Skocz do zawartości

Pierwsza szosa do 4000


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do zakupu pierwszej szosy. Myślałem o romecie huragan 3 i 4 z 2021, ale też znalazłem taki używany ( link poniżej). Budżet ok. 3-4 tysiące. Proszę o doradzenie w tym temacie. Dziękuję

Romet https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Szosowy-ROMET-HURAGAN-3-2021/977903

https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Szosowy-ROMET-HURAGAN-4-2021/976152 w sklepie znalazłem za 4100

używane:

 

Odnośnik do komentarza

Tego na Sorze odradzam. Kiepska Sora, tragiczne koła.
Huragan 4 2021 może być. Tiagra jest w porządku, koła nędzne, opony do zmiany bo są po prostu tragiczne. Gorsze w przyrodzie chyba nie występują :)


Garnelli rower bez sensu. Rama alu. Stara Ultegra 10-rzędowa, na poziomie Tiagry 4700. Koła no name. Ten rower ma zapewne z 12 lat.
Ten Trek Madone z 15 lat.

Jak chcesz dobry rower używany to kup Specialized Roubaix, który jest wygodną szosą albo jego odpowiednik Trek Domane albo Giant Defy. Jak chcesz się ścigac to Specialized Tarmac lub Giant TCR albo rowery producentów takich Scott, Cannondale, Cube, Merida, Canyon. Focus, Ridley, KTM, Bulls, Ghost.

Jeśli rower używany to mam mieć karbonową ramę, osprzęt Tiagra 4700 lub 105 5800/Ultegra 6800 i nie być starszy niż jakieś 8, w porywach 10 lat.
 

Odnośnik do komentarza

Huragany pamiętam miały dość agresywną geometrię - ale to są spostrzeżenia sprzed ca. 6-7 lat, może to zmienili. Co do osprzętu to potwierdzam obserwacje Jacka: Sora to beznadzieja - mało precyzyjna, ale co jeszcze gorsze, rozregulowuje sie bardzo szybko (śfagier ma, miałem okazję potestować). Tiagrę ma żonka w fitnessie i działa bardzo dobrze, minus jest chyba tylko taki, że to jedyny napęd dziesięciorzędowy, kompatybilny w zasadzie tylko sam ze sobą. 105 nic nie można zarzucić, w moim sześcioletnim rowerze działa jak nowa. Ultegra w drugiej szosie przełącza przyjemniej, ale nie ma wyraźnej przewagi nad 105.

Odnośnik do komentarza

Parę lat temu te ramy Huraganów były też ekstremalnie niekomfortowe. Nie wiem jak teraz.
Co do osprzętu. Kultura pracy Tiagry jest zbliżona do 105 i Ultegra. Przerzutki Tiagry 4700 są kompatybilne ze 105, więc jakby jednego dnia ktoś chciał zrobić upgrade to montuje klamki od 105, kasetę 11-rzędów i wszystko działa. Nie widzę sensu w dopłacie od 105 do Ultegry, bo funkcjonalnie nic się nie zyskuje. A być może nawet traci bo klamki Ultegry są bardziej podatne na połamanie niż 105. Zyskuje się natomiast wagowo. 

Odnośnik do komentarza

Chodziło mi o kompatybilność napędu jako całości - upgrade Tiagry będzie wymagał wymiany klamek na 11 rzędowe (prawa 105 to min 4 stówy a teraz możliwe że bliżej 5), przy nich sama tylna przerzutka to dość skromny koszt (Tiagra pewnie w okolicach 200 złotych). Chyba lepiej od razu kupić 105, jeśli komuś zależy na 11 rzędach.

EDIT: przyznaję bez bicia że nie wiem, jak z korbą. W teorii Shimano drukuje na Tiagrze "10S", czy w praktyce dobrze to zadziała z 11 rzędami z tyłu to nie mam pojęcia, możliwe że bez problemu (?).

EDIT: doedukowałem się na szybko - korba będzie działać ? 

Odnośnik do komentarza

Sugeruję żebyś przeczytał ze zrozumieniem to co napisałem. To co wkleiłeś to jakieś obiekty muzealne.

Jeśli szukasz wygodnej szosy, to musisz szukać szos typu endurance. Niemal każdy producent obecnie takie posiada. Są to na przykład:
Specialized Tarmac
Trek Domane
Giant Defy
Cannondale Synapse
Scott Addict
BMC Gran Fondo
Focus Paralane
Lapierre Sensium
Canyon Endurace
Cube Agree
Felt VR
Ribble Gran Fondo
Boardman Endurace
Jamix Xenith
Kinesis Gran Fondo
Bianchi Infinito



Klamki nie mogą być srebrne, bo takie były w przedpotopowych rowerach. Osprzęt ma być albo Tiagra 4700 10-rzędowa albo Shimano 105 5800 11-rzędowe. Czemu? Bo jak złapiesz glebę to kupisz części zamienne bez problemu. Do takich sprzed 15 lat, może to być niemożliwe.

Jeśli czytasz po angielsku to poniżej jest napisane czym się rower typu endurnace nazywany też sportive albo gran fondo charakteryzuje.:
https://magazine.bikesoup.com/review-12-best-2014-endurance-sportive-road-bikes

Odnośnik do komentarza
W dniu 17.02.2022 o 13:36, przemo202690 napisał:

Witam, przymierzam się do zakupu pierwszej szosy. Myślałem o romecie huragan 3 i 4 z 2021, ale też znalazłem taki używany ( link poniżej). Budżet ok. 3-4 tysiące. Proszę o doradzenie w tym temacie. Dziękuję

Romet https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Szosowy-ROMET-HURAGAN-3-2021/977903

https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Szosowy-ROMET-HURAGAN-4-2021/976152 w sklepie znalazłem za 4100

używane:

 

Tu masz wybór między starociami a czymś współczesnym. Sora R3000 nie jest zła, Tiagra R4700 lepsza. Tiagra R4700 porównywalna do 105 R7000. Wyglądają podobnie. Patrzę na ceny tych staroci - porażające. Optymalny wybór: Huragan 4.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, IgorK napisał:

Patrzę na ceny tych staroci - porażające.

