Skocz do zawartości

MTB okolice 6-7,5k


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeczytałem kilka tematów, ale jak zwykle nie wszystko wyjaśnione ?

Zastanawiam się nad kupnem rowerka, jedne polecane inne odrzucane na tym forum itd. nie spieszy mi się, mogę poczekać na dostępność, chciałbym wybrać coś co posłuży mi na lata. Wiadomo nie ma rowera służącego do wszystkiego, ale użytkował go będę głównie do jeżdżenia treningowego dodatkowo do biegania, na wyjazdy w góry, czasami rajd po lasach, czy to po prostu chęć mocniejszego pojeżdżenia po nierównościach, polach itd wzrost 184

Poniżej kilka modeli które rzuciły mi się w oczy:

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-race-740-nx-gx-eagle/_/R-p-323483?mc=8615562

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-bh-expert-5-0-pd22773/?v_Id=181404

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-xtc-slr-29-2-2021?gclid=EAIaIQobChMI7r7suou09wIV3EWRBR3LxwHeEAAYASAAEgKZqPD_BwE#mz-expanded-view-408929819276

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-prorace-4-9-pd23755/

https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/level-8-0-szary-srebrny-matowy

https://rowerycube.pl/rowery-gorskie-mtb/424-1676-rower-cube-504100-acid-4054571356253.html#/3263-rozmiar-20/3296-maincolor-szary/3460-rama-uniwersalna/4026-sex-unisex/4235-kolor-grey_pearlgrey

z góry dziękuję za odpowiedzi i dyskusje

Odnośnik do komentarza

race 740 -  dobra karbonowa rama, dobry napęd, ok hamulce, ciężkie ale sprawdzone koła, pod ściganie można myśleć o wymianie na lepsze, do zwykłej jazdy są super pancerne,  bardzo dobry dobry amortyzator, na minus jeszcze miesiąc temu kosztował 600 zł mniej ? 

BH - porównywalny do XC 120, kiepskie hamulce, dobry napęd, rama alu, brak info o kołach, dobry amortyzator 
Giant - alu rama, ok hamulce, ok napęd, amortyzator ok (gorszy niż bh), koła gorsze niż w race 740,
lapierre - dobry napęd, dobry amortyzator, gorsze koła niż w race 740, alu rama, hamulce ok. 
Kross - ok napęd, dobry amortyzator, gorsze koła niż w race 740, karbonowa rama, hamulce tragiczne - ogólnie wymieniając hamulce na jakieś deore za 600 zł dostajemy całkiem ciekawy rower z jednym dużym minusem - brak standardu boost. Obecny standard kół to 148 mm z tyłu, tutaj rama ma 142 mm. Albo Kross stwierdził, że będzie wyjątkowy i opiera się trendom albo wykorzystują 10 letnie ramy karbonowe ze starych leveli 10 i sprzedają je w nowym malowaniu, trzeba by spojrzeć na gometrię aby to stwierdzić, ogólnie propozycja do rozpatrzenia. 
Cube - brak sztywnych osi, to bardziej rower crossowy z szerszymi oponami niż typowy mtb na ciężki teren. 

 

Odnośnik do komentarza

Ad 1. Dobry rower o charakterze wyścigowym. Nie wymaga wymieniania czegokolwiek. Wsiadasz i jedziesz.
Ad 2. Brak rozmiaru. Potrzebujesz 19 cali
Ad 3.  Bardzo dobra rama. Bardzo niepewny amor, do którego nie wiadomo czy będą części po okresie gwarancji, spowalniacze gorsze niż v-brake zamiast hamulców, wymiana na hamulce Deore (zestaw hamulcowy plus tarcze i klocki) 800-1000 zł.
Ad 4. Brak rozmiaru
Ad 5. Przestarzała konstrukcja z odpadów magazynowych. Rower o przestarzałej geometrii i z wymarłym standardem sztywnych osi. Za parę lat może być problem z częściami. Spowalniacze zamiast hamulców. W życiu bym tego nie kupił.
Ad 6. Rower turystyczno-trekkingowy na kołach MTB ze spowalniaczami zamiast hamulców i bez sztywnej osi. W tym modelu potrzebujesz rozmiar 21 cali.
 

Odnośnik do komentarza

@jajacek @Oskarr dzięki za odpowiedzi! 

Zgodna informacja, że Race 740 najlepsza opcja z tych podanych, ale czy z większego zakresu rowerów jakiś inny nie będzie przeważał? Albo kosztowo SRAM nie wyjdzie za drogo w utrzymaniu jak gdzieś to czytałem?

lub co w przypadku gdyby te dwa które nie mają rozmiaru były to też race przeważa na swoją korzyść?

