Skocz do zawartości

Gravel za 3000-5000zł


Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, rbellic napisał:

Mógłbyś rozwinąć temat czemu ta rama jest toporna

Jeśli jesteś posiadaczem tego roweru to przepraszam ? Ale żeby było jasne. Nie jestem jakimś snobem, który pogardza rowerami z Decathlonu. Sam miałem kilka rowerów od nich, w tym 3 szosówki. I sobie chwaliłem. Mówiąc, że rama jest ciężka to po prostu stwierdzam fakt. Waga 1800 g w szosie to dużo. Natomiast, że toporna to już bardziej miałem na myśli wygląd, no bo wygląd ma toporny. Ale to tylko moje zdanie. Nie zagłębiałem się specjalnie w te kąty i niuanse o których piszesz. W każdym razie dla mnie 105 w tym rowerze to przerost formy nad treścią, bo to nie jest rower do ścigania, bo jest zwyczajnie za ciężki i brakuje mu sztywności. Moim zdaniem dużo rozsądniej jest skonfigurowany RC 500. Sora w takim rowerze wystarczy w zupełności. Mi po prostu chodzi o to, że o jakości roweru nie świadczy sam osprzęt. Osobiście jeśli miałbym wybierać między RC 520 na 105tce bez sztywnych osi i z aluminiową sterówką, a jakimś Giantem na Sorze, na lepszej ramie, ze sztywnymi osiami i karbonową sterówką to wolę Gianta. Ale podkreślam, to jest tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, Oskarr napisał:

Jeździłem lepszymi szosami niż mój triban i nie czułem różnic w sztywności ram

A ja jeździłem Tribanem 520, a potem przesiadłem się na Ultra AFGF 500 też z Deca i już tutaj czułem pewną różnicę w sztywności. Oczywiście to nie była przepaść, ale jednak. Waga ramy w Tribanie to 1800 w rozm. M a w Ultra ok 1400. Jednak jest to jakaś różnica.

Odnośnik do komentarza
36 minut temu, PaperPlatoon napisał:

Mnie też ciekawi temat z tej strony, że porównałem sobie wage takiego Unibike geos i tej Orbei. Wychodzi na to, że Orbea jest 200g cięższa i ma słabszy osprzęt

Rowery Orbea do lekkich nie należą, również MTB. GRX 400 nie nazwałbym słabszym osprzętem od 600. W działaniu, precyzji nie ma różnicy (ja nie widzę). To tylko 1 zębatka więcej na kasecie. Jeśli się nie ścigasz to bez znaczenia, przynajmniej dla mnie. Może nie tyle bez znaczenia, co mi te nieco większe skoki na kasecie 10 w porównaniu z 11 w ogóle nie przeszkadzają. Popatrz jeszcze na tego Krossa na GRX. Mnie on jakoś nie uwiódł, ale jest czarny:), ma dobry osprzęt a także dobre koła (DTSwiss), co jest rzadkością w rowerach w tym przedziale cenowym. Ten Unibike jest przecież niedostępny, a Krossa może gdzieś upolujesz.

Odnośnik do komentarza

Wkraczamy w śliskie i niejednoznaczne tematy.

Jeżdżę na 4 rowerach:
Szosa Specialized Roubaix SL3, karbon z ok., 2013 roku. Waga ok. 8 kg. Osprzęt miks Campagnolo Super Record/Centaur. Opony szosowe 28 mm.
Szosa/gravel/przełaj Specialized Crux Comp, aluminium z oznaczeniem Speca E5 z 2010, osprzęt Shimano Tiagra 4700, waga 10,3 bez pedałów. Opony gravelowe, drutowe 700x42 mm, ważące tonę

MTB Specialized Chisel Expert 2018, rama alu z oznaczeniem Speca E5 osprzęt Sram GX 1x11, waga 11,2 kg
MTB Specialized Epic Comp Carbon 2017, osprzęt Shimano XT/XTR, waga 10,2 kg

Rower to jest suma wszystkich elementów. Różnica między rama karbonową i alu jest duża i jest od razu odczuwalna. Ram alu nie ma tak  bezpośredniego przełożenia włożonej w pedały siły w ruch postępowy. Ale zazwyczaj nie zależy to tylko od samej ramy. Do tego dochodzą koła, opony, sztyca podsiodłowa, mostek, kierownica i korba. Czy pojedziemy szybciej na nowoczesnym rowerze niż na starym? Raczej tak. Czy będzie to duża różnica czasowa? Raczej nie. Natomiast różnica w komforcie i geometrii może być dramatyczna.

