Alan Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Witam, cześć, czołem. Ostatnimi czasy spotykają mnie niezbyt miłe sytuacje jakimi są "strzelające" dętki. Jak bym w ciągu dwóch tygodni nie wymieniał dętki to byłoby chyba święto. Ogólnie rzecz biorąc raczej bierze się to z tego, że jest to rower z silnikiem, gdzie całe koło dostaje swoje (np wymiana wianków co miesiąc- kulki po prostu pękają). I tutaj powrót do sedna. Czy da się gdzieś kupić (lub w ostateczności- zrobić samemu) pełne opony? Chodzi mi tutaj takie jak są np. w wózkach widłowych, czy gokartach. nie zależy mi na jakiejś tam aerodynamice, czy ciężarze. Silnik bez problemu targnie :p Za jakieś odpowiedzi czy linki byłbym wdzięczny :) Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Wybierając opony do roweru natrafiłem na katalog schwalbe i katalog Kendy, gdzie oprócz standardowych opon można było znaleźć też opony wzmacniane typowo do rowerów elektrycznych. Co do strzelania dętek zastanowiłbym się gdzie leży powód - czy dętka jest przycinana (niskie ciśnienie), przecierana czy jeszcze coś innego? Może rozwiązaniem było by dodanie kolejnej warstwy gumy na obręczy, albo jeśli jest to kwestia przecierania i działania dużych sił zastosować talk. Poczytaj może na temat opon bezdętkowych - może one w takim przypadku wypadły by lepiej. Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Opony do rowerów elektrycznych w zasadzie nie różnią się od zwykłych. Wyjątek te, które mają certyfikaty (o indeksie prędkości 45-50km/h), bo same w sobie -- teoretycznie -- nic nie znaczą, ale jak już firma się o nie postarała, to zwykle są dobrze wykonane (chińscy producenci raczej nawet o nie się nie starają). Bieżnik i opory toczenia mają podobne jak w dobrej jakości zwykłych oponach, robionych z myślą o jeździe miejskiej. Pytanie: ile waży Twój rower? Może opona jest na granicy swojej wytrzymałości? Schwalbe np. podaje maksymalne obciążenie dla swoich opon (przy maksymalnym ciśnieniu). Druga sprawa: opona z solidną wkładką antyprzebiciową: Schwalbe Marathon Plus (Performance), albo Vredestein Perfect Extreme (lżejsza i ciut mocniejsza, ale droższa i mniej popularna, ponadto ma ograniczoną ilość rozmiarów). Trzecia: moc silnika. Może moment siły przenoszony na podłoże zbytnio obciąża oponę (i pośrednio dętkę)? Pomijam kwestie zbyt niskiego ciśnienia itp. Odnośnik do komentarza
Alan Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Opony do rowerów elektrycznych w zasadzie nie różnią się od zwykłych. Wyjątek te, które mają certyfikaty (o indeksie prędkości 45-50km/h), bo same w sobie -- teoretycznie -- nic nie znaczą, ale jak już firma się o nie postarała, to zwykle są dobrze wykonane (chińscy producenci raczej nawet o nie się nie starają). Bieżnik i opory toczenia mają podobne jak w dobrej jakości zwykłych oponach, robionych z myślą o jeździe miejskiej. Pytanie: ile waży Twój rower? Może opona jest na granicy swojej wytrzymałości? Schwalbe np. podaje maksymalne obciążenie dla swoich opon (przy maksymalnym ciśnieniu). Druga sprawa: opona z solidną wkładką antyprzebiciową: Schwalbe Marathon Plus (Performance), albo Vredestein Perfect Extreme (lżejsza i ciut mocniejsza, ale droższa i mniej popularna, ponadto ma ograniczoną ilość rozmiarów). Trzecia: moc silnika. Może moment siły przenoszony na podłoże zbytnio obciąża oponę (i pośrednio dętkę)? Pomijam kwestie zbyt niskiego ciśnienia itp. Rower waży jakieś 10/15 kg. + moja masa (jakieś 80kg) czyli setke dźwigać musi :p koła pompowałem na minimalną twardość, podaną na oponie. Dzisiaj kupiłem nową dętke i napompowałem na maksymalną wartość. Zobaczymy ile teraz ujedzie :p Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 15kg elektryk? Ładny wynik. Ja mam zwyłego holendra, który waży 19-20kg + do 10kg bagaż i 90kg rowerzysta. Opony: wspomniane wcześniej Vredestein, od września 2014 i żadnych niespodzianek (min. 5000km rocznie). Z tym że pompuje je do 90-95% wartości maksymalnej (przód w zimę obniżam do minimalnej dopuszczalnej). W każdym razie chyba wszystkie markowe opony > 50zł za sztukę powinny bez problemu poradzić sobie z takim obciążeniem (100kg rozłożone na dwa koła), pozostaje kwestia odporności na szkło itp. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się