Skocz do zawartości

Nowy rower endurance


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

szukam nowego roweru w stylu endurance -ma być wygodny ,komfortowy na długie wyjazdy z możliwości wjechania na szutry ale większości asfalt .

Wypożyczyłem kiedyś canondale synapse i było na nim całkiem spoko .Czytam Wasze wpisy i ktoś poleca speca robuaix .

Może mi polecicie coś konkretnego do 10 tys używany lub nowy ale koniecznie Carbon .

Z góry dziękuje 

Odnośnik do komentarza

Każdy Spec Roubaix i Trek Domane. To są rowery, które przez lata zdominowały kategorię endurance. Ja i 5 moich kumpli jeździmy na Roubaix. Jeden kumpel i dwie dziewczyny na Domane. Nowy za 10 k nie da rady.

Jeśli chodzi o Roubaix to dobre modele na hamulcach tarczowych to: SL2, SL3, SL4. Maksymalna szerokość opony 28 mm. Potem pojawiły się modele na hamulcach tarczowych. Tam maksymalna szerokość opony 33 mm. W nowych Domane, chyba od 2019 maksymalna szerokość opony 38 mm. Celuj z model na Shimano 105. Różnica w cenie między Ultegra i 105 nie warta dopłaty.

Najsłynniejszy wyścig po szutrach, Strade Bianche, wygrywano np. na oponach Vittoria Corsa Control 28 mm, na których też jeżdżę.

spacer.png


 

Odnośnik do komentarza
53 minuty temu, Miki napisał:

Cena jest dobra. Z tym że są to hamulce tarczowe mechaniczne, które dość słabo hamują. Wymagają pewnych zabiegów serwisowych, żeby przyzwoicie hamowały. Natomiast plastikowa osłona na kole sugeruje, że faktycznie był to rower jeżdżony po bułki. W razie czego za 500 zł idzie kupić dobry hamulec mechaniczno-hydrauliczny. Ale może te da się doprowadzić do ładu. Trzeba wymienić pancerze na bezkompresyjne, wysokiej jakości i założyć dobre klocki. W standardzie to raczej spowalniacze.

Najlepsze tarczówki mechaniczne to Tektro/TRP HyRd

Odnośnik do komentarza

Dla mnie wadą Roubaix jest to co jest dla innych zaletą. Chodzi o ten amortyzatorek Future Shox, który Spec pakuje teraz do wszystkich Roubaix i większości Diverge. Wg mnie nie po to się kupuje tego typu rower, żeby sobie zmiękczać, ale dla szybkości, sztywności i prostoty. A tego typu wynalazki są dla mnie tego zaprzeczeniem. Jeśli komuś na takim rowerze jest za twardo to niech kupuje inny rodzaj roweru. Poza tym, że niewiele to daje, a po pewnym czasie będzie gorzej działać i skrzypieć. Nawet w sklepie próbowałem jak to działa w nowym rowerze i już coś skrzypiało. Jeśli już to dopiero wyższy model FS tj. 2.0 jest wart zachodu, bo można go zablokować i ma hydrauliczne tłumienie. Wadą Synapse jest z kolei brak sztywnej osi z tyłu oraz trochę niestandardowy suport. Jakiś czas temu próbowałem zarówno Synapse jak i Roubaix i na Synapse czułem się lepiej. Jest mega komfortowy, idealny na długie dystanse.

Odnośnik do komentarza

Też nie mam przekonania do FS 1.0 i 1.5, bo nie można wyłączyć tego bujania. Można natomiast zmienić sprężynę na najtwardszą i je ograniczyć. W komplecie producent daje 3 sprężyny różnej twardości. Rower kupuje się po to żeby mieć z jazdy nim przyjemność. Dla jednego oznacza to sztywniej dla drugiego bardziej miękko. Jakby patrzeć na to że ma być najsztywniejszy i najszybszy to wszyscy by jeździli na szosach typu race. Różnica w prędkości między ultra sztywną szosą race i szosą endurance na poziomie 30 km/h jest nieduża i nie przekracza 1 km/h. Dopiero przy większych prędkościach się zwiększa. Mam kolegę co jeździ na takim Roubaix jak ten z OLX i regularnie melduje się na podium imprez ultra typu Bałtyk-Bieszczady 1008 km, Wisła 1200 km czy MDRP 3150 km. Więc się to jednak sprawdza. Ale twierdzi on że jego poprzedni Roubaix, SL4 bez Future Shock, bardziej mu odpowiadał. Sagan też wygrał Paryż - Roubaix na Specu Roubaix. Ale na takim z FS 2.0

Odnośnik do komentarza

Ja chce kupić rower do jazdy wokoło komina .Raz będzie to wycieczka 30 km ale zdarzy się 100 km .

najwaznijsza jest dla mnie wygoda jazdy ,nie chce się ścigać .Ma być miło .Od kawy do kawy .

jak pisałem .kiedyś wypożyczyłem synapse i było naprawdę przyjemnie .

poza tym synapse miałem swojego cervelo s3 i go sprzedałem -był dla

mnie nie wygodny 

Odnośnik do komentarza

Jakiegoś dobrego gravela też możesz rozważyć. Speca Diverge, Trek Checkpoint czy Cannondale Topstone czy jakiegoś Scotta. Zawsze można zmienić opony na szosowe ale komfortowe 28 czy 32 mm. Ja mam też przełajówkę, Speca Crux jako rower wyprawowy i zimowy i jeździ się mega komfortowo bo ma krótką górną rurę i dość wysoko położony kokpit. Bierze opony do 38 mm. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...