Skocz do zawartości

jajacek

Użytkownicy
  • Postów

    14 049
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

12 obserwujących

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Warszawa Bemowo

Ostatnie wizyty

60 362 wyświetleń profilu

Osiągnięcia jajacek

Wytrawny forumowicz

Wytrawny forumowicz (4/4)

  1. Tu taka typowa ustawka z kilkoma mocnymi co mnie urwali. Widać jak zdechłem w końcówce. I moc chyba Strava z sensem estymowała. Tu jedna z moich ostatnich mocnych ustawek. Przejrzałem kilka i wygląda, że do jazdy 32 km/h w grupie potrzebowałem ok. 180W a do jazdy 34 km/h ok. 200W. O ile te dane miały coś z prawdziwości.
  2. Jest jeszcze kwestia napędu. Nasz przykładowy lap z kumplami z soboty. Wszyscy na Roubaix. Razem mamy 180 lat więc moc już nie ta 🙂 Ale jak powiało z tyłu od razu zrobiła się prędkość w przedziale 35-40 km/h i trzeba było wrzucić na duży blat. Dwóch ma 52, jeden 50. Jak jeździłem 10 lat temu na warszawskich ustawkach to zaciągi z prędkością 50-55 km/h szły przez wiele kilometrów. Wątpię żeby dało się to komfortowo jechać na blacie 46. Przy okazji widać jaką totalną durnotą jest moc wyliczana przez Stravę. Nie ma opcji żebym był w stanie pojechać 200W. A co dopiero 300 🙂 W przyszłym tygodniu zmontuję Tarmaca SL6 z pomiarem mocy to coś potestuję.
  3. Być może masz rację. Niewątpliwie Roubaix poszedł w stronę gravela. Jak szybki jest trudni powiedzieć dopóki się człowiek nie przejedzie. Jeśli będziesz jeździł po bardzo dobrych asfaltach to szosa race znana z tego że daje jakiś komfort też wchodzi w grę. Ja bym na Twoim miejscu pożyczał rowery na testy. Z Decathlonu, Speca. Być może Merida jest do załatwienia. Być może Scott też.No i Canyona można kupić i odesłać w ciągu 30 dni.
  4. Mamy pod Warszawą rekreacyjny zbiornik wodny, gdzie są też orły bieliki i mnóstwo innych ptaków. Co jakiś czas awantura na wyspie bo orzeł przylatuje i porywa jakiegoś innego ptaszora. Takie osobniki chodzą nam po okolicy 🙂
  5. Mój syn miał z zespole chłopaka z Bydgoszczy. Tam są niezłe tereny na MTB. Ale trzeba uważać. Tego młodego podczas treningu w pełnym rozpędzie walnął jeleń. Znaleziono go nieprzytomnego. Ocknął się w szpitalu 2 dni później. Nic wielkiego się nie stało ale mogło być dużo gorzej. W moim lesie, w Puszczy Kampinoskiej, ostatnio przed nami przebiegł peleton 8 jeleni 🙂
  6. Merida Reacto i Giant Propel też mogę być. Mój syn, Mistrz Polski, bardzo rzadko przekracza średnią 35 km/h na treningu.
  7. Tak. Zeby tyle nie wazyl to bym zarekomendowal crossa. Mam kumpla co wazy ok. 115 i tez ma ok. 190 wzrostu. I jako rower do wszystkiego uzywa MTB Haibike o sportowej geo z amorem RockShox Reba.
  8. W Treku płaci się za branding i dobrą, dożywotnią gwarancję. Jakość produktów bywa różna. Tańsze modele robione w Chinach są takie sobie. Droższe robione w USA są dobre. Dziadkowóz w przypadku określenie roweru typu endurnace uważam za pozytywne określenie. Oznacza że jest to rower wygodny i dający komfortową pozycję. I tak jest. Podobnie jak Specialized Roubaix są to rowery będące Gold Standard rowerów typu endurance i mające technologie wygładzające drogę. Zazdrośni użytkownicy innych rowerów, których nie było stać na Roubaix i Domane są skłonni je krytykować, mimo że w życiu na nich nie jechali 🙂 Niektórzy wiedzą że są problemy z niektórymi rowerami Treka. Od miesięcy jest na FB wystawiona Emonda o której wiadomo że ma wadę konstrukcyjną polegającą na beznadziejnie zrobionej mufie suportowej z której wypadają łożyska. Z Domane były problemy w poprzednich wersjach. Ostatnia wydaje się być bardzo dobra. Geometrycznie widać że to inne rowery:
  9. Wystarczy logicznie pomyśleć. 1. Większość crossów ma amortyzatory Suntoura o skoku 50-75 mm. Załóżmy że jest to amor powietrzny. Są to proste konstrukcje mające w jednej goleni kiepski, nierozbieralny tłumik, nie mają w niej oleju, więc pracują samym tłumikiem. Ponieważ nie ma oleju to nie ma porządnych uszczelek. A jak nie ma dobrych uszczelek i oleju to jest większe tarcie. W efekcie pracują nędznie. No i do środka dostaje się wszelki syf i zaczyna niszczyć ich lagi, które prędzej czy później korodują i są do wyrzucenia. Dotyczy to prawie każdego amora Suntour. No i jak masz zakres ruchu 50-75 mm to czułość takiej konstrukcji jest nędzna. W porządnym rowerze MTB masz dramatycznie lepszy amortyzator mający większy skok, większą czułość i lepszą pracę. Więc tu załatwiliśmy temat amortyzacji. 2. Opony. Do roweru MTB wchodzą szersze, to chyba oczywiste? Szersza opona ma większą objętość powietrza. W związku z tym daje większy komfort. 3. Pozycja. Są agresywne, sportowe MTB i są rekreacyjne. Te rekreacyjne mają pozycję podobną do crossa. Najlepszym przykładem jest Cube Attention SL. Jechałem na nim. Pozycja jak na holenderce 🙂 90% piszących w internecie nigdy nie miała porządnego roweru za 5 czy 10 tys zł.
