Skocz do zawartości

Eleglide Tankroll - fatbike na sterydach :) [YT]


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Specyfikacja tego roweru jest głupia I niebezpieczna. Rower jest bardziej skierowany dla osób nie znających się na rowerach. Opcja dla osób które chcą mieć nielegalny środek transportu i się nie męczyć z pedałowaniem a oprócz tego (w ich miemaniu) fajnie wyglądać. 

Z plusów - połączenie FAT bikow z silnikami jest spoko bo te rowery bez silników nie jadą, osobiście wolałbym jednak dużo prostsze w utrzymaniu i serwisie 27,5 w plusie. 

Kolejny plus, dość kontrowersyjny, to możliwość sterowania manetka. Nie oszukując się, każdy będzie z tego korzystał poza drogami publicznymi, podobnie możliwość ustawienia nielegalnej mocy i nielegalnej prędkości. 

Teraz dlaczego rower jest niebezpieczny w podstawowej specyfikacji: mamy rower ważący 28 kg bez rowerzysty z hamulcami na linkę, które nie hamują. Ludzie mogą się zarzekać że jest spoko, nie jest spoko. W moim odczuciu mt 200 słabo hamują a są hydrauliczne i w porównaniu do szczękowych jest gigantyczna różnica. Tak więc mamy rower bez hamulców, z możliwością odblokowania silnika na 500 watow i realną prędkością koło 50 km/h. 

Zgadzam się z autorem, że amortyzator w takim rowerze jest bez sensu, tym bardziej że te najtańsze amortyzatory z elastometrem nie działają i są niebezpieczne. 

Tourney też jest bez sensu w rowerze, który ma aspiracje wjazdu do lasu bo przecież to rower terenowy. 

Dużo sensowniejsza opcja by była ze sztywnymi widelcem, hamulcami minimum mt 200 i przerzutką acera/alivio. 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Oskarr napisał:

dużo prostsze w utrzymaniu i serwisie 27,5 w plusie. 

Z jakiego powodu prostsze?
 

9 godzin temu, Oskarr napisał:

W moim odczuciu mt 200 słabo hamują

MT200 znajdziesz w rowerach bez elektryki, które kosztują sporo więcej niż Tankroll, a do tego są zdecydowanie bardziej przeznaczone do jazdy w terenie niż ten fat.
 

9 godzin temu, Oskarr napisał:

Tak więc mamy rower bez hamulców, z możliwością odblokowania silnika na 500 watow i realną prędkością koło 50 km/h. 

Tak dobrze to nie ma ? Silnik pod górę ciągnie ładnie, ale ma swoje granice. Na płaskim 32 km/h licznikowe to maks. co da się z niego wyciągnąć, z GPS-u to pewnie będzie 30 km/h. To nie ten budżet żeby 50 km/h latać, swoje opory robią też opony

9 godzin temu, Oskarr napisał:

Tourney też jest bez sensu w rowerze, który ma aspiracje wjazdu do lasu bo przecież to rower terenowy. 

Znowu - nie ten budżet niestety. Zawsze można sobie przerzutkę zmienić, jeżeli ktoś chce, ale osobiście zacząłbym od manetki, do której można się przyzwyczaić, ale do szybkiej zmiany przełożeń to ona się nie nadaje.

Odnośnie "roweru terenowego" to jak najbardziej, ale nadal do rekreacyjnej jazdy, a nie zapitalania 30 km/h na zjeździe po korzeniach i dziurach. Sama geometria ramy jest bardziej ukierunkowana na komfort i stabilność jazdy, niż na sportowe doznania.


Bardziej sportowe doznania to np. z takim Leader Foxem: https://leaderfox.pl/shop/199?category=eyJwbCI6IkUtQklLRSAifQ==&tag=eyJwbCI6IkZhdGJpa2UifQ==

Tylko cena 2,5 raza większa... i MT200 na pokładzie ?

