Skocz do zawartości

4000-5000 szosa Scott czy Giant


Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze raz dziękuję Ci za poświęcony czas i zaangażowanie. Z Gianta nici bo M 2015 nigdzie nie ma a L/M jak sam mówisz jest za duży. W niektórych modelach jak wpisywałem swoje wymiary wychodziła mi nawet S-ka. Byłem w tym sklepie z Trekami ale ceny mają koszmarne powyżej 5k za Alu i Tiagrę. Jedyny fajny był Karbon ze 105 ale 7700 (poza moim budżetem).
Na tapetę wrócił speedster 20 (ale tu powstrzymują mnie Twoje uwagi odnośnie geometrii) i niemiecki Rose - wygląd, waga i osprzęt dla mnie idealna tylko kurs Eur mamy teraz strasznie kiepski. Co o nim myślisz (rozmiar 53, kolor czarny)?

 

https://www.rosebikes.pl/bike/rose-pro-sl-2000-bike-now-821326/aid:821365?bikevariantchanged=821329

Odnośnik do komentarza

Rose bardzo fajny. Nawet dają porządne siodło i markowy mostek i sztycę podsiodłową. Ich rowery mają dobre opinie. Nie wiem czy wiesz ale mają polskiego doradcę z którym możesz uzgodnić różne szczegóły. Możliwy jest kontakt mailowy i telefoniczny. Bardzo mi się ta firma podoba, chociaż jeszcze od nich nic nie kupiłem. Ale już raz licytowałem ich szosówkę na allegro ale nie udało mi się wygrać. Przeglądam ich stronę od czasu do czasu bo mają różne fajne wyprzedaże.

 

Radziłbym nie brać tego Speedstera. Kto jest cierpliwy ten się na coś fajnego doczeka. Ja bym rozważył też używkę. Albo całą w dobrym stanie z dobrej ręki albo samą ramę z karbonowym widelcem. Za niezłe nowe koła dasz 500-700 zł, grupa Shimano 105 kosztuje 390 Euro (może w Polsce taniej?), całkiem niezła Tiagra 4700 10-speed 300 Euro, Campagnolo Veloce 1900 zł. Cała reszta kierownica, mostek, sztyca, pancerze, suport jakieś 500 zł max. Złożenie w Warszawie 200 zł, może u Ciebie taniej. Więc jak pocelujesz ramę za sensowne pieniądze to możesz złożyć poniżej ceny sklepowej. Nowy chiński framest (rama plus widelec) full karbon całkiem niezły od "porządnych chińczyków" czyli firm takich jak Flixi lub Hongfu jak dobrze poszukasz to dostaniesz za jakieś 2,5 tys. Jak poszperać po niemieckim ebay'u to można z legalnego sklepu rowerowego ucelować wyprzedażowe nowe ramy karbonowe za rozsądne pieniądze. Kilka miesięcy temu kupiłem koledze nową karbonową ramę Focusa z 2013 roku z 6-letnią gwarancją za 700 Euro.

 

A do tego Haibike nie dozbierasz? Bo to bardzo dobra oferta full karbon i Ultegra za 6 tys.

Odnośnik do komentarza

Ale ten Haibike to jest L, poziomo 566, tak że za duży rower i kwota. 

W Rose nie mogę dobrać ramy

rozmiar 53 ma poziomo 533 a rura podsiodłowa 495

rozmiar 55 ma poziomo 545 a rura podsiodłowa 515

 

Wg pomiarów na stronie którą podałeś powinienem mieć poziomo 528 i tu 53 jest ok ale rura podsiodłowa powinna mieć 551. Trochę za duża ta rozpiętość.

Odnośnik do komentarza

Krótkiej rury podsiodłowej nie musisz się bać, ramy ze slopingiem (czyli mocno opadającą rurą poziomą) mają właśnie krótkie podsiodłówki. Podniesiesz sztycę 3-4cm wyżej i wszystko będzie OK. Natomiast gdybyś kupił rower mocno niedopasowany na długość musiałbyś założyć jakiś ekstremalnie krótki/długi mostek, a to już może negatywnie wpływać na prowadzenie.

