-
Postów
14 743 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia jajacek

Wytrawny forumowicz (4/4)
-
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
jajacek odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
SRAM w końcu zrezygnował z DOT ku uciesze użytkowników: SRAM's new Motive MTB brakes go all in on mineral oil -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
jajacek odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Miałem i Shimano żywiczne i Jagwire i nie widziałem żadnej różnicy w hamowaniu w hamulcach XT. Klocki żywiczne są cichsze. Zauważcie że w podlinkowanych testach klocki żywiczne firmy Sinter spisały się znakomicie. No i jak rozumiem klocki żywiczne będą łagodniejsze dla tarcz. I zapewne dadzą lepszą modulację. @kryptoszosowiec Podobnie jak Ty jeżdżę na żółtych SwissStop w szosie. Bo nie są tak agresywne jak czarne. Natomiast hamulce MT400 i MT200 mają mniejsze tłoczki niż wyższe modele. Nie znam się na fizyce ale to zmienia z pewnością siłę hamowania. Są to tłoczki żywiczne podczas gdy w SLX i XT ceramiczne. Kolega @Szwedacz zapewne będzie miał pomysł jak to wpływa i dlaczego. -
MTB do ok 3-3,5 tys. zł do lasu na piaszczyste ścieżki.
jajacek odpowiedział(a) na MakczuPikczu temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Brawo za szybką decyzyjność 😉 Miłego użytkowania. -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
jajacek odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Tak sądziłem, że to Deore bez napisu Deore. Natomiast kompletnie nie rozkminiam tych standardów obejm 🙂 -
jajacek obserwuje zawartość gwarancja na ramę
-
Jedno to to co piszą a drugie jak te gwarancje rozpatrują. Chyba rzadko które firmy respektują gwarancję spoza PL. Generalnie Spec i Trek znane są z proklienckiego podejścia. Koledze wymieniono 12-letnią ramę Trek, która pękła. Drugiemu ramę Speca Roubaix na nowszy model z powodu dekolarcji. Znam przypadki, że Trek odmówił wymiany. Była cała seria rowerów MTB w których pękały główki ramy i Trek nie bardzo chciał wymieniać. W Giant Polska pani prezes zalecała swego czasu spychologię gwarancyjną. Szczególnie jak mieli przemagazynowanie. Nie wiem jak teraz. Canondale ma gwarancję w Czechach i z tego co wiem słynie ze spychologii gwarancyjnej. W Scott koledze wymienili pękniętą ramę. Ale jak mu pękła drugi raz w zbliżony sposób to już nie. Dokładnie tak samo było w Canyonie. Nie wiem ile lat daje Merida. Chyba 5. Wymieniali koledze ramą raz czy dwa. Będąc autoryzowanym punktem nie przyjąłbym na reklamację roweru pochodzącego spoza polskiej dystrybucji. Ale o szczegóły trzeba już pytać u polskiego przedstawiciela o ile taki jest.
-
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
jajacek odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Mam nieodparte wrażenie że są to dokładnie identyczne klamki jak MT500 tylko bez napisu Deore. Ale nie rozbierałem więc się mogę mylić. -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
jajacek odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Tarcze były 200 mm. Oryginalne klocki producenta. Plus na zielono klocki testowe, zielone firmy Sinter. Brake Pad Compounds – Sinter Brakes Rowery Enduro e-MTB. Nie jest napisane jakie tarcze ale zakładam że z tej samej grupy. Czyli tarcze XTR w hamulcach XTR, SLX w SLX. Wynika z tego że tarcze IceTech grzały się mniej. -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
jajacek odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Test hamulców. Jak widać różnice między XTR, XT i SLX minimalne. Spróbuję ustalić na jakich tarczach to testowano: -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
jajacek odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Jeździłem tak bardzo długo bez żadnego problemu, nie wiedząc, że nie jest to kompatybilny zestaw. Oczywiście że lepiej byłoby zmienić zaciski. Klocki zużywają zewnętrzną część tarczy. Ale hamowanie było znakomite. Tarcze przecież nie muszą być Shimano. Spodziewam się że tanie tarcze Tektro będą hamować dużo lepiej niż tarcze Deore. -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
jajacek odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Faktycznie złe podlinkowałem. Wszystkie klamki MTB począwszy od MT500, przez Deore, SLX, XT i XTR mają Servo Wave. Te mają ServoWave: Shimano BL-MT501 Brake Lever left Accessories | Bike-Discount Shimano BL-MT501 Brake Lever right Accessories | Bike-Discount DŹWIGNIA HAMULCA Z OBEJMĄ I-SPEC II -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
jajacek odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Ja to bym na Twoim miejscu spróbował po taniości. I patrzysz czy styka. Jak nie styka to kupisz lepsze tarcze. Shimano DEORE BL-T6000+BR-M6000 Disc Brake Set Disc Brake - Sets | Bike-Discount -
MTB do ok 3-3,5 tys. zł do lasu na piaszczyste ścieżki.
jajacek odpowiedział(a) na MakczuPikczu temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Każdy musi dopasować do swoich możliwości. U siebie musiałbym założyć coś małego z przodu żeby móc podjeżdżać. Jak jeździłem po górach na napędzie 2x to miałem 22x36 (0,61) a potem 24x36 (0,66) Mam pod ręką blat 32. Żeby mieć 0,66 musiałbym mieć koronkę 48. Czyli że wystarczy założyć 30 i z 46 będzie 0,65 i powinno być ok. U mnie wymiana blatu jest dość prosta. -
MTB do ok 3-3,5 tys. zł do lasu na piaszczyste ścieżki.
jajacek odpowiedział(a) na MakczuPikczu temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Jeżdżę obecnie na 1x11 i nie jest to żadnym problemem w płaskopolsce. Mam 34 (oval, więc jak 35) i kasetę 11x46. Wczoraj mi z górki pierwszy raz zbrakło. Jak zgubię jeszcze 5 kg to może przejdę na 36. Ale docelowo chyba przejdę na 2x12 na wiosna-jesień i 1x12 na zimę. -
[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?
jajacek odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Niestety te tarcze IceTech mialy tendencje do rozwarstwiania sie. Wiec zwykly SLX mogl byc lepszym wyborem. -
MTB do ok 3-3,5 tys. zł do lasu na piaszczyste ścieżki.
jajacek odpowiedział(a) na MakczuPikczu temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Chyba masz rację. Poza tym jakby co łatwiej sprzedać Kellysa niż Storma. Kellys jako marka jest u nas znany. I nowoczesny napęd 1x12 jest łatwiej sprzedawalny niż 1x11. Co do kaset i łańcuchów to bym się za bardzo nie przejmował. Zmieniam łańcuch, kasetę i blat korby raz na rok czyli co ok. 3000 km. A czasem nawet blatu nie trzeba zmieniać. Ostatnio miałem już totalnie zajechany a blat firmy Banless przyjął nowy łańcuch bez problemu.