Skocz do zawartości

mike21

Użytkownicy
  • Postów

    895
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mike21

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Sprawdziłeś czy rant opony w miejscu kontaktu z rantem obręczy nie ma zadziorów, wyszczerbień itp.? Na całkiem sporo tubleessów jakie robiłem każda uszczelniała się na sucho (tylko smar do zakładania opon nałożony pędzielkiem na rant, np. od schwalbe (chociaż zwykle używam takiego z wulkanizacji samochodowej)).
  2. Co blokuje wózek, że nie może się przemieścić dalej w kierunku ramy? Rozumiem, że śruba ograniczająca wykręcona. Zakładam, że dł. łańcucha jest dobrana prawidłowo.
  3. Wszystko kiedyś działało w tym rowerze? Pierwsze co mi przychodzi do głowy to przerzutka niezgodna z zamontowanym hakiem - w tych seriach były direct-mount i zwykłe. Przerzutkę można dostosować do montażu DM i zwykłego poprzez (de)montaż tego elementu:
  4. Nie ma sensu. Dodatkowo od 2016r epixon to praktycznie to samo co raidon. Generalnie szerokim łukiem omijaj wszystko co ma stalowe golenie. Judy/recon gold to min przyzwoitości.
  5. Nie będzie zaciągało. Ale jak wspomniałem zmienisz jeden i będzie licho działać.
  6. Między 8-10rz blatami różnicy na grubości nie uświadczysz. Ale pamiętaj że blaty w korbach są dopasowywane do siebie - chodzi o wyfrezowane rampy oraz kołki pozwalające łańcuchowi na płynniejsze przechodzenie. W różnych korbach/blatach frezowania bywają w różnych miejscach a kołki na różnych wysokościach i liczbie. W skrajnym niedopasowaniu zamiast pomagać będą przeszkadzały.
  7. Prowheel ma suporty z miskami zewnętrznymi pod względem wymiarów odpowiadające shimanowskim. W każdym razie zaoszczędzili jakieś 200-250zł względem korby GRX 600 wraz z suportem. Nawet nie patrzę na czym jeszcze przycięli 😉
  8. @Miro Od strony napędowej nie widzę tej podkładki, Esker to gravel z mufą 68. Linia łańcucha powinna być szosowa. Korba PROWHEEL RPL-FD16S-F-TT jednak ma linię 51mm + oś długości 99,7mm (typowa dla MTB). Śmiem twierdzić, że wyrzeźbiono takie rozwiązanie ludowe, żeby poprawić linię łańcucha (kosztem niesymetryczności ramion korby). Dziwne, że nie podłożyli po prostu więcej podkładek pod lewą miskę (może nie mieli ;)). W każdym razie z tą podkładką może być gorzej uszczelnione połączenie korba-plastikowa miska suportu i jeśli woda leci pomiędzy tą podkładkę a korbę to suport zajedziesz w kwartał. Nawal na ten wielowpust korby gęstego smaru - trochę uszczelni. @Oskarr W korbach MTB z linią 55mm (jak FC-M8120-1) są 2 podkładki 3mm na oś po lewej i prawej stronie. Q-factor tych korb jest 6mm większy niż korby standardowej z linią 49 czy 52mm (więc bez tej dwudziestki w oznaczeniu). Jeśli zamontowałeś klasyczną korbę z podkładką to wielowpust wchodzi o 3mm za mało do lewego ramienia korby.
  9. A co to masz dokładnie za rower? Możesz.pokazać zdjęcie jak wygląda miska suportu po stronie napędowej?
  10. Ten pomarańczowy SuperB jest b.przyzwoity (ale z tylko z tymi nogami bo jest też wersja z trójnogiem). Macałem go kiedyś i nie ustępuje jakością markom rozpoznawalnym jak unior czy parktool.
  11. klocki hamulcowe tarczowe SHIMANO K05S żywiczne - EBPK05SRXA - 16319037086 - Allegro.pl SHIMANO KLOCKI OKŁADZINY HAMULCOWE ROWEROWE L05A ŻYWICZNE RADIATOR SZOSA - EBPL05ARFA - 15659369295 - Allegro.pl
  12. Fakt. Najtańsze tarcze shimano godne polecenia to RT-MT800. Ostatnio gdzieś widziałem po 110zł za 180mm. To jeszcze "szkoła japońska" i już icetech freeza więc teoretycznie półka wyżej niż cokolwiek oferowane przez jakąkolwiek konkurencję. Ale jeśli nie te to brałbym skrajnie tanie tarcze z Ali (podróbki SRAM CentrLine albo coś ZRACE) - reprezentują poziom starych, japońskich shimano rt66 (więc tych jeszcze obrabianych dwustronnie). Tarcza hamulcowa SHIMANO Deore XT RT-MT800 180 mm Center Lock Ice-Tech - ESMRT64MI3C - 16593073305 - Allegro.pl
  13. Czyli wheelbuilder odwalił kaszanę i tyle. Podkładka jest dosyć duża więc na pewno byś zauważył. Co do MK4 vs MK3 są poprawione ale bardzo daleko im do newmenów (głównie ze wzgl na użyty stop i ilość mateiału). Cresty MK4 odpowiadają pod względem przeznaczenia Newmenowm Forge Light. Masa 400g vs 490 ale nośność 86kg vs 130kg.
  14. Ale nie schodzi się poniżej 900N więc to nie jest wcale tak luźno (średnio w MTB XC/AM do 1100 się ciągnie). Im szprychy luźniejsze tym bardziej pracują i dynamiczne naprężenia rozkładają się na ich mniejszą ilość. Dlatego też do takich zastosowań żaden poważny producent nie robi kół z 28 czy 24 szprychami.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...