Skocz do zawartości

Indiany x7 do x10 którą wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wstawiałem już parę postów dotyczących indianek i chciałbym żeby to był mój ostatni. Która z indian storm od x7 do x10 najlepiej wybrać jazda rekreacyjna jak na razie. Na razie narbajdziej skłaniam się ku storm X 7 I X 9 ale nie wiem czy warto dopłacać około 800zł różnice to deore XT w indianie storm X 9 a w X 7 zwykle deore plus waga jakieś 400 gramów różnicy na korzysc x9 więc niedużo. W  X10 chyba nie potrzebuje karbonu a X 8 ma slx zamiast deore więc to taki storm X 7 ale drozszy o 400 zł, slx i innym malowaniem. Szukam roweru na długie lata więc zastanawiam się czy dopłacić to 800 zł do storm x9 z X 7 . Minusem z storm x7 jest brak ramy 19 cali obecnie online w media expert. Chyba że ktoś by znalazł lepsze modele od tych do kwoty 4500 zł oraz do jazdy dość rekreacyjnej. 

Ostatnie pytanie to myślicie że te rowery np. przecenia na Black Friday czy niezbyt. Dodam że teraz też jest przecena na wszystkie te modele o 100 i o 300 zł do 31.102021. więc brać teraz jak już wybiorę i pomożecie czy czekać na BF?

Pozdrawiam i już postaram się nie spamowac. ; )

Linki do rowerów :

Storm x7

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-storm-x7-m19&ved=2ahUKEwjc0p7r6-rzAhUSiIsKHXZKBn8QFnoECAYQAQ&usg=AOvVaw24-jxI87R_bV04lB9Q-khk

Storm x8

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-storm-x8-m19&ved=2ahUKEwjdyJf96-rzAhUhiIsKHeg9Cx0QFnoECAUQAQ&usg=AOvVaw00IGb9c71omHl5QYMlHttr

Storm x9

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.mediaexpert.pl/&ved=2ahUKEwjphLyL7OrzAhXs-SoKHYAdDrsQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw2B8R-nwhQgAM5eocUS5je4

Storm x10 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-storm-x10-m21&ved=2ahUKEwjEzqzU7OrzAhWLjosKHcz1BvUQFnoECAYQAQ&usg=AOvVaw1h5dozj7jKuGRqsCjXDZ-F

Odnośnik do komentarza

Ja nie odczułem przejścia z 2x10 na 2x11. Miałe setup, który wydaje się optymalny pod względem jakości i kosztów eksploatacji:

Manetka prawa XT lub XTR, lewa Deore
Korba SLX
Przednia przerzutka XTR
Tylna przerzutka XT
Suport XTR
Łańcuch XT
Kaseta SLX 11-36 w pełni stalowa.

I kupują rower na 2x10 możesz osiągnąć podobny setup niedużym kosztem jak zjedziesz to co kupisz. Jedyny problem jaki widzę to jest dostępność części za kilka lat. Dziś mamy wszystko do 2x10. Ale do starszych osprzętów Deore czy XT 3x9 nie kupisz manetek czy przerzutek jakbyś je z jakiegoś powodu zniszczył.

Ja jeżdżę w jednym rowerze na 1x11, w drugim na 2x11. Dziś chciałem koła pożyczyć od kolegi i dupa. Ona ma 12-rzędową kasetę.

Obecne 10-rzędowe Shimano miało swoją premierię jak sprawdziłem w roku 2013. Pytanie więc jak długo będą jeszcze produkować części zamienne do tej grupy? SLX/Xt 11-rzędowe miało premierę w 2016 roku. Trzeba to wziąć pod uwagę.

Odnośnik do komentarza

@Tadzik Czemu zakładasz kilka różnych wątków w jednej tak naprawdę sprawie? Jeżeli znajdziesz za chwilę jakiś inny model, proszę Cię - pisz w jednym wątku, nie zakładaj kolejnego ?