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Generalnie:
1. Ramy karbonowe do XC są sztywne i projektowane po wyścigi. Co za tym idzie komfort jest raczej gorszy niż na ramie alu ale szybkość większa.
2. Shimano jest tańsze w eksploatacji od Srama ale na poziomie Deore vs NX nie są to duże różnice. Shimano miksuje się też dobrze ze Sramem.
3. Napęd 2x jest trochę tańszy w eksploatacji od 1x
4. Nie przebieraj za dużo tylko kupuj co jest bo dzień później wszelkie dywagacje mogę być nieaktualne ze względu na brak dostępności. Dobre rowery schodzą na pniu.
5. Niezłe rowery to również Kellys Gate 30/50/70/90, Orbea Alma M30/M50, Merida Big Nine 500 Lite, Limited, Pro

Odnośnik do komentarza

Radon ma niezłe rowery. Ale jest to firma, która podobnie jak Canyon sprzedaje zdalnie i słyszałem opinie że reklamacje gwarancyjne wyglądają słabo. Zdecydowanie jednak wolę gwarancję Decathlonu na miejscu. 

Co do wagi dopóki nie powiesimy tych rowerów na wadze to porównania na podstawie tego co napisał producent na stronie są mało warte. Idę o zakład że ten rower w rozmiarze L nie może ważyć poniżej 11 kg bo mój Spec Chisel na ramie która waży ok. 1400 gram, z takim samym napędem GX, kołami co ważą tyle co DT Swiss X1900, lekkim siodłem, sztycą, mostkiem i kierą waży 11,3 kg. Podana przez Radona waga dotyczy roweru w rozmiarze 16 cali co jest napisane małymi literkami :)

Natomiast dobra rama alu potrafi być bardziej komfortowa niż rama karbonowa. Ogólnie te Radony są to bardzo dobrze skonfigurowane rowery. Warty uwagi jest ten wyższy model na SIDzie, kóry znacząco lepiej amortyzuje niż Recon i Reba.

Odnośnik do komentarza

Pierwszy może mieć porównywalną wagę, drugi będzie cięższy. X1900 są lżejsze o jakieś 300-400 gram niż sunringle z race 740, mają też korbę GX, która jest o 150 gram lżejsza niż korba z race 740, reszta podzespołów w tej samej kategorii wagowej a rama ma podane 1680, rama Rockridera 1200 gram, pierwszy może być więc o 100 gram lżejszy w fabrycznym secie. Jest szansa, że podają masę na tubeless i bez pedałów. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Oskarr napisał:

Pierwszy może mieć porównywalną wagę, drugi będzie cięższy. X1900 są lżejsze o jakieś 300-400 gram niż sunringle z race 740, mają też korbę GX, która jest o 150 gram lżejsza niż korba z race 740, reszta podzespołów w tej samej kategorii wagowej a rama ma podane 1680, rama Rockridera 1200 gram, pierwszy może być więc o 100 gram lżejszy w fabrycznym secie. Jest szansa, że podają masę na tubeless i bez pedałów. 

Pierwszy link ma Rebe RL. 1602g. Apka trailhead mówi mi, że Recon Rl to jest 1976g

Radon ma kasetę GX czyli 452g vs NX w Race 615. Ten rower jest ewidentnie lżejszy od race 740. Wariant z Sidem jest w ogóle super, bo jak chcesz inwestować w rower to wymieniasz koła i jest petarda. 

Generalnie race za 6900 był w miare spoko, ale za 7500 to mam wątpliwości.

1 godzinę temu, jajacek napisał:

Radon ma niezłe rowery. Ale jest to firma, która podobnie jak Canyon sprzedaje zdalnie i słyszałem opinie że reklamacje gwarancyjne wyglądają słabo. Zdecydowanie jednak wolę gwarancję Decathlonu na miejscu. 

Co do wagi dopóki nie powiesimy tych rowerów na wadze to porównania na podstawie tego co napisał producent na stronie są mało warte. Idę o zakład że ten rower w rozmiarze L nie może ważyć poniżej 11 kg bo mój Spec Chisel na ramie która waży ok. 1400 gram, z takim samym napędem GX, kołami co ważą tyle co DT Swiss X1900, lekkim siodłem, sztycą, mostkiem i kierą waży 11,3 kg. Podana przez Radona waga dotyczy roweru w rozmiarze 16 cali co jest napisane małymi literkami ?

