Skocz do zawartości

Wygodny full w karbonie do 20k


Rekomendowane odpowiedzi

Są bardzo wygodne i bardzo szybkie rowery (w jednym) i niekoniecznie aż tak drogie i karbonowe - pierwszym etapem ich wyboru jest zmiana sposobu "paczania" czym jest rower - jeśli to przejdziesz to otworzysz drzwi do nowej kategorii rowerów.
Przykładowo blisko, tuż za miedzą od 20 lat, z konfiguracja na życzenie z dowolna częścią jaka sobie ubzdurasz:
https://azub.eu/recumbent-bikes-and-trikes/recumbents/mini/ - mały 2x20 dla niezdecydowanych a jeżdżących często po mieście
https://azub.eu/recumbent-bikes-and-trikes/recumbents/max/ - turystyk docelowy 2x26 przystosowany wprost do dźwigania z ładna prosta linia łańcucha po obciążeniu - tu 360 stopni https://www.azub.eu/360/max/max.html - waga na sucho z fotelem z eposkydu to ok 16 kg, z fotelem z węgla to ok. 14 kg.
Te dwa w zasadzie w 90% odpowiadają temu co szukasz - szukanie całego węgla i wymaganie full to trochę rozbieżne wymagania - dobre wyżarzane alu z wieloletnią gwarancją na ramę nie jest wcale gorsze od wycieniowanego karbonowego wynalazka - zbijasz raptem wagę o 2-3 kg ale ograniczasz możliwości bagażowe - karbon po mojemu to nie do turystyki tylko do wyczynu.
I uwaga końcowa wstępna - to jedynie czubek góry - firma jest przykładowa, blisko i ma  "jakieś" rowery - producentów jest więcej, typów także natomiast to co w Azubie idealne - jest największą w Europie i choć droga to jest rozpoznawalna na całym świecie jako solidna (choć niektórzy mówią że bez polotu). Duża część osób jeżdżących na takich rowerach sama sobie je robi lub w wersji profi korzysta z ram robionych przez rzemieślników - często jest to połowa wartości roweru Azuba ale wymaga dużo wiedzy przy składaniu - bo choć wiele części jest "normalnych" to kilka rozwiązań jest dla Kowalskiego " z kosmosu" ...
osobiście od 2014 r. korzystam z 2x20 o masie własnej na sucho 17 kg (z fotelem karbo 14,5 - ale niska waga = wysoka cena)

Poza wszystkim - po co Ci full karbon do turystyki? rozumiem ideę (cos jak "limuzyna do turystyki") ale w rowerze standardowym ta idea nie istnieje - wszelkie touringi są zazwyczaj dośc proste i raczej brak im zawieszenia w ogóle a jedyna i najważniejsza idea to geometria ramy i idealnie dopracowana pozycja za kierownicą aby jechać, jechać ...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...