Cinior Opublikowano 24 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 Proszę o podpowiedź który z tych rowerów jest lepszy na single. https://katalog.bikeworld.pl/2022/web/porownaj?rowery_gorskie=80402%3A82322%3A82243 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 24 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 A link? Bo podany to na Berdyczów Odnośnik do komentarza
Cinior Opublikowano 24 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 https://www.wysepka.pl/rowery-gorskie/10768-17060-rower-gorski-specialized-stumpjumper-alloy-blaze-.html#/928-rozmiar-s4 https://www.rowertour.com/p/252641/rower-mtb-dartmoor-bluebird-pro-27.5-sand-storm#rozmiar-l https://www.dobrerowery.pl/octane-one-omg-29er-l-blue?combination_id=36680&gclid=Cj0KCQiAmaibBhCAARIsAKUlaKTMTvoFe5mDGDN-dLcSQI6v2hEVIFDhjFq0GKyNkvz2mg6WilZDShQaAjvoEALw_wcB Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 24 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 To są generalnie rowery typu enduro. Czyli ktoś nas wciąga wyciągiem i zjeżdżamy. Zjeżdżają świetnie, są do tego zaprojektowane. Ale po płaskim albo pod górę jedzie się na nich słabo. Jeździłem parę lat temu testowo na Stumpjumperze. W mojej opinii, człowieka z równiny ledwo jechał. Natomiast ludzie gór sobie chwalili. Ogólnie to są takie bieda-fulle, ważące po 15-16 kg i z kiepskim osprzętem na aluminiowych ramach. Dartmoor to jest znany z pękliwości ram ale ma chyba najlepszy osprzęt i przyzwoite hamulce. Spec bez hamulców ale pewnie najlepsza rama. Ten Octane obleci. Trochę nie moja bajka. Może ktoś zna lepiej temat. Ja na single nic bym z tego nie kupił. Odnośnik do komentarza
Cinior Opublikowano 24 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 @jajacek a co byś kupił na single tak do 11 tys? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 24 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 Używkę. Jakiegoś fulla co ma ze 120 mm skoku i nie waży tonę. Jakiegoś Scotta Spark czy Speca Epica Evo. Czyli tzw. downcountry. Spojrzałbym też co w Decatlonie. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 24 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 @cinior. Na temat OCTANE One już pisaliśmy (ja i oscar). Dochodzi Spec. 1) Octane. Jaki Twój wzrost? Jeśli powyżej 188cm - przestajesz myśleć o tym rowerze. To po pierwsze. Hamulce ok. Lepsze oczywiście od Octana. Geometria obu rowerków prawie taka sama (reach 48cm) . Tylni amor b. sztywny w działaniu. Wchodzi dopiero na dużych nierównościach. Nie jest to wada; ja w swoim celowo tak ustawiam. 2)Spec. Zmieniarki te same. Skoki przedniego amora - te same. Myk-myk słabszy o 1 klasę od Octana. Hamulce do wymiany - Tektro Gemini Comp. Wynik: 1:1 ze wskazaniem na speca. Generalnie nie ma co porównywać. W specu płacisz za markę. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 24 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 @cinior. Pytałeś o dostępność rockridera w decu? AM 100S 29" Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 24 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 Strona Decathlonu twierdzi, że są dostępne. S i XL w dwa dni, M i L w 8 dni. Pewnie jutro lub pojutrze nie zostanie nic. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 24 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 Ktoś w Bełchatowie wyprzedaje fulla jak poniżej, rozmiar M za 8k: https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-anthem-29-2-2021?gclid=CjwKCAiAjs2bBhACEiwALTBWZemplRe0Ml&fbclid=IwAR0yzxAS5NrVzgOKB7yBodE9d_fVrnz533BCAQctJlHZbhmjC4xdxA4utgk Warto pogrzebać na grupach sprzedażowych na FB Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 25 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2022 W mojej grupie jest jeden chłopak na takim grancie. Mówi, że najchętniej by wywalił ten rower do lasu. Pociekło mu oleju z każdego możliwego miejsca a giant odmówił naprawy gwarancyjnej. Może miał pecha, nie wiem. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2022 W Giancie od lat jest spychologia. To się zgadza. Anthem jest kultowym modelem mającym ogólnie niezłe opinie. Natomiast jak widzisz dobra gwarancja a taką zapewniają prawie tylko Decathlon, Spec, Trek i Scott, ma znaczenie. Odnośnik do komentarza