Odnośnik do komentarza

To w dużej części prawda. Najważniejsza jest długość górnej rury. Rura pionowa nie może być jednak zbyt krótka bo może być potrzebne wysunięcie sztycy poza jej maksymalny zakres. Zbyt dużo wysunięta sztyca grozi uszkodzeniem ramy w okolicy zacisku podsiodłowego. Jeśli jest to kilka cm to można kupić sztycę o długości 400mm. Ale dłuższa być nie powinna. Nadal twierdzę że chyba się źle zmierzyłeś. Masz krótsze nogi niż ja więc na wysokość powinieneś mieć ramę M ale albo masz dłuższy tułów (jesteś 3cm wyższy a nogi masz 4cm krótsze, wychodzi że tułów masz ok. 7cm dłuższy) albo masz szyję jak żyrafa. Ja mimo kiepskiej elastyczności kręgosłupa i mięśni dwugłowych ud bardzo wygodnie jeżdżę na rowerze z górną rurą w rozmiarze rzędu 54cm. Z Geometrii ramy na stronie rosebikes wynika że lepsza byłaby rama 53 bo przy 55 możesz mieć maławy przekrok. Jak będzie za krótka to zawsze możesz kupić dłuższy mostek i/lub przesunąć siodęłko do tyłu.Za dużą dużo trudniej dostosować.

Odnośnik do komentarza

Niestety takie mam proporcje :) od ziemi do kroku 80, tłów (od kroku do szyi) 63, całość 178. Oczywiście błąd +/- 2cm może wystąpić.

Speedstera odradziłeś z powodu małej wygody, tu główka ramy w rozmiarze 53 ma 143 a w 55 ma 163. Jak tu ocenić wygodę? Stack 546, Reach 379 czyli 1,44 w Speedster było 1,47. Czy to oznacza że Rose nie będzie wygodny do długich wycieczek?

Odnośnik do komentarza

Tak teraz dokładnie się przyjrzałem wymiarom i wynika że największa różnica jest związana z dosięgiem do kierownicy z powodu dużej różnicy w długości ramienia. Przedramie to ciężko się pomylić w pomiarze i pewnie faktycznie mam 2cm dłuższe. Ale arm u Ciebie 59 u mnie 67 to już wygląda na błąd pomiaru. A jaki masz rozstaw ramion jak je rozciągniesz na ścianie stojąc do niej przodem od początku palców jednej ręki do drugiej? Ja mam 183.

 

W sensie wygody to rower który ma krótką główkę sterową, ma krótszy rozstaw kół (wheel base) i bardziej agresywną pozycję jest mniej wygodny niż taki typu endurance. Rose jak najbardziej jest tego typu rowerem i jak najbardziej będzie wygodny.

 

Tu jest fajny artykulik na ten temat:

https://viciouscycleblog.com/2010/12/06/the-eddy-fit/

Odnośnik do komentarza

A dziś w kwestii wygody zrobiłem eksperyment. Po powrocie z gór musiałem zmienić koło na takie z kasetą do jazdy po płaskim. Z ciekawości założyłem pałętającą mi się oponę 700x30 która mi została po sprzedaży jednego z rowerów. Oczywiście musiałem założyć nienapompowaną bo inaczej by nie przeszła przez szczęki hamulca. Okazuje się że do mojej ramy endurance (Specialized Roubaix SL2) weszła bez problemu i po napompowaniu mam jeszcze 5mm luzu. Taki luz z przodu byłby za mały (musi być minimum 1cm luzu) bo z przodu często się łapie liście i małe kamyczki i jak się jedzie po ubłoconym asfalcie co się w górach zdarza to szczęki hamulcowe się zabiją błotem ale z tyłu jest chyba ok. Czyli że mogę następnym razem jadąc w góry kupić 700x28 na przód i zostawić taką 700x30 z tyłu.

