Skocz do zawartości

[do 1900] Szybki, miastowy z zacięciem turystycznym


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

mój 15-letni "góral" zaczyna coraz bardziej się sypać, więc postanowiłem kupić nowy rower.

Budżet do 1900 zł. Rower do dojazdów do pracy po Wrocławiu, ale zacięcie turystyczne potrzebne, bo chciałbym z rowerem wyjeżdżać na jakieś 1-2 tygodniowe wypady raz na rok (namiot i te sprawy :) ). Na starym rowerze jeździłem też w zimie, nowy też by musiał jakoś znosić gorsze warunki.

 

Najbardziej do tej pory skłaniałem się do Tribana 520 FB. Jedyny mankament to te wąskie opony, mam obawy czy w przypadku jakichś polnych dróg będzie się dało jeździć. Ale właśnie o tego typu rower mi chodzi, dość minimalistyczny, jednak z możliwością zamontowania błotników, bagażnika. Bardzo zależy mi też na prostej kierownicy, braku amortyzatora, osprzęcie, który nie jest z najniższej półki, więc ten Triban jest bliski ideału.

 

Znacie coś jeszcze godnego polecenia? I solidnego oczywiście, tak żeby po nie wkurzać się już, że po kilku dniach od wizyty w serwisie znowu coś zaczyna skrzypieć, biegi nie wskakują, itd.

 

Edit: pewnie jeszcze wzrost i waga się przyda: 186 cm i około 88 kg.

Odnośnik do komentarza

Prawda jest taka że po polnych drogach dobrze się jeździ tylko góralem. Crossem oczywiście można ale komfort już nie będzie taki sam. Szosówką z prostą kierownicą, taką jak Triban również ale krótkie odcinki. Długie będą drogą przez mękę. Do Tribana można podobno założyć 700x28C z błotnikami lub 700x30-32 bez nich. Bagażnik też da się zamontować. Na zimę jednak lepsze są hamulce tarczowe. Na szosowych w czasie śniegu ślizgasz się jak na łyżwach.

Odnośnik do komentarza

Ok, średni komfort typu cross na polnych drogach też mi pasuje, bo to będzie raczej sporadyczna sprawa. Hamulców tarczowych nie chcę, bo przyzwyczajony jestem i łatwiej mi serwisować v-breaki w razie czego.

Na zimę ewentualnie zreperowałbym bym tego starego górala, chociaż wolałbym jeździć jednym rowerem. W takim razie jest coś co moglibyście polecić?

 

Taki wynalazek widzę http://allegro.pl/rower-szosowy-28-silverback-scento-sora-wyprzedaz-i6261541417.html?reco_id=aa6728c8-3218-11e6-98c6-56847afe9799&ars_rule_id=201

ale jest tylko ten sprzedawca w Polsce i zapewne trudniej o współpracę w przypadku problemów niż w przypadku Decathlona. Trochę sceptycznie jestem nastawiony do allegro. Chociaż daleko tam nie jest, z Wrocławia 100km w obie strony, więc mógłbym ewentualnie odebrać osobiście.

 

Kolejny model, który mam na oku to http://www.kross.pl/pl/fitness/pulso-1ale chyba słabszy ma osprzęt.

Odnośnik do komentarza

Firma Silverback wpadła mi już uprzednio w oko. Ten konkretny model jet bardzo prosty. Rzeczywiście serwisowanie go będzie proste i bardzo tanie. Napęd 9x oznacza bezproblemowy dostęp do niedrogich i dobrych części zamiennych. V-break też dobre rozwiązanie do takiego roweru. Zapewne oznacza to że tylna piasta ma 135mm i jest w standardzie MTB a nie 130 w standardzie szosowym. Można wtedy jeśli potrzeba założyć koła z szerszymi obręczami na szerszych oponach.Co mi się nie podoba to aluminiowy widelec ale w tej cenie ciężko oczekiwać inny. Trzeba będzie jego sztywność skompensować niższym ciśnieniem w oponach. Sztyca w rozmiarze 31.6 też jest bardzo sztywna. Wolałbym standardowe, szosowe 27,2. No ale za te pieniądze nie ma co wybrzydzać. Spodziewam się że będzie to bardzo sztywny rower w związku z czym zdecydowanie zmieniłbym opony na szersze i dał stosunkowo niskie ciśnienie.

 

Kross Pulso ma zdecydowanie gorszy osprzęt a kosztuje więcej. Odpada.

 

Jeśli rozważasz też używki to jeździłem swego czasu na Specialized Sirrus. Jest ich pełno na Allegro i OLX. Miałem wersję z karbonowym widelcem i hamulcami mini v-break. Był to bardzo fajny i szybki rower.

