Skocz do zawartości

Rower na miasto do ~2k - "Fitness"


Rekomendowane odpowiedzi

Jacku, Triban 520 faktycznie ma 32 szprychy, ale 540 już ma 28, stąd najprawdopodobniej wynika różnica pół kilograma na rzecz drugiego :) Generalnie rower będzie głównie na dojazdy dom-praca z ewentualnym wypadem po drodze na zakupy czy jakiś skręt w miasto by załatwić jakieś sprawy, stąd pomyślałem o sakwie ale torba czy plecak centralnie przymocowany to też pomysł. Mam 75kg i w planach zejście poniżej 70kg.

 

Jak dla mnie opony 25C to trochę hardcore, również biorąc pod uwagę piękne nasze dziury i jak myślę o Tribanie 540 to już czuję jak będą mnie boleć zęby ;)

Odnośnik do komentarza

540 to już fajna szosówka. Rama co prawda ciężka ale osprzęt Shimano 105 5800 jest dramatycznie lepszy i trochę lżejszy od Sora. Koła w 540 to tanie ale jednak firmowe koła znanej firmy Mavic. W 520 koła no name sygnowane Btwin. No i stąd różnice wagowe. Założyłbym opony 30 lub 32 i można śmigać na krótkie wyprawy. Natomiast jako rower do miasta, głównie do jeżdżenia po ścieżkach rowerowych to taka szosa się niezbyt nadaje. Z tym że jakby zamontować klamki hamulcowe przełajowe to może miało by to sens. W przełajówkach jeździ się na oponach 33 i niskim ciśnieniu. Tu też można coś podobnego osiągnąć. Natomiast jeśli jesteś w pobliżu budżetu 3k PLN to rozważyłbym czy nie kupić przełajówkę/gravel bike. Ale taką nowego typu na tarczówkach i do której można włożyć szerokie opony np. 42. Wtedy masz cztery w jednym. Szosę jak założysz cienkie opony, Rower do miasta, lekkiego off-roadu i wyprawowy jak zalożysz grube. Może to być np. przełajówka z prostą kierownicą. Mój przyjaciel ma Focusa, samemu składanego. Wyszedł z grubsza zgodny z Focus Arriba :http://www.focus-bikes.com/gb/en/bikes/2015/women/fitness-arriba-1/arriba-10.html

Odnośnik do komentarza

Widzę, że nie sprecyzowałem o jakiego Tribana mi chodzi, rzeczywiście o model 540 ale w odmianie FB z prostą kierownicą, który kosztuje 2.5k i takim budżecie też chciałem się zmieśćić.

http://www.decathlon.pl/triban-540-fb-id_8322798.html

 

O przełajówce myślałem w kontekście Accenta CX-ONE, ale martwi mnie baranek i to, że najprawdopodobniej nie uda się w nim zamienić kierownicy na prostą. W sumie, gdyby jednak do tego doszło to wychodzi taki quasi-cross, więc nie wiem czy za bardzo ma to sens.

 

Z drugiej strony nie spotkałem się jeszcze z przełajem na prostej kierownicy.

Odnośnik do komentarza

Ja w końcu kupiłem Silverbacka Scento 2. Po dołożeniu pełnych błotników i stopki wyszło 1836 zł. Dziś pierwszy przejazd do pracy i jestem mega zadowolony. Faktycznie czuć różnicę komfortu w porównaniu z moim starym góralem, ale za to jak śmiga to nie ma porównania. Do pracy dojechałem 12 minut szybciej i to jeszcze przyzwyczajając się, bo to była moja pierwsza jazda. W ogóle niesamowite jak lekki może być rower. Jedynie co to teraz myślę o zmianie siodełka, bo oryginalne jest niewygodne.

 

Rower byłem odebrać osobiście w Dzierżoniowie, bo chciałem obejrzeć przed kupnem, przymierzyć się, no i trochę małe mam zaufanie co do takich zakupów na odległość. Sprzedawca okazał się równym gościem. Mówił, że już wcześniej uzbrajał ten rower dla innego klienta w taki bardziej trekkingowy i weszły opony 35 razem z błotnikami. Przymierzałem się też do Scento 1 (Tiagra, karbonowy widelec, opony 700x25C), bo był za 1999 zł, ale niestety tylko rama XXL (60 cm), na mnie trochę za duża. Scento 2 została mu chyba jedna sztuka, ale mówił też że ma 5 ram z tego modelu, na których będzie coś składał. W każdym razie polecam tego allegrowicza :)

 

Jeśli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...