Skocz do zawartości

Sztyca opuszczana XC 500 rockrider


Rekomendowane odpowiedzi

O widzę mój temat stary odgrzebany. Koniec końców mi samemu temat trochę umarł, ale na ten sezon już upatrzyłem sobie zestaw, kind shock e20 o skoku 125 lub 150mm wraz z manetka shimano Mt 500. Widziałem na zdjęciach i źle to nie wyglada. Linka będzie puszczona w dół rura podsiodlowa tylem od strony kola, wejdzie pod support gdzie dalej pod dolna rurą pójdzie na kierownice. W RR xc500 mam jedno wolne prowadzenie linki, jak znalazl. Taki zestaw to 600/700 zł. Sztyce kindschock mają dobre opinie. 

Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, MalySzaryCzlowiek napisał(a):

O widzę mój temat stary odgrzebany. Koniec końców mi samemu temat trochę umarł, ale na ten sezon już upatrzyłem sobie zestaw, kind shock e20 o skoku 125 lub 150mm wraz z manetka shimano Mt 500. Widziałem na zdjęciach i źle to nie wyglada. Linka będzie puszczona w dół rura podsiodlowa tylem od strony kola, wejdzie pod support gdzie dalej pod dolna rurą pójdzie na kierownice. W RR xc500 mam jedno wolne prowadzenie linki, jak znalazl. Taki zestaw to 600/700 zł. Sztyce kindschock mają dobre opinie. 

Ciekawy pomysł, który też rozważałem. Zastanawiam się jednak czy tam przy suporcie nie ma zbyt mało miejsca. Linka musiałaby być przymocowana bezpośrednio do ramy, a w wówczas czy zakręt nie będzie zbyt ostry. Druga sprawa to nie miałem takiego sprzętu w ręku i czy wyjście linki ze sztycy może być umieszczone dowolnie na całym obwodzie, w tym wypadku z tyłu rury podsiodłowej.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, MalySzaryCzlowiek napisał(a):

https://team29er.pl/testy/osprzet/3114-wygoda-i-praktycznosc-w-cenie-test-sztycy-pneumatycznej-king-shock

 

 

inna sztyca ale rozwiazanie to samo. Przejsciem przy supporcie bym się nie martwił, to będzie mocny zakręt dla linki ale nie aż tak żeby pancerz ja blokował. 

Ooo super, za tym modelem ja się rozglądam akurat ? Z tym prowadzeniem linki trzeba przymierzyć, suport sporo odstaje w tył od lini rury podsiodłowej. Mi tak na oko wygląda że ciężko będzie „wykręcić” z linką tak aby nie odstawała i nie zahaczyła o coś w terenie. Spróbuję z kawałkiem pancerza zanim zaopatrzę się w droppera. Tak czy inaczej dzięki za inspirację.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Póki co nie dałem nic. Rozglądam się jeszcze za jakimiś uchwytami do linki. Najlepiej coś samoprzylepnego, byłoby estetycznie ale nie wiem czy utrzymają linkę w tych miejscach gdzie sprężynuje najbardziej (pierwszy nad suportem). Ewentualnie uchwyty pod trytytki. Zobaczy się. Ten model kupiłem za 1200 w zestawie z manetką (ogólnie sprzedawane osobno). Skok 150mm. Rozważałem jeszcze 175mm ale byłoby na styk pod moje ustawienia więc nie ryzykowałem. Po kilku dniach użytkowania wiem, że mniej niż 150mm bym nie chciał mieć. No i na koniec mam problem z tylną lampką, którą dotychczas montowałem na sztycy. Trzeba pomyśleć nad montażem pod siodełkiem.

