Mit tylnej przerzutki

Pisałem niedawno o różnych „złotych myślach” wypowiadanych przez znawców rowerowych tematów. Dziś przyszedł mi do głowy jeszcze jeden zabawny fakt, na który nie każdy zwraca uwagę, czyli mit tylnej przerzutki w rowerze. Nie jest to może tak duży element jak rama czy koła, ale trzeba przyznać, że odruchowo rzuca się w oczy. Tak nas nauczyli marketingowcy niestety. Gdy tylko przelotem zerkniemy na rower, jesteśmy w stanie powiedzieć co to był za model – zwykle producenci nie żałują farby, by go wyraźnie napisać. W czym problem? A raczej zabawna sytuacja? Ano w tym, że wielu sprzedawców, zwłaszcza w hipermarketach albo na Allegro urządza zawody pokroju marketów elektronicznych, gdzie atakują nas danymi takimi jak „Telewizor FULL HD! (a są teraz jakieś inne?), Tuner DVB-T (przecież to kolejny standard), 3 złącza HDMI (normalne w każdym telewizorze)”.

Jaką przerzutkę do roweru Shimano

Mydlenie oczu

Chodzi o to, że podawane są informacje, które są najczęściej całkowicie oczywiste i mają odwrócić naszą uwagę od kruczków ukrytych trochę głębiej. Wchodzisz na Allegro i widzisz zachęcający tytuł: „ROWER DUNXX GTX OSPRZĘT SHIMANO”. W opisie sprzedający rozwodzi się nad markowym osprzętem najwyższej jakości (w rowerze za 500 zł) i wielkimi literami akcentuje fakt, że w rowerze jest zamontowana tylna przerzutka SHIMANO TZ-50. Nawet na zdjęciach jest pokazana z każdej strony na kilku zdjęciach. Najwyższej klasy tylna przerzutka, którą można w detalu kupić za 25 zł…

Przyglądając się bliżej temu wynalazkowi wprawne oko zauważy, że przednia przerzutka to już nie najwyższej klasy osprzęt, tylko jakiś bliżej nikomu nieznany Falcon. Nie wiem ile kosztuje, ale pewnie coś koło 10 złotych. Sztyca, mostek, kierownica są stalowe (czyli nie dość, że ciężkie, to jeszcze zapewne będą niebawem rdzewieć). Czasami nawet rama jest stalowa, co niektórym nawet odpowiada, ale nie oszukujmy się, w rowerze za tak małe pieniądze, to nie będzie jakość Reynoldsa. Do tego „hamulce tarczowe”, dwa amortyzatory i można jechać. Przecież jest „Szimano” ;)

Zapraszam do obejrzenia wideo, w którym opowiadam o micie tylnej przerzutki. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zasubskrybujesz mój kanał.

Nie zrozumcie mnie źle. Wiem, że sprzedający czy marketingowcy chcą sprzedać jak najwięcej swoich produktów, na tym polega ich praca. I często opisując swoje produkty, przesadzają ponad miarę z koloryzowaniem. Ale jest sporo osób, które na taki bełkot się złapie. I kupują badziewne rowery, ale „przecież z Szimano”.

Nie tylko w najtańszych rowerach

W trochę droższych rowerach również zdarzają się takie historie. Widziałem ostatnio taki za 1400 złotych – z tyłu założona przerzutka Shimano XT (za 200 zł), czyli prawie topowy model (tutaj przeczytasz więcej o grupach osprzętu Shimano), natomiast reszta to był już typowy osprzęt w tej klasie rowerów. Dziwi mnie takie podejście producenta, ponieważ nawet najlepsza przerzutka nie będzie dawała pełni swoich możliwości, gdy nie będzie miała dobrych manetek, łańcucha i kasety. Zamiast ładować do takiego roweru super przerzutkę, lepiej byłoby zamontować taką dwie klasy niższą. A do tego np. lepszą przednią przerzutkę, może lepsze manetki.

