Skocz do zawartości

Northtec Caledon DB DR ~2700 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Rowery podobno kupuje się w zimie, ale nie zawsze akurat wtedy ma się gotówkę na takie zakupy :). Ponieważ zapadła decyzja o zakupie roweru (latka lecą i bęben mi rośnie - trzeba jakoś zrzucić wagę a biegać nie lubię ;)), zacząłem przeglądać oferty i fora różnej maści. Oczywiście wstępnie nastawiałem się na górala klasycznego i już po przejrzeniu kilkunastu stron producentów i odwiedzeniu kilku sklepów, napaliłem się na 2-3 modele jak szczerbaty na suchary. Otrzeźwienie przyszło dość szybko, ponieważ uświadomiłem sobie gdzie będę jeździł - ścieżki rowerowe, drogi i okoliczne lasy z różnicą wysokości 10 m max... No więc cross - rozsądek zwyciężył, ponieważ potrzebowałem czegoś uniwersalnego. Zacząłem więc przeglądać oferty w tym segmencie z zastrzeżeniem parametrów:

 

- Jazda po asfalcie - 40% czasu, jazda po utwardzonych ścieżkach, drogach gruntowych - 40%, las (zwykłe ścieżki) - 15% i 5% trudniejszy teren, raczej spokojna jazda, ale z możliwością "przybucenia" jak trafi się fajny kawałek przyrody ;)

- Możliwie najlepszy osprzęt (głównie ze względu na trwałość i wygodę, nie zamierzam katować roweru, bo już zdziadziałem i nie mam czasu na 100 km wycieczki)

- Standardowa częstość używania to wycieczka 20-30 km 2 razy w tygodniu (może częściej, ale bez przesady)

- Hamulce tarczowe (pewnie to śmieszne, ale kiedyś miałem rower z V-breakami - innych wtedy nie było i strasznie piszczały ;)

- Możliwość blokowania amortyzatora z kierownicy (częste zmiany terenu - raz droga i zaraz las, potem znowu droga itd.)

- Budżet około 2500 zł z możliwością lekkiego naciągnięcia, ale bez przesady - 2800 to max nieprzekraczalne.

- Możliwie duża "ładność" welocypeda :)

 

Z researchu rynkowego zostały mi:

CUBE CURVE PRO - duża ładność, słaby osprzęt, brak blokowania amora z kierownicy

http://cube.pl/rowery_2016/tour/curve/cube-curve-pro-black-grey-blue-2016/

 

KROSS EVADO 5.0 - duża ładność, niezły osprzęt, brak blokowania amora z kierownicy

http://www.kross.pl/pl/2016/cross/evado-5-0

 

UNIBIKE VIPER GTS DISC - duża ładność, b.dobry osprzęt, brak blokowania amora z kierownicy, wysoka cena (2850 zyla)

http://www.unibike.pl/vipergtsdisc.html

 

No i właśnie - pojawił się NORTHTEC, wcześniej nie znana mi firma:

NORTHTEC CALEDON DB DR - nieco mniejsza ładność (ale nie jest brzydki a a wersji niebiesko-czarnej, nawet bardzo niebrzydki), ma wszystko :)

http://nrowery.pl/2016/cross/caledon-db-dr

 

Po tym przydługim wstępie pytanie - pomijając ładność, czy warto inwestować w N-TECa?? Nie znam firmy, zapewne chińska produkcja jak wszystkie inne (choć marka polska), nie wiadomo jednak kto zacz. Trudno go dostać, byłem w Warszawie na razie w 3 sklepach i tego modelu brak. Nie wiem czy zamawiać przez internet... Jak w ogóle przychodzi taki rower kupiony on-line (jak bardzo jest w kawałkach?). Tak czy inaczej przy zakupie zdalnym trzeba będzie dołożyć 100zł za złożenie i regulację...

