Skocz do zawartości

Miejski, prosty, niedrogi, solidny :)


Rekomendowane odpowiedzi

"Skłaniam się coraz bardziej za czymś w ogóle bez przerzutek, ale z hamulcem w postaci kontry, no i dynamo."

 

Pytanie, gdzie mieszkasz. Jak jakieś płaskie tereny, to jak najbardziej.

 

"Widzę, że większość takich rowerów z 1 biegiem ma bardzo wąskie szosowe opony, ale chyba to nie problem wymienić opony na jakieś bardziej hmmm uniwersalne?"

 

Pytanie czy rama i błotniki pozwolą. No i pytanie jak bardzo szerokie.

 

"Czy takie nowocześniejsze dynamo, takie w piaście, można ewentualnie domontować sobie do roweru?"

 

Jak najbardziej, bo sam w swoim tak robiłem. Ale licz się z kosztami: dynama (100 zł -- zależy od typu), szprych (nie wiem po ile obecnie stoją, ale to groszowa sprawa) i robocizna (czyli przeplecenie koła). O cennik podpytaj się w jakimś serwisie, większość w tej samej okolicy, zażąda podobną stawkę.

 

Modernizacje tylnej piasty są możliwe, ale wymagają większych nakładów. Ponadto przerzutki zewnętrzne w 99% przypadków mają haki poziome i napinacz. Oznacza to w zasadzie niemożność (poza niektórymi rozwiązaniami) użycia przerzutek wewnętrznych, o torpedo nie wspomnę. Najlepiej jakby były poziome haki jak w tym rowerze z linka.

 

Swoją piękny rower z Twojego linka. Jedynie mierzi mnie brak błotników.

Dzięki wielkie za odniesienie się do mojego wpisu. Mieszkam w Helu, mam w planie jeździć własnie po miasteczku, głównie chodnik, kostka brukowa, ale czasami leśne ścieżki. Pewnie jakieś dłuższe trasy wzdłuż Półwyspu. Raczej są to tereny wybitnie płaskie, rzadko zdarzają się większe podjazdy. 1 bieg mi nie straszny, wcześniej jeździłam na miejskim rowerze, z 7 biegami w piaście, ale w praktyce rzadko ich używalam. Chyba tak mam, że lubię się trochę umęczyć :)

Co do opon, chodzi mi o to, że takie wąskie opony wydają mi się bardzo delikatne, nadające się tylko na gładką szosę, a ja mam w planie czasami wjechać w las, czy po trochę bardziej nierównym podłożu. Błotniki można ewentualnie wymienić jakby co, ale z ramą już gorzej. Czy są jakieś oznaczenia na ramie, które mówią o tym jak szerokie maksymalnie mogą być opony?

 

Co do dynamo, to czy mógłbyś podlinkować mi dynamo, które sam sobie montowałeś? Myślałam, że takiego w piaście nie da się sobie samemu zamontować, to fajnie ze jest to do zrobienia, bo na dynamo własnie bardzo mi zalezy, a takie w piaście wydaje się dużo lepsze. Na pewno zapytam w serwisach rowerowych w okolicy, sama raczej nie czuję się na siłach do takiej roboty. 

 

O tych hakach poziomych czytałam, ale przyznam szczerze nie bardzo wiem o co chodzi :/ Poza tym planuję kupować przez internet, nie zawsze wszystko dobrze widać, a też dopiero zgłębiam temat. Z tego co piszesz to raczej nie warto kombinować w tym temacie? Lepiej poszukać od razu czegoś z przerzutkami wewnętrznymi lub bez przerzutek po prostu :) 

 

Będę dalej przekopywać allegro, może coś utrafię, co da się trochę podrasować po mojemu :)

 

A może mógłbyś polecić jakieś opony dobre do miasta, takie 28 cala, ale żeby można też było wjechać w las? Będę wdzięczna :)

Odnośnik do komentarza
[...]

 

"Mieszkam w Helu, mam w planie jeździć własnie po miasteczku, głównie chodnik, kostka brukowa, ale czasami leśne ścieżki."

 

Hel płaski, ale wieje, miej to na względzie. Ale jak mieszkasz, to sama wiesz czy starczy. Ale jak myślisz o dalszych wycieczkach, to Podgórze w Gdyni da o sobie znać (ale tam to 7 biegów to minimum). W każdym bądź razie wiatr potrafi dać o sobie.

 

Co do szerokości opon, jak bardzo szerokie masz na mysli? Ja mam 37x622 idealny kompromis na miasto, ubite ścieżki (nie piach i błoto). 47 wiem że jest bardziej komfortowy (ale i cięższy i ma większe opory toczenia). Ale Hel to też piasek w lesie, więc może były lepsze (ale to już wyraźnie szersze opony).

 

Myślę, że poza szerokością by Ciebie bardziej interesowała odporność na przebicia. Ale musiałabyś podać jakie opony ma teraz rower, a jakie byś chciała (jeśli już masz wyrobioną opinię na ten temat).