  10. Tak jak napisałem wcześniej amortyzatory Suntour nie nadają się pod taką wagę. Z opisu wynika, że cross też mógłby być ale waga znowu jest problemem. Miałem rowery typu cross przez wiele lat. Nie mam już i nie będę miał. Bo MTB jest bardziej uniwersalne i bardziej komfortowe.
  11. Budowa koła pod szytkę totalnie się różni od budowy koła pod oponę. I nie da się pomiędzy nimi zamieniać gumami. Jedynym napędem oferującym bardzo szeroki zakres przełożeń z góry i pod górę jest 3x. W moim rowerze taki posiadam. 3x11. Korba 52x39x30 Ale kompletnie wymarł i nie jest już sprzedawany. Uznano że rynek potrzebuje albo przełożeń miękkich dla amatorów albo twardych dla zawodników wyczynowych. Da się mieć zbliżony z korbą 2x 52x34. Nie ma roweru super sztywnego, super szybkiego i bardzo komfortowego. Albo jest rower komfortowy albo jest aero i jako taki komfort wystąpił ewentualnie przypadkiem jako skutek uboczny. Takim przykładem jest Merida Reacto, którą mieliśmy przez miesiąc i jej tył był bardzo komfortowy. A przód sztywny i aero. Jak jedziesz 30 km/h nie ma większego znaczenia na jakim rowerze szosowym będziesz jechał. Różnice w prędkości pomiędzy różnymi rodzajami rowerów szosowych będą minimalne. Głównym problemem będzie opór twojego ciała. Przy 35 km/h te różnice będą bardziej odczuwalne. Różnica między dobrymi kołami karbonowymi z wysokim stożkiem aero a zwykłymi kołami aluminiowymi Fulcrum Racing 5 przy 30 km/h wynosi 3-4W. Zakładając że do jazdy 30 km/h jest potrzebne ok. 180W to jest to 1,6-2,2% różnicy. Różnica pomiędzy rowerami Roubaix SL4 i Tarmac SL6 wynosi ok. 10W przy 45 km/h. Dla 30 km/h będzie to 2,96W Dla 35 km/h 4,71W Jeśli potrzebujesz 180W żeby jechać 30 km/h to będziesz potrzebował 286W żeby pojechać 35 km/h Czyli zwiększenie prędkości o 16,7% będzie wymagało 59% więcej mocy. Roubaix z linku to rozmiar XL dla kogoś 190 wzrostu. Potrzebujesz S (52) lub M (54) Tu masz z grubsza SUGEROWANE rozmiary pozostające w mocy dla rowerów Roubaix SL2, SL3 i SL4. Które miały prawie tę samą geometrię: 3 Fundamentals of Correct Bike Size - Specialized Roubaix – Livelo Bike Rental
  12. Jak dla mnie "do jeżdżenia po lesie, głównie utwardzone drogi leśne, czasami jakiś szuter i lekki piasek, ścieżki rowerowe oraz asfaltowe w Bydgoszczy" oznacza rower z amortyzatorem. Albo MTB albo cross. Ponieważ użytkownik waży ile waży to delikatny amor w rowerach typu cross wydaje się niewystarczający. A więc MTB z amorem pod taką wagę czyli golenie minimum 32 mm. I w miarę rekreacyjna pozycja. Więc wszelkie Gianty z ich śmieciowym amorem Crest odpadają. Żadne śmieciowe Suntoury również. Rockrider Race 720 NX jest do 100 kg według producenta. Ten się nadaje: TORPADO Storm X8 M23 29 cali męski Czarno-czerwony Rower górski MTB - niskie ceny i opinie w Media Expert i ten: TORPADO Storm X9 M23 29 cali Męski Czarno-niebieski Rower górski MTB - niskie ceny i opinie w Media Expert
  13. Drugi od końca to jest strucel sprzed 20 lat. Zapomnij. Pierwsze dwa mają koła na szytkach z którymi nie dasz sobie rady. Szytka to jest specjalny rodzaj opony naklejany na specjalny typ obręczy. Nie jest to opona z dętką. Jak złapiesz gumę to wlewasz uszczelniacz licząc że załata. A jak nie, to dajesz z buta do domu albo dzwonisz po kogoś żeby po ciebie przyjechał. Plus szytki tanie nie są. Więc tylko ten ostatni ma sens i jest dobrą ofertą.
  14. 175/85 To jest rower typu race na którym wygrywano Mistrzostwa Świata w kolarstwie. Więc raczej nie do turystyki. SL4 i SL5 miały zbliżoną geometrię ale wchodziły węższe opony, nie miały rurek aero i były ciut mniej komfortowe. Przy czym w SL6 ramy Pro i Expert trochę się różnią od ram Comp, Elite i Sport. Są wykonane z cięższego, grubszego karbonu i nie mają sztycy podsiodłowej w kształcie D tylko okrągłą. Wpasujesz się zarówno w 52 jak i 54. W 54 będziesz miał wyżej kokpit i krótszy mostek. W 52 odwrotnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...