mattpl Opublikowano 14 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2022 Dzień dobry, prośba o pomoc w wyborze pierwszej używanej szosy. Wzrost 186cm przekrok 82. Aktualnie latam na fitnessie rozmiar 21. Szukam kolejnego roweru na rekreacje. Wpadły mi poniższe modele, możecie pomóc w wyborze https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-szosa-kolarzowka-sensa-romagna-tiagra-2x10-58-CID767-IDML7RG.html#b803b62b68 lub https://www.olx.pl/d/oferta/boardman-team-shimano-tiagra-ful-carbon-szosa-endurance-CID767-IDLl5ZX.html?reason=seller_listing|olx_shop_premium Niestety czytam wszędzie, żeby używany karbon raczej odpuścić ;/ Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2022 Czytasz oszołomów, którzy nie mają pojęcia o karbonie. Naprawa ramy karbonowej w zaprzyjaźnionej firmie kosztuje 330 zł. Naprawiałem już dwie pęknięte w kraksach. Naprawione świetnie z dożywotnią gwarancją na naprawę. Nie wiem czy nie celujesz w za duży rozmiar. Ja bym przy tych proporcjach brał 56. Ale trzeba popatrzeć na geo bo czasem 56 od 58 niewiele się różni. W 58 będziesz miał wyżej kokpit. Oba podlinkowane rowery są ok. Z tym że nie wiem czy wiesz jaka jest różnica między szosą race i endurance. Jeśli ma to być rower do ścigania to race. Będzie bardzo sztywny z nisko położonym kokpitem i mało komfortowy bo jego głównym zadaniem jest sztywność i przełożenie dępnięcia w pedały na ruch do przodu bez strat energii. Szosa typu endurance jest wygodniejsza. Ma tłumić nierówności nawierzchni, ma wyżej położony kokpit. Typowy przykład, Specialized Roubaix. Te dwie podlinkowane szosy wyglądają mi na typ race. Odnośnik do komentarza
mattpl Opublikowano 14 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2022 Teraz, jajacek napisał: Czytasz oszołomów, którzy nie mają pojęcia o karbonie. Naprawa ramy karbonowej w zaprzyjaźnionej firmie kosztuje 330 zł. Naprawiałem już dwie pęknięte w kraksach. Naprawione świetnie z dożywotnią gwarancją na naprawę. Nie wiem czy nie celujesz w za duży rozmiar. Ja bym przy tych proporcjach brał 56. Ale trzeba popatrzeć na geo bo czasem 56 od 58 niewiele się różni. W 58 będziesz miał wyżej kokpit. Oba podlinkowane rowery są ok. Z tym że nie wiem czy wiesz jaka jest różnica między szosą race i endurance. Jeśli ma to być rower do ścigania to race. Będzie bardzo sztywny z nisko położonym kokpitem i mało komfortowy bo jego głównym zadaniem jest sztywność i przełożenie dępnięcia w pedały na ruch do przodu bez strat energii. Szosa typu endurance jest wygodniejsza. Ma tłumić nierówności nawierzchni, ma wyżej położony kokpit. Typowy przykład, Specialized Roubaix. Te dwie podlinkowane szosy wyglądają mi na typ race. Czytam właśnie wcześniejsze Twoje posty na temat typów i problemach z kręgosłupem przy szosie race ? Ogólnie do żadnego ścigania się nie przymierzam, na ten moment raczej rekreacja aczkolwiek z racji że biegam również w zawodach w głowie gdzieś tam powoli wpadają pomysły startów w TRi etc. Odnośnik do komentarza
mattpl Opublikowano 14 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2022 No dobra a jeszcze z tych dwóch może coś https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-centurion-hyperdrive-CID767-IDNatNh.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-rose-pro-sl-CID767-IDO78Ng.html Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2022 Oba w porządku. Centurion należy do Meridy. Często spotykane rowery w wypożyczalniach. Rose firma podobna do Canyon, sprzedaż wysyłkowa. Dobra jakość Odnośnik do komentarza
mattpl Opublikowano 14 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2022 7 minut temu, jajacek napisał: Oba w porządku. Centurion należy do Meridy. Często spotykane rowery w wypożyczalniach. Rose firma podobna do Canyon, sprzedaż wysyłkowa. Dobra jakość @jajacek Tak jak piszesz centurion z wypożyczali był, rose młodszy z tego co znalazłem. Różnica niby pomiędzy 105 a Ultegrą w wersjach podanych na olxie to: różnica głównie w wadze z tego co gdzieś tam wyczytałem. Chyba skieruję się ku temu Rose PRO SL a różnicę będę miał na fitting Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2022 Nie opłaca się za dużo dopłacać do Ultegry bo funkcjonalnie różnica w działaniu jest dla amatora kompletnie niewyczuwalna. Mało tego, klamki Ultegry są wycienieniowane a przez to bardziej łamliwe, z czym miałem do czynienia wielokrotnie. Gleba i po klamce. Odnośnik do komentarza
mattpl Opublikowano 14 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2022 @jajacek ok no to ROSE PRO w takim razie na 105tce. No i coś ten przekrok widzę teraz źle wpisałem, nie wiem skąd mi tam 82 się pojawiło. Zmierzyłem ponownie 87 wychodzi ? dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2022 To nie masz rażących dysproporcji między górną a dolną połową ciała. Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 17 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 W dniu 14.03.2022 o 08:23, jajacek napisał: Czytasz oszołomów, którzy nie mają pojęcia o karbonie. Naprawa ramy karbonowej w zaprzyjaźnionej firmie kosztuje 330 zł. Naprawiałem już dwie pęknięte w kraksach. Naprawione świetnie z dożywotnią gwarancją na naprawę. Nie znam się na karbonie... Posiadasz może zdjęcie uszkodzenia przed i po naprawie? W jakich miejscach pękają ramy najczęściej? Ważyłeś ramę przed naprawą i po naprawie? Dlaczego pytam o wagę? Bo wzrost masy związany jest z ilością materiału użytego do zalepienia pęknięcia. Producenci ram wskazują, że dążą do tego by zminimalizować ilość przerwanych włókien. Najlepiej by elementarna nitka przebiegała od początku do końca ramy bez jej podziału. Bo ma wtedy najlepsze własności. A w przypadku pęknięcia traci się spójność. Jaką techniką naprawia się ramy karbonowe? Widziałem na alledrogo uszkodzone po 500/600zł. Zazwyczaj pęknięcia tylnych widełek. I nie były to pęknięcia na skutek wypadku ale zmęczeniowe. Wskazywał na to fakt, że nie było żadnych innych oznak uszkodzeń mechanicznych: otarć lub zdartego lakieru. Zakładam że nie jeździsz na rowerze z naprawianym widelcem... Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 Nie ważyłem. Naprawa była dokonana w firmie carbonbike.pl. W jakich pękają? Nasz ramy pękły w poważnych kraksach. Jedna kraksa w peletonie i 40 osób na sobie przy 60 km/h. Pękły lekko tylne widełki. Druga na górnej rurze po kraksie i uderzeniu w słup oświetleniowy przy 50 km/h. Pęknięć zmęczeniowych nigdy nie mieliśmy. Trzeba też dodać że im rama cięższa, tym więcej przeżyje. Mieliśmy ramę 1400 gram, która była pancerna mimo kraks. Obecnie mamy dwie Speca SL6 ważące po 900 gram (te które pękły) i są niestety za bardzo wychudzone. Kolega z firmy od naprawy karbonu zaleca do zastosowań amatorskich ramy ważące minimum 1200 gram. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się