
mike21
Użytkownicy-
Postów
1 098 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia mike21

Wytrawny forumowicz (4/4)
-
Masz rację. Moje niedopatrzenie.
-
Zobacz takiego: Rower MTB marki STEVENS Devil´s Trail - Biostern W stosunku do torpado znacznie lepszy i trwalszy amortzator, napęd 1x12. Reszta to praktycznie ta sama zgnilizna. Za to masz rozpoznawalną markę w znacznie lepszej cenie.
-
Czy te podzespoły będą kompatybilne?
mike21 odpowiedział(a) na Tynka90 temat w Części i akcesoria rowerowe
Jeśli masz z przodu koło montowane na szybkozamykacz to wejdzie. Kwestia docięcia sterówki, zamontowania "gwiazdki" i serwisu zerowego. Zakładam, że masz koło 29" i wspominasz o podlinkowanych powyżej konkretnych modelach judy gold (nie generalnie o judy gold). -
Czy te podzespoły będą kompatybilne?
mike21 odpowiedział(a) na Tynka90 temat w Części i akcesoria rowerowe
Te amortyzatory powyżej sobie odpuść - golenie stalowe, bez tłumików kompresji. Szkoda kasy. Zapoluj na Gold. https://www.bike24.com/p2374905.html https://www.bike-discount.de/en/rockshox-judy-gold-rl-29-solo-air-100-qr -
Czy te podzespoły będą kompatybilne?
mike21 odpowiedział(a) na Tynka90 temat w Części i akcesoria rowerowe
Z nowych amortyzatorów w tej cenie raczej nie. Szukaj ew. po wyprzedażach (obecnie nie ma) głównie w sklepach niemieckich albo hiszpańskich np. Judy Gold z prostą sterówkę i osią 100x5 (qr). Na dzisiaj to koszt w okolicy 300EUR ale zdarzają się po 100-120 na wyprzedażach. To jest absolutne minimum jesli chodzi o jakąś zmianę na plus. Niestety masz standard ramy i kół z ubiegłego stulecia dlatego ciężko o coś sensownego w dobrej cenie. Do tego roweru lepsza przerzytką z tyłu będzie rd-m6000. -
Czy te podzespoły będą kompatybilne?
mike21 odpowiedział(a) na Tynka90 temat w Części i akcesoria rowerowe
Jeśli tylko przednia przerzutka jest 2x i jest kompatybilna z takim uzębieniem to będzie pasować. -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
mike21 odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
SRAM leje DOT4 lub DOT5.1 (zależnie od miejsca produkcji), a w niektórych modelach już się nawrócili na olej mineralny. I tak spojrzałem do tabelki i wychodzi, że DOT4 ma punkt wrzenia 230 stopni, DOT5.1 260 stopni, ale... Zawilgocony DOT4 już tylko 150 stopni i DOT5.1 180 stopni. Po prostu trzeba zmieniać okresowo bo wychwytuje wodę z powietrza nawet stojąc na półce w niedokręconej butelce. Dla porównania temp wrzenia oleju Shimano to 260-270 sotpni, dodatkowo nie wchłania wody więc nawet z czasem niewiele się zmienia. W przypadku oleju shimano znam przypadki 15 letnich hamulców, które nigdy nie były przelewane i są w ciągłym użyciu 😉 -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
mike21 odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Tak samo w przyp. MTB. Ale zauważyłem, że fabrycznie nadal montowane są stare modele klocków. Czyli kupujesz nowy zacisk (hamulec) dajmy na to MT200 i siedzi tam B03S pomimo tego, że dawno jako część eksploatacyjna został zastąpiony przez B05S. -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
mike21 odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Też trzeba się trochę postarać żeby tak zrobić, ale znacznie łatwiej niż zarżnąć tarczę IceTech. W dwutłoczkowych deore i niższych modelach tłoczki są ze stopu alu - szybko przekazują ciepło na płyn, który się nieco rozszerza cieplnie. Szczęśliwie w przypadku shimano to olej, który nie jest higroskopijny (nie wchłania wody) i efekt puchnięcia hamulców jest znacznie mniejszy niż w przypadku tych pracujących na płynie DOT (np. SRAM, Formula). -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
mike21 odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
