Skocz do zawartości

Zaniedbany KTM Ultra Flite Alloy 7500-serwis


Rekomendowane odpowiedzi

Siemano. Trafiła mi sie tytulowa maszyna. Niestety rower nie był używany przez ok 4 lata i stał w piwnicy. Proszę Was o parę słów na temat tego modelu, oraz z racji tego że właśnie jestem na etapie nauki jazdy mojego syna na rowerze i bardzo Mu się to podoba, to wziolem sobie za cel wyremontować tego KTMa wspólnie z moim synkiem. Chciał bym całego rozebrać, porządnie wyczyścić, wymienić konieczne elementy takie jak oringi, uszczelnienia, ewentualnie łożyska.  Niestety nie znam sie na tym więc był bym wdzięczny za parę słów i rad. Na co dokładnie zwrócić uwagę i co radzicie jeazcze wymienić. Na pewno będę sie musiał zaopatrzyć w jakieś narzedzia. Nie potrzebuje zaawansowanych narzędzi ale chciał bym takie które mi umożliwią serwis tego właśnie roweru. Ogólnie chciał bym tchnąć w KTMa 2 życie za to że został tak zaniedbany a mam nadzieje że później mi sie on odwdzięczyć rewelacyjnym wypadami rowerowymi wraz z moim Maksiem. Pozdraiam I dziekuje z góry za poświęcony czas.

ed55fba68a4ecbf78b49469a43ac9495.jpg6aec9b9d2f1ad23ab077dcebf7e84f47.jpgd58f6c878b1fcaaad85f6303083d3d26.jpgd08ba9329d9b3988e09cbbb29a95ed44.jpg

Odnośnik do komentarza

Jedyne co się w takich rowerach robi to tak właściwie serwis łańcucha - sprawdzasz czy jest rozciągnięty, jak tak to do wymiany (przymiar do łańcucha 15 zł), jak nie to tylko smarowanie, sprawdź czy linki dobrze chodzą w pancerzach, jak pancerze połamane albo linki zardzewiałe to pancerze i linki do wymiany, jak nie są połamane ani zardzewiałe a kiepsko chodzą można spróbować dać trochę oliwki a następnie przetrzeć linki z tej oliwki. 
Dla ambitniejszych wymiana łożyska w piastach ale to sporo zabawy i podjąłbym się tego jedynie jak koło po zakręceniu nie kręci się krócej niż 20 sekund. Tył powinien się kręcić minimum koło 10-15 sekund ze względu na bębenek. 

Odnośnik do komentarza

Super. Dzięki za odpowiedź. Wrócę z urlopu to sprawdzę. A co z hamulcami? Sprawdzić i jak bedzie ok to zostawić? Czy np. Sprawdzić ile jest płynu itp? I jeszcze jedno pytanie na lagach pod koroną mam kropki rdzy. Jak sprawdzic poprawność działania tego amortyzatora?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Odrdzewić, wymienić linki i pancerze i jeździć. Dart to był chyba sprężynowo-olejowy. Jak nie wybija nic czarnego na lagi to nie ruszać. Jak tak, to trzeba rozebrać, wyczyścić i zmienić olej. Stery i piasty powinno się przejrzeć. Ale jak nic się nie dzieje to bym nie ruszał. Dzieci tak szybko rosną, że może się okazać że na wiosnę ten rower będzie już dla niego za mały. Więc nie przesadzałbym z inwestowaniem. A jaki to rozmiar? Koła 24 czy 26 cali?

Odnośnik do komentarza

Dzięki za info. Tak teraz czytam i widzę że nie doprecyzowalem. Rower ma być dla mnie a z synem chce go wyremontować żeby złapał zajawke. Sprawdze to co mi napisaliście. Zobaczymy. Moze nie bedzie dużo pracy przy nim. A dopiero na spokojnie na przyszły rok to calkiem rozebrać i dokladnie wszystko wyczyścić..

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
W dniu 3.08.2022 o 07:47, JaaccY napisał:

Rozumiem. Dzięki. Amor to rock shox dart3. Czyli jeśli bedzie ok i uda się amora doczyscic to tylko uszczelnienia przeciwkurzowe wystarczy i olej. A co rozumiesz przez serwis Piast? Dziena.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka


 

Darty też pordzewiane widuję. Na poziomie ślizgów czyli kilka cm pod uszczelkami. Warto to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...