike21 odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Stopy rodziny 70xx są blisko 2x bardziej odporne na rozciąganie i zginanie oraz nieco cięższe niż 60xx. Rama o masie 1,6kg ze stopu 6 przy pierwszej jeździe by poległa (historia zna tskie przypadki). To tez daje do myślenia jak wszystko jest wyźyłowane w tych superleicht. Gdyby porównywać dwie ramy o tej samej masie, ale jedna z alu 7 druga z 6 to ta 7 byłaby znacznie trwalsza. Ale znacząca oszdzednośc na masie bierze się właśnie z wybitnie wycieniowanych rurek przy jednoczesnym pozostawieniu zapasu mięsa na łączeniach (alu 7 wyjątkowo trudnospawalne). Innymi słowy - nie po to stosuje się stop 7 żeby zwiększyć trwałość tylko zmniejszyć masę. -
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
mike21 odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Sam lakier na rowerze potrafi ważyć w okolicy 150-200g. Kiedyś było to dobrze widoczne bo niektóre marki swoje alu wersje SL anodowały zamiast lakierować. Osobiście, gdybym miał targać coś za sobą to szedłbym w ścieżkowca, z ramą ważącą ponad 2kg, który ma zupełnie niewychudzone rurki tylnego trójkąta oraz zapewnia mniej wyłożoną na rowerze pozycję. Chyba, że przyczepę ciągalbym sporadycznie, raz na ruski rok a na codzień bym się gdzieś amatorsko ścigał... Ale wtedy zapewne potrzebowałbym jednak dwóch rowerów. -
Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"
mike21 odpowiedział(a) na DarwinWatterson temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Szersze niż 30 są pod kątem gum plusowych. I przyjęły się jak te gumy ;). Swoją drogą mam gdzieś na stanie OEMowe koła swissa xm1501-35 z czasów kiedy jeszcze wszyscy się podniecali plusówkami. -
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
mike21 odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Chisel to świetny sztywniak alu do sportu ze wszystkimi tego konsekwencjami a nie solidny rower pod przyczepkę. Przecież ta rama to wydmuszka miejscami o grubości blachy jak w puszcze na piwo 😉 (widziałem na tych ramach wgnioty zostawione przez łapę bagażnika samochodowego do przewozu rowerów). Co do widła 35 Gold w tym Radonie - wygląda na A2 (poprawiony). Ale nadal to 35 (brak odczuwalnej regulacji kompresji, wszystko co tylko może być z plastiku jest z niego zrobione, jedyną opcją upgrade'u jest wymiana całości). -
Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"
mike21 odpowiedział(a) na DarwinWatterson temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Co do trendów w dojczlandii to chyba są zgodne z ogólnoświatowymi. Dwie największe, tutejsze firmy gumiarskie sporo przed pandemią się odgrażały, że przestają wspierać wąskie obręcze (w sensie, że wszystkie popularne gumy mtb będą lepiej się sprawdzały z szeroką obręczą). Gdzie te czasy kiedy (jedynym) standardem w MTB była obręcz 19mm i nikt nawet nie rozkminiał czy 5mm w tą czy w tą... i wszystko dało się przejechać na sztywniaku 🥲 Co do DT to to z pozoru jest to konserwa. Od 20 lat oferują np. obręcz 533d (enduro grade ;)) czy jeszcze do zeszłego roku kompletnie nieudaną XR361 (obie o szerokości 22mm). W ofercie kół alu do XC na próżno szukać czegoś szerszego niż 25mm. Ale prawda jest taka, że w tym segmencie postawili wszystko na węgiel (XRC1200 i XRC1501) gdzie jedynym wyborem jest 30mm. W segmentach bardziej ambitnych jak AM/Trail, Enduro czy FR/DH wycofali z oferty koła węższe niż 30mm. -
Zmienić rower. To nie był dobry wybór jeśli chodzi o rekreację. A jeśli nie chcesz tego robić to pozostają próby z komponentami pasującymi do tego roweru jak pięść do nosa...