Nie daj się złapać

Tak więc nie dajcie się złapać na „Szimano” oraz „Przerzutkę XT”. Przerzutkę wymienić można relatywnie tanio, drożej będzie z kiepską ramą, korbą, kołami, amortyzatorem czy oponami. Albo z piastami, które w rowerach do 2000 złotych są notorycznie montowane kiepskiej jakości. A dobrze wiemy, że do wymiany piasty potrzebne jest rozplecenie i zaplecenie koła, co nie jest najprostszą czynnością. Zwłaszcza późniejsze, dobre wycentrowanie koła. I idzie kasa na serwis, a gdyby producent włożył ciut lepsze piasty, być może podziałałyby dłużej.

Niech z tego tekstu płynie nauka – sama przerzutka to nie wszystko. Na rower musisz patrzeć całościowo i nie poprzestawać na napędzie.

 

Podobne wpisy w temacie rowerowych mitów:

1. 20 rowerowych mitów

2. 10 głupot, które usłyszysz w sklepie rowerowym

3. 10 rowerowych „złotych” myśli

4. Mit tylnej przerzutki

5. Ile powinno kosztować zabezpieczenie roweru (i dlaczego nie 10% jego wartości)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

57 komentarzy

  • No właśnie, kompletnie nie rozumiem posunięć producentów. Mój rower za 1200 zł z tyłu ma Altusa, z przodu Tourneya. Tourney – 19 zł, przedni Altus – 36 zł. Różnica w kwotach ŻADNA. Ale widziałem już nawet połączenia Deore-Altus. A jest sporo rowerów po 1700 zł z Tourneyami z przodu.

    Odnośnie Allegro – z komputerami jest podobnie. Odpowiednikiem tylnej przerzutki może być procesor. Ile razy to już widziałem (w papierowych reklamach też) „Komputer dla graczy – Intel Core i7”. Szkoda, że tylko proc jest mocny, a reszta sprzętu nadaje się do gier może sprzed 3 lat. O zasilaczu nie napisano nic, więc pewnie noname 400 W…

  • Z tymi full hd to akurat zły przykład, bo dziś akurat są dostępne już telewizory ultra hd zwane też 4k hd. Żeby nabywca nie pomyślał, że ma nowy [niekoniecznie modelowo] telewizor to ma wszystko co najnowsze to akurat trafne jest podkreślenie full hd. A i nie tylko o 4k hd może chodzić, bo wiem że sprzedaje się też starsze rocznikowo telewizory, które full hd jeszcze nie miały. Poza tym wątpię, by budżetowe manty lcd lub technika lcd zamawiały matryce full hd. Manta w najtańszych modelach nie ma na pewno matrycy full hd więc to nie jest takie oczywiste.

  • Ja właśnie zastanawiam się nad zmianą samej przerzutki, kółek na może takie z łożyskiem kulkowym, teraz mam ślizgowe. Mam rower Romet ORKAN 2.0 M z przerzutką Shimano Alivio. Po każdym maratonie, a było ich już 4 czyszczę rower dość dokładnie, smaruję łańcuch, rozkręcam przerzutkę i tu zastanawiam się nad tym czy ją zmienić na coś lepszego??? Jaki koszt, bo możemy zatrzymać się na paru stówach.
    W ogóle zastanawiam się na tym czy rower podoła dalszej jeździe w maratonach bo wciągnęło mnie to bardzo.
    Na tym sprzęcie radzę sobie dobrze, można to sprawdzić w wynikach Skandia nr startowy 1025

    Jak ktoś coś może poradzić, jestem chętny poznać Waszą opinię.

  • @Xau – masz jak najbardziej rację, tylko na pewno kojarzysz reklamy radiowe elektromarketów gdzie lektor wykrzykuje: TELEWIZOR MANTA! CZTERNAŚCIE CALI! HDMI! FULL HD!” Jakby to było nie wiadomo co. To jakby ktoś się reklamował, że jego samochód ma ABS. Tylko o to mi chodziło. Oczywiście wymieniając specyfikację podaje się czy to HD czy nie HD :)

    @Luigi – Alivio złą przerzutką nie jest, ale z pewnością przy ostrym użytkowaniu może łapać luzy.

    Możesz pokusić się na Deore – ok. 140 zł, albo Deore LX T661 (starsza konstrukcja ale bardzo dobra) za ok. 160 zł. Ale generalnie nie wiem czy nie zastanowiłbym się nad wymianą roweru jeżeli taktujesz to bardziej na serio. Bo sama wymiana przerzutki wiele nie zmieni, tylko tyle, że będzie mniej luzów łapała.

