Skocz do zawartości

Rhotax

Użytkownicy
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Rhotax

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Wracam po zakupie - może komuś się przyda przy podejmowaniu decyzji. Ostatecznie wybrałem model Unibike Viper GTS Disc w wersji grafitowej. Jak wiadomo, faceci wyróżniają tylko 3 kolory i ten był fajny :). Przejechałem się 15 km bo tyle zdążyłem - w skrócie poniżej moje wrażenia. Rower jest w porządku, nie jest zbyt ciężki w jeździe i targaniu po schodach (~ 15 kg). Szybko przyspiesza i po równym ładnie jedzie. Opony Schwalbe Smart Sam - dość uniwersalne, nie szalałem specjalnie, ale dobrze się trzymają nawet zapiaszczonych ścieżek czy asfaltów. Kilka razy wjechałem na grząski piach i tu było gorzej, ale dało radę jechać. Cały osprzęt działa bardzo kulturalnie - odpowiednie biegi na przerzutkach wpinają się bardzo szybko i cicho, nic nie trzeszczy, nic nie puka i nie stuka. Jestem pod wrażeniem hydraulicznych hamulców - nie działają ON/OFF, dają się płynnie kontrolować i bardzo sprawnie hamują (sprawdziłem na zjeździe z większą prędkością). Nie piszczą, czego się bałem ;) Jedyna krytyczna uwaga dotyczy amortyzatora (SR SUNTOUR NVX) - nie działa. Tzn działa, ugina się, jak się człowiek oprze na kierownicy i jak się wjedzie w dołek, tyle, że w ogóle nie czuć że się ma amortyzator. Odczucia dokładnie takie same jak przy jeździe na sztywnym widelcu, czuć każdą nierówność, kamyczek i dziurę w drodze. To mój pierwszy rower z amorem i spodziewałem się bardziej komfortowej jazdy a tymczasem jest twardo jak cholera. Blokada chyba mi się nie przyda, bo nie ma sensu jej załączać. Może tak to powinno wyglądać w crossach, gdzie jeździ się głównie po twardym terenie, ale osobiście wolałbym nieco "miękcej". To tyle wrażeń, ogólnie wykonanie roweru, spasowanie i działanie osprzętu - bardzo dobre. Bardzo kompetentna obsługa w sklepie firmowym Unibike'a na Ursynowie (ul. Meander) - polecam.
  2. Hej, Zadałem tutaj podobne pytanie i odradzono mi Northtec-a, choć ma dobry osprzęt. Ostatecznie zdecydowałem się na Unibike Viper GTS Disc za 2850 zyla. Jest też wersja z V-breakami za niecałe 2500 PLN. Jeszcze nie dokonałem zakupu, więc nie wiem czy dobry wybór, ale wszystko wskazuje na to, że to optymalne rozwiązanie (np. długa gwarancja na ramę). Jak masz możliwość obejrzenia Unibike w sklepie to rozważ tę opcję.
  3. Dziękuję za porady i przydatne informacje. Orkana 5M nie znalazłem w cenie 2500 zł, ale może słabo szukałem ;)
  4. Prawda, kolega jajacek już go sugerował i słusznie - ma dokładnie takie parametry o jakie mi chodzi i małą wagę, ale cena: 3500 PLN :(. Grubo powyżej budżetu. Jak się nie ma odpowiedniej ilości biletów Narodowego Banku Polskiego, to trzeba brać co jest i nie narzekać ;)
  5. Faktycznie, to może mieć znaczenie, bo będę musiał go targać na 1 lub drugie piętro ( :angry: ). Sam ważę 76 kg, czyli nie tak dużo, tylko w niektórych miejscach zaczynam być grubszy niż w innych ;) Update: telefonicznie rozmawiałem ze sklepem firmowym Unibike w Warszawie i nie ma możliwości zamontowania Remote Lockout'a w modelu Viper. Cóż, kompromisy, całe życie kompromisy ;) Swoją drogą bardzo miła i kompetentna obsługa ze strony sklepu (nawet jeśli cena jest wyższa niż w innych punktach, wolę zapłacić więcej i dowiedzieć się wszystkiego, co mnie interesuje a nie przebijać się przez obojętność jakiegoś buraka ;) ). Celuję zatem w Unibike Viper (mimo najwyższej wagi).Ostatnie pytanie do doświadczonych forumowiczów - crossowców: czy faktycznie często korzysta się z blokady widelca? Czy jest duża różnica w jeździe po płaskim z "włączonym" amortyzatorem tzn. czy czuje się spadek mocy i czy rower się buja przy każdym naciśnięciu pedałów? W sumie można się zatrzymać i włączyć tę blokadę ręcznie...
  6. Dzięki! Faktycznie z dyskutowanych propozycji, najbardziej odpowiadałby mi Unibike - z różnych względów - mam serwis 2 km od domu, ma dobry osprzęt i jak mówisz - jest to porządna firma, która robi dobrze dopracowane ramy. Jednakże trochę nie zgadza mi się to co mówisz, jeśli chodzi o wagę tych rowerów. Kross Evado 5.0 - 14.8 kg Unibike Viper GTS Disc - producent nie podaje na stronie, ale wersja GTS z V-breakami waży 15 kg Northtec - 14,4 kg - ten wg danych producenta wydaje się być najlżejszy (poza Cube ~ 14 kg) ten kilogram lub 1,5 kg różnicy naprawdę ma takie znaczenie w rekreacyjnej jeździe? Jeśli możesz podać ten kontakt do znajomej - będę bardzo wdzięczny - nie ma to jak osobista konsultacja :) (swoją drogą łażąc po sklepach przekonałem się, że wiedza i ogólne nastawienie do klienta sprzedawców dalece odbiega od pożądanego poziomu ;) )
