Skocz do zawartości

Rower 3000-4000


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuje roweru w wyżej podanej kwocie. Będzie to mój pierwszy rower, trasa 70% asfalt 30% leśne utwardzone szlaki/drogi. Wzrost 180, waga około 103. Mieszkam na południe od Wrocławia, więc teren nie jest idealnie płaski, raz na jakiś czas są podjazdy, lekkie wzniesienia itp. Czy rower typu Specialized sirrus x 2.0 byłby odpowiedni?

https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-x-2-0/p/200342?color=322584-200342

 

Występuje tam napęd 1x8 nie znam się na tym kompletnie więc proszę o wyrozumiałość. Może jakieś inne propozycje? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Sirrus kompletnie nie nadaje się do jazdy poza zupełnie gładkimi drogami. Miałem. Raczej celowałbym w jakiś rower typu cross z amortyzatorem, który bierze trochę szerszą oponę. A ten konkretny to tylko do miasta i po bułki. Przy obecnych chorych cenach żaden nowy Specialized czy Trek nie ma sensu.

Kupiłbym crossa. W miarę możliwości na Deore. Typowy przykład to Specialized Crosstrail.
Nie jestem na bieżąco z tym typem rowerów ale kiedyś popełniłem o nich taki tekst:
https://roweroweporady.pl/f/topic/6666-cross-dobre-i-przyzwoite-do-5k-jacek-kapela/#comment-49646

 

Odnośnik do komentarza

Niestety, ceny chore. Jakieś minimum przyzwoitości to dla mnie Deore. Jeżdżę na rowerachz Deore i wyżej od pnad 20 lat i to jest gwarancja jakości. Miałem rowery na Altus, Acera i Alivio i były to grupy trochę takie plastikowo-plastelinowe. O ile do jazdy po asfalcie Alivio obleci , to w terenie jak się ma mocną nogę i się depnie pod obciążeniem to jest słabo.

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, jajacek napisał:

Sirrus kompletnie nie nadaje się do jazdy poza zupełnie gładkimi drogami.

Niekoniecznie, tam spokojnie wchodzą gumy nawet sporo szersze niż 40 mm. Jasne, nie w ciężki teren, ale szutry czy leśne/polne drogi spokojnie da radę i to bez większych wyrzeczeń. Żonka tak właśnie używa Sirrusa (70% asfalt, 30% polne i leśne drogi) i nie narzeka. Wcześniej miała crossa i pod względem komfortu twierdzi, że nie był lepszy. Za to na pewno był sporo cięższy.

Co oczywiście nie znaczy, że teraz Sirrus ma sens. My za ten https://www.specialized.com/NL/en/sirrus-elite-alloy-womens-spec/p/171207?color=277458-171207 płaciliśmy 4 200 PLN z jakimiś jeszcze drobiazgami gratis od sklepu (lampki, koszyki na bidon i coś tam jeszcze). Jak za rower renomowanego producenta na Tiagrze nie była to zła cena. Teraz za 4 900 PLN dostaje się rower na napędzie Microshift, szkoda gadać...

Odnośnik do komentarza
Niekoniecznie, tam spokojnie wchodzą gumy nawet sporo szersze niż 40 mm. Jasne, nie w ciężki teren, ale szutry czy leśne/polne drogi spokojnie da radę i to bez większych wyrzeczeń. Żonka tak właśnie używa Sirrusa (70% asfalt, 30% polne i leśne drogi) i nie narzeka. Wcześniej miała crossa i pod względem komfortu twierdzi, że nie był lepszy. Za to na pewno był sporo cięższy.
Co oczywiście nie znaczy, że teraz Sirrus ma sens. My za ten https://www.specialized.com/NL/en/sirrus-elite-alloy-womens-spec/p/171207?color=277458-171207 płaciliśmy 4 200 PLN z jakimiś jeszcze drobiazgami gratis od sklepu (lampki, koszyki na bidon i coś tam jeszcze). Jak za rower renomowanego producenta na Tiagrze nie była to zła cena. Teraz za 4 900 PLN dostaje się rower na napędzie Microshift, szkoda gadać...