Odnośnik do komentarza

Jest nawet na allegro oferta z Wrocławia: http://allegro.pl/rower-trekingowy-specialized-sirrus-elite-kola28-i6236993797.html

Tyle, że chciałem unikać używanych, bo to już w ogóle można by mi wiele wcisnąć mając na uwadze moją wiedzę o rowerach. A pieniądze nie małe to i stres jest. Chyba, że warto. Może dało by się ugadać, żeby jakiś serwis go obejrzał przed zakupem... Pomijając dynamo w piaście to chyba właśnie tego typu rower chciałbym mieć. Wygląda na rower, przy którym już za wiele nie musiałbym kombinować. Opis taki trochę lakoniczny, samo Shimano w wielu punktach nic mi nie mówi. Opony 700x28C z tego co na zdjęciu widać. Wejdą tam szersze? Ciekawe też ile całość waży.

A co do standardów, nie ma problemów że rower amerykański? Chciałbym uniknąć sytuacji, w której coś się popsuje i ciężko znaleźć części.

No i kluczowa sprawa to rozmiar, musiałbym poczytać czy taki w ogóle na mnie będzie.

 

Zdaję sobie sprawę, że najgorzej z takimi co nie wiedzą czego do końca chcą, ale zacząłem się też zastanawiać nad Krossem Trans Alp 2015, wersje 23" są jeszcze do znalezienia za niecałe 1800zł. Osprzęt pewnie znowu słabszy, bardzo? Są już błotniki i bagażnik, niestety kierownica nie jest prosta, dynamo w piaście też wbudowane. Taki bardziej komfortowy rower na oponach 40mm, ale może też w miarę szybko da się nim poruszać na co dzień, a byłby pewnie wygodniejszy. Może łatwiej też zimę by zniósł.

 

 

PS. Całe to poszukiwanie roweru uświadomiło mi kilka rzeczy. Np. teraz jestem pod wrażeniem karbonowych widelców. Myślałem, że albo jest sztywno albo amortyzator, a tu proszę taki wynalazek pośredni :)

Odnośnik do komentarza

Do Sirrusa można założyć opony max 700x35 bez błotników i ok. 700x32 z błotnikami. Sprzedawany model to ten:

http://www.stenger-bike.de/bin/nav/artikel.html?menu=6,do=select:1107x1,show=2007680

Bardzo przyzwoity. Mój był a na trochę lepszym osprzęcie. Ważył 9,80kg.

Nie ma czegoś takiego jak amerykański standard. Wszystkie części w tym rowerze są standardowe. Sklepów sprzedających rowery Specialized jest bardzo dużo bo to jedna z najlepszych marek rowerowych na świecie. Jestem jej fanem i akurat mam prawei wszystkie rowery tej marki. Natomiast rowery z UK mają często zamienione przednie i tylne hamulce. Wystarczy przełożyć linki i jest "normalnie". Jaki przekrok to spojrzymy czy odpowiedni rozmiar? Rama 58 wydaje się dobra przy tym wzroście.

 

Kross TrasnAlp to wbre nazwie i temu co napisane rower typowo miejski do "dostojnego przemieszczania się". Z wygodną wyprostowaną pozycją dla raczej dla niespieszących się osób. Sirrus to rower z gatunku fitness/hybrid do szybkiej jazdy po mieście i utwardzonych drogach takich jak szutry i gruntówki.

Odnośnik do komentarza

Bardzo mały przekrok Ci wyszedł. Wynikałoby że masz krótkie nogi i długi tułów. Mój syn, który ma 168 wzrostu ma taki sam. Ale on jest typ pająka. Przy takim przekroku lepiej się przymierzyć do roweru bo XL może być za wysoki.

 

Za 2000 to ciężko dostać jakikolwiek przyzwoity nowy rower. Więc i ten Silverback i ten używany Sirrus to są sensowne oferty. Ja Sirrusa też kupowałem używanego i dałem 2 tysiące. Ale miałem model z karbonowym widelcem i karbonowymi tylnymi widełkami. Plus zainwestowałem w niego chyba 300 czy 400 zł. W lepsze hamulce, klamki hamulcowe i gripy. Dzięki temu udało mi się go sprzedać po 3 latach jeżdżenia za 2200. Więc nie straciłem więcej niż 200-300 zł czyli można powiedzieć że użytkowałem fajny rower za stówkę rocznie. Te rowery mają dobra wartość odsprzedażną. Miałem taki model:

https://www.evanscycles.com/specialized-sirrus-comp-2010-hybrid-bike-00126166

 

Specialized ma jeszcze fajne modele Source i Vita. Ten ostatni niby kobiecy więc kolory mogą być czasem dziwne ale fajnie zbudowany i na niezłym osprzęcie. Fajny jest też Focus Arriba czyli przełajówka z prostą kierownicą, karbonowym widelcem i tarczówkami. Rosebikes ma też kilka ciekawych modeli.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...