Skocz do zawartości

szosowe opony do gravela


Rekomendowane odpowiedzi

siemka,

Zastanawiam się nad wymianą  opon do gravela na coś bardziej szybkiego obecnie  posiadam panaracer gravelking SK 700 x 38c. jeździć będę w większości po dróżkach rowerowych i asfaltach, ale fajnie żeby opony umożliwiały mi przejazd po dróżkach leśnych.

takimi modelami się interesuje

continental gatorskin 28/32 mm

panaracer gravelking plus 28/32 mm

jakby ktoś miał fajną propozycję to poproszę :) 

Odnośnik do komentarza

Continental Gatorskin to pancerna opona szosowa. Dosyć wolna na szosie. Jak widać bieżnik nie nadaje się do niczego poza drogami utwardzonymi.
Ogólnie nie znam się na oponach gravelowych ale na szosowych i przełajowych owszem
Panaracer Gravelking 32, taka zielona, ma jak widzę ma bieżnik wskazujący na jazdę po szosie, szutrach i gruntówkach.
Podobny z grubsza opona, którą ja stosuję. Specialized Roubaix Pro. Na szosie będzie szybsza niż Gatorskin.
Specialized ma dedykowaną oponę pod takie zastosowania Pathfinder. Ale nie jest tania. W środku na bieżnik do jazdy po utwardzonych nawierzchniach a po bokach niskie klocki na szuter, gruntówkę i lasek.
W przełajówce mamy Specialized Trigger, podobną do Pathfinder.
Continental Speed King CX nie wygląda źle, Panaracer GravelKing SS TLC też nieźle.
Kiedyś chciałem sobie kupić Challenge Strada Biancha na szutry.
Vittoria Corsa Control jest z kolei bardzo szybką i bardzo przyczepną oponą.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Majkello napisał:

dzięki za propozycję i wyjaśnienie ?

Mam jeszcze pytanie czy jest duża różnica miedzy 28 a 32c w prędkości na asfalcie?

 

Jeżeli jeździsz 45 km/h i więcej (po płaskim bez wiatru w plecy) to różnica pewnie będzie do zauważenia. W innych przypadkach raczej niekoniecznie.

Ja od wiosny zeszłego roku przesiadłem się z szosowych Continentali 28C na gravelowe Goodyear'y Connector 40C i co zabawne - średnia nie zmieniła mi się wcale. Oczywiście m.in. dlatego, że jeżdżę bez napinki i mam średnią zwykle w granicach 23-24 km/h (na asfalcie). A szersze opony dały większą wygodę, ale także mniej spowalniają na dziurach w asfalcie. Bo co z tego, że na szosowych może jechałem ciut szybciej, skoro na gorszym asfalcie i tak zwalniałem ?

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...