Na papierze wygląda najlepiej z tych powyżej, ale może jest ktoś, kto użytkował rower tej firmy dłuższy czas i może się podzielić wrażeniami? Idealny byłby użytkownik CALEDONA DB DR :). Mile widziane wszelkie porady w tym względzie!

 

 

Odnośnik do komentarza

Co do zimy się zgadzam. Co do niechęci do biegania również. Możliwość przejechania 100km jest tylko kwestią regularności. Mniejsza waga oczywiście temu sprzyja. Też się kiedyś upasłem i jeździłem 20 km na trzy razy. Zdarza się.

 

Co do meritum. Cube i Kross są to dobre firmy, które mają nowoczesne, droższe, lżejsze, ładniejsze (kwestia gustu) ramy. Ramy te są inaczej uformowane niż np. Unibike i Northec. Mają wewnętrzne prowadzenie linek, trochę inne, nowocześniejsze rury sterowe z nowocześniejszymi amortyzatorami. Ogólnie bardziej dopracowaną całość. Są też droższe. Pytanie czy ktoś chce za to dopłacić. Unibike stoi oczko niżej a Northec to taki chińczyk z najniższej pólki podobnie jak często tu spotykany Spartakus.

 

W tym budżecie powinieneś celować w rower na osprzęcie Shimano Deore z amorem olejowo-sprężynowym z blokadą skoku. Najczęściej tu stosowanym i jednym z lepszych tego typu do rowerów typu cross jest Suntour NCX D-RL. Co do hamulców to muszę Cię zmartwić. Tarczówki potrafią wydobyć takie dźwięki że żaden v-break się do nich nie umywa. W crossie tarczówki mają przewagę wyłącznie na mokrej nawierzchni z górki tudzież w błocie. Tam ma krótszą drogę hamowania. Dobrze ustawiony v-break działa bardzo dobrze, jest tani i łatwy w serwisowaniu ale szukać dobrego roweru na v-breakach można obecnie ze świecą.

 

Co do ostatniego. Northeca.  Ma dobry amor, dobry opsrzęt i najtańsze hamulce tarczowe jakie Shimano produkuje. W porównaniu do innych jest okropnie ciężki. Oczywiście nie ważyłem każdej jego części ale domyślam się że zastosowano ciężkie, tanie obręcze, kierownicę, mostek i sztycę podsiodłową a sama rama jest z gatunku najcięższych na rynku bo rower odstaje od niektórych konkurentów prawie 2kg czyli blisko 20%. Waga ma znaczenie przy przyspieszaniu, jeździe pod górkę, jeżdzie w terenie.

 

Cube i Kross odpadają ze względu na kiepski osprzęt. Unibike odpada ze względu na brak blokady skoku.

 

W granicach Twojego budżetu jest Radon Scart 7.0:

http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/urban/cross/scart-cross/scart-70/

 

Trochę powyżej Romet Orkan 5:

http://www.romet.pl/Rower,ORKAN_5_M,10,698,699,14455,2016.html

 

Może warto poszukać czy nie ma tych modeli w kolorystyce z 2015 a co za tym idzie w niższej cenie. Jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to napiszę.

Odnośnik do komentarza

Bardzo dziękuję za wyczerpującą i merytoryczną odpowiedź! :) Miło, że jest ktoś, kto chce się podzielić swoją wiedzą :) Przyjrzę się tym modelom proponowanym przez Ciebie - na wstępie wykraczają poza budżet, ale może uda się znaleźć coś we wcześniejszej wersji. Mam jeszcze jedno pytanie - czy istnieje możliwość założenia blokady z kierownicy amora, który fabrycznie ma zwykłą blokadę hydrauliczną? Krótko mówiąc czy można później założyć manetkę na amortyzator, który jej fabrycznie nie posiada? Może to byłoby dobre wyjście w przypadku Unibike - za jakiś czas dołożyłbym tę funkcjonalność ;)

Wygląda na to, że jednak trzeba iść na kompromis i z czegoś zawsze trzeba rezygnować - jak to w życiu ;)

