patrykrowerowy Opublikowano 23 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 Witam, czy jest możliwość założenia do szosówki (Scott Speedster 30 Disc) opony jak do grawela? Rower ma hamulce tarczowe z przodu i tyłu. Chciałbym od czasu do czasu zjechać z asfaltowych dywaników. Nie wiem czy technicznie budowa szosówki i jej wytrzymałość pozwolą na taki manewr zamiany opon. Obręcz: OBRĘCZ SYNCROS ATD 550DISC 622X17MM. W załącznikach zdjęcia rozmiarów opony obecnej i felgi. Dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 23 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 To jest przykładowa tabelka, która pokazuje jaką oponę trzeba dobierać do obręczy o danej szerokości. Szeroka opona na węższej obręczy zwykle się gorzej układa i ma realną szerokość mniejszą. Jest jeszcze kwestia jaką szerokość przyjmie Ci rama. Odnośnik do komentarza
patrykrowerowy Opublikowano 23 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 Dziękuję. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 Pytanie czy szersza opona zmieści się do szosy, bo rozumiem że chcesz założyć minimum 35 mm Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 12 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2022 W tym przypadku obręcz ma wewnętrzną szerokość 17 mm, więc nie będzie problemu z założeniem opony o szerokości nawet 40-44 mm, czyli typowo gravelowo-crossowej. Ale! Najważniejsze jest miejsce w ramie/widelcu. Rowery szosowe nie są budowane z myślą o wkładaniu tam szerszych opon. To się co prawda zmienia i pojawiają się maszyny typu road-plus, gdzie założone są opony 32 mm, a czasem miejsca jest na trochę więcej. Dochodzi do tego kwestia bieżnika. Jeżeli do roweru wejdzie np. szosowa opona 32 mm, to taka z wyraźniejszym bieżnikiem może się tam już nie zmieścić o tej szerokości. Sprawdziłbym miarką ile miejsca na szerokość jest w tylnym widelcu, trzeba tam zostawić trochę zapasu. Plus pamiętałbym o tym, że wraz z szerokością, rośnie też wysokość opony. I musi mieć ona więcej miejsca pod rurą podsiodłową. Może także zahaczać o nią przednia przerzutka (miałem kiedyś taką sytuację). Z przodu poza miejscem w widelcu (i zapasem po obu stronach) trzeba pamiętać o tym, że szersza (czyli wyższa) opona może zacząć zahaczać o czubek buta podczas mocniejszego skrętu kołem. Inną opcją są dostępne jeszcze gdzieniegdzie opony Panaracer Gravelking SK 28 mm: https://r2-bike.com/PANARACER-Tire-GravelKing-SK-28-700-x-28C-black mają drobny bieżnik po bokach, który doda trochę pewności po zjechaniu z asfaltu. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się