Skocz do zawartości

jajacek

Użytkownicy
  • Postów

    14 875
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Warszawa Bemowo

Ostatnie wizyty

63 048 wyświetleń profilu

Osiągnięcia jajacek

Wytrawny forumowicz

Wytrawny forumowicz (4/4)

  1. Ja szczerze mowiac nieduzo lepiej. I tez siedze godzinami przy komputerze. Musisz sie rozciagac. Bo inaczej skonczysz na ortopedii. Powinienes bez problemu moc jezdzic w takiej pozycji jesli nie masz jakichs powaznych patologii kregoslupa. Ale fakt ze masz kiepska mobilnosc. Powinienes dosiegac do palcow. Ja dojade do kostek. Ale zwykle zima biore pas do jogi i probuje to poprawic. Plus cwiczenia na macie.
  2. To tez masz podobnie. Ja mam 182. @MakczuPikczu A jak usiadziesz na podlodze to do jakiego miejsca dosiegasz bez zginania kolan? Do lydek, do palcow? Masz jakies problemy z kregoslupem ledzwiowym lub piersiowym?
  3. Geometrie w ostatnich latach sie pozmienialy. Rowery MTB typu nazwijmy entry level performance sie wydluzyly. Co musi zostac skompensowane krotszym mostkiem. Czemu Kellys tego nie zrobil trudno powiedziec. Jest to niewatpliwy blad. Kierownice tez sie pozmienialy. 10 lat temu mialem 68 cm. Teraz wszyscy w XC maja zwykle 72 lub 74 cm. Natomiast bardzo wieu facetow nigdy nie jezdzilo na nowoczesnym MTB, ktory jest niski i dlugi. Kobiety sa bardziej elastyczne i latwiej sie adoptuja. @Pepe75 Co do Twoich rozkmin to najpierw sie przesiadlem na L z mostkiem 60 mm max do gory. A po powrocie do rozsadnej formy mostek w dol i 75 mm. Kiera Syntace Vector Carbon 72 cm. Nie pamietam jaki giecie. Pamietam ze masz wzrost i przekrok jak ja, A jaki masz zasieg rak?
  4. Dodajmy jeszcze że zapewne większość użytkownikow tego forum dokonała zmian w konfiguracji roweru mających na celu optymalne dopasowanie go do swoich potrzeb. Najczęściej wymieniając mostek, siodełko i gripy. Rzadziej kierownice. Jeszcze rzadziej długość korby. W swoim rowerze mam inny mostek niż dał producent, inną kierownicę, inne gripy, inną sztycę podsiodłową, inne siodełko i inną długość korby. De facto z oryginalnego roweru została tylko rama 🙂
  5. Trochę lat doświadczenia z rowerami mam. I znam trochę sprzedawców rowerów. Ich rolą jest rowery sprzedawać. A nie tracić czas na doradztwo. A przede wszystkim sprzedawać to co jest na magazynie. Jeżeli chcesz mieć rower o najbardziej komfortowej geometrii to spisujesz sobie wartości stack i reach dla każdej ramy w rozmiarze, który Cię interesuje i wybierasz ten który ma największa wartość. AI Google pisze tak: For a mountain bike to feel comfortable, especially on longer rides, you generally want a higher stack-to-reach ratio, which promotes a more upright riding position by increasing the height of the handlebars relative to their horizontal reach. While an ideal ratio depends on your riding style and body type, a ratio of 1.55 or above is often recommended for maximum comfort, reducing strain on your back, neck, and wrists. Understanding Stack and Reach Stack: The vertical distance from the bottom bracket to the top of the head tube. A higher stack means a higher handlebar position, leading to a more upright riding position. Reach: The horizontal distance from the bottom bracket to the head tube. A longer reach results in a more stretched-out position, while a shorter reach shortens the front end. Factors Affecting Your Ideal Ratio Riding Style: A higher ratio (more upright) is better for long-distance riding, endurance rides, or touring, as it reduces strain. Body Proportions: Riders with shorter torsos may find a higher ratio more comfortable. Comfort vs. Performance: A higher ratio prioritizes comfort and stability, while a lower ratio is more aggressive and aerodynamic, suitable for racing or aggressive trail riding. How to Find Your Ideal Ratio Identify Your Current Comfort: If you like your current bike's position, compare its stack and reach numbers with new bikes. Consider Your Symptoms: If you experience back, neck, or wrist pain, you might need a shorter reach or a higher stack. Aim for a Higher Ratio: For more comfort, look for mountain bikes with a stack-to-reach ratio of 1.55 or higher. Fine-Tune: Once you have a bike with a suitable stack and reach, you can make further adjustments with your headset spacers, stem, and handlebar position to dial in your perfect fit.
