Skocz do zawartości

Dwa rowery do rekreacji.


Rekomendowane odpowiedzi

Ja się nie znasz na rowerze MTB to może się okazać że potrzebuje on dużych nakładów. Przykładowe ceny:
- serwis amora 300
- kaseta 300
- łańcuch 150
- kółeczka przerzutki 50-100
- serwis piast z wymiana łożysk 50-200
- przelanie i odpowietrzenie hamulców 100
- nowe klocki hamulcowe 50-100
- nowe tarcze hamulcowe 150-300
- stery 100
- suport 100

Zdarzyło mi się kupić rower MTB w który musiałem włożyć 1500 zł.

Akurat ten Cube za 6500 to dobra oferta. Ale w DE można znaleźć taki sam nowy za 1750 Euro czy za 8200 zł.
Ten tańszy też dobrze wygląda.

Odnośnik do komentarza

ZR Lady zamówiona ? 

Ja dalej walczę ze swoim. Niestety Radony Jealous zeszloroczne powychodziły juz i za to samo w wersji 2023 robi się +400-500 eur... Został tylko ZR Team 8.0 - https://www.bike-discount.de/en/radon-zr-team-8.0-2?number=20109582-40290754, ale on nie ma sztywnych osi. Szukam jeszcze alternatyw, ale no jak patrzę na te ceny, to wychodzi że te 400-500 eur wiecej za to samo eur trzeba liczyć... Także rozglądam się, czy w ogóle zasadne jest zwiększanie budżetu. Te Carbonowe Pro/Race od Cube się trafiają, ale tak jak pisałem, mam konkretne obawy czy carbon to jest sensowna opcja dla amatora ? 

Jest nowy Jealous - https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-8.0-2?number=20123405-40334289 - 1400eur wychodzi gdzies z shipem, 500eur wiecej niz ZR Team.

Jest Marin Team 1 - https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/marin-team-1-29-deore-składane-rowery-elektryczne/139524792/p?_gl=1*iwgwsi*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjwk7ugBhDIARIsAGuvgPb32tLslc2GN7B0I7xJ8xP9y8_DS2UKXAb7u054BWTCUeQ3ew8LU7gaAv98EALw_wcB&gclsrc=aw.ds - 6-7kpln w zależności od sklepu.

Jest fajny Chisel - https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-chisel-ht-comp-29-nx-2022-mtb-rower/138267701/p?queryID=75fb849b0ed0ceafb34756bc5ed04659&buscador_search&_gl=1*ro369y*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjwk7ugBhDIARIsAGuvgPb32tLslc2GN7B0I7xJ8xP9y8_DS2UKXAb7u054BWTCUeQ3ew8LU7gaAv98EALw_wcB&gclsrc=aw.ds - ale placi sie 2x ZR Team za troche lżejsza rame + lepszy amor. No i ten sklep tez niekoniecznie jest pierwszym wyborem, a w naszych z rozmiarami już biednie. 

Swoją drogą jak działa rynek rowerowy - na początku sezonu można liczyć też na jakieś promki na nowe modele, czy to jest raczej zarezerwowane wyłącznie dla wyprzedazy ubieglorocznych modeli?

 

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

Podepnę się pod temat bo zmieniam rower i akurat zapatrzylem sie na Radona 8 ktory teraz jest w romce za okolo 3.5k. Jednak zauważyłem że oni tam poprawadzili linkę hamulca tylnego na zewnątrz ramy co strasznie mnie kuje w oczy. W tej klasie roweru to już jednak nieporozumienie. 

Poza tym rower ma sztywne osie, niską wagę - nieco pond 12kg i przyzwoite hamulce mt410. No i napęd - pelne deore chociaż jest tam presfit co niektórym nie pasuje - ale czy to ma jakieś wady oprocze ewentualnego serwisu suportu ?

Odnośnik do komentarza

W aluminiowej ramie PressFit bardzo rzadko jest problemem. Problemy z PressFitem wynikają z kiepskiej tolerancji wykonania. I zwykle dotyczą ram karbonowych. 
Linki na zewnątrz mają tę zaletę że łatwiej je serwisować a przypadku pancerza przerzutki ograniczają kłopoty z jej regulacją wynikające z pancerza poprowadzonego w ramie, który ma problem ze zginaniem się jak trzeba. Aluminiowy rower MTB jest zawsze rowerem budżetowym. Więc pisanie o jakiejś "klasie" jest tu nieuzasadnione. 

Odnośnik do komentarza

Wiem że łatwiej serwisować ale ja mam rower z linkami w ramie od 2019r i nie mam z tym najmniejszego problemu. Te linki na zewnątrz po prostu wyglądają słabo, poza tym ciagle tam dostaje się błoto i ciężko te zakamarki potem myć. W rowerach powyżej 3.5k zł rzadko się jednak widuje linki na zewnątrz...

Odnośnik do komentarza

Maja Włoszczowska startując na IO miała prototypowy rower z wszystkimi linkami kompletnie na zewnątrz nie bez powodu. Wszystkie zagięcia pancerzy wewnątrz ramy upośledzają kulturę pracy. A że trudno umyć i estetyka inna to inny temat. Posiadam wysokiej klasy rower wyścigowy i pancerz idący do tylnej przerzutki jest na zewnątrz. Po to żeby było go łatwo wymienić czy przyciąć do odpowiedniej długości jak zajdzie potrzeba zmian. Pancerze hamulcowe idą w ramie. Linka do myk-myka również. Coś za coś. Obecnie pod głupawym naciskiem klientów na estetykę pancerze są puszczane przez łożyska sterowe tak że prawie w ogóle nie ma linek pod kierownicą. W konsekwencji wymiana łożyska czy zmiana wysokości mostka kosztuje plus 400 zł bo trzeba rozebrać pół roweru.

Odnośnik do komentarza

Od strony funkcjonalnej chyba najlepszym pomysłem była ta przykręcana pokrywa, jak w niektórych explach z Decathlonu. Jak potrzeba łatwego dostępu do linek i braku przesadnego gięcia, to wszystko jest. A przykręcona jednocześnie na większości długości linek chroni je przed ew kamieniami uderzającymi o nie, czy przed przeszorowaniem po pniaku przy przeciąganiu roweru przez zwalone drzewa.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...