KasiaL Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 Cześć wszystkim, Kupiłam tanio Tribana 100 z barankiem, fajnie mi się nim jeździ po mieście i na niezbyt długie trasy szosowe pod miastem, ale nie polubiłam się z kierownicą szosową (krótkie palce uniemożliwiają mi też pewny chwyt na klamkach, a w tym rowerze regulacji brak). Chciałbym więc jakoś budżetowo wymienić kierownicę na prostą. Kierownicę już mam, ale pojawia się kwestia klamek hamulcowych. Znalazłam Shimano claris BL 2400 oznaczone jako klamki szosowe do prostej kierownicy, ale są trochę drogie więc zastanawiam się czy zwykłe klamki v brake dadzą radę? Na przykład te https://www.decathlon.pl/p/para-klamek-hamulcowych-typu-v-brake/_/R-p-314?mc=6318775 Szukając na forach widzę, że niektórzy ich używają ale mówią, że siła hamowania jest wtedy inna. Czy ktoś ma z tym doświadczenie i mógłby doradzić? Z góry dzięki Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 28 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2020 Zwróć bardziej uwagę na to by klamki były aluminiowe a nie z tworzywa. Niektóre klamki są dostosowane też do hamulców Cantilever - mają jakiś trzpień który trzeba przełożyć by niby lepiej hamowało. Ale to wyższa szkoła jazdy tj. żeby poczuć różnicę ustawień. Najlepsze rozwiązanie, kup używane, markowe (Shimano) klamki i będzie ok. Różnica w użytkowaniu dotyczy obsługi tj. iloma palcami się hamuje. 3 palce dla klamek bardziej turystycznych, 2 MTB. Tu już musisz sama zdecydować. I niestety jest tak, że jak chcesz klamki z danej grupy (czyli z napisem np. Sora, Tiagra) no to jest po prostu drożej. Snobizm. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 29 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 Potrzebujesz klamki po hamulce cantilever, manetki pod flat bar, nowe linki i pnacerze plus robocizna. Całość jakieś 300 zł. Odnośnik do komentarza
KasiaL Opublikowano 29 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 Dzięki za odpowiedzi. Kupiłam używane klamki pod cantilever, linki i pancerze wymagały tylko przycięcia. Manetka w tribanie jest osobna i można ją normalnie założyć na prostą kierownicą. Całość wyszła niecałe 50 zł (gdybym miała narzędzie do przycięcia linek to byłoby tylko 30 za klamki, ale nie miałam więc zapłaciłam 20 w serwisie za ten drobiazg). Kierownica używana 8 zł, gripy 10. Całość prezentuje się tak: Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 29 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 Brawo Ty! Zapomniałem że Triban 100 ma te manetki-dziwolągi ? Odnośnik do komentarza
KasiaL Opublikowano 29 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 W tym jednym przypadku to akurat ta manetka jest zaletą ? I trzeba przyznać, że teraz jest nawet całkiem wygodna, bo jest dużo bliżej dłoni niż na kierownicy szosowej. Ogólnie na zimę do miasta to bardzo fajny rower, jest szybki i zwrotny. No i nie kusi złodziei na bardzo ? Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 29 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 :):) Jak do miasta to jeszcze dzwonek, no i przede wszystkim: błotniki! Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się