dembis Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Witam szukam roweru do rekreacyjnej jazdy po lesie, ewentualnie jakiś wyjazd w góry ale bez ekstremalnej jazdy. W oko wpadły mi te 2 rowery max do 5 tys ( swoją drogą chore te ceny teraz ) i zastanawiam się który lepszy? Dodam że moja waga to 90 kg. Cube https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower-cube-attention-sl-greynlime-29-2022/51272.704.1.1.pl.0.htm I kross https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/level-6-0-rubinowy-srebrny-polysk Ewentualnie jakieś Wasze propozycje? Przy mojej widzę chyba warto szukać sztywnych osi? Wielu z Was polecą Rockridera XC120 w podobnej cenie ale zależy mi na wygodnej pozycji w miarę, chyba że zmiana mostka i będzie ciut wygodniej Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Z tych dwóch cube ze wzgledu na możliwość montażu sensowniejszego amortyzatora w przyszłości. Obydwa mają sztycę 27,2mm co praktycznie uniemożliwia montaż droppera. Ze słabych punktów (co jest standardem na takiej półce cenowej) to koła i hamulce. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Wymiana mostka w xc 120 da Ci rekreacyjna pozycje. Z tych dwóch wybrałbym cube. Odnośnik do komentarza
dembis Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Dziękuję za odpowiedzi tak na gorąco chyba lepiej dołożyć 200 zł do xc120. A co chodzicie o tych rowerach https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414 Z tym że wolałbym coś na lata, z możliwością ewentualnych przeróbek nie wiem czy ten Explorer się nada? A dla bardziej wtajemniczonych jak z kosztami eksploatacji tego xc120? Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Ten explorer bardziej rozwojowy niż wspomniane powyżej ze względu na ramę. Lepszy amortyzator, lepsze hamulce, szkoda że napęd 1x10. Standardowo koła to najsłabszy element. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2022 Expl to dobry rower do rekreacyjnej jazdy, jeździe po singlach i pierwszych startów w maratonach. Kupiłem taki mamie. Xc 120 jest bardziej nastawiony na sport, ma trochę lepszą ramę do sportu, lepszy amortyzator, 12 biegów zamiast 10, lepszą korbę, lepsze hamulce, kupiłem takiego mojemu tacie i sam się na czymś takim ścigałem przez 1,5 roku. Koszty eksploatacji będą najniższe w expl, łańcuch 10 rzędowy kosztuje 100 zł, 12 rzędowy 140, kaseta 10s kosztuje 250 zł a 12 rzędowa 400. Kasetę wymieniamy co 7-10kkm, łańcuch co 2-3kkm. Mi w wyścigowym xc 900 wychodzi zmiana łańcucha co 2 miesiące, klocki hamulcowe co 3 miesiące (50 zl), co pół roku wymieniam olej w amortyzatorze, w serwisie 100 zł, jak sam to robię to z 20 zł. Wśród moich znajomych jest 5 rockriderow z serii xc. Po 2 latach zaczyna strzelać support i po 2 latach do wymiany były łożyska w sterach. W moim xc 900 robię co 2 miesiące wymianę smaru w łożyskach sterów to powinny dłużej wytrzymać, hak przerzutki 50 zł, koła pancerne, opony zjadasz w zależności od tego ile jeździsz, ja chyba najwięcej wydaje na opony, Komplet mi starcza na około 5kkm, prawie 2 komplety na rok. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Jak chcesz kupić rower na lata to zainwestuj w ramę ze sztywną osią z Boost. Mostek i kierownicę zawsze można zmienić i uzyskać bardziej rekreacyjną pozycję. Ja bym kupił Rockridera XC 120. Cube Attention to taki trekking na kołach mtb. Nie ma sztywnej osi ale bez niej też się da jeździć. Tyle że jest to ciężki rower bez hamulców, na bardzo przeciętnej ramie i na nędznych kołach. Jakbyś chciał go doprowadzić do poziomu Rockridera XC 120 to będzie to kosztować 1500-2000 zł. Rockrider EXPL 540 to taki bieda-bike jak ktoś nie ma żeby dołożyć do czego lepszego albo jeździ sporadycznie i nic mu lepszego nie potrzeba. Oskar trochę tu postraszył co do eksploatacji. Jak się jeździ dużo i intensywnie w terenie to oczywiście koszty rosną. Ale przy trybie mieszanym i przebiegu typu 3000 km rocznie nie są takie duże. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 A ogólnie koszty eksploatacji u mnie, przebieg roczny ok. 3000 km, napęd 11x Amor powietrzny RockShox mały serwis (wymiana płynów i czyszczenie) raz na rok (120 zł), duży serwis co 6000 km (300 zł) Wymiana łańcucha co 1200-1500 km jak tryb mieszany, zależy też jaki łańcuch i jaki napęd. Niestety przy 12x zmienia się częściej niż przy 10 lub 11 Wymiana kasety rzadko, w Shimano możesz wymieniać pojedyncze koronki. U mnie z grubsza raz na 2 lata. Serwis sterów, piast, łożysk suportu raz na 1-2 lata. Jak się więcej jeździ to dobrze oddać rower do serwisu pod koniec zimy lub wczesną wiosną Wymiana linek i pancerzy podobnie, u mnie co 2-3 lata Centrowanie kół kiedy potrzeba Odpowietrzanie hamulców i uzupełnianie płynów raz do roku Wymiana blatu korby raz na parę lat, powiedzmy co 12000 km Wymiana kółeczek tylnej przerzutki powiedzmy co 6000 km Opony zależy jakie i z jakiej mieszanki. Ale powiedzmy że co rok, maks dwa. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się