Veriv Opublikowano 12 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia Tak, dobrze myślisz, grubszy, bardziej agresywny bieżnik bedzie lepszy na luźne nawierzchnie. Ale Maxxis 2.5 cala jest na prawdę duży. Nie wiem czy kupisz w takiej wersji jak 29x2.3 bo chyba nie jest dostępna. Kazda bardziej agresywna opona będzie lepsza. Dobry trop z tym DHF i DHR. Docelowo myślę że i tak czeka Cie nowy rower, więc wymiana opon to dobra okazja na zbieranie doświadczeń. Odnośnik do komentarza
Robi68 Opublikowano 12 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2 godziny temu, Veriv napisał(a): Docelowo myślę że i tak czeka Cie nowy rower Już się zaczynam rozglądać za ramą full:) ale póki co jeździmy na tym co mamy:) Chyba wezmę MAXXIS Agressor 2,3 na oba koła, są w dobrej cenie na CR Odnośnik do komentarza
kwakmx Opublikowano 12 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia @Robi68 pochwalisz się zdjęciem jak wygląda twój E-EXPL540, chodzi mi taki pomysł po głowie od pwenoego czasu, aczkolwiek wydaje mi się to mało opłacalne. Odnośnik do komentarza
Robi68 Opublikowano 12 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia Takie zdjęcia mam pod reką. Odnośnik do komentarza
Robi68 Opublikowano 12 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 5 godzin temu, kwakmx napisał(a): @Robi68 pochwalisz się zdjęciem jak wygląda twój E-EXPL540, chodzi mi taki pomysł po głowie od pewenego czasu, aczkolwiek wydaje mi się to mało opłacalne. Dla mnie opłacalne jak najbardziej. Jedyny, ale duży minus jeżeli myślimy górskiej jeździe to że to tylko HTl. No i wygląda gorzej niż fabryczne to fakt. Ale pod względem mocy, siły, baterii nie odbiega od fabrycznych za 20-30 tys. a może i przewyższa. Koszty: Rower EXP520 - 3200, silnik 1500, bateria 2500(można dać mniejszą, ta jest nawet za duża) , amor RockShox Domaine - 1200, Hamuce 4 tłoczki z tarczami 203mm - 1000. No i ostatnio dołożyłem myk-myka zamiast amortyzowanego Cane creake 1000. Modernizacje były rozłożone w czasie bo pierwotnie miał to być SUV na wycieczki po Polsce, z bagażnikiem, sakwami ale zachciało mi się pojechać w góry, załapałem halnego wirusa i się zaczęło:) Ale full jeszcze będzie podejrzewam. A no teraz pora na opony:) Byłem właśnie w sklepie CR widziałem Agressory 2,3 to już kawał gumy jest, ale był na szerokiej feldze. Odnośnik do komentarza
kwakmx Opublikowano 12 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 21 minut temu, Robi68 napisał(a): Dla mnie opłacalne jak najbardziej. Jedyny, ale duży minus jeżeli myślimy górskiej jeździe to że to tylko HTl. No i wygląda gorzej niż fabryczne to fakt. Ale pod względem mocy, siły, baterii nie odbiega od fabrycznych za 20-30 tys. a może i przewyższa. Koszty: Rower EXP520 - 3200, silnik 1500, bateria 2500(można dać mniejszą, ta jest nawet za duża) , amor RockShox Domaine - 1200, Hamuce 4 tłoczki z tarczami 203mm - 1000. No i ostatnio dołożyłem myk-myka zamiast amortyzowanego Cane creake 1000. Modernizacje były rozłożone w czasie bo pierwotnie miał to być SUV na wycieczki po Polsce, z bagażnikiem, sakwami ale zachciało mi się pojechać w góry, załapałem halnego wirusa i się zaczęło:) Ale full jeszcze będzie podejrzewam. A no teraz pora na opony:) Byłem właśnie w sklepie CR widziałem Agressory 2,3 