  6. Bębęnek ok. 250 zł. Jak wystawisz nowy na wymianę to pewnie kogoś znajdziesz co się wymieni. Zapytaj sprzedającego czy nie ogarnie przypadkiem wymiany bębenka.
  7. Takie koła chyba testowałem. Gość sprzedaje nówki. Ważyły 1500 i były bardzo komfortowe. Sam bym chętnie takie kupił: Koła MTB Specialized Karbonowe Roval Control Carbon 29 6B XD DT SWISS Lublin • OLX.pl Przed zakupem należy sprawdzić realną wagę i szerokość obręczy. Te testowałem, 29 mm wewnętrznie: Roval Control 29 Carbon wheels review - Wheelsets - Wheels
  8. Obrecze ZTR Crest są bardzo wycieniowane. Więc generalnie są dla osób do powiedzmy 75 kg wagi. A ile ważysz?
  9. Dobrze jak koła są na piastach DT Swiss bo łatwo kupić do nich bębenek jakby co. No i bębenki alu ulegają zniszczeniu. A do DT Swiss idzie kupić stalowy. Co zrobiłem. Natomiast generalnie koledzy mechanicy odradzają zakup kół używanych. A już szczególnie karbonowych Sam też chciałem kupić używki alu ale mi wyperswadowali. Więc koła powinny być w miarę pewne. Sugeruję spojrzeć na wyprzedaże w Bike Discount, Bike24, Bike Components i R2Bike @mike21 Jakie jeszcze niemieckie sklepy mogą mieć koła w dobrej cenie?
  10. Brzmi dobrze. Oqo to albo marka własna Orbea albo firma powiązana z Orbea. Dodają ich koła to praktycznie każdego roweru Orbea. Natomiast jak wchodzimy w koła carbon to mają one mieć dwie cechy. Sztywność i niską wagę. Tu element niskiej wagi jest taki sobie. Tu znowu mamy Newmeny w tej samej cenie i chyba ok. 150 gramów lżejsze: NEWMEN Advanced SLA30 koła MTB 29 carbon DtSwiss Roval Enduro Trail DH Zielona Góra • OLX.pl
  11. Accent: obręcze no name szerokość wewnętrzna 23 mm piasty no name szprychy? Sapim D-Light, 28 przód tył Więc z czym chcesz to porównać i w jakim celu? Mechanika zapytajmy co sądzi. @mike21
  12. Nikt nie zna Twoich potrzeb i ograniczeń ruchowych lepiej o Ciebie. Musisz sam coś zdecydować. Sklep dał zapewne możliwość wymiany na inny model będący w ich posiadaniu. A nie na rower z Decathlonu czy Media Expert. 90% ludzi zapewne jest w stanie jeździć na tym Gate. Nie wiemy czy należysz lub nie należysz do nich.
  13. Kellys Spider jest technicznie znacząco gorszym rowerem. Ma gorszą ramę bez sztywnej osi. Badziewny amortyzator bez oleju. Korbę z gównolitu. Gównianiane trekkingowe spowalniacze z tarczami z gównolitu i gówniane koła. Żeby porównać geometrię musisz porównać wartości stack i reach. Wymiana mostka to max kilkanaście minut roboty. Kierownica ze wzniosem proponowana przez @Pepe75 kosztuje kilkadziesiąt złotych. Jej wymiana to max godzina roboty dla kogoś nieprawnego. Ja sugeruję pozostać przy rowerze który kupiłeś i dokonywać zmian kokpitu.
  14. Jeżeli nie jesteś w stanie jeździć w obecnej pozycji to nie ma się co męczyć. Zrobiłem zdjęcie jak to u mnie wygląda. I jest to dla mnie pozycja komfortowa. Wcześniej miałem mostek trochę do góry jak byłem totalnie bez formy.
  15. To jest chyba montaz tarczy taki ze mozbpna i centerlock i IS zamintowac. Tak sa chyba nakretki dedykowane do tych kol. Standardowo u mnie jest centerlock. Ale nie wiem jak siectarcza na 6 srub montuje. Co do sztywnosci kol trudno mi sie wypowiedziec. Nie spotkalem jezszcze zadnych kol alu, ktore bylyby za sztywne. Wiec przypuszczam zecto jakies bajki. Mialem bardzo sztywne jak na alu Campagnolo Zonda. Byly bardzo dobre i na pewno nie za sztywne. Mam w gravelu Fulcrum Racing Quattro alu ze stozkiem 35 mm. Sa stosunkowo miekkie. To nie wysokosc stozka decyduje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...