Odnośnik do komentarza

Dziś w jednym ze sklepów koło mnie zauważyłem ramę karbon z napisem Specialized. Oczywiście nie był to oryginał ale okazuje się gość spod Warszawy, który ma firmę, ma różne chińskie ramy karbonowe za bardzo rozsądne pieniądze, wstawia je do sklepów i daje na nie gwarancję. Może warto się z nim skontaktować i sprawdzić czy można kupić u niego jakąś ramę typu endurance a może cały rower. Tu jego przykładowa aukcja:

http://allegro.pl/rama-rowerowa-karbon-carbon-szosowa-i6181837002.html#

Odnośnik do komentarza

Mam 174 cm od palców przy pełnej rozpiętości ramion. Długość ramienia może być faktycznie błędna bo i sposób mierzenia jest mało precyzyjny zaczyna się w miejscu +-3 cm i kończy na środku trzymanego obiektu o nieokreślonej grubości i tu kolejne +-2cm. Dzwoniłem do Rose (po polsku nie rozmawiają ale po angielsku bez problemu) podałem im wszystkie wymiary (trochę inaczej mierzone niż na stronie którą przesłałeś) i mówili że stanowczo 55 (1 cm więcej  poziomo ale główka o 2 cm wyżej). Zamówiłem, rower mogę zwrócić lub wymienić w ciągu miesiąca a siodełko w ciągu 14 dni. Jak rower dojedzie to się pochwalę. W międzyczasie zajmę się szukaniem spodenek z pampersem i może się w końcu przekonam do "czapki" bo tu samochody częściej będą w pobliżu.

Odnośnik do komentarza

Dziś w jednym ze sklepów koło mnie zauważyłem ramę karbon z napisem Specialized. Oczywiście nie był to oryginał ale okazuje się gość spod Warszawy, który ma firmę, ma różne chińskie ramy karbonowe za bardzo rozsądne pieniądze, wstawia je do sklepów i daje na nie gwarancję. Może warto się z nim skontaktować i sprawdzić czy można kupić u niego jakąś ramę typu endurance a może cały rower. Tu jego przykładowa aukcja:

http://allegro.pl/rama-rowerowa-karbon-carbon-szosowa-i6181837002.html#

Rama w rose jest tylko o 100g cięższa, rozumiem że karbon mniej się wygina i lepiej tłumi ale wytrzymałość i cena przemawiają tu za aluminium (co często widać po gwarancji na ramę). Zakładam że lepsza jest najlepsza rama aluminiowa niż słaba karbonowa. Za rowerami z bardzo dobrymi ramami z karbonu zacznę się rozglądać przez moim startem w zawodach :) Na razie muszę przejść transformację z MTB.

Odnośnik do komentarza

OK, daj znać jak pojeździsz. Ale fajnie że w końcu kupiłeś. Pewnie tego gościa co mówił po polsku zwolnili bo jakiś czas temu z nim rozmawiałem. Świetnie że można wymienić. Ja moją szosę którą kupowałem z Decathlonu kupiłem najpierw w rozmiarze 53, przejechałem kilkadziesiąt km i zamieniłem na 55. Jakoś się udało chociaż normalnie tak nie robią. Wydawała mi się za mała bo wisiałem nad kierownicą. Z czasem jak skumałem o co chodzi to żałowałem bo wszystko co trzeba było zrobić to zmienić mostek na dłuższy. No i ramiona korb miałbym krótsze a tak męczyłem się na 175mm.

Odnośnik do komentarza

Co do ramy to tak z moich obserwacji karbon tłumi nierówności drogi zdecydowanie lepiej. Natomiast co do jakości ram  ciężko mi się wypowiedzieć. Ja mam tylko takie z dożywotnią gwarancją :)

Ale można znaleźć na necie różne popękane ramy karbonowe, nie da się ukryć, głównie tych mało markowych firm. Z pewnością aluminium jest bardziej wytrzymałe. Wagą się specjalnie nie przejmuję. Taniej odchudzić siebie samego niż rower :)

 

Jeszcze wkleję Ci co ostatnio znalazłem na temat bike fittingu:

http://www.reduxracers.com/road-bike-fit-primer/

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...