Cinior Opublikowano 25 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2022 A co powiecie o https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/trail-bikes/neuron/al/neuron-6/3156.html?dwvar_3156_pv_rahmenfarbe=GN&dwvar_3156_pv_rahmengroesse=L W porównaniu do speca? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2022 Fox Rhythm, ciężki ale bardzo dobrze amortyzujący amor. Dumper Fox Float DPS Performance podobne cechy. Więc dobre zawieszenie. SLX bardzo dobra grupa. Przyoszczędzona korba o której nigdy nie słyszałem więc zakładam że shit. Suport wkręcany BSA to bardzo dobrze w przeciwieństwie do PressShit. Nie znam hamulców Sram DB8. Zakładam że znowu przyoszczędzone. Koła na dobrych, budżetowych piastach DT Swiss 370. O obręczach nic nie piszą. Rama jak to Canyon. Łamliwa. Ale zwykle wymieniają. W jakim czasie? 1-8 miesięcy. Ten ostatni to przypadek znajomego. Co do ramy to dwa podobne Spectrale aluminiowe kolegi pękły zmęczeniowo. Bez jakiegoś katowania. Głównie jeżdżone w Bielsku. pękły przy suporcie. Aluminium słabo znosi duże przeciążenia. Jedną wymienili, drugą nie. Dwa aluminiowe fulle Krossy innego kumpla też pękły. A ile to waży? Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 26 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2022 @Cinior Noi nabyłeś coś w piątek ? Z Twoich postów wnioskować należy, że idziesz bardziej w markę. Porównując speca do canyona: 1) geo ta sama. Spec ma możliwość lepiej dobrania wielkości ramy z uwagi na b.szeroki wachlarz rozmiarówek . Waga ta sama z grubsza 14,3 kg ALE : czynnik wagi nie brany jest pod uwagę przy zakupie i użytkowaniu. To rowery z grubsza do poruszania się grawitacyjnego (60% zjazdy, reszta podjazdy i dojazdy). Cała frajda jazdy na tego typu rowerach polega właśnie na zjeździe a nie ściganiu i katowaniu siebie męczącymi maratonami po asfalcie. Dlatego waga nie ma nic do rzeczy. Z tą usterkowością aluminiowych ram to też nie do końca jest powód do niepokoju. Generalnie wiadomo , że aluminium ma stosunkowo niską wytrzymałość zmęczeniową. Dotyczy to miejsc spawów (ale nie tylko). Generalnie rama aluminiowa roweru "fullwypasionego" jest mniej narażona na chorobę zmęczeniową z uwagi na dodatkowe zamontowane przeguby/ zawiasy (jak zwał tak zwał) w konstrukcji ramy roweru, co powoduje korzystniejszy rozkład sił niż w ramie sztywnej. W sztywnej ramie są mega przeciążenia zwłaszcza w tylnym trójkącie, zwielokrotnione dodatkowo podczas hopków i spadów masy roweru dociążonej masą ridera. Rower tego typu daje frajdę pod warunkiem, że rider wie do czego on ma służyć. To nie jest tak, ze wsiądziesz na aluminium i rozpadnie Ci się w karbon nie. Argoment, że krowa (aluminium) a karbon motyl - to demagogia. Owszem w klasie XC i maratonów ma to znaczenie ale nie przy klasie trail i enduro, gdzie zasadą jest przyjemność pokonywania swoich ograniczeń lękowych przy zjazdach i zamiana ich na przyjemność wiatru we włosach podczas zjazdów. Obie marki mają dobre ubezpieczenie na wypadek pęknięć i innych tego typu zdarzeń. To nie są niszowe marki. Opinie użytkowników tych 2 modeli (wczoraj sprawdzałem) są wyrównane (90% zadowolonych) ze wskazaniem na canyona (dlaczego? o tym na końcu). Rozumiem, że żadne dece-RR i tego tam tego. Zupełnie niesłuszne rozumowanie (chyba, że się mylę). Tylko przyjemność ma być z jazdy i bezpieczeństwo. Za tę samą kasę dostałbyś z deca rower na lepszym osprzęcie a gdybyś się uparł to mógłbyś w karbon się ubrać już za tę kwotę ( około 8tys). Marką nie zawsze się pochwalić można. Kultowy jest dla zjazdów i enduro wspomniany przeze mnie mało znany w Europie Norco. A propos "kultu" . Istnieje sobie taka marka rowerków On-One (już fajnie na wejściu brzmi no nie ? Nietanie !) Riderzy już wiedzą i mają , przepraszam w d..pie, mody, trendy. Liczyć się ma indywidualne zestrojenie ridera z maszyną. To rowery na stalowych ramach do enduro i trailu. Produkcja i zamówienie może obejmować indywidualne wymiary ridera (geo) a nawet ... na życzenie surową ramę, niemalowaną, tak aby mogła naturalnie zestarzeć się z riderem (po prostu naturalnie zardzewieć i wtedy jest cool). Taka mała dygresja ? 2) amory identyczne (fox 34 rhytm float); przerzutki grupa shimano w canyonie i sram w specu. Który napęd lepszy ? Praca doktorska na temat i spory wyższości świąt BN i WLKNocy. Ja obstawiam za Shimano, chociaż wersja SLX to środek kategorii (poniżej XT, XTR). 3) skoki amorów te same. 4) osiągalna prędkość na dojazdach: 38 km/h fla speca i 42 km/h na canyonie. Prawdę mówiąc nie wiem ską ta różnica ( na korbie u speca T30, na canyonie T32) 4) I uwaga: te same poziomy zaawansowania technologi (levele) ale ... cena canyona 2.300 EUR. Dla Speca - 3.900 EUR. Poziomy, klasy, geo, wyposażenie (w 90% te same) a cena 600 EUR więcej za speca. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się