Skocz do zawartości

mike21

Użytkownicy
  • Postów

    1 037
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mike21

Wytrawny forumowicz

Wytrawny forumowicz (4/4)

  1. Pierwotnie 47k (można kupić delikatnie poniżej 40) kosztuje współczesny Blur XX AXS ważący 10,2kg, który ma przede wszystkim lżejszą (i 2x droższą ;)) ramę Carbon CC oraz m.in. zawieszenie SID Ultimate, napęd XX AXS, koła węglowe Reserve z piastami DT 180 i hamulce Level Ultimate. Nie wiem skąd wzięli cenę Blur 4 na posiomie 38k.
  2. Na pewno 40k nie kosztował rower z amortyzacją sid select + oraz napędem gx. 18k nadal nawet jak na Santa Gruz w tej specyfikacji cena bardzo wygórowana.
  3. Odnośnie tylnych trójkątów to IMO zależy czy to pełny 4-zawias czy konstrukcja wykorzystująca elastyczność tylnego trójkąta (czyli brak zawiasu w okolicy osi koła). W przypadku 4-zawiasu nie mam nic przeciwko alu. W tym drugim przypadku alu rurki tylnego trójkąta sa wyginane wraz z pracą zawieszenia. Rowerowym stopom alu to nie służy. Pęknięcie zmęczeniowe jest tylko kwestią przejechanych km w terenie. Tak, patyk wkręcony w tylne koło może połamać rurkę tylnego widelca z węgla. Ale w rowerach xc z alu są one tak wycieniowane, że powoduje to wygięcie tej rurki i tak uniemożliwiające dalszą jazdę. Robiłem nie raz i jedno i drugie. Gwarancji na to brak. Co do gw na pękniecia zmęczeniowe - nie ma z tym problemu. Ale z racji tego, że materializacja tego ryzyka jest nieprzewidywalna to kilka razy obsługiwałem klientów, którzy przywieźli rower na naprawę albo z zadrutowaną szczęką albo w ortezach. Jak się grubszy partyk wkręci w kolo to jednak jest sygnał ostrzegawczy.
  4. W sumie to najniższy model tarcz shimano na 6-śrub, który jeszcze jest made in Japan i nie ma skaszanionej jednej strony (niebrobiona po tłoczeniu, słabo czyści klocki).
  5. Powyżej się rąbnąlem. Nie ma czegoś takiego jak charger RL - miałem na myśli RC - to ten w pełni awaryjny 😉 Tak, konstrukcyjnie to IFP, podobnie jak tlumiki Rush, Charger 3 i 3.1.
  6. 2 się już nie psuły. W wersji 1 pękały kondomy - można ew. dokupić już poprawione. Do 2 i 2.1 nie występuje taka część zamienna - widocznie problem globalnie ogarnęli ;). Natomiast co do pracy 2.1 ma zauważalnie większą czułość względem 2. 2 już coś tłumił jak był w pełni otwarty.
  7. ButterCups to nie elementy tłumika tylko dodatkowe, osobne tłumiki drgań mocowane na samym dole shaftów. Tłumią właściwie w specyficznym zakresie np. kostkę brukową o bardzo małej amplitudzie. Natomiast główne tłumiki to już nawet Charger 2.1 jest odczuwalnie lepszy (większa czułość) niż RL i przede wszystkim może być w wersji RC2 (rozdzielna regulacja tłumienia wolnego i szybkiego). W przypadku Chargera 3.1 główną zmianą było wprowadzenie naprawdę niezależnych obwodów regulacji wolnej i szbkiej kompresji i rezygnacja z gumowego separatora olej-powietrze na rzecz dodatkowego tłoka. Charger 3 okazał się spitolony (regulacja działała tak, że przez 17 klików żadnej odczuwalnej zmiany i dopiero 3 ostatnie kliki bardzo duża różnica). Czy warto zmieniać? Wszystko zależy kto czego naprawdę potrzebuje. Do bikeparku na szlaki czarne, czerwone i pomarańczowe warto mieć wysoki model. Zielony można objechać gravelem 😉, niebieski byle czym z jakimkolwiek amortyzatorem.
  8. SL wystepuje w kilku wersjach. Select ma tzw. Chargera RL, który się rozkręca i luźne graty niszczą jego korpus. Nie da się tego naprawić inaczej niż przez wymianę tłumika (na RD/RD2=200-230EUR). Select+ oraz Ultimate są na RD(2). Jeśli już brać to RD2 bo jest poprawiona praca (mniejsza wrażliwość na temperaturę). Ciekawą opcją jest SID 35 - skok 120mm, grubsze nogi, tłumikowanie takie samo. Pamiętaj tylko, że SIDy to są.widelce do sportu, ew. do lansu. Komfort żaden. Przy jeździe amatorskiej, bez zawodów i ambicji na jakieś wysokie segmenty to wyrzucona kasa na zakup i utrzymanie względem MC.
  9. Reba ma inną sprężynę powietrzną - to jest 1:1 SID do 2021 z tłumikiem MC zamiast Chargera. Obecnie wchodzi na rynek Reba SL - to jest już współczesny SID SL z tłumikiem MC zamiast RD2. Co do cen to w marcu były osiągalne współczesne SIDy SL i 35 w wersji ultimate po niecałe 400EUR w bike24.
  10. mike21

    Canyon neuron 5

    Jest dedykowany smar do zapadek ale można zastosować jakiś uniwersalny w miarę lekki o niskiej lepkości albo olej (silnikowy, przekładniowy, ostatecznie taki do łańcucha). Poza zapadkami dowolny smar o wysokiej odporności na wodę. Ja używam smarów motoryzacyjnych. W zastosowaniach rowerowych są bezkompromisowe.
  11. mike21

    Canyon neuron 5

    To już porewolucyjna piasta w której wszystkie łożyska są "maszynowe". Te piasty są wrażliwe na zbyt mocne dokręcanie koła - ɓębenek opiera się na cienkościennej tulejce dystansowej, która może trwale stracić wymiar. Wtedy korpus bębenka może ocierać o korpus piasty. Na początek ściągnij bębenek (beznarzędziowo) wyczyść i zaaplikuj smar w miejscach wskazanych w pkt 6... https://si.shimano.com/en/dm/LAHB002/maintenance_free_hub_FH_TC500
  12. Powinny pasować od większości suportów na kwadrat oraz wielowpust. Np.https://pl.aliexpress.com/item/1005006781630122.html Ew. do suportów powerspline w wersji pudełkowej były dokładane śruby (trzeba się upewnić przed zakupem czy nadaj dokładają i czy sprzedawca sobie ich nie przywłaszcza).
  13. Przy założeniu, że masz tą starszą (FC-RS200 lub FC-2450) możesz wybierać z blatów: Y1V498050, Y1P298040, Y1P298060 lub wersje z mocowaniem osłony: Y1P298050, Y1P298070. Obawiam się, że dostępność w PL raczej żadna. Ze względu na udziwnione mocowanie blatu w FC-R2000 (nie jest to typowe 5 śrub a raczej 10) nic takiego nie dokupisz.
  14. Mufa może być BSA. Jeśli masz w nią wkręcony suport mtb pod korbę shimano ze zintegrowaną osią to będzie konieczna wymiana co najmniej tulejki łączącej miski.praz usunięcie wszystkich podkładek żeby zamontować.korbę w standardzie szosowym.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...