Skocz do zawartości

Ktory wybrac z tych dwoch


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Planuje zakup pierwszego roweru do jazdy glownie 60-70% ulica reszta jakies lekkie lesne ścieżki czy szuter. budzet do 3,5 tysiaca wiec szukam czegos ala gravel. Poczatkowo myslalem nad tribanem gravel 120 ale bedzie dostepny dopiero za okolo mieisac wiec szukam czegos uzywanego.

Ktory waszym zdaniem z tych dwoch rowerów bedzie lepsza opcja ?

https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-diverge-sport-e5-2018-l56-CID767-IDPbC5n.html?reason=observed_ad

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gravel-companion-g1-0-CID767-IDPl1uI.html

Odnośnik do komentarza

Diverge E5 w tej wersji co na zdjęciu to jedna z najlepszych ram typu gravel na rynku. Z lekkiego stopu aluminium, ze sztywnymi osiami i z dużym prześwitem na szerokie opony. Niestety w tej wersji jest trochę gorszy osprzęt i hamulce. Ale z kolei model wyższy, Diverge E5 Elite chodzi używany po ok 5,5k więc jest poza budżetem. Sam poszukuję super oferty na ten model :) Więc brałbym.

Druga firma jest mi kompletnie nieznana i też na napędzie Sora więc nie bardzo jest co porównywać. Specialized to absolutna czołówka światowa jeśli chodzi o ramy.
 

Odnośnik do komentarza

No ten diverge jest do zabrania za 3200, podobno zrobill maksymalnie 300 kilometrow. Szukam rowerow blisko mnie, do obydwu mam po okolo 30 kilometrow drogi. W tym divergu jedynie opony bym zmienil na szersze bo obecnie tam sa 28c w tym drugim od razu sa

Panaracer Gravelking. Ta druga marka tez mi nie jest znana. Cena rowerow taka sama i juz sam nie wiem ktory wybrac

 

9 minut temu, jajacek napisał:

Diverge E5 w tej wersji co na zdjęciu to jedna z najlepszych ram typu gravel na rynku. Z lekkiego stopu aluminium, ze sztywnymi osiami i z dużym prześwitem na szerokie opony. Niestety w tej wersji jest trochę gorszy osprzęt i hamulce. Ale z kolei model wyższy, Diverge E5 Elite chodzi używany po ok 5,5k więc jest poza budżetem. Sam poszukuję super oferty na ten model ?Więc brałbym.

Druga firma jest mi kompletnie nieznana i też na napędzie Sora więc nie bardzo jest co porównywać. Specialized to absolutna czołówka światowa jeśli chodzi o ramy.
 

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, jajacek napisał:

Żyć się da ale rama słaba i nie jest to pełny gravel. Opona maks 36 mm. Ale zawsze to nowy.

Widze ze masz duza wiedze wiec jeszcze jedno pytanie. Rozumiem ze jakbys miał wybierac pomiedzy tym specem a nowym tribanem rc500 to stanowczo spec ?

Znalazłem jeszcze cos takiego pare kilometrow obok mnie

https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-secteur-sport-56-56-5-CID767-IDPqWRw.html?reason=observed_ad

Co o nim myslisz ? Na ktorym miejscu bys go umiescil, bo to chyba jednak jakis stary model sprzed 10 lat ?

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, jajacek napisał:

To ten rower. On nie ma sztywnej osi:
https://www.fribikeshop.dk/prod/12-91921512146/companion-g1-0-graa-herre

Wybieram Triban 500 RC bo nowy i z dobrą gwarancją. Triban Gravel 120 to kompletny szrot.

A uwazasz ze dla poczatkujacego warto byloby doplacac do czegos takiego, spec niestety sprzedany spoznilem sie pare godzin ?

https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-triban-grvl-520-subcompact/_/R-p-313015?mc=8587697&c=Bordowy

Inne modele tribanow np. rc520 beda dostepne dopiero w polowie wrzesnia wiec na ta chwile z dostepnych tribanow zostaje tylko rc500 plus szersze opony.

Nie wiem czy to nie bedzie najrozsadniejszy kompromis.

Chyba ze masz jakies lepsze propozycje w budzecie do okolo 4,5 tys ?

Odnośnik do komentarza

Uważam że warto kupić najlepszy rower na jaki nas stać. Oczywiście bez wariacji. 
Model który wskazałeś ma ramę z zupełnie innego stopu aluminium i mam prawo przypuszczać że będzie się ona lepiej sprawować niż ramy z alu 6061, które wszystkie są jakieś takie "dębowe". Rower jest wyposażony w bardzo dobrą grupę napędową Shimano 105, więcej amatorowi nie potrzeba. Ma najlepsze hamulce mechaniczno-hydrauliczne jakie występują na rynku, wyposażone w to co potrzebne żeby dobrze działały czyli bezkompresyjne pancerze Jagwire Pro. Plus Decathlon ma jedną z najlepszych gwarancji na rynku. Ktoś też gdzieś pisał że masz 30 dni na zwrot lub wymianę na inny rozmiar. Ale nie wiem czy to potwierdzona informacja.

Więc zamiast kupić namiastkę i potem być niezadowolonym i kombinować i co dokupić  żeby mieć przyjemność z jazdy, sugeruję kupić co trzeba i jeździć z bananem na gębie. Mieliśmy kiedyś Tribana z Decathlonu na Sorze i niestety rama była nędzna a i napęd był niestety nędzny.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...