Odnośnik do komentarza

Pytanko do kolegi @mike21, gdzies mignęło mi kiedys, ze miales na serwisie do czynienia z KS. 

https://7anna.pl/product-pol-11285-Sztyca-Kind-Shock-E20.html

 

Czy taka sztyce się jakoś serwisuje ? Na necie jest mało informacji. Właśnie ją kupiłem żeby zobaczyć na żywo co to jest i jak to jest wgl. wykonane, wiadomo, że to budżetowa wersja ale nie chce też tego zajechać w jeden sezon ?

Odnośnik do komentarza

Nie miałem w łapkach e20. We wszystkich budżetowych KS da się rozebrać, wyczyścić i przesamrować ślizgi. Cartridge jest nierozbieralny i nieserwisowalny a wymiana niropłacalna. Nawet do najtańszych KS (np. rage) są dostępne części zamienne ale komplet ślizgów + nowe uszczelki to koszt >50% nowej sztycy. 

Odnośnik do komentarza

Dla potomnych, sztyca KS e20 zamontowana. Nie wiem po co dokładają do zestawu tak krótką linkę i pancerz, ale można na pierwsze jazdy i regulacje puścić to górną rurą i sobie chociaż potestowac sprzęt. Sztyca nie ma luzów, sprawnie opada i się podnosi, bez żadnych zacięć mimo minusowej temperatury, pewnie w lato będzie lepiej. Jest to moja pierwsza opuszczana sztyca i z tego co widzę, to zewnętrzne prowadzenie nie jest żadnym problemem. Lampkę też dałem radę zamontowac bo w tym modelu mocowanie na linkę idzie lekko z boku. Zastanawiam się ile wytrzyma zanim złapie jakieś luzy itp. Jest to w końcu budżetowy model. Minusem jest teraz przesunięcie siodełka. Miałem offset 15mm więc muszę trochę bardziej wyrzucić siodełko do tyłu. 

Screenshot_20230214_202655_Photos.jpg

Odnośnik do komentarza

No i masz :). Jest. Teraz tylko jakies dłuższe zjazdy przydałyby się. Ile masz zapasu w rurze podsiodłowej. W moim rowerze z uwagi na b.duży reach i krótką podsiodlówkę , i kąt podsiodłówki, mam wrażenie, że sztyca jest zbyt krótka na dojazdówkach. Nie wiem, czy nie wymienid na dluższą a boje sie wysuwać sztycę  na maxa aby nie powstał moment przy Max wysuniętym siodełku. 

Odnośnik do komentarza

Kilka takich zjazdów w okolicy mam, ale najbardziej nie mogę doczekać się zawodów, nie raz zdarzało się, że musiałem zejść z roweru, bo byłem za wysoko na kierownica przy stromym zjezdzie, robilo sie niebezpiecznie a nie chcialem przyszorowac klejnotami po biezniku. Czym człowiek wyższy tym bardziej taka sztyca pomaga. Co do wymiarów, skok to 150 mm, dolna część sztycy wchodzi w ramę prawie po same śrubki od bidonu więc zapas bardzo duży. Całość ma 480mm. Sama rama u mnie to xl więc miejsca jest dużo. A wykraczasz poza linie wyznaczona na sztycy ? Ta minimalna ilość wejścia. Bo jeśli nie to teoretycznie powinno być ok. Nie raz widzę osoby z naprawdę mocno wyjętymi sztycami, nic się niby nie dzieje. 

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, MalySzaryCzlowiek napisał(a):

. Co do wymiarów, skok to 150 mm, dolna część sztycy wchodzi w ramę prawie po same śrubki od bidonu więc zapas bardzo duży. Całość ma 480mm

Dokładnie jak moja przy max dlugosci 438 mm. Cały komplet wysunięty na maxa do góry , aż do linii ograniczającej i dlatego fopytuję się jak u Ciebie. Takie wysunięcie powoduje ograniczoną możliwość obniżenia droppera przy zjazdach ( mniejszy zakres regulacji roboczej). Dla reach 480 mm i Seat Tubęe Lenght 420 mm (!) I kącie rury podsiodłowej 78 st.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...