to już kawał gumy jest, ale był na szerokiej feldze. Dzięki za wyczerpującą odp. po której moje przewidywania się potwierdziły, koszt ponad 10k za customowy rower to jest dosyć sporo, w podobnych pieniądzach można kupić przyzwoitego sztywniaka, a dokładając 2-3 tysie to fulla można upolować z zagranicy, jedyny minus, to trzeba jednorazowo wydać więcej kapusty. Na Bafangu jeździłem w Wiśle (bodajże czeskim rowerem HT) i była z tego niezła fradja, ale żuławach gdzie mieszkam, to chyba przerost "formy na treścią" bo tu mało wzniesień, ale myślę o żonie co by mi mogła tempa dotrzymywać na ścieżkach, bo mam dosyć rowerowych spacerów 🙂 Odnośnik do komentarza
Robi68 Opublikowano 12 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia Na niziny to 250-500w w tylne koło i nic więcej nie potrzeba:) . Trzeba pamiętać o jednej rzeczy kupując elektryka firmowego, co będzie jak się popsuje, póki na gwarancji to nie ma problemu. Ja bałbym się kupić używanego elektryka. Jakby co szukać rowerów z Boschem, ewentualnie prosty Bross. Unikać Shimano, Yamah 30 minut temu, kwakmx napisał(a): w podobnych pieniądzach można kupić przyzwoitego sztywniaka Jakiś przykład, sam jestem ciekaw??? Odnośnik do komentarza
kwakmx Opublikowano 12 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 26 minut temu, Robi68 napisał(a): Na niziny to 250-500w w tylne koło i nic więcej nie potrzeba:) . Trzeba pamiętać o jednej rzeczy kupując elektryka firmowego, co będzie jak się popsuje, póki na gwarancji to nie ma problemu. Ja bałbym się kupić używanego elektryka. Jakby co szukać rowerów z Boschem, ewentualnie prosty Bross. Unikać Shimano, Yamah Jakiś przykład, sam jestem ciekaw??? E-EXPL (Second Life) 6999pln E-MTB Haibike Allmtn 3 €2845 + 60 E-Full MTB Cannondale Moterra Neo S3 €2,599.35 +95 Odnośnik do komentarza
Robi68 Opublikowano 12 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 13 minut temu, kwakmx napisał(a): E-EXPL (Second Life) 6999pln E-MTB Haibike Allmtn 3 €2845 + 60 E-Full MTB Cannondale Moterra Neo S3 €2,599.35 +95 Ładne fulle szczególnie cannon ale bym się nie zamienił. 🙂 Szkoda, że to nie bosche. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 14 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia Ja teraz w górach jeździłem na oponach do xc - race king - nie polecam, też na agresywniejszych wolfpackach - doznały przebicia, wcześniej jeździłem na krakenach, mieliśmy też w grupie trailowe wtb 2.3 - wytrzymałe ale kiepsko pracowały, choć bieżnik zacny. W jednym z rowerów mieliśmy założone maxisy recony w wersji wzmacnianej 29x2,4 i to był strzał w 10. W porównaniu do krakenow, lepiej amortyzują i tak nie pływają w feldze, zero uszkodzeń i spoko przyczepność. Teraz zamawiam nawet do mojego ht na wyścigi opony 2,4, bo komfort amortyzacji nieporównywalny do 2,25. Bafang ma taką przewagę nad seryjnymi elektrykami, że bez problemów można nim jeździć po 40 km/h. W górach seryjny elektryk moim zdaniem jest fajniejszy, bo lecąc 40km/h po dropach bateria wydaje odgłosy, jakby chciała odlecieć, seryjne tego nie mają. Na normalne drogi elektryki na dołożonym bafangu są super. Ja na takim dojeżdżam do pracy - 45 km zajmuje mi od 1:05 do 1:20 w zależności od wiatru. Ja na góry albo będę składał neurona albo kupię jakiegoś fulla down country i na wyjazdy w góry będę montował foxa 140 mm. BTW. Wczoraj kupiłem w Niemczech na wyprzedaży foxa 34 140 mm za 1200 zł - w Polsce po tyle chodzą uzywki. Odnośnik do komentarza