Czy ceny spadną? Być może tak, ale nikt nie ma pewności, bo przez pandemię dzieją się różne dziwne rzeczy. Do tego nawet jeżeli ceny trochę spadną, to nie masz pewności czy upatrzony przez Ciebie model będzie dostępny. Zresztą tam już nie ma z czego spadać, bo ceny są i tak atrakcyjne.

Indiana Storm X7 - rama alu na napędzie Deore 2x10 (z pozagrupową korbą), powietrzny amortyzator RockShox Recon. Cena po rabacie 3500 zł.

Indiana Storm X8 - ta sama rama i amortyzator, napęd SLX 2x11 (z pozagrupową korbą) i siodełko Selle Italia zamiast DDK. Cena po rabacie 3900 zł.

Indiana Storm X9 - to samo co w X8, tylko napęd XT 2x11 (z korbą SLX). Cena po rabacie 4400 zł.

Indiana Storm X10 - rama karbonowa, napęd 2x10 Deore z tylną przerzutką SLX, niższy model hamulców niż we wcześniejszych modelach, siodełko DDK. Cena po rabacie 4000 zł.

 

Do jazdy rekreacyjnej brałbym X7, a zaoszczędzone 900 zł w stosunku do X9 wydałbym na oświetlenie i co tam będziesz do niego potrzebował. Plus odłożył zapas gotówki na lepsze pedały, siodełko, ew. chwyty kierownicy.

Napęd wyższej grupy da Ci trochę wyższą precyzję działania i niższą masę, ale przy jeździe dla przyjemności nie ma to aż takiego znaczenia. A różnice w działaniu pomiędzy Deore a SLX są dla mnie praktycznie niewyczuwalne. XT to fajny napęd, fajnie działa, ale znów wrócę do tematu rekreacji - nic Ci on nie da.

Odnośnik do komentarza

Zgadzam się z Łukaszem że pomiędzy Deore a SLX, różnica w działaniu jest żadna. Dostajemy jedną koronkę więcej. Manetka XT daje nam szybszą zmianę biegów. Nie potrzebujemy nic więcej oprócz niej z XT. Brałbym kolor, który Ci się podoba i rozważył to co napisałem. Za różnicę w cenie można zrobić upgrade w postaci lepszej manetki, kupić lepsze koła lub kupić jak napisał Łukasz oświetlenie, pedały, gripy, itd. Każdy z tych rowerów jest dobrym wyborem, przy czym X10 niekoniecznie. Będzie mniej komfortowy i ma gorszy osprzęt. Karbon jest sztywniejszy niż alu.

Odnośnik do komentarza

zmiana manetek od razu jest bez sensu, to co tam jest wystarczy ci w 100%, zmień ją jak ci się kieeedyś rozpadnie. Nie poczujesz żadnej różnicy po zmianie. XT działa "mocniej" "lepiej" nie wiem jak to określić, ale nie jest to na tyle z rekreacyjnego punktu widzenia ważna zmiana by ją robić od razu. Lepiej daj na serwis zerowy amortyzatora i regulacje zaraz po zakupie ? Zeby ci to ładnie działało.

Odnośnik do komentarza

Tu kolega @MalySzaryCzlowiek nie ma racji. Manetka XT ma dwie funkcje, których SLX nie posiada. Instant Release, co oznacza że bieg wchodzi natychmiast po wciśnięciu cyngla manetki, podczas gdy w SLX po wciśnięciu i puszczeniu. Oraz Multi Release co pozwala lecieć przez pół kasety za jednym dłuższym przytrzymaniem cyngla podczas gdy w SLX cykamy biegi po kolei.

Kompatybilna manetka to ta:
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deorext-m8000/SL-M8000-IR.html

Nie ma potrzeby zmiany lewej manetki. Między Deore, SLX i XT nie ma prawie żadnej różnicy.
Serwis zerowy jest dobrym pomysłem, gdyż producenci masowo oszczędzają na oleju w amorach i smarze w piastach.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...