Odnośnik do komentarza

Hamulce w niektórych droższych rowerach to ogólnie patologia którą należy tępić. 
Osoby świadome, zapoznane w świecie rowerowym po kupnie takiego elektryka od razu wymienią hamulce na jakieś hydrauliki, ale osoby normalnie jeżdżące raczej takiego roweru nie kupią, więc kupią go osoby które się na tym nie znają i będą jeździli szybko rowerem który hamulców nie ma. 

 

10 godzin temu, lukasz.przechodzen napisał:

Z jakiego powodu prostsze?

standard piast. Popraw mnie proszę jeśli się mylę, jednak fat bike mają szersze piasty, szersze amortyzatory itp. Nie masz takiej dostępności części zamiennych nowych czy używanych co do kół 29/27 czy 27,5". Do takiego XC 100 z decathlonu możesz zamontować koła albo 29" albo 27,5" albo 27,5" w plusie. Możesz więc zamontować oponę szybką na wycieczkę dookoła tatr z rodziną albo oponę szeroką do latania w enduro. W facie jesteś skazany na fata. 

Wracając do hamulców: mt 200 nie nadają się do jazdy terenowej dla dorosłego faceta ważącego 80+ kg. Moja dziewczyna ma odpowiedniki mt 200 - tektro 276 i na jej 50 kg wagi + 12 kg roweru takie hamulce na single w górach wystarczają, przy moich 70kg nie wystarczają, jest to jednak przepaść jakościowa nad hamulcami na linkę. Na allegro można kupić w detalu komplet przód + tył mt 200 za 200 zł, dla producenta dopłata do tych hamulców, które tam dali to byłoby ze 100 zł. Rower kosztowałby wtedy ostatecznie 100 zł więcej, ale dla amatora byłby bezpieczny, w obecnej specyfikacji nie jest. 

Sam ostatnio kupiłem rower xc 100 s z hamulcami btwin by tektro, boże jaka to była tragedia. Rower w tej specyfikacji nawet nie tyle co nie nadawał się na enduro czy single ale był niebezpieczny do jazdy po mieście. Wyskoczy Ci dziecko, samochód, kobieta z wózkiem Ci wejdzie pod koła na ścieżce rowerowej a nie masz szans wyhamować. Rower z 30 km/h hamował na odcinku 10 metrów, po wymianie na głupie sram level t, które hamują podobnie co mt 400 zszedł do 5 metrów. 

Nie myślałeś aby w swoich testach robić właśnie takie proste testy typu droga hamowania z takiej i takiej prędkości? Każda osoba ma inne odczucie z siły hamowania a tak przy podaniu tabelki można by porównywać obiektywnie działanie takich podzespołów. 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Oskarr napisał:

Hamulce w niektórych droższych rowerach to ogólnie patologia którą należy tępić. 

Rachunek ekonomiczny niestety wychodzi. Tak samo nawet w droższych rowerach znajdziemy opony na drucie 60 TPI (lub nawet mniej), lipne jak na jakąś klasę roweru siodełka, piasty z niskiej półki itd. Ale znikąd się to nie bierze - dziś wydając 10.000 złotych na nowy rower zawsze pójdzie się na jakieś kompromisy, to już nie jest ho-ho-ho-ho jak powiedzmy 10-15 lat temu.

 

3 godziny temu, Oskarr napisał:

standard piast. Popraw mnie proszę jeśli się mylę, jednak fat bike mają szersze piasty, szersze amortyzatory itp. Nie masz takiej dostępności części zamiennych nowych czy używanych co do kół 29/27 czy 27,5".

A no tak. Czytając Twój post umknęło mi "w plusie" i myślałem o facie na kołach 27,5". Cóż, kupując fatbike'a trzeba się liczyć z tym, że z dostępnością części będzie słabiej. To tak jak przy zakupie tandemu czy roweru cargo. Moi rodzice mają od lat tandem Cannondale'a i potrzebowali dokupić adapter do suportu eccentric, bo w obecnym zaczął się wyrabiać gwint. Dystrybutor na Polskę rozłożył ręce, ostatecznie zamówiliśmy z Niemiec z jakiegoś sklepu, który specjalizował się w sprzedaży takich mniej popularnych części.
 

