Skocz do zawartości

Głośna piasta w szosie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupiłem kółka karbonowe VINCI 50mm z ich firmową piastą i ratchetem 54T. Koła na centerlock, straighpull, 24 szprychy, tarczowe hamulce. Niestety dźwięk jest bardzo nieprzyjemny. Co prawda terkocze, ale jakby tak jakoś głucho. Nie podoba mi się to bardzo. Zależy mi na dźwięku typowo metalicznym, czyli cyk cyk cyk. Ząbki na ratchecie wyczyściłem ze smaru, ale to nic nie dało. Na youtube kanał VINCI wstawił porównanie firmowych piast i dt swiss 350 z ratchetem 36 i 54T. Nie ma szału. Filmy na youtube pokazują dźwięk piasty dt swiis 350 i każdą słychać inaczej. Podobno przy karbonowych kołach inaczej rezonuje materiał, niż na alu.

Mam oryginalne koła syncross RR 2.0 disc i tutaj dźwięk jest typowo cykcykcyk. Niestety samej piasty nie przełożę, bo inna ilość szprych.

Ma ktoś pomysł na jakąś piastę, która by mnie "zadowoliła" swoim metalicznym dźwiękiem typu cykcykcyk na wolniejszych obrotach? 

Oglądałem film na youtube, jak gość zamówił z aliexpress ratcher 54 do piast dt swiss350 ale stalowy[?] i dźwięk był całkiem inny. Czy do każdej piasty ratchet różni się rozmiarem? Nie chce wydawać 1000zł na piastę.

Odnośnik do komentarza

W syncrossach jest DT Swiss 370 z 3 zapadkami, zupełnie inny system niż ratchet z pierścieniami. Nawet byłem zaskoczony tym, że 350/240 nie wydaje takich dźwięków jak 370. Dopiero z pierścieniami 36 a tym bardziej 54, 350/240 zaczynają mocno buczeć. Natomiast nie jest to nigdy metaliczny klik 370. 

Jest duża różnica w dźwięku po zastosowaniu różnych smarów. W swoich syncrossach jak robiłem serwis to wymieniłem oryginalny smar  (nie wiem jaki ale był czarny) na czerwony DT Swiss i było głośniej. Ponieważ było już przesadnie głośno to zamieniłem go na niebieski mobil xhp 222 i dźwięk się wygłuszył a łopatki się nie sklejały więc został. Smar nakładałem małym pędzelkiem, cienką warstwę. 

Mam też pasty od falconwheels, wiadomo jakieś chińskie podróbki DT Swiss pewnie jak te od vinci (jak nie te same z tej samej fabryki :P), dźwięk mają prawie taki sam jak 240.

Wymiana samej piasty dla dźwięku to chyba jednak lekka przesada, chociaż na 370 nigdy nie potrzebowałem dzwonka ? 

Odnośnik do komentarza

Jak usunąłeś smar to będzie głośniej. U mnie siedzi w mtb ratchet 36 z piastą dt swiss 240 i byłem zaskoczony jak ciche są to piasty, rozmawiałem na ten temat z producentem kół i producent zaznaczał, że ważny jest dobry smar i dał mi instrukcję, że jeśli chciałbym głośniejszą piastę to mam usunąć trochę smaru, cichszą - dodać trochę smaru. Dodaj smaru ? 

Odnośnik do komentarza

Ale mi nie zależało na wyciszeniu piasty. Dźwięk był/jest niemetaliczny, a im mniej smaru, tym mniej wytłumiona piasta, czyli powinno być bardziej słychać tarcie ratchetów. Co powinno się przełożyć na lepszy dźwięk. Oczywiście, że jak nie ma smaru, to zwiększy to zużycie materiału. 
Koniec końców chciałem uzyskać lepszy dźwięk tej piasty, a nie ją wyciszać smarem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...