puchatek87 Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 hej, biorę po 100 od każdej z drużyn i słucham. 27.5 vs 29. Ostatnio pojawił się w Decu fajny rower Rockrider EXPL 700 ... no właśnie ale na kołach 27.5. Czy przewaga dużego koła jest aż tak duża ? pozdrower Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 nie czuję różnicy Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 w gravelu na koła 650 wejdą większe opony niż na 700, bo rama ma mało miejsca Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-turystyczny-rockrider-expl-700-27-5/_/R-p-332129 ?? 27,5+ to jest wielki balon, prawie to samo co 29 tylko szersze znacznie Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 27,5 normalne vs 29? Jeśli chodzi o XC to jest to tzw. no brainer. 27,5 nie mają żadnego sensu chyba że ktoś ma ramę XS. Czemu? Bo 29 są szybsze, bardziej komfortowe i lepiej pokonują przeszkody i lepiej się na nich zjeżdża. I wartość odsprzedażna roweru na kołach 27,5 jest niższa. Jeśli chodzi o rower enduro to na grubym laczku 2,6 cala ma to sens. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Jak dla mnie to powtarzasz papkę marketingową. Nie da się tego odczuć siedząc na rowerze.Masz rację odnośnie odsprzedaży, bo moda na 29" jest zdecydowana Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Jeździłem na jednym i na drugim. Różnica jak dla mnie była bardzo znacząca na korzyść 29. Był okres że Nino Schurter jeżdził na 27,5 w MTB XCO. Od długiego czasu tylko na 29 cali. To jest jak dla mnie dobre zestawienie wad i zalet: https://www.rbikes.com/articles/buying-guide-26-vs-27.5-650b-vs-29er-mountain-bikes-pg782.htm Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Te grafiki są chyba oczywiste Czyli że przyczepnośc i kąt ataku przeszkody jest znacznie lepsza na 29 cali. W 26 i 27.5 nie znosiłem uczucia wiszenia na kokpitem. W 29 jestem osadzony jakby w środku ramy. Więc są też różnice geometryczne. 27,5 jest dużo bliżej do 26 niż do 29. A miejsce 26 jest wyłącznie w muzeum. Te rowery były dramatyczne. Plomby niemal wypadały w lesie na korzeniach. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 27,5 to wymierający standard tak samo jak 26 i jak hamulce obręczowe w szosie. Ma swoje niszowe zastosowania. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Autor tematu mówi o 27,5plus. To jest inne koło, prawie tak duże jak 29 i szersze. Dla niskich osób 27,5 może mieć sens. Jak masz 150cm wzrostu to niekoniecznie duże koło będzie dla Ciebie. Lub w zastosowaniach do enduro, tam częściej sie stosuje 27.5 bo tam to bardziej praktyczne, np da się zrobić krótszy rower, większy skok zawieszenia się zmieści w mniejszej ramie etc. Zdarzają sie nawet miksy 29 przód i 27,5 tył. Czy własnie w takim rowerze do zabawy. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Te grafiki są oczywiste tylko dla marketingowca.Bo rzeczywistość jest mniej kolorowa: Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 przy dobrze napompowanej oponie (ugięcie 10%) długość linii styku to odpowiednio 12.7 do 13.1 cm = wzrost 3.1%kąt natarcia na przeszkodę o srednicy 5 cm odpowiednio 17.8 do 17.3 = spadek o 2.9%.Zysk jest, ale nieodczuwalny dla zjadacza chleba. Z drugiej strony:Masa kół 29" jest większa.Większa powierzchnia styku to chyba większy opór toczenia (tego nie jestem pewien).Sam mam koła zgodne z modą czyli 29 z przodu, a 27.5 z tyłu, ale co nam nawciskają marketingowcy trzeba przecedzić przez drobne sito. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 W temacie wątku że plus nie napisał. Plus to zupełnie inna opona, gdzieś między 29 a Fat Bike. Nie jeździłem na takiej więc nie mam na jej temat nic do powiedzenia. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 57 minut temu, Veriv napisał(a): Dla niskich osób 27,5 może mieć sens. Jak masz 150cm wzrostu to niekoniecznie duże koło będzie dla Ciebie. Lub w zastosowaniach do enduro, tam częściej sie stosuje 27.5 bo tam to bardziej praktyczne, np da się zrobić krótszy rower, większy skok zawieszenia się zmieści w mniejszej ramie etc. Zdarzają sie nawet miksy 29 przód i 27,5 tył. Czy własnie w takim rowerze do zabawy. Zgadzam się. Czyli zastosowania niszowe. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 @BrudnyHenryk Czy zysk jest odczuwalny czy nie? Zależy od człowieka. Ja np. w rowerze szosowym wyczuwam różnicę 10W na kołach i oponach. Inny nie wyczuwa. Z mechanikiem gadałem to mówił że jak ważył 65 kg i się ścigał to wyczuwał dużą różnicę w sztywności korby pomiędzy Tiagrą i 105. Teraz jak waży 20 kg więcej to nie wyczuwa. Ja na 29 cali walę ze zjazdu niemal a oślep i nie wnikam bo wiem że szerokie koło i geo tego roweru go zwykle wyprowadzi. Na 26 i 27,5 cala w wielu podobnych sytuacjach zakończyłoby się glebą. No i komfort na 29 jest DRAMATYCZNIE lepszy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się