jajacek Opublikowano 18 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2022 Ja powiem tak, dla kogoś kto jeździ agresywnie, MTB jest trochę lepszy. Na crossie chciałem raz pod skosem skoczyć na krawężnik i przeceniłem możliwości co zakończyło się spektakularną glebą :) opona się nie ugięła bo nie da się jeżdzić na 35 mm na niskim ciśnieniu. Na MTB mi się to nigdy nie zdarzyło. Ale też z crossa nie ma takiego wybicia jak z MTB. No i na mtb spokojnie zjadę po mniejszych schodach, a na crossie wolałbym nie próbować :) Z tym że jak włożymy do crossa opony 2 cale to będzie blisko remisu. Tylko w rzadkim przypadku przyda nam się wolna kompresja w amorze MTB, który się ugnie ale nie odbije nam w pysk jak uginacz w crossie. Odnośnik do komentarza
Danley Opublikowano 19 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2022 Sens w tym, że do tej pory byłem zadowolony z crossa, jednak ograniczał mnie tylko do betonu, trochę więcej piachu i robiło się niebezpiecznie przy większych prędkościach. Wiem, że mając mtb i takie uniwersalne opony jak koledzy wyżej napisali, będę miał więcej możliwości. Szerokość opon teraz mnie interesuje, w fajnej cenie są hurricane ale 2,25 szerokość i nie wiem czy te czy węższe continentale 2,0. Węższe mniejszy opór, ale może i słabsza przyczepność w terenie ? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 19 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2022 Opór toczenia porównywalny w tych szerokościach, 2,25 będzie cięższe z 50-100 gram na oponę. Rower będzie wolniej przyspieszał ale trzymał tą samą prędkość przelotową. Ja mam obecnie wszędzie opony 2,25 wrzucone, wygodniej się jeździ po lasach, opona jest trochę wyższa i lepiej łyka nierówności. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 19 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2022 48 minut temu, Danley napisał: Sens w tym, że do tej pory byłem zadowolony z crossa, jednak ograniczał mnie tylko do betonu, trochę więcej piachu i robiło się niebezpiecznie przy większych prędkościach. Wiem, że mając mtb i takie uniwersalne opony jak koledzy wyżej napisali, będę miał więcej możliwości. Szerokość opon teraz mnie interesuje, w fajnej cenie są hurricane ale 2,25 szerokość i nie wiem czy te czy węższe continentale 2,0. Węższe mniejszy opór, ale może i słabsza przyczepność w terenie ? Conti Race bardzo słaba przyczepność. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 19 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2022 Conti race King akurat mają spoko przyczepność, lepsza niż hurricany albo podesłane wcześniej przeze mnie szybsze continentale. Sam się ścigam na race kingach. U mnie jednak siedzą race Kingi w wersji za 220 zł za sztukę. Wcześniej w mtb 26" miałem tanie race Kingi i były spoko, moja dziewczyna ma racekingi zwijane za 110 zł i również trzymanie jest dobre Odnośnik do komentarza
Danley Opublikowano 19 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2022 Panowie cena za oponę max 100, w większości beton, asfalt, żeby były dosyć szybkie, ale będę chciał w końcu zaliczyć jakieś bezdroża bez robienia w gacie, że zaraz fikne. Jest jakiś cudowny produkt oprócz hurricane czy conti double fighter 3? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 19 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2022 Może zależy od wersji lub od wagi użytkownika. Pode mną, ponad 90 kg, nawet na szutrach mają nędzną przyczepność. Ma wersję Conti Race King Race Sport. Natomiast kolega, 70 kg, ściga się na Race King Protection i bardzo chwali. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się