Skocz do zawartości

OCTANE ONE OMG vs. Specialized Stumpjumper Alloy


Rekomendowane odpowiedzi

To są generalnie rowery typu enduro. Czyli ktoś nas wciąga wyciągiem i zjeżdżamy. Zjeżdżają świetnie, są do tego zaprojektowane. Ale po płaskim albo pod górę jedzie się na nich słabo. Jeździłem parę lat temu testowo na Stumpjumperze. W mojej opinii, człowieka z równiny ledwo jechał. Natomiast ludzie gór sobie chwalili. Ogólnie to są takie bieda-fulle, ważące po 15-16 kg i z kiepskim osprzętem na aluminiowych ramach. Dartmoor to jest znany z pękliwości ram ale ma chyba najlepszy osprzęt i przyzwoite hamulce. Spec bez hamulców ale pewnie najlepsza rama. Ten Octane obleci. Trochę nie moja bajka. Może ktoś zna lepiej temat. Ja na single nic bym z tego nie kupił. 

Odnośnik do komentarza

@cinior.

Na temat OCTANE One już pisaliśmy (ja i oscar). Dochodzi Spec.

1) Octane. Jaki Twój wzrost? Jeśli powyżej 188cm - przestajesz myśleć o tym rowerze. To po pierwsze. Hamulce ok. Lepsze oczywiście od Octana. Geometria obu rowerków prawie taka sama (reach 48cm) . Tylni amor b. sztywny w działaniu. Wchodzi dopiero na dużych nierównościach. Nie jest to wada; ja w swoim celowo tak ustawiam.

2)Spec. Zmieniarki te same. Skoki przedniego amora - te same. Myk-myk słabszy o 1 klasę od Octana. Hamulce do wymiany - Tektro Gemini Comp.

Wynik: 1:1 ze wskazaniem na speca. Generalnie nie ma co porównywać. W specu płacisz za markę.

Odnośnik do komentarza

Fox Rhythm, ciężki ale bardzo dobrze amortyzujący amor. Dumper Fox Float DPS Performance podobne cechy. Więc dobre zawieszenie. SLX bardzo dobra grupa. Przyoszczędzona korba o której nigdy nie słyszałem więc zakładam że shit. Suport wkręcany BSA to bardzo dobrze w przeciwieństwie do PressShit. Nie znam hamulców Sram DB8. Zakładam że znowu przyoszczędzone. Koła na dobrych, budżetowych piastach DT Swiss 370. O obręczach nic nie piszą. 

Rama jak to Canyon. Łamliwa. Ale zwykle wymieniają. W jakim czasie? 1-8 miesięcy. Ten ostatni to przypadek znajomego. Co do ramy to dwa podobne Spectrale aluminiowe kolegi pękły zmęczeniowo. Bez jakiegoś katowania. Głównie jeżdżone w Bielsku. pękły przy suporcie. Aluminium słabo znosi duże przeciążenia. Jedną wymienili, drugą nie. Dwa aluminiowe fulle Krossy innego kumpla też pękły.

A ile to waży? 

Odnośnik do komentarza

@Cinior Noi nabyłeś coś w piątek ? Z Twoich postów wnioskować należy, że idziesz bardziej w markę.

Porównując speca do canyona:

1) geo ta sama. Spec ma możliwość lepiej dobrania wielkości ramy z uwagi na b.szeroki wachlarz rozmiarówek . Waga ta sama z grubsza 14,3 kg ALE : czynnik wagi nie brany jest pod uwagę przy zakupie i użytkowaniu. To rowery z grubsza do poruszania się grawitacyjnego (60% zjazdy, reszta podjazdy i dojazdy). Cała frajda jazdy na tego typu rowerach polega właśnie na zjeździe a nie ściganiu i katowaniu siebie męczącymi maratonami po asfalcie. Dlatego waga nie ma nic do rzeczy. Z tą usterkowością aluminiowych ram to też nie do końca jest powód do niepokoju. Generalnie  wiadomo , że aluminium ma stosunkowo niską wytrzymałość zmęczeniową. Dotyczy to miejsc spawów (ale nie tylko). Generalnie rama aluminiowa roweru "fullwypasionego" jest mniej narażona na chorobę zmęczeniową z uwagi na dodatkowe zamontowane przeguby/ zawiasy (jak zwał tak zwał) w konstrukcji ramy roweru, co powoduje korzystniejszy rozkład sił niż w ramie sztywnej. W sztywnej ramie są mega przeciążenia zwłaszcza w tylnym trójkącie, zwielokrotnione dodatkowo podczas hopków i spadów masy roweru dociążonej masą ridera. Rower tego typu daje frajdę pod warunkiem, że rider wie do czego on ma  służyć. To nie jest tak, ze wsiądziesz na aluminium i rozpadnie Ci się w karbon nie. Argoment, że krowa (aluminium) a karbon motyl - to demagogia. Owszem w klasie XC i maratonów ma to znaczenie ale nie przy klasie trail i enduro, gdzie zasadą jest przyjemność pokonywania swoich ograniczeń lękowych przy zjazdach i zamiana ich na przyjemność wiatru we włosach podczas zjazdów. Obie marki mają dobre ubezpieczenie na wypadek pęknięć i innych tego typu zdarzeń. To nie są niszowe marki. Opinie użytkowników tych 2 modeli (wczoraj sprawdzałem) są wyrównane (90% zadowolonych) ze wskazaniem na canyona (dlaczego? o tym na końcu). Rozumiem, że żadne dece-RR i tego tam tego. Zupełnie niesłuszne rozumowanie (chyba, że się mylę). Tylko przyjemność ma być z jazdy i bezpieczeństwo. Za tę samą kasę dostałbyś z deca rower na lepszym osprzęcie a gdybyś się uparł to mógłbyś w karbon się ubrać już za tę kwotę ( około 8tys). Marką nie zawsze się pochwalić można. Kultowy jest dla zjazdów i enduro wspomniany przeze mnie mało znany w Europie Norco. A propos "kultu" . Istnieje sobie taka marka rowerków On-One (już fajnie na wejściu brzmi no nie ? Nietanie !) Riderzy już wiedzą i mają , przepraszam w d..pie, mody, trendy. Liczyć się ma  indywidualne zestrojenie ridera z maszyną. To rowery na stalowych ramach do enduro i trailu. Produkcja i zamówienie może obejmować indywidualne wymiary ridera (geo) a nawet ... na życzenie surową ramę, niemalowaną, tak aby mogła naturalnie zestarzeć się z riderem (po prostu naturalnie zardzewieć i wtedy jest cool). Taka mała dygresja ?

2) amory identyczne (fox 34 rhytm float); przerzutki grupa shimano w canyonie i sram w specu. Który napęd lepszy ? Praca doktorska na temat i spory wyższości świąt BN i WLKNocy. Ja obstawiam za Shimano, chociaż wersja SLX to środek kategorii (poniżej XT, XTR).

3) skoki amorów te same.

4) osiągalna prędkość na dojazdach: 38 km/h fla speca i 42 km/h na canyonie. Prawdę mówiąc nie wiem ską ta różnica ( na korbie u speca T30, na canyonie T32)

4) I uwaga: te same poziomy zaawansowania technologi (levele) ale ... cena canyona 2.300 EUR. Dla Speca - 3.900 EUR. Poziomy, klasy, geo, wyposażenie (w 90% te same) a cena 600 EUR więcej za speca.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...