  7. Bardzo dziękuję za wyczerpującą i merytoryczną odpowiedź! :) Miło, że jest ktoś, kto chce się podzielić swoją wiedzą :) Przyjrzę się tym modelom proponowanym przez Ciebie - na wstępie wykraczają poza budżet, ale może uda się znaleźć coś we wcześniejszej wersji. Mam jeszcze jedno pytanie - czy istnieje możliwość założenia blokady z kierownicy amora, który fabrycznie ma zwykłą blokadę hydrauliczną? Krótko mówiąc czy można później założyć manetkę na amortyzator, który jej fabrycznie nie posiada? Może to byłoby dobre wyjście w przypadku Unibike - za jakiś czas dołożyłbym tę funkcjonalność ;) Wygląda na to, że jednak trzeba iść na kompromis i z czegoś zawsze trzeba rezygnować - jak to w życiu ;)
  8. Witajcie, Rowery podobno kupuje się w zimie, ale nie zawsze akurat wtedy ma się gotówkę na takie zakupy :). Ponieważ zapadła decyzja o zakupie roweru (latka lecą i bęben mi rośnie - trzeba jakoś zrzucić wagę a biegać nie lubię ;)), zacząłem przeglądać oferty i fora różnej maści. Oczywiście wstępnie nastawiałem się na górala klasycznego i już po przejrzeniu kilkunastu stron producentów i odwiedzeniu kilku sklepów, napaliłem się na 2-3 modele jak szczerbaty na suchary. Otrzeźwienie przyszło dość szybko, ponieważ uświadomiłem sobie gdzie będę jeździł - ścieżki rowerowe, drogi i okoliczne lasy z różnicą wysokości 10 m max... No więc cross - rozsądek zwyciężył, ponieważ potrzebowałem czegoś uniwersalnego. Zacząłem więc przeglądać oferty w tym segmencie z zastrzeżeniem parametrów: - Jazda po asfalcie - 40% czasu, jazda po utwardzonych ścieżkach, drogach gruntowych - 40%, las (zwykłe ścieżki) - 15% i 5% trudniejszy teren, raczej spokojna jazda, ale z możliwością "przybucenia" jak trafi się fajny kawałek przyrody ;) - Możliwie najlepszy osprzęt (głównie ze względu na trwałość i wygodę, nie zamierzam katować roweru, bo już zdziadziałem i nie mam czasu na 100 km wycieczki) - Standardowa częstość używania to wycieczka 20-30 km 2 razy w tygodniu (może częściej, ale bez przesady) - Hamulce tarczowe (pewnie to śmieszne, ale kiedyś miałem rower z V-breakami - innych wtedy nie było i strasznie piszczały ;) - Możliwość blokowania amortyzatora z kierownicy (częste zmiany terenu - raz droga i zaraz las, potem znowu droga itd.) - Budżet około 2500 zł z możliwością lekkiego naciągnięcia, ale bez przesady - 2800 to max nieprzekraczalne. - Możliwie duża "ładność" welocypeda :) Z researchu rynkowego zostały mi: CUBE CURVE PRO - duża ładność, słaby osprzęt, brak blokowania amora z kierownicy http://cube.pl/rowery_2016/tour/curve/cube-curve-pro-black-grey-blue-2016/ KROSS EVADO 5.0 - duża ładność, niezły osprzęt, brak blokowania amora z kierownicy http://www.kross.pl/pl/2016/cross/evado-5-0 UNIBIKE VIPER GTS DISC - duża ładność, b.dobry osprzęt, brak blokowania amora z kierownicy, wysoka cena (2850 zyla) http://www.unibike.pl/vipergtsdisc.html No i właśnie - pojawił się NORTHTEC, wcześniej nie znana mi firma: NORTHTEC CALEDON DB DR - nieco mniejsza ładność (ale nie jest brzydki a a wersji niebiesko-czarnej, nawet bardzo niebrzydki), ma wszystko :) http://nrowery.pl/2016/cross/caledon-db-dr Po tym przydługim wstępie pytanie - pomijając ładność, czy warto inwestować w N-TECa?? Nie znam firmy, zapewne chińska produkcja jak wszystkie inne (choć marka polska), nie wiadomo jednak kto zacz. Trudno go dostać, byłem w Warszawie na razie w 3 sklepach i tego modelu brak. Nie wiem czy zamawiać przez internet... Jak w ogóle przychodzi taki rower kupiony on-line (jak bardzo jest w kawałkach?). Tak czy inaczej przy zakupie zdalnym trzeba będzie dołożyć 100zł za złożenie i regulację... Na papierze wygląda najlepiej z tych powyżej, ale może jest ktoś, kto użytkował rower tej firmy dłuższy czas i może się podzielić wrażeniami? Idealny byłby użytkownik CALEDONA DB DR :). Mile widziane wszelkie porady w tym względzie!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...