Oskarr Opublikowano 28 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2022 Cześć, Ma ktoś doświadczenie z bagażnikami roweowymi na hak? 90% będzie opcja przewożenia 2 rowerów, raz w roku fajnie jakby przyjął 4 rowery. Obecnie w swoim aucie mam relingi dachowe z bagażnikami thule, mój tata ma jednak nowe auto z hakiem bez możliwości montażu bagażnika dachowego ze względu na szklany dach. Z mojego doświadczenia wychodzi też, że bagażnik na dach dramatycznie zwiększa mi spalanie, bagażnik na hak powinien być lepszy. Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 28 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2022 Ja mam bagażnik rowerowy na hak Thule Easyfold XT 3B. Co chcesz wiedzieć? :) Odnośnik do komentarza
woytaski Opublikowano 28 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2022 W takiej sytuacji musisz kupić model 3+1 lub 4.Innej opcji nie ma Ja mam Thule Easyfold XT2. Testowałem wcześniej Thule Velospace XT3 (+1).Oba mogę polecić, jeśli cena nie gra roli ;)Godna polecenia jest też Atera.Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
mortos Opublikowano 28 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2022 Mój Thule Coach 274 (odpowiednik THULE VeloCompact 924) sprawuje się świetnie. Jest na dwa rowery. Jazda samochodem z bagażnikiem z obciążeniem - bez żadnego wpływu na trakcję i prowadzenie auta. Mocowanie jest pewne i stabilne - ani razu nie doszło do opuszczenia się bagażnika. Jeśli chodzi o Ciebie - skoro okazjonalnie będziesz przewoził 3 lub 4 to może kup taki na 3 rowery z opcją na 4 (4 rower mocuje się po zamontowaniu zdejmowalnego adaptera bagażnika). Jeśli ten 4 wszedłby Ci do bagażnika samochodu po zdemontowaniu przedniego koła, to może bagażnik na 2 z opcją na 3 rower... Dodatkowo: bardzo fajna opcja, to odchylanie bagażnika do tyłu co umożliwia dostęp do bagażnika auta zaciski z zamkiem zabezpieczającym podpory kół rowerowych rozsuwane (również lampy oświetlenia), dzięki czemu łatwo dostosować je do rozmiaru roweru i znacząco ułatwia to przenoszenie i przechowywanie samego bagażnika, bo jest po prostu węższy... Natomiast przede wszystkim dobierz model bagażnika do haka i jego maksymalnego nacisku na kulę, a to określa z kolei producent samochodu (masz to zapisane w książce obsługi). Z dużym przybliżeniem (bo bagażnik naciska przecież na kulę jak dźwignia) - ciężar bagażnika + ciężar rowerów <= max nacisk na kulę Odnośnik do komentarza
woytaski Opublikowano 28 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2022 Dodatkowo,- zobacz jakie masz rozmiary ram (niektóre platformy poprzez system mocowania do ramy rowerów mogą być problematyczne) - kwestia miejsca chwytu,- jeśli rowery są duże, przyda się rozsuwana szyna na koła lub po prostu szeroka platforma,- odległość pomiędzy rowerami - w przypadku szerokich goleni amortyzatora może być problem z zamontowaniem rowerów (wtedy rozwiązaniem jest montaż 2 rowerów w skrajnych szynach platformy 3 rowerowej),odchylana platforma może się nie sprawdzić w przypadku auta z dużą klapą - wtedy rozwiązaniem jest platforma odsuwana (Atera Evo lub Vario),Ja zachwycony byłem stabilnością Thule Velospace, ale ponieważ jestem zwolennikiem chowania platformy do bagażnika na czas eskapad rowerowej (nie myślę, o tym czy ktoś mi nie ściągnie platformy z haka, bo zabezpieczenie na kluczyk, to tylko ułuda bezpieczeństwa) wybrałem składany, kompaktowy Thule Easyfold XT2.Podobne rozwiązanie ma Atera Genio Pro.Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 30 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2022 Dzięki za szczegółowy opis. Też właśnie patrzyłem na bagażniki thula, jednak rodzice byli trochę w szoku ceną. Okazało się, że budżet mają na poziomie 1200-1300 zł. Z mojego rozeznania jakie zrobiłem: Najwyższa półka Thule, montaż 3+1, cena 3300, pełno osób z tym jeździ na zawody mtb, więc raczej jest git. Półka niżej To aguri active 3+1, kosztuje 2150, ludzie w recenzjach piszą, że jakość porównywalna do thule, sprzedaje go między innymi decathon i daje swoją gwarancję (lubię gwarancję z decathlona). Półkę niżej są chińczyki, z tego co wyczytałem mniej więcej wszystkie chińczyki są takie same, rozpiętość cenowa to jednak od 800 do 1800 zł, ponoć jakość porównywalna we wszystkich. Tak więc mamy najniższą półkę z reprezentacją w postaci Hamrona z Juli za 800 zł. Wybór padł na tego ostatniego XD Opinii tego konkretnego było sporo, w 99% bardzo pozytywne, przyjdzie, zobaczymy jak to działa i jak nie będziemy przekonani to pewnie wpadnie Aguri a później thule. https://allegro.pl/oferta/bagaznik-rowerowy-hamron-11382027966 Odnośnik do komentarza
mortos Opublikowano 31 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2022 Pamiętaj o dodatkowej tablicy rej. ... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się