Skocz do zawartości

ernorator

Użytkownicy
  • Postów

    124
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia ernorator

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. SwissStop, Shimano. Clarks, Jagwire - nie zauważyłem różnicy, żeby jakiś był świetny a inny słaby. Natomiast miałem kiedyś z aliexpres i znikały w oczach ale hamowały tak samo.
  2. Jagwire https://www.centrumrowerowe.pl/okladziny-hamulcowe-jagwire-dca704-pd41842/ - żywiczne, że niby najcięższe i najcichsze https://www.centrumrowerowe.pl/okladziny-hamulcowe-jagwire-dca004-pd40469/ - półmetaliczne, niby lżejsze i cała reszta, która idzie z półmetalicznymi okładzinami https://www.centrumrowerowe.pl/okladziny-hamulcowe-jagwire-pro-dca102-pd40481/ - półmetaliczne takie jak poprzednie ale z aluminiowymi pleckami więc lżejsze (o 50% czyli ze 10g na parze) https://www.centrumrowerowe.pl/okladziny-hamulcowe-jagwire-dca504-pd41846/?srsltid=AfmBOoouQXC9GnzEoh7HW4C9liPOXgcCCBJgw0uyjEDe37CHo1bqFNW3 - metaliczne, spiekane, hamują świetnie a w gratisie dają pieśń swojego ludu, czasem nawet bez wilgoci
  3. Jeszcze kwestia czy chcesz tylko jeździć czy przy przy okazji jeszcze sobie pooglądać widoki. Sam jestem fanem serwisówek przy autostradach i drogach szybkiego ruchu, piękny asfalt, mały ruch. To co lubię najbardziej to serwisówka przy drodze na S8, można właściwie jechać z węzła Opacz do Tomaszowa Mazowieckiego a też widzę, że do Piotrkowa Trybunalskiego się dojedzie. Kolejna to przy drodze E77 dalej S7 z Dawidów do Radomia. Co jeszcze lepsze, w kilku miejsca są między tymi trasami wygodne łączniki więc można planować sobie kółeczka, ósemki itd. 80-90% trasy przy drodze szybkiego ruchu a reszta to łączniki przez miasto czy boczne wioski. Polecam zaplanować jakimś komootem przynajmniej za pierwszym razem.
  4. 1. 145cm to zazwyczaj graniczny wzrost, max dla na koła 24" i minimum na 26", w zależności od pozostałych parametrów dziecka, długoś nogi, rąk, tułowia może się to trochę zmieniać na + czy -. 2. o ile są lekkie tanie rowery 24" to z 26" jest albo 1800pln i poniżej, ciężki (14kg+) albo 2500-3000pln lekki (9,5-11gk). Nie wiem do końca dla czego ale pakują do tych tańszych dziecięcych 26" amortyzatory, które są ciężkie (1.5-2kg+) i zazwyczaj niepotrzebne. Za to te droższe maja sztywne al widelce co sprawia, że rower jest lżejszy. Dodam, że moja córka nie umiała jeździć z przerzutkami w chwycie za to z oddzielna manetką idzie jej świetnie. Przykład https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mlodziezowy-oxfeld-xc-1-pd23283/ 14kg, 999pln https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mlodziezowy-kross-espera-jr-1-0-pd47268/?v_Id=254917 16kg, 1599pln https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-dzieciecy-rockrider-st-500-26/_/R-p-327187 14.3kg, 1299pln (rozmiar 135-155cm) tu Decathlon na ratunek https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-dzieciecy-btwin-riverside-900-26-10-5-kg/_/R-p-313199 10.5kg, 1699pln ale 135-150cm więc może szybko być mały https://www.woombikes.pl/products/explore6?variant=48980280148311 9.5kg, 2999pln https://www.puky.pl/ls-pro-26-8-00004498.html 9.6kg, 2549pln Gorąco polecam wizytę z dzieckiem w sklepie i przymiarkę, jest trochę dużych sklepów, sportano, cantrum rowerowe, decathlon itp. Może cos jest w okolicy i da się przymierzyć, wypróbować.
  5. Moje dziecko od 3 tygodni 24" ujeżdża i jeszcze nic nie padło a glebę zaliczyło już kilka razy.
  6. No on właśnie do tego jest @jajacek żeby pojechać w trasę, zrobić 30km szutrami premium, 5km singla po lesie, 10km dziurawego asfaltu, 15km polna drogą, 5km po wydeptanej ścieżce przy torach i 15km asfaltowych łączników. W moim przypadku, żeby to jeszcze zrobić dość żwawo. @Kasper TUFO Thundero HD, sam mam 48 ale ja głównie po lasach i polach się szlajam.
  7. ernorator

    Opony, kompendium

    Specialized Pathfinder TLR Mam nadzieję, że szybko zrobią testy, opona w ciągu kilku dni od pojawienia się w propozycjach weszła na pierwsze miejsce.
  8. ernorator

    Opony, kompendium

    Wygląda jak nowy Race King
  9. Właściwie to nie, tarcze mam inne RT-CL800 i Swissstop Cristal PRO, kasety shimano jedna 105 jedna ultegra. Hamulce raz na jakiś czas dzwonią po zmianie kół ale szybkie poluzowanie zacisków i zakręcenie koła zawsze działa. Napędy mam woskowane na gorąco to i zużycie jest znikome.
  10. Ogląd sytuacji, mam 2 rowery, szosę i gravela. Gravel jeździ na wyjazdy, wakacje itd. (no chyba, że to z góry ustawiony na szosę wyjazd), z dwoma zestawami kół żebym mógł pojechać co chcę i w miarę szybko zamieniać. Żona ma taki sam zestaw w swoim gravelu (nie ma szosy). Więc najczęściej na wakacje jedzie gravele i 2 zestawy kół bo mam to szczęście, że jeździmy na rowerach takich samych rozmiarów więc wystarczy jeden (jedno jeździ a drugie siedzi z dziećmi 5/7).
  11. Wszystkie, które wymieniłem są do ładowania w ładowarce. Lampka nie ma żadnego zabezpieczenia poza tym od odwrotnego założenia ogniwa.
  12. Samsung 50M > LG M50 = BAK > Samsung 50S 4 najlepsze ogniwa 21700 obecnie do kupienia.
  13. Na naszym poziomie różnica między tarmakiem 8 a gravelem (jakimś sensownym nie marin 4 kąty) to opony. Często zabieram gravela na wakacje bo więcej możliwości niż szosą, biorę dwa komplety kół i czasem się załapię na jakąś ustawę. No ostatnio nie miałem kół szosowych z szosowymi oponami i pojechałem na Tufo Thundero HD 48.......ugotowałem się jak ustawka się wkręciła na ~40km/h, jeszcze w tunelu dawałem rade ale jak była moja zmiana to wymiękłem. Nie była to pierwsza jazda z tymi ludźmi i tym gravelem i na kołach i oponach od szosy "spokojnie" dawałem radę. Fakt, że i moja szosa i mój gravel to geometria endurance ale tak samo można znaleźć gravela z agresywną geometrią do porównań z tarmakiem. Na płaskim bez wiatru to z tą mocą 150/160w szosą rzeczywiście jadę 30-32 a gravelem raczej do 30 z oponami 48. I wyższa prędkość tym różnica będzie wyraźniejsza.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...