Skocz do zawartości

skrzywienie haka


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o poradę

Często gnę, a nawet potrafię urwać hak przerzutki. Zacząłem nawet podejrzewać serwisanta o to że wrzuca mi stare graty. Ale przyszło mi do głowy, że może źle eksploatuję. Otóż mam nawyk jazdy na najszybszym przełożeniu z przodu i czasem jak redukuję pod mocną górkę to zmieniam jedynie przełożenie z tyłu. I wtedy mamy sytuację, że łańcuch pręży się na skos. Czy taka siła jest na tyle duża aby wygiąć hak, a potem go urwać?

i drugi temat

Czy haki aluminiowe są robione z takich samych stopów, i czy warto przepłacić na allegro zamiast 20 zł kupić za 80. Pomimo że kształt taki sam to bywają różne sygnaturki. np literka H.

haki do ramy.jpg

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, Andrzej1969 napisał:

Nie brałem tego nawet pod uwagę, ale omówię to dokładniej w serwisie. Chcę się tylko upewnić, że mnie nie kręcą

Przy okazji poczytałem o jeździe na singlu:

http://nieoszczednyrowerzysta.blogspot.com/2014/10/bez-przerzutek-bez-problemow-single.html

Nie, to mi nie odpowiada. Czy piasta wielobiegowa wymaga ramy do singla?

Odnośnik do komentarza

Tylne widełki muszą mieć rozstaw 135 mm (taki pasuje do Shimano Nexus\Alfine i Rohloffa) i dobrze byłoby jeśli są poziome lub prawie poziome haki, ale jeśli ich nie ma to można zastosować napinacz łańcucha lub mimośrodowy support.
Można zmieniać biegi na postoju.
Moje rowery na Shimano Nexus 8, Alfine 8 i Rohloffie.05606b42fd5c212e255cd09658068a6e.jpg45c9d7adffcee39aee22aca2158c5d50.jpgfcf39c879f73f381300cde611d1595ba.jpg1f32963acf29fd3076caec8bda98c903.jpg6a0b1c77cd3eca94a51de780437f71e0.jpg1bba1e113e225d6e40a4b44accb1fbff.jpg4a2b46053b69e092bee119b6334c3a2c.jpg7ea3843e05f3731e6467fd0091910d28.jpg

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Andrzej1969 napisał:

Otóż mam nawyk jazdy na najszybszym przełożeniu z przodu i czasem jak redukuję pod mocną górkę to zmieniam jedynie przełożenie z tyłu. I wtedy mamy sytuację, że łańcuch pręży się na skos.

Po mojemu tu tkwi podstawowy błąd - jest takie powiedzenie - jesli po wielokroc powtarzasz ten sam błąd wierząc że rezultat będzie inny to zmień wiarę ... lub nawyki ? - czyli odwyknij od tego co uważasz za drobną nieprawidłowość, dla Twojego haka oznacza to giga nieprawidłowość - nie zmienisz tego jeśli nie zmienisz nawyków.
Ale plus jest taki że wiesz co źle robisz.
Wypowiem sie co do planetarek - wprawdzie przekładnie w piaście nie posiadaja haka (aczkolwiek ja mam bo mam napęd przedni 2-blatowy) ale mają o 2 rzędy wielkości więcej precyzyjnie działających części (nie jeden hak tylko kilkadziesiąt zebatek, sprezynek, suwadeł i sprzegiełek) - wiem z praktyki że NIEUMIEJETNA zmiana biegów (na co Ty cierpisz) może spowodować zmielenie napędu w ciagu kilku godzin uzytkowania - aby uztkowac planetarke trzeba NAUCZYĆ sie jak zmieniac biegi - czyli to czego nie umiesz w klasyku przeniesiesz do panetarki i mozliwe że zmielisz ja w kilka dni.Owszem planetarka jest wygodna bo idzie zmienić b. szybko biegi (po mojemu jak ktos umie nawet 3x szybciej) ale do tego potrzebna jest wprawa.
Po mojemu poćwicz zmiane biegów przez kilka dni w sposób świadomy z redukcją pośrednią - będzie dużo taniej a przy okazji nauczysz sie jeździc technicznie  czyli nie po misiowatemu siłowo tylko sprytnie po lisiemu - osiagając ten sam efekt tańszym ba darmowym kosztem.

Odnośnik do komentarza
W dniu 6.06.2021 o 10:03, Mociumpel napisał:

Po mojemu tu tkwi podstawowy błąd - jest takie powiedzenie - jesli po wielokroc powtarzasz ten sam błąd wierząc że rezultat będzie inny to zmień wiarę ... lub nawyki ? - czyli odwyknij od tego co uważasz za drobną nieprawidłowość, dla Twojego haka oznacza to giga nieprawidłowość - nie zmienisz tego jeśli nie zmienisz nawyków.
Ale plus jest taki że wiesz co źle robisz.
Wypowiem sie co do planetarek - wprawdzie przekładnie w piaście nie posiadaja haka (aczkolwiek ja mam bo mam napęd przedni 2-blatowy) ale mają o 2 rzędy wielkości więcej precyzyjnie działających części (nie jeden hak tylko kilkadziesiąt zebatek, sprezynek, suwadeł i sprzegiełek) - wiem z praktyki że NIEUMIEJETNA zmiana biegów (na co Ty cierpisz) może spowodować zmielenie napędu w ciagu kilku godzin uzytkowania - aby uztkowac planetarke trzeba NAUCZYĆ sie jak zmieniac biegi - czyli to czego nie umiesz w klasyku przeniesiesz do panetarki i mozliwe że zmielisz ja w kilka dni.Owszem planetarka jest wygodna bo idzie zmienić b. szybko biegi (po mojemu jak ktos umie nawet 3x szybciej) ale do tego potrzebna jest wprawa.
Po mojemu poćwicz zmiane biegów przez kilka dni w sposób świadomy z redukcją pośrednią - będzie dużo taniej a przy okazji nauczysz sie jeździc technicznie  czyli nie po misiowatemu siłowo tylko sprytnie po lisiemu - osiagając ten sam efekt tańszym ba darmowym kosztem.

Dzięki wszystkim za pomoc; zwłaszcza Mociumpel mnie przekonał. Kupiłem 2 haki (jeden na zapas) i osłonę przerzutki bo lubię przełaj po lesie czasem i w czwartek serwis.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...