Skocz do zawartości

jajacek

Użytkownicy
  • Postów

    14 743
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Warszawa Bemowo

Ostatnie wizyty

62 648 wyświetleń profilu

Osiągnięcia jajacek

Wytrawny forumowicz

Wytrawny forumowicz (4/4)

  1. SRAM w końcu zrezygnował z DOT ku uciesze użytkowników: SRAM's new Motive MTB brakes go all in on mineral oil
  2. Miałem i Shimano żywiczne i Jagwire i nie widziałem żadnej różnicy w hamowaniu w hamulcach XT. Klocki żywiczne są cichsze. Zauważcie że w podlinkowanych testach klocki żywiczne firmy Sinter spisały się znakomicie. No i jak rozumiem klocki żywiczne będą łagodniejsze dla tarcz. I zapewne dadzą lepszą modulację. @kryptoszosowiec Podobnie jak Ty jeżdżę na żółtych SwissStop w szosie. Bo nie są tak agresywne jak czarne. Natomiast hamulce MT400 i MT200 mają mniejsze tłoczki niż wyższe modele. Nie znam się na fizyce ale to zmienia z pewnością siłę hamowania. Są to tłoczki żywiczne podczas gdy w SLX i XT ceramiczne. Kolega @Szwedacz zapewne będzie miał pomysł jak to wpływa i dlaczego.
  3. Tak sądziłem, że to Deore bez napisu Deore. Natomiast kompletnie nie rozkminiam tych standardów obejm 🙂
  4. jajacek

    gwarancja na ramę

    Jedno to to co piszą a drugie jak te gwarancje rozpatrują. Chyba rzadko które firmy respektują gwarancję spoza PL. Generalnie Spec i Trek znane są z proklienckiego podejścia. Koledze wymieniono 12-letnią ramę Trek, która pękła. Drugiemu ramę Speca Roubaix na nowszy model z powodu dekolarcji. Znam przypadki, że Trek odmówił wymiany. Była cała seria rowerów MTB w których pękały główki ramy i Trek nie bardzo chciał wymieniać. W Giant Polska pani prezes zalecała swego czasu spychologię gwarancyjną. Szczególnie jak mieli przemagazynowanie. Nie wiem jak teraz. Canondale ma gwarancję w Czechach i z tego co wiem słynie ze spychologii gwarancyjnej. W Scott koledze wymienili pękniętą ramę. Ale jak mu pękła drugi raz w zbliżony sposób to już nie. Dokładnie tak samo było w Canyonie. Nie wiem ile lat daje Merida. Chyba 5. Wymieniali koledze ramą raz czy dwa. Będąc autoryzowanym punktem nie przyjąłbym na reklamację roweru pochodzącego spoza polskiej dystrybucji. Ale o szczegóły trzeba już pytać u polskiego przedstawiciela o ile taki jest.
  5. Mam nieodparte wrażenie że są to dokładnie identyczne klamki jak MT500 tylko bez napisu Deore. Ale nie rozbierałem więc się mogę mylić.
  6. Tarcze były 200 mm. Oryginalne klocki producenta. Plus na zielono klocki testowe, zielone firmy Sinter. Brake Pad Compounds – Sinter Brakes Rowery Enduro e-MTB. Nie jest napisane jakie tarcze ale zakładam że z tej samej grupy. Czyli tarcze XTR w hamulcach XTR, SLX w SLX. Wynika z tego że tarcze IceTech grzały się mniej.
  7. Test hamulców. Jak widać różnice między XTR, XT i SLX minimalne. Spróbuję ustalić na jakich tarczach to testowano:
  8. Jeździłem tak bardzo długo bez żadnego problemu, nie wiedząc, że nie jest to kompatybilny zestaw. Oczywiście że lepiej byłoby zmienić zaciski. Klocki zużywają zewnętrzną część tarczy. Ale hamowanie było znakomite. Tarcze przecież nie muszą być Shimano. Spodziewam się że tanie tarcze Tektro będą hamować dużo lepiej niż tarcze Deore.
  9. Faktycznie złe podlinkowałem. Wszystkie klamki MTB począwszy od MT500, przez Deore, SLX, XT i XTR mają Servo Wave. Te mają ServoWave: Shimano BL-MT501 Brake Lever left Accessories | Bike-Discount Shimano BL-MT501 Brake Lever right Accessories | Bike-Discount DŹWIGNIA HAMULCA Z OBEJMĄ I-SPEC II
  10. Ja to bym na Twoim miejscu spróbował po taniości. I patrzysz czy styka. Jak nie styka to kupisz lepsze tarcze. Shimano DEORE BL-T6000+BR-M6000 Disc Brake Set Disc Brake - Sets | Bike-Discount
  11. Każdy musi dopasować do swoich możliwości. U siebie musiałbym założyć coś małego z przodu żeby móc podjeżdżać. Jak jeździłem po górach na napędzie 2x to miałem 22x36 (0,61) a potem 24x36 (0,66) Mam pod ręką blat 32. Żeby mieć 0,66 musiałbym mieć koronkę 48. Czyli że wystarczy założyć 30 i z 46 będzie 0,65 i powinno być ok. U mnie wymiana blatu jest dość prosta.
  12. Jeżdżę obecnie na 1x11 i nie jest to żadnym problemem w płaskopolsce. Mam 34 (oval, więc jak 35) i kasetę 11x46. Wczoraj mi z górki pierwszy raz zbrakło. Jak zgubię jeszcze 5 kg to może przejdę na 36. Ale docelowo chyba przejdę na 2x12 na wiosna-jesień i 1x12 na zimę.
  13. Niestety te tarcze IceTech mialy tendencje do rozwarstwiania sie. Wiec zwykly SLX mogl byc lepszym wyborem.
  14. Chyba masz rację. Poza tym jakby co łatwiej sprzedać Kellysa niż Storma. Kellys jako marka jest u nas znany. I nowoczesny napęd 1x12 jest łatwiej sprzedawalny niż 1x11. Co do kaset i łańcuchów to bym się za bardzo nie przejmował. Zmieniam łańcuch, kasetę i blat korby raz na rok czyli co ok. 3000 km. A czasem nawet blatu nie trzeba zmieniać. Ostatnio miałem już totalnie zajechany a blat firmy Banless przyjął nowy łańcuch bez problemu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...