A ja jestem ciekawy, czy to się w ogóle sprzedaje. Jak jakiś czas temu wystawiałem aluminiową szosę endurance w stanie prawie mint na współczesnej 105 za 2.5 k PLN, to potencjalni kupcy prawie że robili ekspertyzy techniczne i byli skłonni się łaskawie zgodzić na cenę o tysiąc niższą, więc ostatecznie rower wylądował na stałe na trenażerze. Ale teraz rowerów brakuje, więc kto wie. 

Odnośnik do komentarza

Sprzedają się. Jak widzisz po tym wątku wielu ludzi nie ma wiedzy. Przyzwoite używki poszły w górę ok. 1000. Sprzedałem karbonowy rower Ridley Excalibur z 2008 na Ultegrze 2x10 przed Covid za 2700. Dziś bym pewnie dostał 3-3,5k. Dobre rowery mtb sprzedają się bez problemu. Swojego Speca Chisel Expert 2x11 2018 na Rebie i SLX sprzedałem parę miesięcy temu za 6k. Dobrą szosową ramę karbonową na której parę sezonów jeździłem puściłem dopiero co za 3200 a zapłaciłem za nią 900 Euro w 2016 roku. Marka ma też znaczenie. Kumple beznadziejnego trekkinga Treka sprzed 10 lat puścił za 2500.

Odnośnik do komentarza

Dlatego piszę tutaj żeby zasięgnąć wiedzy kogoś kto ma większe pojęcie w tym temacie niż ja... 

Znalazlem jeszcze dwa takie rowery: 

https://m.olx.pl/d/oferta/giant-contend-2020-sh105-2x11s-alu-carbon-szosa-endurance-CID767-IDGO1CV.html?reason=seller_listing|olx_shop_premium 

https://m.olx.pl/d/oferta/giant-defy-sh-ultegra-11s-alu-carbon-szosa-endurance-super-stan-CID767-IDMBaCH.html?reason=seller_listing|olx_shop_premium 

Z tym że przy giant defy sprzedawca nie był mi wstanie powiedzieć z którego  dokładnie jest  szosa . 

Dodam że mam 177 cm wzrostu i 86 cm przekroku 

Odnośnik do komentarza

Ten Giant Contend to bardzo przyzwoity i wygodny rower. Cena też ma ręce i nogi. Ale za duży. Przy tym wzroście rama M, 54.

Ten Giant Defy Twój rozmiar i świetny wybór. Tylko koła by się przydało sprzedać i kupić inne. Albo dać do porządnego naciągnięcia lub wymiany szprych. Bo te koła Giant to straszny syf. Szprychy lecą co chwilę.
 

Odnośnik do komentarza

I te dwa Gianty jakies rozsądniejsze. Zauważ, w Contend, tylne widełki koło przerzutki, obicia lakieru - zaprawki. No i raczej na 105, ale młodszy.  Defy ładniejszy, więcej z Ultegry. Ramy wyglądają na takie same (konstrukcyjnie). Niech zdecydują... koła. Poproś o zdjęcia powierzchni hamujących. Jaki nie te, to Huragan 4. Dodatkowo masz gwarancję. Romet chyba daje już wieczystą gwarancję na ramy... 

Odnośnik do komentarza

A może skusisz się na  rower endurance z karbonową rama na 105 11rz? Mam do sprzedania specialized roubaix z 2014, kupiłem we październiku jako używka po ( rzekomo 5k km przejechanych przez rasowego sprzeciarza, który zmienia rowery co roku, nie wiem czy rzeczywiście rower przejechał tylko 5k km, ale jego stan wizualny raczej to potwierdza,  tzn.  rama ma tylko jedno  zarysowanie na gornej rurze, tarcze korby nie są zajechane). Kupiłem ten rower trochę pod wpływem emocji i chęci wymieniania  na lepsze, bo myślałem że " oo carbon i shimano 105 to pewnie mega wygodne i szybko jedzie",  po części to się zgadza, że rower alu vs carbon ( bo na alu ramie  gianta defy 3 lata jeździłem), jest minimalnie mniej wygodny i  minimalnie szybszy.  Wygodę szczególnie odczułem gdy wybrałem się na 100 km przejażdżkę po  nadgranicznych wioskach ( jestem z lubelszczyzny, z Tomaszowa Lubelskiego),a   większą prędkość odczułem przy podjeżdżaniu i statystykach stravy ( nie są to  jakieś wielkie przyrosty średnich, ale fakt faktem są). Teraz doszedłem do  przekonania, że jednak rower endurance na aluminiowej ramie  w zupełności mi wystarczy, bo nie jestem   żadnym sportowcem, nie  liczą się dla mnie    korzyści kilku sekund przy podjeździe,a  giatn efy to wyjątkowy wygodny rower wg mnie . Dlatego też postanowiłem  sprzedać nowy nabytek w postaci specialized roubaix i uzupełnić swój  garaż o  mtb albo gravela.   Gdybyś był zainteresowany to mam na sprzedaż  specialized roubaix sl elite w rozmiarze 56 cm w cenie 5300 zł.  Po zakupie wymieniłem w nim kasetę, łańcuch i koła zostały przeserwisowany przez profesjonalny serwis.  Na  rower mam dokument w postaci karty gwarancyjnej.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...