kwakmx Opublikowano 14 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 36 minut temu, Oskarr napisał(a): Ja na góry albo będę składał neurona albo kupię jakiegoś fulla down country i na wyjazdy w góry będę montował foxa 140 mm. BTW. Wczoraj kupiłem w Niemczech na wyprzedaży foxa 34 140 mm za 1200 zł - w Polsce po tyle chodzą uzywki. Tego Foxa kupiłeś na mtbclassicparts.com ?? Odnośnik do komentarza
Robi68 Opublikowano 14 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia Godzinę temu, Oskarr napisał(a): Ja teraz w górach jeździłem na oponach do xc - race king - nie polecam, też na agresywniejszych wolfpackach - doznały przebicia, wcześniej jeździłem na krakenach, mieliśmy też w grupie trailowe wtb 2.3 - wytrzymałe ale kiepsko pracowały, choć bieżnik zacny. W jednym z rowerów mieliśmy założone maxisy recony w wersji wzmacnianej 29x2,4 i to był strzał w 10. W porównaniu do krakenow, lepiej amortyzują i tak nie pływają w feldze, zero uszkodzeń i spoko przyczepność. Teraz zamawiam nawet do mojego ht na wyścigi opony 2,4, bo komfort amortyzacji nieporównywalny do 2,25. Dzięki spora dawka wiedzy praktycznej. Właśnie tez bym wolał coś grubszego niż 2,3, ale 23mm obręczy to chyba za wąsko. Obejrzałem w sklepie na rowerze Maxxisy DHR + DHF 2,3 to już wydaje się kawał opony w porównaniu do Krakena. I takie chyba zamówię. Godzinę temu, Oskarr napisał(a): lecąc 40km/h po dropach bateria wydaje odgłosy To nie moja bajka:) szczególnie na HT. Staram się jeździć po drogach pożarowych, i innych łatwiejszych tam gdzie teoretycznie grawel przejedzie, choć wiadomo różnie bywa jak pod Malinowską Skałą na przykład. Odnośnik do komentarza
Robi68 Opublikowano 14 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia Godzinę temu, Oskarr napisał(a): kupię jakiegoś fulla down country i na wyjazdy w góry będę montował foxa 140 mm Ja do EXP540 włożyłem, może niezgodnie ze sztuką RockShoxa Domaine 38mm i dałem szaft na 150mm, najmniejszy możliwy. Planowałem coś na 35mm, ale była promocja i się skusiłem. Myslę że jest OK teraz czuję się bardzo pewnie, FusionX pływał jakbym miał krzywe koła podczas zjazdów. Odnośnik do komentarza
kwakmx Opublikowano 14 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 13 minut temu, Robi68 napisał(a): ... , FusionX pływał jakbym miał krzywe koła podczas zjazdów. Mam podobne odczucia, w dodatku przy ostrym skręcaniu na zjazdach tarcza szoruje o klocki, niby sztywna oś, ale amorek 32mm to jednak plastelina przy 90kg rider-a. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 14 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia @Robi68, te opony po 170zl za sztuke? Na amazonie są teraz DHF 29x2.5 maxxgrip ( najbardziej "tłusta" miękka mieszanka) za 75zl. Za 120zł kupisz obręcze dartmoora 32mm. Na takich opona siądzie znacznie lepiej niż te 23mm które masz. Dhf dobrze się toczy wbrew temu co mówią, nadaje się na przód oraz tył. W elektryku na pewno napędzisz ta oponę. Nawet mój syn ma DHF w rowerze z kołami 20 cali(i to analogowym!), również poleca 😉 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się