  • Łukaszu dzięki za info.
    Do tego powróciło chrobotanie w suporcie, które raz na gwarancji było robione (tylko wyczyszczone)
    Masakra, dziś przednia piasta daje znać o sobie.
    Rozebrałem ją, wyczyściłem i nasmarowałem, ale czuję, że coś jest nie tak.
    Łukaszu, chyba trzeba będzie zrobić tak jak napisałeś, czyli zbierać na dużo lepsze cacko.

  • Rzeczywiście. Może najtańszymi rowerami się nie interesuje, ale roweru z napędem w całości poskładanym z SLX nie widziałem. Zawsze na tylą przerzutkę wkłada się XT. Dochodzi o sytuacji, że w moim poprzednim rowerze, który miał napęd (całościowo) od dwóch do jednej klasy niższy niż rower obecny miał z tyłu zamontowane XT :)

  • „Tuner DVB-T (przecież to kolejny standard)”, to nie standard tylko rodzaj:
    DVB-T to telewizja „naziemna”,
    DVB-S satelitarna, DVB-C kablowa.

    Może zostań przy tematach rowerowych ;)

  • Dobrze wiem, że to rodzaj, ale teraz każdy telewizor musi być wyposażony w tuner DVB-T według przepisów. Więc jest to standardowe wyposażenie każdego telewizora, którym zasadniczo nie ma się co chwalić.

    Jeśli chcesz mi dogryźć musisz się bardziej postarać ;)

  • „Telewizor FULL HD! (a są teraz jakieś inne?), Tuner DVB-T (przecież to kolejny standard), ”

    Ja w tej konstrukcji zdania, Tuner DVB-T po przecinku, widzę jako zewnętrzne „pudełko na kabelku”, ale spoko następnym razem bardziej się postaram ;)

  • Każdy widzi to co widzi :)
    To nie wątek o elektronice użytkowej, to był tylko totalnie z głowy przykład.

  • Łukaszu! Proszę o poradę. W rowerze mam z przodu Turneya, z tyłu sram 3.0, łańcuch i kasetę z hg40-dziestek, manetki obie srama rollgripy na co polecałbyś mi wymienić przednią przerzutkę, bo sprężyna słaba i ciężko małą zębatkę wrzucić.
    Rower decathlon b’twin 520 o taki:
    https://www.decathlon.pl/rower-uniwersalny-original-520–id_8165506.html#anchor_ComponentProductFeatures
    (trochę już go ulepszyłem bo na tył wrzuciłem kasetę po tym jak ośka padła pod wolnobiegiem) (ogólnie to mi trochę wstyd że dałem się ten chłam naciągnąć za 1200zł)

  • Zawsze możesz go sprzedać, póki nie jest za późno :)

    A przednia przerzutka, no cóż, warta jest 15 złotych, więc nie można od niej wiele wymagać :)
    Jeśli chcesz jednak pojeździć trochę więcej tym rowerem, który masz teraz, zainwestowałbym w przerzutkę co najmniej Shimano Alivio. Dasz 50-60 złotych i będziesz miał ją na lata:
    https://allegro.pl/przerzutka-przod-shimano-alivio-fd-m431-9rz-i4330519348.html

    Pamiętaj tylko o tym, że są przerzutki Top Swing i Down Swing. Więcej opisane masz tu:
    https://roweroweporady.pl/przerzutka-przednia-top-swing-czy-down-swing/

  • kupiłem w zeszłym tygodniu Gianta Roam 2 z 2013 roku. cały na sprzęcie Acera. wiem, że nie jest to może za dobry sprzęt, ale na lepszy nie było mnie niestety stać.

    Wolałbym wszystko na Deore. Robię około 5000 km rocznie. Na razie na pewno nie będę wymieniał przerzutek, ale chyba nie obejdzie się bez wymiany w przyszłym roku. Jak myślisz warto inwestować w przerzutki, czy jeździć na tym co jest? Dzięki.