Odnośnik do komentarza

Istnieje taka możliwość ale nie zawsze. Niektóre widelce są już przygotowane że dołożyć Remote Lockout, inne nie. Suntoura zwykle nie. W związku z czy wiąże się to oprócz dokupienia linki i przełącznika co jest małym kosztem, z wymianą elementów korony widelca. Z grubsza wyjdzie się na koszt zbliżony do nowego widelca z Remote Lockout w komplecie niestety. Unibike byłby w porządku gdyby dawali tę blokadę w komplecie. Przypuszczam że kosztowałoby to ich jakieś 50-80 zł więcej a klient byłby zadowolony. Nie rozumiem ich polityki. Tak z ciekawości możesz podzwonić po dealerach i spróbować ustalić czy nie dałoby się niewielkim kosztem załatwić takiego upgrade'u. Mogę podać kontakt do znajomej która handluje Unibikiem u siebie w sklepie na Obozowej.

Odnośnik do komentarza

Dzięki! Faktycznie z dyskutowanych propozycji, najbardziej odpowiadałby mi Unibike - z różnych względów - mam serwis 2 km od domu, ma dobry osprzęt i jak mówisz - jest to porządna firma, która robi dobrze dopracowane ramy. Jednakże trochę nie zgadza mi się to co mówisz, jeśli chodzi o wagę tych rowerów.

Kross Evado 5.0 - 14.8 kg

Unibike Viper GTS Disc - producent nie podaje na stronie, ale wersja GTS z V-breakami waży 15 kg

Northtec - 14,4 kg - ten wg danych producenta wydaje się być najlżejszy (poza Cube ~ 14 kg)

 

ten kilogram lub 1,5 kg różnicy naprawdę ma takie znaczenie w rekreacyjnej jeździe? Jeśli możesz podać ten kontakt do znajomej - będę bardzo wdzięczny - nie ma to jak osobista konsultacja :) (swoją drogą łażąc po sklepach przekonałem się, że wiedza i ogólne nastawienie do klienta sprzedawców dalece odbiega od pożądanego poziomu ;) )

Odnośnik do komentarza

Faktycznie, to może mieć znaczenie, bo będę musiał go targać na 1 lub drugie piętro ( :angry: ). Sam ważę 76 kg, czyli nie tak dużo, tylko w niektórych miejscach zaczynam być grubszy niż w innych ;)

 

Update: telefonicznie rozmawiałem ze sklepem firmowym Unibike w Warszawie i nie ma możliwości zamontowania Remote Lockout'a w modelu Viper. Cóż, kompromisy, całe życie kompromisy ;)

Swoją drogą bardzo miła i kompetentna obsługa ze strony sklepu (nawet jeśli cena jest wyższa niż w innych punktach, wolę zapłacić więcej i dowiedzieć się wszystkiego, co mnie interesuje a nie przebijać się przez obojętność jakiegoś buraka ;) ).

 

Celuję zatem w Unibike Viper (mimo najwyższej wagi).Ostatnie pytanie do doświadczonych forumowiczów - crossowców: czy faktycznie często korzysta się z blokady widelca? Czy jest duża różnica w jeździe po płaskim z "włączonym" amortyzatorem tzn. czy czuje się spadek mocy i czy rower się buja przy każdym naciśnięciu pedałów? W sumie można się zatrzymać i włączyć tę blokadę ręcznie...

Odnośnik do komentarza

Trochę się interesowałem tematem wagi roweru, bo mieszkam na 9 piętrze ;-) Może się mylę, ale w crossowych rowerach "polskich" bezkonkurencyjny był pod tym względem Romet - Orkan 5M - 13 kg, bił też w tej kategorii wiele innych firm. Wart zwrócić uwagę na fakt, że prawie żadna polska montownia nie podaje w specyfikacji wagi roweru... Diabeł tkwi w szczegółach? ...raczej w ramie...