No i żeby ciekawiej się zrobiło 🙂 Shimano stosuje różne okładziny żywiczne na różnych modelach klocków. Rzecz jasna między B05S a B03S jest b. duża różnica w działaniu, ale jeszcze większa jest między np. B05 a M05 (które pasują mechanicznie do zacisków gdzie są stosowane B). No i tak samo różne okładziny są między np. B05S (niskie modele zacisków) vs G05S (deore i wyższe modele dwutłoczkowców), a te z kolei różnią się od K05S. Do tego klocki do wyższych modeli występują z "pleckami" wykonanymi z różnych materiałów (stal, alu, tytan, niklowana miedź). Przeliczyłem się, nie mam żadnej "starej" manetki prawej i żadnej "nowej" lewej 😞 więc nie pokażę jak to się ma względem siebie. W każdym razie na trzecim foto widać, że obejmy w starych są znacznie "szersze" i trochę przesunięte względem "nowych". Na drugim zdjęciu klamki "nowa" (BL-M8100) i "stara" (wspomniana BL-MT501) założone tak, żeby sama dźwignia względem gripa była usytuowana identycznie - widać wyraźnie jak przesunięte są obejmy, dodatkowo "nowe" mają podpórkę (na foto dotyka do obejmy gripa). No i do brzegu - "stare" manetki ze "starymi" klamkami montuje się po wewnętrznej stronie obejmy klamki, natomiast taki montaż odpada w przypadku "nowej" klamki i "starej" manetki bo dźwignie manetki wypadną poza zasięgiem kciuka. Do "nowej" klamki manetki montuje się pomiędzy obejmą a podpórką (czyli po przeciwnej str. obejmy). I tu zaczynają się pewne schody w przypadku "starych" manetek: te z monitorkami nie pasują mechanicznie wcale, pozostałe pasują ale swoboda regulacji jest mocno ograniczona - kilka lat temu miałem tak pozakładane i nie potrafiłem znaleźć takiego ustawienia przesunięcia klamki względem manetki żeby na dłuższą metę nie dostać zwyrodnienia stawów dłoni. -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
mike21 odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Jutro poszukam jakichś szpejów co by zilustrować temat. -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
mike21 odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Panowie, to są dokładnie klamki BL-M6000 ze zmienionym napisem na zbiorniczku - czyli jest to stare Deore. W stosunku do współczesnych BL-M6100 różnica polega na innym designie obejmy i kompatybilności z manetkami z montażem bezpośrednim (stare - martwy i-spec II, nowe - i-spec EV, który daje szerszy zakres regulacji manetki w stosunku do klamki niż w przypadku obejmy). Ale też współczesne manetki na obejmę lepiej dogadują się ze współczesnymi klamkami bo również mają przesuniętą obejmę w stosunku do starych manetek. Jesli więc tylko mamy manetkę nową (druga cyfra.w oznaczeniu 1 lub 2) to korzystniej wychodzą klamki współczesne. Cena praktycznie ta sama. -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
mike21 odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Magura jest wymagająca (upierdliwe i okresowo konieczne odpowietrzanie). IMHO nie ma sensu. Budżetowo Deore M6100 + tarcze RT-MT800 (chyba są jeszcze tylko japońskie). Jak chcesz drożej (niekoniecznie lepiej) to SLX lub XT + te same tarcze. Owszem, ale etyka raczej nakazuje unikać polecania niekompatybilnych elementów (klocek Wide + tarcza Narrow), szczególnie w przypadku układu hamulcowego. Unikniemy wtedy tego: lub tego: ...co może implikować bolesne konsekwencje. Właściwie wszystkie testy hamulców jakie znam były przeprowadzane na komplecie - tzn. hamulce XTR + tarcze XTR itd. Kiedyś podpytywałem jednego człeka, który robił testy dla BikeMagazin.de i twierdził, że gdyby robić testy różnych hamulców Deore, SLX i XT na tych samych, każdorazowo świeżych tarczach i tych samych klockach to różnice wynikałyby jedynie z błędu pomiarowego i ew. ustawieniu samej klamki (bo ServoWave działa nieliniowo więc odległość klamki od gripa i punkt dotknięcia klocków do tarczy jest istotny). -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
mike21 odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Ale po co takie stare klamki jak można nowsze (M6100)? XTRy tylko 4-tłoczkowe mają SW. -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
mike21 odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Bo żeby rozezłazić tarczę to trzeba umieć 😉 Standardem jest kupowanie różnych rzeczy na wyrost. Te przypadki rozlezienia się tarcz IceTech to tylko w przypadku braku umiejętności hamowania i/lub jazdy w naprawdę ekstremalnych warunkach.