Skocz do zawartości

Jaki fitnes/gravel z prostą kierownicą


Rekomendowane odpowiedzi

Prośba o pomoc w wyborze roweru.

Przeznaczenie dojazd do pracy asfaltowe ścieżki rowerowe, weekendowe wypady za miasto tj. szutry i ubite leśne ścieżki. 

 

Mam na oku 3 rowery i nie wiem w którą stronę pójść. 

Merida speeder 300 na plus Tiagra, na minus opony jedynie do 35, brak sztywnych osi cena 4.100 zł 

https://velmar.pl/pl/p/Rower-szosowy-Merida-Speeder-300-silk-blue/7748

 

Marin dx1

Na plus ładny i sztywne osie. Napęd tak sobie, korba na minus, pewnie do wymiany. Opony zbyt szerokie ale można zmienić. Cena ok 5 tys.

https://primal.pl/pl/p/MARIN-DSX-1-2022-gravel-z-prosta-kierownica/1110#nclid=a17bddab63d2979520fc35bcd262a765

 

Cube sl road

Na plus sztywne osie, idealna szerokość opon, korba łożyska zewnętrzne, na minus cena w stosunku do osprzętu - claris

https://www.rowerowy.pl/cube-sl-road-56m-cze-22.html

 

 

Jakieś pomysły? Z góry dziękuję. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Z fitnessów miałem Speca Sirrusa. Teraz do miasta mam starego, stalowego Authora, sprzed 20 lat.
Do lasu zalecane opony to minimum 42 mm
Do miasta też takie się nadadzą .
Claris to shit ale do miasta wiele nie trzeba. Ja w swoim obecnym rowerze mam Altus/Alivo ale badziewnie to pracuje. Jak miałem Speca Sirrusa na Tiagrze to pracowało to dramatycznie lepiej.
Sztywna oś w takim rowerze ma IMO znikome znaczenie natomiast powoduje że jest powtarzalność odległości klocków hamulcowych od obręczy. Więc jak tarczówki to jest zalecana. Ale nie miałem w MTB przez parę lat i nie było to problemem.
Merida Speeder 300 ma dobry napęd i beznadziejne hamulce i tarcze które ze względu bezpieczeństwa powinno się wymienić. Koszt powiedzmy 800 zł. Maksymalny rozmiar opony 35 mm. Nie brałbym.
Napęd 1x11 Deore w Marinie jest dobrym pomysłem do miasta i jazdy po równinie. W tym również spowalniacze do wymiany. Opony 45 mm w komplecie.

Fitness/hybrid to ogólnie najbardziej przereklamowana kategoria rowerów. Zobacz że za 5k  w Marinie dostajesz przeciętna ramę alu, brak amora a sztywny widelec dużo nie kosztuje, przyzwoity napęd i spowalniacze które wypadałoby zmienić na hamulce.

Za ok. 5k kupisz rower MTB ze sztywną osią z powietrznym amorem kosztującym ok. 1200-1500 zł, podobnym napędem i porządnymi hamulcami hydraulicznymi. Więc porównywalnie to trochę słabo ten Marin wychodzi.


 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, jajacek napisał(a):

Tu masz fajną używkę na Tiagrze ale nie wiem pod jaki wzrost potrzebujesz. Heble zapewne do zmiany.
https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-sirrus-comp-CID767-IDQgPZk.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=3

Dzięki na Cb zawsze na tym forum można liczyć ?

Niestety a może i stety uległem magii ceny i ratom 20x 0% i za 4.500 wziąłem nowego Boreasa 2 . Będę musiał coś pokombinować z odwróconym mostkiem żeby mieć wygodniejsza pozycję do miasta. No i pewnie coś z napędem żeby mieć twardsze przełożenia. Bo po Warszawie nie potrzebuje tych lekkich a przydało by się coś twardszego na prędkość.

 

Screenshot_20230216-184744.png

Odnośnik do komentarza
Teraz, jajacek napisał(a):

Kupione to kupione. Tragedii nie ma ? Pojeździsz to zbierzesz doświadczenia. Jest dużo ludzi którzy są fanami gravela do miasta. Ja jednak wolę do miasta prostą kierownicę. Poza miasto zdecydowanie baranek.

Miałem już kiedyś Aspre 1 jak dopiero co wyszło . Jednak wiecznie rozlegulowany claris mnie w nim dobijał . Do tego przy nierównościach łańcuch lubił spadać. Tu mam nadzieję takich przygód nie będzie. Planowałem prostą kiere ale to będzie mój jedyny rower więc musi być do wszystkiego. Myślę że z tych opcji co dałem powyżej Romet jest zdecydowanie na plus. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...