Odnośnik do komentarza

Mój cross, na ramie alu, ale jednak za sporo większe pieniądze, waży 11,9kg. Czy waga ma znaczenie? W crossie aż takie to chyba nie. Ale jednak dobra rama i niezłe koła przekładają się na lekkość z jaką posuwamy się do przodu. Poprzednio miałem trekkinga Bulls, którego sprzedałem jednemu z użytkowników tego forum. Rower był na ramie o ciekawej geometrii z alu 7005. Amor założyłem do niego podobny jak większość lepszych crossów ma obecnie. Czyli Suntour NCX D-LR. Osprzęt stare Deore 9x. Nie wiem czy to z powodu ramy czy geometrii ale jeździło mi się na nim lepiej niż na większości crossów, które próbowałem na ramach z alu 6061. Swoje ważył ale chyba 13,5 kg nie przekraczał. Więc diabeł tkwi w szczegółach. Tak samo jest z kołami. Mam dwie pary kół szosowych o wadze niemal identycznej, rzędu 1550 gram. Jedne są jakby tępe a drugie bardziej żwawe. Zapewne zależy to od sztywności.

 

Co do jazdy z blokadą i bez. Ja wyłączam blokadę kiedy jadę po kostce czy to brukowej czy to po tym dziadostwie którymi wykładają u nas ścieżki rowerowe. Pod górkę i po asfalcie jadę zwykle z blokadą. Tak naprawdę blokada jest potrzebna głównie pod górę żeby para z pedałowania nie szła w gwizdek. Czyli w bujanie amora. Jak ktoś jeździ lajtowo oglądając krajobrazy zamiast walczyć ze średnią i/lub kumplami to blokada nie jest mu w ogóle potrzebna.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Wracam po zakupie - może komuś się przyda przy podejmowaniu decyzji. Ostatecznie wybrałem model Unibike Viper GTS Disc w wersji grafitowej. Jak wiadomo, faceci wyróżniają tylko 3 kolory i ten był fajny :).

Przejechałem się 15 km bo tyle zdążyłem - w skrócie poniżej moje wrażenia. Rower jest w porządku, nie jest zbyt ciężki w jeździe i targaniu po schodach (~ 15 kg). Szybko przyspiesza i po równym ładnie jedzie. Opony Schwalbe Smart Sam - dość uniwersalne, nie szalałem specjalnie, ale dobrze się trzymają nawet zapiaszczonych ścieżek czy asfaltów. Kilka razy wjechałem na grząski piach i tu było gorzej, ale dało radę jechać.

Cały osprzęt działa bardzo kulturalnie - odpowiednie biegi na przerzutkach wpinają się bardzo szybko i cicho, nic nie trzeszczy, nic nie puka i nie stuka. Jestem pod wrażeniem hydraulicznych hamulców - nie działają ON/OFF, dają się płynnie kontrolować i bardzo sprawnie hamują (sprawdziłem na zjeździe z większą prędkością). Nie piszczą, czego się bałem ;)

Jedyna krytyczna uwaga dotyczy amortyzatora (SR SUNTOUR NVX) - nie działa. Tzn działa, ugina się, jak się człowiek oprze na kierownicy i jak się wjedzie w dołek, tyle, że w ogóle nie czuć że się ma amortyzator. Odczucia dokładnie takie same jak przy jeździe na sztywnym widelcu, czuć każdą nierówność, kamyczek i dziurę w drodze. To mój pierwszy rower z amorem i spodziewałem się bardziej komfortowej jazdy a tymczasem jest twardo jak cholera. Blokada chyba mi się nie przyda, bo nie ma sensu jej załączać. Może tak to powinno wyglądać w crossach, gdzie jeździ się głównie po twardym terenie, ale osobiście wolałbym nieco "miękcej".

 

To tyle wrażeń, ogólnie wykonanie roweru, spasowanie i działanie osprzętu - bardzo dobre. Bardzo kompetentna obsługa w sklepie firmowym Unibike'a na Ursynowie (ul. Meander) - polecam.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...