  • @Tomstar – hej, jeśli wszystko będzie działać jak należy, a przerzutka nie będzie co chwila się rozregulowywać – to po co wymieniać? :)

    Wyższe grupy osprzętu różnią się od tańszych jakością wykonania i niezawodnością. Ale jeśli tańsze działają dobrze, to nie ma sensu kupować lepszych. Najlepiej dopiero wtedy, gdy stara część się zużyje.

  • Hej, jestes w stanie pomóc mi w doborze długosci szprych do takich części?:

    NS Trailmaster 12 26 36spk, NOVATEC DH 41SB (na stronce podają skróty z wymiarami, ale nie ogarniam tego), na 3 krzyże.

    Z góry dzięki za info, pozdrowienia.

  • @Prinson – witaj, spróbuj użyć tego narzędzia:

    http://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych

  • Cześć Łukaszu

    Możesz mi coś doradzić? Czy warto jest zakupić ten rower:

    https://allegro.pl/polski-rower-challenge-24-shimono-2xtarcz-okazja-i4523327716.html

    Pozsiadam bardzo stary, jednak w dobrym stanie 12-letni rower. Chciałbym go jednak wymienić właśnie na powyższy. Jest w porządku?

  • @Eaggy – hej, mamy tu na blogu kilka dużo lepszych miejsc do zapytania o rower, niż wpis o przerzutce :)

    https://roweroweporady.pl/na-co-zwrocic-uwage-przy-kupnie-roweru/

    Ale spoko, odpowiem tutaj, żeby nie robić zamieszania. Ten rower, który podesłałeś – moim zdaniem nie ma kompletnie sensu. Hamulce tarczowe w rowerze za 500 złotych na pewno szybko się zniszczą. No i dwa „amortyzatory” – cóż, taki rower dość szybko może zacząć zagrażać bezpieczeństwu jeżdżącego.

    Ja nigdy takich wynalazków polecać nie będę. Chyba, że na dojeżdżanie po bułki do sklepu.

  • Witam, zastanawiam się nad kupnem nowego roweru marki kellys tnt 90 2014 za 4.500 zł i nie jestem do końca przekonana czy się opłaca, co o tym sądzisz?

  • Heh… Ja mam w swoim starym (prezent na pierwszą komunię) góralu Ranger przednie manetki obrotowe Falcon… Samą przerzutkę chyba też (nawet nie ma oznaczeń) a na tylnej mam nazwę producenta i jest to Falcon… Rama stalowa (rdza wyłazi z otworów) kierownik i widelec zresztą też stalowe. A siodełko już w strzępach praktycznie. Pedały zresztą też już się połamały bo były plastikowe. Ależ taniochę dostałem! :-/ #smuteczek Jedyne co dobre to to że jeszcze się nie rozpadł…

    • Jeśli da się robić upgrade do lepszych części to nie jest problem. Gorzej jak mam się rame bez haka przeżutki plus jak się nie ma jakichkolwiek narzędzi to też przekichane bo strach cokolwiek wymienić żeby nie spieprzyć.

  • Mam gorącą prośbę o poradę. Mam 60+ i bardzo blade pojęcie o rowerach. Chcę kupić rower turystyczny w przedziale 2000-2500 zł. Co mam wybrać. Już nie chodzi o markę o ile o jakieś wskazówki na co miałbym zwrócić uwagę przy wyborze. Chcę nieco odmienić swoje życie, pojeżdzić po kraju, a może i nieco dalej

    • Witaj, listę rowerów jakie polecam w danym przedziale cenowym, wymieniłem w tym wpisie: https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic/

      Jeżeli będziesz miał jakieś rowery na oku, śmiało pisz w komentarzu pod wybranym przedziałem cenowym, na pewno postaram się podpowiedzieć, który kupić.

      • Po poproszeniu o poradę odwiedziłem jeden ze sklepów rowerowych. Młody sprzedawca zaproponował mi Vipera. Ja też go zaakceptowałem. Dlatego tym bardziej pozytywnie odebrałem fakt, że umieścił go Pan na 1 miejscu w tym przedziale cenowym. Za poradę serdecznie dziękuję.