 

Dynamo:

https://www.rowerystylowe.pl/p-2728/dynamo-shimano-dh-2n35-pod-v-break

 

Nie montowałem sam, zdałem się na serwis (brak swoich narzędzi i, co gorsza, talentu)

 

Spokojnie wystarcza prostszy model (ja wybrałem inny, bo trafiłem na ładną promocję):

https://www.rowerystylowe.pl/p-5395/dynamo-w-piascie-shimano-dh-3n31/w-8462/srebrne

 

Dużo zależy od tego jaki jest hamulec (ja mam v-brake). Do tego sprawdź, czy masz mocowanie pod lampkę (nad błotnikiem, choć są już uniwersalne przejściówki).

 

Co do modernizacji tylnej piasty. Lepiej nie kombinować jeśli się konkretnie nie wie co się chce. Koszty i roboty sporo, a jak efekty nie będą zadowalające, to tylko się zdenerwujesz.

 

Do Gdyni trochę masz daleko (samochodem*/rowerem, bo nie mówię o tramwaju wodnym), to na priv mogę polecić jeden z serwisów, który na pewno lepiej Ci doradzi jakiekolwiek modernizacje roweru. Oddałem swój żeby założyli dynamo i jestem zadowolony.

 

 

* szczególnie autem, jak zaczyna się sezon turystyczny, trochę Wam zawsze wtedy współczuję

 

Odnośnik do komentarza

Dzięki za te podlinkowane dynama. Przydadzą się na pewno. I jeśli mogę prosić o namiary na dobry serwis to bardzo chętnie. Najbliższy to mam we Władku, a nie wiem czy zajmują się powazniejszymi naprawami, więc może skorzystam z Twojego. Tak naprawdę z Helu wszędzie daleko, zwłaszcza w sezonie :) Sama sobie tez współczuję, tym bardziej rower się tu przydaje :) i wieje też, to fakt, ale można się przyzwyczaić tak, ze się to przestaje zauważać, a poza tym to mieszka się wspaniale, uroda krajobrazu wszystko rekompensuje :) 

 

Nie wiedziałam, że hamulec przy dynamie jest ważny. A jeśli powiedzmy mam rower z hamulcem torpedo i v-brake, to ważne ze v-brake? W oglądanych przeze mnie rowerach jest wiele takich z hamulcem u-brake, odpuścić więc je sobie? Wiem, że to taki starszy typ, ale w większości używek z allegro są właśnie te hamulce. Chyba, że wymienię hamulce i dynamo za jednym razem? Muszę uważnie przyglądać się też czy jest to mocowanie na lampkę... Dzięki wielkie za rady, czyjeś doświadczenia to bezcenna wiedza, a ja dopiero się wgryzam w temat :)

 

Pewnie takie opony o jakich piszesz i u mnie by się sprawdziły, ale muszę jeszcze doczytać co nieco. Dopiero rozglądam się za rowerem dla siebie, więc chciałabym w miarę możliwości od razu utrafić fajne opony, które będą takie w miarę uniwersalne i mocne. Mam też rower, który teraz użytkuje mój mąż, moją starą damkę jeszcze z czasów studenckich i ona też właśnie wymaga nowych opon (stare są zupełnie sparciałe), więc spróbuję odczytać z nich jakieś wartości i znaleźć coś odpowiedniego.

 

Też jestem ciekawa jaką to Polkę kolega nabył, bo zachwycające są te rowery. Kiedyś sprawię sobie takie ostre koło, bo idea do mnie przemawia, niestety obecnie nijak wpisuje się w moje potrzeby :) Z fotelikiem dziecięcym z tyłu to chyba albo nigdzie byśmy nie ujechali, albo rozbili się na najbliższym drzewie :/ ale czas mija i potrzeby się zmieniają, a to musi być bomba pomykać na takim rowerze :D

Odnośnik do komentarza
[...]

 

Adres serwisu wysłałem na priv.

 

"Nie wiedziałam, że hamulec przy dynamie jest ważny."

 

V-brake jest najprostszy i jest wystarczający. Hamulce rolkowe wymagają specjalnego wielowypustu w piaście, podobnie tarcze. Nie wymieniaj hamulców, o ile nie są jakieś bardzo złe, ale wtedy po prostu nie kupuj takiego roweru.

 

" Mam też rower, który teraz użytkuje mój mąż, moją starą damkę jeszcze z czasów studenckich i ona też właśnie wymaga nowych opon (stare są zupełnie sparciałe), więc spróbuję odczytać z nich jakieś wartości i znaleźć coś odpowiedniego."

 

Polecam opony z solidną wkładką antyprzebiciową: Schwalbe Marathon Plus, Verdestein Perfect Extreme, Michelin Protec Max itp. Są cięższe i droższe od zwykłych, ale zapomnisz o łatkach i klejeniu.

 

Odnośnik do komentarza

Przekopuje różne ogłoszenia i znalazłam m.in. taki rowerek http://allegro.pl/miejski-damski-rower-pegasus-28-damka-dwururka-i6252113209.html

Wiem, że trudno tak doradzić tylko po zdjęciach, ale z racji Waszego doswiadczenia w temacie, na pewno już po samych zdjęciach widzicie więcej niż ja. Czy moglibyście podpowiedzieć czy warto brać taki rowerek? Czy wygląda ok, czy są może jakieś wady już na starcie takie, że nie warto brać? 