No właśnie w tym sirrus x są opony 42 fabrycznie, do tego rozmiar L jest dostępny w sklepie we Wrocławiu. Tylko martwi mnie ten napęd microshift advent bez sprzęgła chyba no i do tego 1x8 także jak dla kogoś takiego jak ja, bez doświadczenia jazdy różnymi napędami nie wiem czego się spodziewać, pozdrawiam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza

Znaczy nie jestem na bieżąco. Do mojego Sirrusa wchodziły opony maks 35. Natomiast do mojego przełaja wchodzą maks 42. I o ile na brukach, gładkich szutrach czy w ubitym lesie bez korzeni daje radę, to już na dziurawych gruntówkach czy po korzeniach w lesie, kompletnie się nie sprawdza. 1x8 to taj jak mówię do miasta i po bułki. 1x11 mam w jednym mtb i ciut brakuje czasami po płaskim.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, intrade napisał:

Tylko martwi mnie ten napęd microshift advent bez sprzęgła chyba no i do tego 1x8 także jak dla kogoś takiego jak ja, bez doświadczenia jazdy różnymi napędami nie wiem czego się spodziewać, pozdrawiam.

Sprzęgło w rowerze tego typu i do Twoich zastosowań do niczego nie jest potrzebne. Marki Microshift kompletnie nie znam - nigdy nie używałem i nie znam nikogo, kto używa. Któryś z kolegów na forum (chyba Oskar?) pisał, że działa to zadziwiająco dobrze. Liczba biegów trochę mała tak czy inaczej. Żonka w Tiagrze ma 2x10 i to jest moim zdaniem optymalny setup dla tego typu roweru.

Odnośnik do komentarza

Zależy jaki blat z przodu. Jak 34 to na 34x12 pojedzie się na oponach 42 mm z kadencją 90, 34 km/h
Ogólnie założenie napędów 1x to dobre przełożenia pod górę, jako takie po płaskim i nic z góry i z wiatrem. Zjazd grawitacyjny.
W 2x masz zwykle blat 36 i kasetę zaczynająca się od 11, 36x11 da 40 km/h
1x8 to będa duże dziury w kadencji.

Odnośnik do komentarza

To ja bym wolał Indianę x8 z włożonymi lżejszymi, bardziej szosowymi oponami. Mam w jednym rowerze microshift i będę bronił tego napędu jakby nie jedna rzecz. Ja kupiłem napęd microshift z napędem 9x w cenie 1800 zł. W tej cenie napęd super. Nie szedłbym w rower z napędem 1x8 na dłuższe jazdy. Obecnie 1x9 ma moja mama i czasem jej brakuje na zjazdach i trochę na podjazdach w lesie (korba 32 zęby). Mojej dziewczynie założyłem już 11x46 deore 10 biegową i to fajny napęd, na zjazdach z korby 30 i kołem 27,5 trochę brakuje, 32 blat i 11-50 - kołem 29x2,3 jest spoko, ja mam u siebie blat 34 i kasetę 10-50 (seryjnie 52) i idzie do 60 km/h na zjeździe przy kole 29x2,3. 

Prosta kierownica jest spoko na miasto, w trasę bym szedł w jakąś szosę z szerszymi oponami albo coś w stylu gravela. Taki triban RC 520 przyjmie opony 38 a nawet czytałem o 40. Ewentualnie właśnie taka indiana za okolice 4000 zł ze sztywnymi osiami, napędem 2x10 lub 2x11 i powietrznym amorem z blokadą. 

Spoko opcjami są też nowe rowery z deca z seri expl za 3500 z napędem 1x10, powietrznym amortyzatorem i spoko hamulcami. 

Mtb na dobrych gumach pod ściganie w xc potrafi być szybsze na asfalcie niż niejeden grawel. W tym tygodniu zrobiłem na mtb trening, na 50 km średnia 31,5 km/h ? na szosie by wyszło z 34, na grawelu z 32, tylko u mnie już noga trochę mocniejsza. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...