  • Hah a ja poszedłem totalnie odwrotną drogą (po części dla tego że rower miał być początkowo tańszy) i napęd jest u mnie nasłabszą częścią roweru. Ale nie żałuję, bo stopniowo można go upgrejdować z alivio na coś więcej. Natomiast złej ramy czy słabych kół już tak łatwo się nie wymieni

  • Cześć wszystkim..
    Chcę kupić rower za około 2000zł. Głównie do jazdy po polnych i leśnych bezdrożach – trochę asfaltu. Co sądzicie o którymś z modeli Kross Level? Np. coś takiego
    https://allegro.pl/show_item.php?item=6743619643&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

    • Cześć, rower jest spoko, tylko ja bym jeszcze ponegocjował cenę. To jest stary model na kołach 26″. Warto byłoby jeszcze urwać z ceny chociaż te dwie stówki.

      • Po wizycie w sklepie i przymierzeniu się do rowerów, powstała jeszcze opcja tego modelu.
        https://allegro.pl/kross-level-r4-kola-27-5-cala-l-deore-20-rabat-i6752280797.html

        Co o nim sądzisz?

  • Cześć Łukaszu jeśli chodzi o rowery nie znam się kompletnie nic ale chciałbym byś rzucił okiem na rower którym jestem zainteresowany i dał opinię czy się nadaje do zwykłej jazdy ten z napisem hit

    • Cześć, za prawie 1000 złotych to nie jest jakaś szczególnie szałowa oferta. Wolałbym poszukać czegoś na wyprzedaży, ale bardziej markowego i kupionego w sklepie rowerowym, a nie markecie.

  • Czy ten rower z napisem hit cenowy nadaje się do kupna i do jazdy dla laika rowerowego jakim jestem proszę o jakieś info zdjęcie jest poniżej

  • Post już trochę wiekowy, ale pozwolę sobie jednak na krótkie sprostowanie. Marketing, marketingiem, ale jednak jakaś zasadność tego typu zabiegów jest. Tylna przerzutka to defacto najbardziej skomplikowany „ruchomy” element roweru:
    – Przednia przerzutka, nawet tania i rozregulowana swoje 2/3 tryby ogarnie
    – Łańcuch, blaty, kaseta zmieniają swoją wagę i trwałość, rzeczy dla przeciętnego cyklisty mało istotne. Precyzja działania raczej drastycznie się nie zmienia
    – Manetki wydają się najistotniejsze po tylnej przerzutce, ale i tak w większości przypadków problem jednak zaczyna się w przerzutce/linkach a nie tutaj.

    Pierwsze co zirytuje Kowalskiego w jeździe rowerem to łańcuch skaczący po tylnych zębatkach – albo dlatego, że są zabrudzone, albo właśnie z powodu rozregulowanej przerzutki. A ta, im wyższej klasy, tym precyzyjniejsza i odporniejsza na rozregulowanie.

    Moim zdaniem dużo lepiej ukrywanym marketingowo elementem jest support czy piasty w kołach – na te nie zerknie w zasadzie żaden przeciętny nabywca, a ich kiepska jakoś potrafi zaboleć (i fizycznie przy uszkodzeniu i mentalnie przy wymianie na nowe).

    • Kupiłem se chińskiego 29 er na shimano tz 50, wolnobieg jakiś chiński, tylnie koło no-name, łańcuch no-name, przerzutka przednia chińska, manetki obydwie obrotowe tourney 7 speed, kobra stalowa kwadrat, support no-name
      I z tych części te z shimano działały bez zarzutu.
      Za to koło miało luzy na bębenku a wolnobieg miał zniszczony od początku mechanizm zapadkowy i przerywał. Wymieniłem na FH-RM35 z kasetą Acera i obydwa problemy znikły.Pòżniej coś zaczeło skakać po koronkach i był to łańcuch z przebiegiem 300 km, wymieniłem na CN-HG 71 i co zauważyłem za pierwszym razem to że łańcuch zmienia biegi po kolei a nie co dwa i że jak zakręci się pedałami do tyłu to się nie zawija tylko kręci elegancko bez zarzutu. Od tamtej pory nie przerwało mi ani raz nawet na najmniejszej koronce. Przerzutke tylnią zmieniłem na Acere RD-M360 a manetke na Altusa SL-M310. I taki zestaw pracował w lecie perfekcyjnie ale z dnia na dzień jakby już nie mogłem rozwijać tej samej prędkości. Kupowałem sobie do testòw Acere RD-M390 , Sainta RD-M800 , Acere T3000 , manetke wymieniłem po tym jak zniszczyłem ją przy wymianie linki na ST R221 , kasete Acery zmieniłem na SRAMA P850 i co mie wkurzyło że nic to nie zmieniało. W końcu dobrałem się do korby po odkręceniu korb chyba znalazłem żròdło mego problemu ! Wałek kwadrat kręcił się bardzo ciężko i nierównomiernie, lżej z lewej i cholernie ciężko z prawej wręcz proporcjonalnie do siły jaką wkładałem w pedałowanie. Zamówiłem se BB UN 55 i teraz da mi to ostateczną odpowiedz na temat tego co liczy się naprawdę w rowerze: i obstawiam tu dwa typy że hak w ramie nie trzyma geometrię oraz że support ma wygięty wał a smar znikł. Jakość zmiany biegòw już nie jest taka jak na początku mimo nòwek części i linek ale gdy założyłem korbe od nowa to zuważyłem że znowu zmiana biegòw daje szybkość przy niskim przełożeniu i lekkość przy wyższym zupełnie jak w lecie, pomogła też ponowna regulacja przerzutki gdzie śruby H i L trzeba było wkręcić dużo głębiej niż kilka mięsięcy wcześniej

