Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli bike ma indexks  xc, to jest przeznaczony do wyścigów/ maratonów. Zjazd na nim, na trasach enduro i ostdzejszych trailowych, z uwagi na kąt główki (w okolicy 68 st) jest niebezpieczny i o tym producent informuję w karcie produktu ( nie mówiąc o trasach downhill, co grozi śmiercią). Po to są kąty główki w okol. 66 st żebyś mógł nie wylecieć przez kiero na ostrym zjeździe ( plus amora 130 i większy) a szerokość kiery daje ci dodatkowo komfort płybności i równowagi na ścieżce.

Odnośnik do komentarza

Podany wzór to jakaś totalna bzdura. Zapomnieć jak najszybciej. Jeździłem po trasach w bike parkach Rychlebskie Ścieżki i enduro Malino Brdo na hardtailu XC z główką 71,5 stopni i dało rade. Miałem natomiast za wąskie opony, bo 2,1 cala. Dziś wybrałbym jak najszerszą gumę jaka mi wejdzie 2,3-2,4 cala. No i brakowało mi myk-myka i wisiałem na zjazdach dupą nad tylnym kołem. Szerokość kierownicy nie była problemem. Natomiast były zjazdy po korzeniach o bardzo dużym nachyleniu gdzie dałem z buta w Malino Brdo. Myk-myk i szersza guma pozwoliłyby spokojnie zjechać.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, BrudnyHenryk napisał(a):

Nie przesadzajmy. Jeździć po mniej wymagających górskich singlach da 
Zresztą zobacz jakie katy były w rowerach górskich 15 lat temu



 

20 lat temu nikt nie walił na kreację między drzewami jak w DH. Po to wyszło koło 27,5 " i zwiększyła objętość opona. Na mniej wmagających ścieżkach owszem. Zgafzsm sie alr tak wlaśnie napisalem poprzednio o malych nachyleniach.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, jajacek napisał(a):

No i brakowało mi myk-myka i wisiałem na zjazdach dupą nad tylnym kołem. Szerokość kierownicy nie była problemem. Natomiast  Myk-myk i szersza guma pozwoliłyby spokojnie zjechać.

@JacekSłuszna uwaga. Też to zauważyłem.  Na 99 bike compare nie uświadczysz klasycznego xc w karbonowe z dropperem. I to też o czymś świadczy, że xc i zero droppera,  kąt główki 69 to nie jest półka rowerów wyścigowych. Aktualnie pod,umyje lekkiego xc w karbonowe z mykiem i Amorem 110 mm. Jeśli coś możesz W TYM ZAKRESIE polecić, to szacun duży. Trail i DC odpada. 

Odnośnik do komentarza

Mój "The Secret Mechanic" przesiadł się z HT na Speca Epica Expert Evo i jest zachwycony. Ja takiego też testowałem i nawet na nizinie był zajebisty. Ale wiadomo że cena nowego jest chora. Więc jakbym miał takiego kupić to albo bym szukał używki w dobrej cenie a jak nówki to wyprzedażowego Scotta Spark. Inny znajomy ma takiego i mówi że banan mu z gęby nie schodzi jak nim jedzie. Kupił po sezonie za 12-13k w karbonie na Foxie. Napęd był jakiś nędzny więc go od razu zdjął i ożenił i założył co mu tam było potrzebne. Dropper dokupił

320186372_1329492511149856_7861825703973

Odnośnik do komentarza

Rzeczywiście 100/100 jak dla mnie epic evo expert. Ale kolor !? Dramat. No i cena (8.100 €) tak chora jak kolor:) Wszystko poza tym Perfect.  Kolor zarówno z 2022 jak 2021, a i 2020 ten sam ( nie chcę się wyrażać). Brak czerni lub grafitu. Spec chyba testuje gusta. Jakoś nie doczytałem katalogów, że spec jako jedyny ma w klasie xc skok 120 mm na widelcu. Kurde, w tej geo i skoku 120 żeby tak canyon, albo chociaż canon mial produkt ...  Ten scott z kolei, no niby fajny, ale nie uznaję kompromisów. To tak jak z volkswagenem. Jednym nie odpowiada, nawet nie wsiądą,  inni tylko w vw gustują. Uprzedzenie. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...