Natomiast dobra rama alu potrafi być bardziej komfortowa niż rama karbonowa. Ogólnie te Radony są to bardzo dobrze skonfigurowane rowery. Warty uwagi jest ten wyższy model na SIDzie, kóry znacząco lepiej amortyzuje niż Recon i Reba.

O Canyonie mam taką opinię jak Ty o Specu. Wszystkie moje kontakty z nimi były wręcz idealne,ale to offtop. 

Z moim 740 mam 2 problemy.

1)Hamulce są zwyczajnie słabe a klamki miękkie(tu mogę być spaczony bo porównuję z xtr 9100)

2)Mój zamknięty Recon RL działa jak widelec gravelowy prawie tzn ugina sie dobre 20mm.

 

Odnośnik do komentarza
47 minut temu, radki napisał:

Pierwszy link ma Rebe RL. 1602g. Apka trailhead mówi mi, że Recon Rl to jest 1976g

Reba RL 29" waży 1664 gramy, recon gold 1805 gram. 


Aby być skurpulatnym: Sunringle duroc około 2000 gram, 

DT swiss x1900 1900 gram, 

Koła 100 gram różnicy, amortyzator 140 gram, 160 gram na kasecie, 150 gram na korbie = 550 gram mniej na korzyść Radona, 
Rama w Radonie 1680 (nie podali dla jakiego rozmiaru), rama race 740 w rozmiarze M 1150 gr -> 530 gramów na korzyść Rockridera. 

Wychodzi, że Radon może ważyć 20 gramów mniej. Nie ma opcji, aby ważył 600 gramów mniej. 

Ja dalej uważam, że obecny Race 740 jest najlepszą propozycją w tej kategorii cenowej. Ścigam się na karbonie i to jak rower reaguje jest ekstra. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 21.06.2022 o 14:56, Oskarr napisał(a):

Reba RL 29" waży 1664 gramy, recon gold 1805 gram. 


Aby być skurpulatnym: Sunringle duroc około 2000 gram, 

DT swiss x1900 1900 gram, 

Koła 100 gram różnicy, amortyzator 140 gram, 160 gram na kasecie, 150 gram na korbie = 550 gram mniej na korzyść Radona, 
Rama w Radonie 1680 (nie podali dla jakiego rozmiaru), rama race 740 w rozmiarze M 1150 gr -> 530 gramów na korzyść Rockridera. 

Wychodzi, że Radon może ważyć 20 gramów mniej. Nie ma opcji, aby ważył 600 gramów mniej. 

Ja dalej uważam, że obecny Race 740 jest najlepszą propozycją w tej kategorii cenowej. Ścigam się na karbonie i to jak rower reaguje jest ekstra. 

No dobra, ale skoro chcesz być skrupulatny to bądź. 

Koła według Decathlonu ważą 2070. Amortyzator również według Decathlonu waży 1850. Aplikacja Rock Shoxa  mówi, że 1976g. Nie wiem skąd wziąłeś 1805 gramów. 

Radon oczywiście podaje dla jakiego rozmiaru i jest to'Weight refers to the smallest frame size (without pedals)'Inny temat jak ważone są te ramy.

Na korbie to nie jest 150 gramów tylko 70 i w sumie różnice robi chainring. Ciekawe, że same korby ważą praktycznie to samo. 

https://r2-bike.com/TRUVATIV-Crank-Stylo-Eagle-DUB-6K-black-1x12-X-SYNC-2-Direct-Mount-chainring-32-teeth

https://r2-bike.com/SRAM-GX-Eagle-DUB-Crank-1x12-X-SYNC-2-Direct-Mount-Chainring-32-teeth-lunar-grey-170-mm

10-52 jest bardziej uniwersalne od 11-50. 

O ile XC500 był wyśmienicie wycenionym rowerem, to Race 740 jest spoko i nic więcej. 

 

 

Odnośnik do komentarza

Zawsze była różnica ok. 400 gramów między Rebą a Reconem. To by się zgadzało. Na kasety nie zwróciłem uwagi ale te 100 gramów z groszami nie ma tu chyba dużego znaczenia.

Zarówno Reba jak i Recon RL nie blokują się na 100%. Natomiast o ile uginają się zablokowane, to zależy do prawidłowego serwisu amora o ile mi wiadomo. Mamy dwie Reby, żadna z nich nie ugina się więcej niż 1 cm.

Hamulce Sram Level T/TL tak mają niestety. Trochę lepiej niż spowalniacze. Mam w rowerze z GX, Sram Level TL, którym raczej blisko do Shimano MT400 bo do MT500 to im daleko. Na początku klamka nie łapie i trzeba użyć sporo siły i głęboko wcisnąć żeby zablokować koło.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...