Odnośnik do komentarza

Przekopuje różne ogłoszenia i znalazłam m.in. taki rowerek http://allegro.pl/miejski-damski-rower-pegasus-28-damka-dwururka-i6252113209.html

Wiem, że trudno tak doradzić tylko po zdjęciach, ale z racji Waszego doswiadczenia w temacie, na pewno już po samych zdjęciach widzicie więcej niż ja. Czy moglibyście podpowiedzieć czy warto brać taki rowerek? Czy wygląda ok, czy są może jakieś wady już na starcie takie, że nie warto brać? 

 

Jaki jest stan techniczny to nie wypowiem się na podstawie zdjęć (głównie chodzi o stan napędu: piasty, support). Aż kusi podmienić dynamo butelkowe na takie w piaście. Sądząc po rezerwie na tylnym haku, łańcuch jeszcze nie jest mocno rozciągnięty (chyba ma spinkę, czyli ktoś dbał o jego czystość) i możliwe są dalsze korekty w przyszłości.

 

Nie wiem ile lat ma rower (sądząc po podkowie sporo), ale siodełko albo nowe, albo mało używane (podobnie chwyty kierownicy). Rama mi się bardzo podoba. Do kompletu brakuje oryginalnej pompki. :-)

 

Sprawdziłbym, czy obręcze nie mają śladów korozji, bo nie jestem pewny.

 

Swoją drogą porządne ogłoszenie z porządnymi zdjęciami. To rzadkość.

Odnośnik do komentarza

"tylko, że hamulce są typu u-brake, to w sumie gorzej, pod dynamo się nie nadają"

 

A patrz, nie przyjrzałem się hamulcom. Pewnie to cantilever/u-brake. To starszy typ, ale nie ma problemu z klockami do niego (10 zł komplet na koło). Jedynie wymagają częstszej regulacji (one -- w przeciwieństwie do v-brake -- nie ścierają się równomiernie i trzeba co pewnien czas zerknąć na ich położenie). Z punktu widzenia dynama w piaście; nie ma to żadnego znaczenia (jeśli mówimy o cantilever/u-brake i v-brake). No i zawsze kiedyś można zmienić na v-brake (+ odpowiednia klamka od hamulca), ale myślę że nie ma sensu (no chyba że będzie większa awaria niż zerwana linka, ale wątpię).

Odnośnik do komentarza

O to pięknie, że te u-brake też nadają się pod dynamo w piaście. We wszystkich oglądanych przeze mnie ogłoszeniach były właśnie takie starszego typu hamulce. Nigdzie nie mogłam znaleźć ramy w takim kształcie i hamulców v-brake. Być może kiedyś je zmienię, choć jeśli te będą dobre, to pewnie na razie zostaną :)

 

Bo, już kliknęłam ten rower tak więc czekam na kontakt ze strony sprzedawcy, no i na rower :) 

 

Chyba jestem w gorącej wodzie kąpana :D 

Dam znać jak dojdzie :) Mam nadzieję, że będzie ok. Zawsze to ryzyko kupować używki i to tylko ze zdjęć. Chociaż ostatnio udało mi się kupić świetny rower dla synka, też używany z allegro. Może i tym razem będę miała farta :)

 

Widziałam, ze macie tu dział serwisowe porady. Jakby co tam będę Was męczyć i liczyć na jakieś porady, gdyby były z tym kupionym rowerem jakieś problemy :)

 

Dzięki jeszcze raz za nieocenione rady :) 

Odnośnik do komentarza

"Chyba jestem w gorącej wodzie kąpana :D"

 

Nie, miałem dokładnie to samo wczoraj (i rok temu kupując dla dziewczyny, i 3 lata temu dla siebie), jak kupowałem rower. :-)

 

 

//Edit: Ważna rzecz odnośnie dynama w piaście: ile szprych mają obręcze: jak 36 to ok, bo tyle ma piasta z dynamem. Zdaje się, że są też na 30 szprych, dlatego ważne jest zapytać sprzedawcę o to.

 

//Edit2: Policzyłem na zdjęciu: 36. Czyli ok. Ale dla pewności zapytaj (albo sama policz, bo ja się dwa razy pomyliłem)

Odnośnik do komentarza

...

//Edit2: Policzyłem na zdjęciu: 36. Czyli ok. Ale dla pewności zapytaj (albo sama policz, bo ja się dwa razy pomyliłem)

 

Dzięki za zaangażowanie :) Ja też policzyłam i chyba jest 36. O ilu to rzeczach nie mam jeszcze pojęcia. W ogóle nie pomyślałam, że to może być ważne ile jest szprych w kole :) Biorąc pod uwagę fakt mojego słabego obeznania w temacie, mam nadzieję, że zakup okaże się w miarę trafiony. Nie mogę się doczekać kiedy przyjdzie :D

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...