  • Planuję zakup roweru i zastanawiam się nad modelem podanym w linku. https://www.scott.pl/produkt/614/3884/Rower-Aspect-920-720/
    Jest jeszcze model tańszy o 400zł ale ma połączenie deore z tyłu altus z przodu i manetki też altus https://www.scott.pl/produkt/614/3885/Rower-Aspect-930-730-kolor1//
    Proszę o opinie czy przy tym tańszym modelu połączenie deore z altusem to dobry pomysł?
    Jeśli to nie problem to jakie jeszcze inne rowery w cenie około 3500 mógłbym brać pod uwagę?

  • Hej chcialabym żebyś wyrazil swoja szczera opinie na temat tego roweru (apropo przerzutki shimano i reszty osprzetu) oraz pytanie dodatkowe, mam 172 cm wzrostu, czy kola 26 i rama 18 cali w tym rowerze bylyby dla mnie odpowiednie?

    INDIANA Moena S3B

    Pozdrawiam
    Justyna

    • Cześć, jeżeli szukasz roweru do rekreacyjnych przejażdżek od czasu do czasu, to taka Indiana w zupełności wystarczy. Za 700 złotych nie spodziewałbym się dostać sprzętu „na lata” intensywnego użytkowania.

      Jeżeli chodzi o rozmiar, to przy 172 cm wzrostu raczej celowałbym w koła 28 cali, choć oczywiście jeżeli wolisz mniejsze koła, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie wybrać. Odnośnie rozmiaru ramy – ciężko powiedzieć.
      Najlepiej przymierzyć się w sklepie do wybranego rozmiaru (i dla porównania do mniejszego) i samemu zobaczyć. Ale myślę, że 18″ powinno być okej.

  • Planuję zakup roweru i zastanawiam się nad Trekiem Dual Sport 2

    Czy osprzęt tego Treka jest wystarczający do rekreacyjnej jazdy w weekendy?

    A może warto wybrać model wyższy Dual Sport 3.

    Czy brać Dual Sport 2 i ewentualnie samemu wymieniać podzespoły ?

    proszę o porade

  • Hej Łukasz
    Potrzebuje rady. Taki oto rower:

    Fatbike Foreknow 26×4.0

    Jeżdżę mało a można powiedzieć nawet że bardzo mało. Głównie z dziećmi więc jest to max 100-200 km w sezonie.
    W zeszłym sezonie to nawet 5 km nie zrobiłem.
    Ale chciałbym zacząć jeździć i to juz nie tylko w lato ale o każdej porze roku. Nie jakoś hardkorowo ale i asfalt i las więc błoto trawy piach.
    Więc co sądzisz o tym rowerku ? Czy warto kupić? Czy w ogóle się opłaca?