Po szosie jeżdżę i Roubaix i Cruxem. Łatwość poruszania się na Roubaix dramatycznie większa. Dużo mniej energii potrzeba żeby osiągnąć tę samą prędkość. Wynika to w mniejszym stopniu z samej ramy ale też z kół ale przede wszystkim z opon i w niedużym stopniu z samego napędu. Komfort na dobrej ramie alu na szerokich oponach jest bardzo wysoki.

To samo dotyczy mtb. Tu z kolei od razu czuć że karbon na lekkich kołach jest znacznie żwawszy i średnia prędkość od razu wzrasta ok ok. 5%. Ale kosztem komfortu.

Czy jest różnica między dobrą a kiepską ramą alu? Tak. W wadze i jakości wykonania. A czy w sprężystości? Odrobinę. Na przykład ramy szosowe, które mieliśmy z Decathlona nazwałbym "dębowymi". Nie jeździło się na nich najlepiej i ich sprężystość była słaba.

Wszystkie ramy z alu 6061 będą raczej ciężkie i "dębowe".

Odnośnik do komentarza

Jacku,
Czy mógłyś się wypowiedzieć na temat tego roweru? 
Rower gravel Orbea Terra H40 2X GRX 2021
https://www.greenbike.pl/rower-gravel-orbea-terra-h40-2x-grx-2021-p-7158.html

Mocno nad nim myślę, tylko martwi mnie fakt, że w takim  Krossie ESKER 6.0 za ponad 2 tysiące mniej - jest lepsze wyposażenie na papierze.
To samo z Unibike Geos, rower za 6tysięcy natomiast podzespoły lepsze. Waga tych 3 rowerów jest praktycznie ta sama. Wachania są na poziomie około 200g.
Czy warto zapłacić za tą Terre 8700 kiedy u konkurencji są lepsze części za cene 6000-6500. 

Ten rower bardzo mi się podoba wizualnie i jestem mega na niego nakręcony, ale z tyłu głowy mam pewną blokade jak porównuje go z tańszymi "kolegami"

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Piwpaw napisał:

Jeśli jesteś posiadaczem tego roweru to przepraszam ?

Nie jestem, jeśli odebrałeś moje pytanie jako zaczepne to zupełnie nie taki był mój cel. Zwyczajnie czytam tutaj dużo opinii i chciałbym wyrobić sobie pogląd na pewne tematy. Osprzęt, rzecz prosta ale ramy to jest temat trudny, przynajmniej dla mnie, stąd pytanie.

Odnośnik do komentarza

Panowie potrzebuje pomocy przed finalnym podjęciem decyzji.

Padło na dwa rowery:

Kross ESKER 6.0
https://kross.eu/pl/poprzednie-kolekcje/esker-6-0-czarny-grafitowy-matowy

vs

Omawiana wcześniej  Orbea Terra H40 na pełnym GRX
https://www.greenbike.pl/rower-gravel-orbea-terra-h40-2x-grx-2021-p-7158.html

Cena jest na pewno na korzyść Krossa. Papierkowo też raczej Kross wygląda lepiej(dla mnie - laika)
Ciężko mi podjąć ten wybór. Rozum mówi ESKER, a serce Orbea ?
Pomóżcie proszę ?
 

Odnośnik do komentarza

Orbea twierdzi że ma ramę z potrójnie cienowanego aluminium z karbonowym widelcem z karbonową sterówką.
Suport wkręcany (dobrze), sztywne osie (dobrze), sztyca podsiodłowa 27,2 (dobrze). GRX 400, napęd 2x10, hydrauliczne hamulce, koła no name.

Kross rama alu, widelec karbon, o sterówce nic nie wiemy, suport wkręcany. Sztywne osie, GRX 600, napęd 2x11, hamulce hydrauliczne. Trochę lepsze koła.

Nie widzę powodu żeby dopłacić do Orbei.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...