3 godziny temu, Oskarr napisał:

albo oponę szeroką do latania w enduro


Cały czas pamiętaj, że rozmawiamy o facie za ciut powyżej 5000 zł. To jest rower rekreacyjny, nie zrobi się z niego enduro choćby nie wiem co ?

3 godziny temu, Oskarr napisał:

Wracając do hamulców: mt 200 nie nadają się do jazdy terenowej dla dorosłego faceta ważącego 80+ kg.

Do rekreacji się nadają, do poważnej jazdy oczywiście nie. Można coś próbować poprawić tarczami czy klockami, ale co do zasady masz rację.

3 godziny temu, Oskarr napisał:

Na allegro można kupić w detalu komplet przód + tył mt 200 za 200 zł, dla producenta dopłata do tych hamulców, które tam dali to byłoby ze 100 zł.

Nieraz mnie to zastanawiało, po co producenci pchają do rowerów wolnobiegi, skoro na Allegro 7-rzędowy wolnobieg Shimano kosztuje dokładnie tyle samo co 7-rzędowa kaseta. Ale w hurcie wolnobieg może być tańszy o 5 złotych, a piasta o 10 złotych. Dołóż do tego hamulce bez marki, plastikowe pedały, najtańszą stalową kierownicę itd. I rower w detalu będzie kosztował np. nie 1500 złotych, a 1400. A dla wielu osób kupujących takie rowery to bardzo duża różnica w cenie (no bo przecież wygląda tak samo, a tańszy).

Takie działania zawsze były, ale będą się teraz pogłębiać. To jak ze zmniejszaniem opakowań w spożywce, żeby klient nie widział drastycznych podwyżek.
 

3 godziny temu, Oskarr napisał:

Nie myślałeś aby w swoich testach robić właśnie takie proste testy typu droga hamowania z takiej i takiej prędkości? Każda osoba ma inne odczucie z siły hamowania a tak przy podaniu tabelki można by porównywać obiektywnie działanie takich podzespołów. 


Zrobiłem kiedyś takie porównanie drogi hamowania dla roweru z oponami napompowanymi do różnego ciśnienia. I pojawiły się głosy, że mogłem naciskać klamki z różną siłą oraz że wpływ na wynik mógł mieć czas mojej reakcji. I... te osoby miały sporo racji. A im mniejsza różnica między wynikami, tym wpływ tych czynników większy.

Do tego dochodzi kwestia jakości opon, jakości tarcz i klocków, siły i kierunku wiatru. Mógłbym oczywiście takie porównania robić, ale zawsze znajdzie się coś co mogłoby te wyniki podważyć.

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, lukasz.przechodzen napisał:

Zrobiłem kiedyś takie porównanie drogi hamowania dla roweru z oponami napompowanymi do różnego ciśnienia. I pojawiły się głosy, że mogłem naciskać klamki z różną siłą oraz że wpływ na wynik mógł mieć czas mojej reakcji. I... te osoby miały sporo racji. A im mniejsza różnica między wynikami, tym wpływ tych czynników większy.

Idzie to ogarnąć w powtarzalny sposób. Podnosimy rower i do szprychy zawieszamy 1kg ciężarek. Następnie za pomocą wagi hakowej bagażowej sprawdzamy z jaką siłą musimy ciągnąć linkę przymocowaną do klamki aby ciężarek nie zjechał. Chcąc być bardziej dokładnym można zastosować dwie wagi i sprawdzać jaka siła przyłożona do klamki powoduje jaką siłę hamowania. Proste i powtarzalne. Muszę kiedyś porobić takie testy dla moich rowerów. 

 

Co do ceny roweru, rozumiem że jak na elektryka nie jest zła cena, ale w dalszym ciągu jego obecna specyfikacja sprawia, że rower jest niebezpieczny. W mojej opinii należy to piętnować a nie przymykać oko bo inni też nie dają hamulców do droższych rowerów.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...