    Dzięki i pozdrawiam
    Crazy

    • Cześć,
      szczerze mówiąc ten rower wygląda dość nietypowo. Zapewne ktoś kupił go na jednym z dalekowschodnich portali, typu: https://www.lazada.com.my/products/montbike-kaimarte-foreknow-snow-bike-series-26-wheels-fat-bike-with-shimano-21-speeds-gear-system-mountain-bike-bicycle-i115300500-s118749856.html

      Ja bym się w taki rower nie pakował, to po prostu chiński wynalazek. No chyba, że bardzo uparłeś się na czterocalowe opony w niskim budżecie, to popatrzyłbym np. na takiego Rayona: https://allegro.pl/oferta/rower-fat-bike-rayon-big-boy-26-15-19-21-7416055081
      Polski producent, gwarancja i przynajmniej normalnie zamontowana kierownica, bez tego udziwnienia w postaci obniżonego wspornika kierownicy do linii górnej rury.

      • Witam. Mam zamiar kupić mój pierwszy budżetowy crossowy rower. Trochę poczytałem twoje recenzje i ten rower przykuł moją uwagę. VELLBERG Explorer 1.2. Dodam że jeżdżę niedużo. Co o nim sądzisz. Z góry dzięki.

  • Witam !! Chciałabym kupić mamcie rower miejski i potrzebuję opinii, czy w ogóle warto rozważać zakup tego typu sprzętu? Czy te przerzutki spełniają swoją funkcję? Będę bardzo wdzięczna za opinię. Pozdrawiam !!

    https://allegro.pl/oferta/damski-rower-miejski-goetze-26-mood-6b-shiman-kosz-7193779237

    https://allegro.pl/oferta/rower-miejski-milos-26-7-biegow-kosz-7823995230

  • Witam. Czy mógłbym poprosić o komentarz na temat czy warto go kupić? Z góry dziękuję za pomoc

    https://www.decathlon.pl/rower-miejski-hoprider-500-id_8405476.html

  • Cześć,

    Czyli jeśli dobrze rozumiem ten rower podlega pod taki”mit”?
    http://sowasport.pl/produkt/superior-f-l-y-26-2018/

    Bo porównuje do tego https://www.orbea.com/pl-pl/rowery/dzieciece/mx-kids/cat/mx-24-team-19 i prawie to samo w osprzęcie poza tylna przerzutką.

    Duża jest różnica realnie w tych rowerach jeśli chodzi o napęd?

    • Cześć,
      w moim tekście chodziło tylko o to, aby zwracać uwagę także na resztę osprzętu w rowerze. A to, że producent dał lepszą tylną przerzutkę, no to już niech będzie. Wolałbym, żeby ten budżet przeznaczył na np. lepsze piasty czy inną część, ale jest jak jest.
      Różnicy wielkiej w napędach nie ma, może właśnie poza tylną przerzutką, ale aż tak bym się o to Deore nie zabijał.

  • Hej.
    Mam takie pytanko jaki będzie dobry zamiennik to starej przerzutki Shimano RD-TY20A 6 rzędowa mocowana jakby na śrubę ale przykręca ją się nakrętką do haka a nie samą śrubą do gwintu haka bo hak jest ale taki na stałe odchodzący od ramy bez gwintu.

    • Cześć,
      nie za bardzo wiem o czym piszesz o mocowaniu, ale to nie ma większego znaczenia, bo będziesz musiał działać na tym, co jest w sklepach. O rodzajach mocowania przerzutki pisałem tutaj: https://roweroweporady.pl/rodzaje-mocowan-przerzutki-przedniej-i-tylnej/

      A Tobie będzie pasować w zasadzie każda przerzutka Shimano 6/7/8/9-rzędowa, kwestia właśnie z jakim mocowaniem wybrać i jak ją przykręcić do ramy.

  • Witam mam pytanie czy lepsza, trwalsza jest przerzutka standardowa czy wersja Shadow, czy to bez różnicy ? porównując np Alivio w tej samej cenie: RD-M4000 i RD-T4000

    • Cześć,
      ciężko powiedzieć, ale wątpię aby tam były jakieś znaczne różnice. Po prostu Shimano wypuściło dwie serie przerzutek – M do rowerów górskich i T do crossowych/trekkingowych, spójne wizualnie z resztą osprzętu ze swojej kategorii.

      No i teoretycznie ta z serii T obsługuje zębatkę maksymalnie 34, ta z serii M maksymalnie 36.